kuorma/rekka-autojen sammuttaminen

haittaako?

Eli kysyisin, rasittaako autojen sammuttelu ja käynnistäminen esim. moottoria, akkuja tms, koska työpaikallamme aiotaan kieltää tyhjäkäynti ainakin yhdessä, mahdollisesti useammassakin paikassa, koska pakokaasut pääsevät haitallisesti tuotantotiloihin. Ja onko vuodenajalla väliä, vai onko sammutus/starttaus ihan kuskikohtaista??

20

5036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autokuski75

sitä vartenhan niissä on akut ja startit et ne voi sammuttaa. kuskin laiskuutta jos ei sammuta..

• hyvää tee jos

sen sammuttaa kahvitauon ajaksi,pitää malttaa jonkin aikaa ennen koneen sammutusta. Pensa on kallista mutta koneremontti on kalliimpaa lystiä. Itse kyllä sammutan mutta ajatelkaas köyhempiä.

• Ohjaamotarkkailija

Ei ole haittaa millään tavalla yleisesti ottaen. On tilanteita jossa ei heti kannata sammuttaa. Mutta hetken tyhjäkäynnin jälkeen jo voi sammuttaa. Ja senkin voi tehdä etäämmällä kuin "tuotantotilojen" vieressä/ilmanoton läheisyydessä.
      Sellaisissa tapauksissa jossa on talvella nukuttu tehtaan pihalla/läheisyydessä ja siirretään auto lastaus-/purkupaikalle. Ja yöllä on käytetty "kaminaa" ja akut on vähällä virralla. Kannattaa käyttää autoa ennen seuraavaa sammutusta lastaus-/purkupaikalla. Akkujen latausta varten. Mutta ei tietenkään sellaisessa paikassa josta toimenpiteestä aiheutuu haittaa "tuotannolle"/ihmisille tms.
      Kun erottaa oikean ja väärän,ei tule ongelmia kyseisestä toimenpiteestä. Eli miten ja missä tekee. Mutta ajattelemattomuutta ja välinpitämättömyyttä esiintyy hyvin useasti. Ja siitä johtuen tulee näitä kieltoja.

• mikäli...

rekkakuski jättää romunsa käymään kahvitauon(joka kestää tunnin) ajaksi huoltamon pihaan. Poliisi on nääs velvollinen tulemaan rikospaikalle. Ja jollei poliisi ehdi, niin 2 todistajaa riittää sakon kirjoittamiseen. TOIMII!!!!

• nää

siihen pihalle odottamaan poliisia ja todistamaan? vitun tampio, jos noin paljon häiritsee ni mene ja kysy mieheltä et miksi jätti vehkeen käymään jos uskallat, taidat olla se finnipäinen kasvisyöjä aktivistipelle joka ei uskalla tehä mitään ku piilosta ja poliisin kautta.

joskus siihen tyhjäkäyntiin on syynsä.

• Startti kunnossa

Onhan se kumma, etteivät nämä laissa olevat tyhjäkäyntikiellot mene noiden rekkakuskijuntien kaaliin sitten millään. Olen itse huomannut saman jutun huoltoasemilla kahvilla käydessäni. Rekkojen dieselit savuttavat usein puoli tuntia tyhjäkäynnillä kun kuski istuu kahvipöydässä. Niille pitäisi kirjoitella sakkoja vähän useammin niin alkaisi se virta-avain löytymään.

• kumma.

kun jotaki häiritsee aina kaikki minun elämääni ei häiritse millään tavalla jos joku jättää autonsa tyhjäkäynnille. mikä vittu siinä on että joka vitun asiasta pitää olla aina kitisemässä ja vollottamassa?!?!? eiku nyt en saa nukuttua yöllä ku joku scania oli tyhjäkäynnillä esson pihalla kun kävin ostamassa ässä-arvan!!!!!

VITTU REKKA SITÄ JA REKKA TÄTÄ SOITAN POLIISILLE ETTÄ TOISSAPÄIVÄNÄ REKKA TEKI SITÄ ANTAKAA JO TOISTEN OLLA TYÖTÄÄN HE VAIN TEKEVÄT EN MINÄKÄÄN AINA TEE TÖISSÄNI KAIKKEE "OHJEIDEN" MUKAAN JA YKSIKÄÄN REKKAMIES EI AUO SIITÄ MINULLE PÄÄTÄNSÄ SIITÄ!!!!!!!!!

• ytimen
        kumma. kirjoitti:

kun jotaki häiritsee aina kaikki minun elämääni ei häiritse millään tavalla jos joku jättää autonsa tyhjäkäynnille. mikä vittu siinä on että joka vitun asiasta pitää olla aina kitisemässä ja vollottamassa?!?!? eiku nyt en saa nukuttua yöllä ku joku scania oli tyhjäkäynnillä esson pihalla kun kävin ostamassa ässä-arvan!!!!!

VITTU REKKA SITÄ JA REKKA TÄTÄ SOITAN POLIISILLE ETTÄ TOISSAPÄIVÄNÄ REKKA TEKI SITÄ ANTAKAA JO TOISTEN OLLA TYÖTÄÄN HE VAIN TEKEVÄT EN MINÄKÄÄN AINA TEE TÖISSÄNI KAIKKEE "OHJEIDEN" MUKAAN JA YKSIKÄÄN REKKAMIES EI AUO SIITÄ MINULLE PÄÄTÄNSÄ SIITÄ!!!!!!!!!

olen huomannut että 80% tyhjäkäynnille jätetyistä autoista on scanioita, ymmärsin syyn kun menin pitkästä aikaa ostamaan sellaisen. Ilman puute oli jatkuva uudessa autossa ja rupesin tarkkailemaan muiden lähtöjä näytti ilma ongelmia olevan silloista lähdettäessä lähes joka scanialla, ainakin Volvo ja Man ovat pelanneet käytössäni moitteettomasti.
        Pistäkää scaniamiehet vähän PAINETTA valmistajalle turhaan tyhjäkäyntiin menee helposti 10 litraa päivässä ainetta turhaan ja lisäksi tulee nämä ongelmat muille ihmisille.
        PS. ennen kun hankin (2005 on jo myyty eteenpäin) erehdyin itse ko. merkiin luulin vikana olevan vain menneisyyteen jämähtäneet kuljettajat.

• Vee 8
        ytimen kirjoitti:

olen huomannut että 80% tyhjäkäynnille jätetyistä autoista on scanioita, ymmärsin syyn kun menin pitkästä aikaa ostamaan sellaisen. Ilman puute oli jatkuva uudessa autossa ja rupesin tarkkailemaan muiden lähtöjä näytti ilma ongelmia olevan silloista lähdettäessä lähes joka scanialla, ainakin Volvo ja Man ovat pelanneet käytössäni moitteettomasti.
        Pistäkää scaniamiehet vähän PAINETTA valmistajalle turhaan tyhjäkäyntiin menee helposti 10 litraa päivässä ainetta turhaan ja lisäksi tulee nämä ongelmat muille ihmisille.
        PS. ennen kun hankin (2005 on jo myyty eteenpäin) erehdyin itse ko. merkiin luulin vikana olevan vain menneisyyteen jämähtäneet kuljettajat.

SCANIAN moottorissa vaan on niin kaunis ääni!!!

• Trukkimies
        Vee 8 kirjoitti:

SCANIAN moottorissa vaan on niin kaunis ääni!!!

Ei mua häiritse pätkääkään jos autot käy tyhjäkäyntiä esim tuolla meidän työpaikan "nukkumisalueella" tai sitten jossain huoltoaseman taukopaikalla.

Mutta se rupeaa hieman ärsyttämään kun n. 15 autoa käydä rouskuttaa lastaussillassa, ja kaikki pakokaasut tulevat suoraan terminaaliin sisälle.

• mitkä

käy "tyhjäkäyntiä"ole tyhjäkäynnillä vaan tekevät töitä, on autoja jotka tarvitsevat moottoria kokoajan pyörittämään erinäisiä laitteita esim sekoittimia ja kierrätämään vettä ettei jäätyisi talvi aikaan enkä tarkoita jäähdyttäjän vesiä

• Hönö
        Startti kunnossa kirjoitti:

Onhan se kumma, etteivät nämä laissa olevat tyhjäkäyntikiellot mene noiden rekkakuskijuntien kaaliin sitten millään. Olen itse huomannut saman jutun huoltoasemilla kahvilla käydessäni. Rekkojen dieselit savuttavat usein puoli tuntia tyhjäkäynnillä kun kuski istuu kahvipöydässä. Niille pitäisi kirjoitella sakkoja vähän useammin niin alkaisi se virta-avain löytymään.

Nykyään diisselit mitään savuta, urpoooo!!

• Kannatetaan
        kumma. kirjoitti:

Kerrankin joku sanoo asian suoraan niinkuin se menee!!!!

• rekkahenkilö
        Kannatetaan kirjoitti:

Kerrankin joku sanoo asian suoraan niinkuin se menee!!!!

Haloo tyhjäkäynnin ystävät! Nyt eletään vuotta 2006 ja ajetaan pääosin suht tuoreella kalustolla, jotka eivät sammuttamisesta hajoa, sillä niiden jäähdytysjärjestelmät on siten mitoitettu, että kyllä ne normaalin ajon jälkeen voi sammuttaa. Startti kuluu ja akut ja joo joo...ja kuskin ranne virta-avaimen kääntämisestä.
        Ja miksi pihaan pitää kurmottaa kauhealla vedätyksellä niin ettei konetta raski heti sammuttaa? Itse ainakin tulen pihaan jo kauan löysäillen enkä hulluna kuorman kanssa vedättäen. Jos on kovan vedätyksen jälkeen pakko pysähtyä, sen jälkeen tosin käytän autoa vähän aikaa tyhjäkäynnillä, sen verran vanhan kansan ihminen kun kuitenkin olen.

Vilkaiskaas joskus autojenne ajotietokoneelta, miten helkkarinmoinen tuntimäärä siellä on tyhjäkäyntiä ja laskekaa tällä polttoaineen hinnalla, mitä se maksaa, jos ei itselle, niin isännälle. Ja eikö tuota pakokaasua ole maailmassa tarpeeksi muutenkin?

Jos on niin herkkä hipiä, ettei se kestä tulla tauolta kylmään autoon, webasto on keksitty. Tosin tupruttaa sekin, mutta tuskin ketään häiritsee niin kuin joutava tyhjäkäynti.

• kukkelisPauli
        Startti kunnossa kirjoitti:

Paskat, ajattelin tässä kerran että menen odottamaan kun rasvamahainen rahtari jättää sen paskaläjän savuttamaan parkkikselle, kiipeän hyttiin, ajan rekan 10 km päähän pehmeälle hiekkatielle kiinni, siinä on rasvamaha ihmeissään.

• Napu
        kukkelisPauli kirjoitti:

Paskat, ajattelin tässä kerran että menen odottamaan kun rasvamahainen rahtari jättää sen paskaläjän savuttamaan parkkikselle, kiipeän hyttiin, ajan rekan 10 km päähän pehmeälle hiekkatielle kiinni, siinä on rasvamaha ihmeissään.

saat ees liikkelle kuorma-autoa, ja huolellisesti turpaas jos saat liikkumaan. Ja tuleeha siinä ukaaseja viranomaisilta kun toisen auton otat luvatta,

• Kukkelispauli
        Napu kirjoitti:

saat ees liikkelle kuorma-autoa, ja huolellisesti turpaas jos saat liikkumaan. Ja tuleeha siinä ukaaseja viranomaisilta kun toisen auton otat luvatta,

Miksen saisi, samanlaista paskakasaa olen ajanut 20 vuotta ja AINA sammuttanut pysäköidessä, joten eiköhän tuo liikkeelle ja pusikkoon saada ajettua. Nauttisin katsoa kun juokset rasvamahas hytkyen perässä :) ja poliisi onkin joka parkkiksella valmiina pidättämään mut, hahahah.

• muitakin
        Kukkelispauli kirjoitti:

Miksen saisi, samanlaista paskakasaa olen ajanut 20 vuotta ja AINA sammuttanut pysäköidessä, joten eiköhän tuo liikkeelle ja pusikkoon saada ajettua. Nauttisin katsoa kun juokset rasvamahas hytkyen perässä :) ja poliisi onkin joka parkkiksella valmiina pidättämään mut, hahahah.

rikoksia selvittänyt joten eiköhän ne tollsasen autovarkaudenkin hanslaa.

• Rapeeeeeeeeeee
        Kukkelispauli kirjoitti:

oo täällä niin että kaikki on kuskeja

• antti23
        rekkahenkilö kirjoitti:

Haloo tyhjäkäynnin ystävät! Nyt eletään vuotta 2006 ja ajetaan pääosin suht tuoreella kalustolla, jotka eivät sammuttamisesta hajoa, sillä niiden jäähdytysjärjestelmät on siten mitoitettu, että kyllä ne normaalin ajon jälkeen voi sammuttaa. Startti kuluu ja akut ja joo joo...ja kuskin ranne virta-avaimen kääntämisestä.
        Ja miksi pihaan pitää kurmottaa kauhealla vedätyksellä niin ettei konetta raski heti sammuttaa? Itse ainakin tulen pihaan jo kauan löysäillen enkä hulluna kuorman kanssa vedättäen. Jos on kovan vedätyksen jälkeen pakko pysähtyä, sen jälkeen tosin käytän autoa vähän aikaa tyhjäkäynnillä, sen verran vanhan kansan ihminen kun kuitenkin olen.

Vilkaiskaas joskus autojenne ajotietokoneelta, miten helkkarinmoinen tuntimäärä siellä on tyhjäkäyntiä ja laskekaa tällä polttoaineen hinnalla, mitä se maksaa, jos ei itselle, niin isännälle. Ja eikö tuota pakokaasua ole maailmassa tarpeeksi muutenkin?

Jos on niin herkkä hipiä, ettei se kestä tulla tauolta kylmään autoon, webasto on keksitty. Tosin tupruttaa sekin, mutta tuskin ketään häiritsee niin kuin joutava tyhjäkäynti.

erittäin hyvin sanottu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      21
      6805
    2. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      556
      2323
    3. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      147
      1877
    4. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      85
      1271
    5. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      98
      1075
    6. Mitä haluaisit nähdä

Kaivatullasi päällä?
      Ikävä
      72
      980
    7. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      91
      971
    8. Kaupunki ostaa Kauppamatin

Joutuukohan yrittäjät lähteen muualle?
      Haapavesi
      33
      863
    9. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      843
    10. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      154
      789
    Aihe