moi onko 6 omisajilla käsitystä autonne öljynkulutuksesta ?.
Omani kuluttaa 3l/20000 km ja huollossa väittivät sen olevan normaalin, voiko tämä pitää paikkansa ??
edellinen ei 626 ei vienyt 15.000 km matkalla yhtään öljyä
mazda 6 Öljynkulutus !!
31
20581
Vastaukset
- kuulostaa...
Itse ajoin 160 tkm kutosen 1.8 koneella ja nyt on 30 tuhatta 2-litraisella takana. Kertaakaan ei ole tarvinnut huoltojen välillä öljyä lisätä. Huollon jälkeen jos on tikussa ylärajalla ollut, niin enintään mittatikun ylä/alarajan puoliväliin on laskenut ennen seuraavaa huoltoa eli 20 tuhannen km ajolla. Joten runsaalta kuulostaa...
- JoTeT
Kun mulla oli taannoin 6GT, niin se vei ekalla 10tkm litran öljyä. Sen jälkeen ei tarvinnut lisätä. Muihin ei ole tarvinnut lisätä. Tammikuussa saadussa 2.0 Touringissa oli mukana litra öljyä lisäyksiä varten, ei ole vielä tarvinnut 9tkm matkalla lisäillä.
- Ilpo
JoTeT kirjoitti:
Kun mulla oli taannoin 6GT, niin se vei ekalla 10tkm litran öljyä. Sen jälkeen ei tarvinnut lisätä. Muihin ei ole tarvinnut lisätä. Tammikuussa saadussa 2.0 Touringissa oli mukana litra öljyä lisäyksiä varten, ei ole vielä tarvinnut 9tkm matkalla lisäillä.
2-litraisella ajettu vajaa 40tkm. Vielä ei ole missään vaiheessa öljyn pinta alentunut oleellisesti. Ensimmäinen huolto tehtiin ajallaan, kohta on toisen aika.
Ruotsissa autolehden testissä särjettiin GT:n kone, koska se ajettiin kuiviin. Ilmeisesti tilanteessa, jossa uudella moottorilla (esittelyauto) ajetaan paljon lujaa (testi), on vaarana öljynkulutuksen kasvaminen.
- 6GT
Kyllä se vie öljyä ensimmäiset 10000-20000km, mulla oli MPV vm04 2,3L koneella ja öljyä lisäiltiin aina 20tkm huoltoon asti jolloin öljyt vaihdettiin ekan kerran, sen jälkeen syönti loppui. Nyt alla on vm 05 facelift GT 6:nen, ja vaihdatin öljyt 2tkm ajon jälkeen, nyt mittarissa on kohta 10tkm eikä öljyä ole ainakaan vielä tarvinnut lisätä, tosin öljyt vaihtuu taas 10tkm kohdalla. Vähän tuntuu että nuo tehtaalla laitetut öljyt ei ole kovin laadukkaat, koska kulutus sillä ajamalla on tosiaan 3-4L /20tkm.
Kannattaa vilkaista 2,3L koneen öljytikkua ettei kuivaksi pääse, takuu ei korvaa jos kone leipoo kiinni siitä syystä ettei öljyjä ole tarkisteltu.- laatukupla
kyllä tuntuu öljy kelpaavan 75000km ajettu n.6-7l öljynvaihtovälin ollessa 20000km auto on 2l koneella huoltopäällikkö sanoo että kyseisen öljypolttimen toleranssi on 1200km ja 0,8l olen ottanut yhteyden maahantuojaan pitää joku roti näissä romuissa olla jos kerran laadusta höpötetään ostohetkellä kuitenkin kun autoon sijoittaa 25000-30000e niin pitäisi jonkunlainen kate olla sijoitetuille euroille on aika kallis pitää kun jo ylimäärä öljyistä tulee n .120-150 euron hinta ja se vaiva kun tarvitsee kytätä joka matkan alussa öljytikkua olisikin hyvä parannus jos mazdalla ei osata tehdä sähköistä öljymäärän näyttöä käykää katsomassa ranskalaisista autoista mallia.
- WELGER
laatukupla kirjoitti:
kyllä tuntuu öljy kelpaavan 75000km ajettu n.6-7l öljynvaihtovälin ollessa 20000km auto on 2l koneella huoltopäällikkö sanoo että kyseisen öljypolttimen toleranssi on 1200km ja 0,8l olen ottanut yhteyden maahantuojaan pitää joku roti näissä romuissa olla jos kerran laadusta höpötetään ostohetkellä kuitenkin kun autoon sijoittaa 25000-30000e niin pitäisi jonkunlainen kate olla sijoitetuille euroille on aika kallis pitää kun jo ylimäärä öljyistä tulee n .120-150 euron hinta ja se vaiva kun tarvitsee kytätä joka matkan alussa öljytikkua olisikin hyvä parannus jos mazdalla ei osata tehdä sähköistä öljymäärän näyttöä käykää katsomassa ranskalaisista autoista mallia.
131000 ajettu 1.8 2008 kuluttaa 1.5 l /1000 km , "hauskaa" , on varmaa voitelua
long life öljyillä (pysyy öljyt tuoreena)
esim. jos lähden mökillä käymään kesälomalla (500 km suuntaansa) , niin pitää ottaa öljypänikkä mukaan
hip hip hurraa MAZDA - Huono oli yritys.
WELGER kirjoitti:
131000 ajettu 1.8 2008 kuluttaa 1.5 l /1000 km , "hauskaa" , on varmaa voitelua
long life öljyillä (pysyy öljyt tuoreena)
esim. jos lähden mökillä käymään kesälomalla (500 km suuntaansa) , niin pitää ottaa öljypänikkä mukaan
hip hip hurraa MAZDAKaiken maailman provopettereitä täälläkin pyörii, mutta sinä olat jo olla huippu.
Tuon mukaan olisit käyttänyt vajaat 200 L öljyä ja elät uskossa, että normaalia on.
Itselläni on ollut 2006 jälkeen kolme kutosta eikä yhteenkään ole tarvinut määräaikaishuoltojen välillä lisätä öljyä.
Tietystihän auton kuin auton saa syömään öljyä, jos niitä käsitellään kuin vierasta sikaa. Silloin on kuitenkin parempi mennä peilin eteen eikä syytellä kukupeliä.
- sepe
...ja puoltaminen on saatu ratkeamaan tässä faseliftimallissa.
buhahahaaa.....jesss......- mie.
Puoltaminen on historiaa eli sepe elää menneisyydessä. Koita sepe seurata aikaa.
- karstapiikin
mie. kirjoitti:
Puoltaminen on historiaa eli sepe elää menneisyydessä. Koita sepe seurata aikaa.
Sepeä taas vituttaa, kun on honda monkey tehnyt karstapiikin ja pätkii niin perkeleesti...Siinä on mopo ja kuski samaa sarjaa...
- KYRPÄHOMO SEPE
Olikin poissa linjoilta.
- sepe
KYRPÄHOMO SEPE kirjoitti:
Olikin poissa linjoilta.
yleisön pyynnöstä tai siitä huolimattaaaa!
the one and onlyyyy....SEPEEE....ja rulaa tykimmin kuin koskaaaaaannnnn!!!! - hehheeheheheh
sepe kirjoitti:
yleisön pyynnöstä tai siitä huolimattaaaa!
the one and onlyyyy....SEPEEE....ja rulaa tykimmin kuin koskaaaaaannnnn!!!!ei sitten auttanut. Tai eihän se tällaisissa tapauksissa auta.
- tietsikkaa
sepe kirjoitti:
yleisön pyynnöstä tai siitä huolimattaaaa!
the one and onlyyyy....SEPEEE....ja rulaa tykimmin kuin koskaaaaaannnnn!!!!Jaha, isi päästi kotiarestista ja antaa taas käyttää tietsikkaakin. Muista nyt sitten jatkossa, että isin avensiksen kojelautojen nitinöihin suositeltu kumien tunkeminen rakoihin ei tarkoita, että sinne tungetaan isoveljen käytetyt kortongit, niin ei isi suutu taas...
- Nimetön
ei ihme jos syö onhan se fordin kone. ennen oli mazda mazda eikä mikään taunus klooni.
- GT-Activemattikatti
Hieman reilut 5000 mittarissa. Vaihdatutin öljyn talven jäljeltä, vaikka eipä tuo kai niin tarpeenkaan ollut. Tuli kuitenkin aika paljon lyhyttä ajoa pakkasissa. Yhtään ei ollut öljyä syönyt.
Mittatikun luettavuus on muuten huono. Huollossa neuvoivatkin lukemaan mittatikkua nurjalta puolelta, johon öljyrajan jälki jää selvemmin näkyviin.- syö öljyä
Googlatessani öljynkulutusta Mazdassa päädyin tänne.05 mallin 6 GT syö n.2-3 litraa huoltovälillä,aika ärsyttävä piirre uudessa autossa.Huollon mukaan tavanomainen lukema ko.mallissa,joku jopa särkenyt moottorinsa.
Onko tuo kulutus tasaantunut kilometrien myötä?
- Matukkajuttututtu
Poikani osti Mazda 6 vm.2006 jossa 2 L kone, hieno ja hyvä auto, mutta öljyä meni heti 2-3 litraa / 1000km, teimme koneelle huuhtelun STP:llä joka poisti kamalan määrän paksua kuraa ja selvää purua koneesta, sen jälkeen vaihdoimme PVC venttiilin joka pitäisi aina myös joskus vaihtaa, se on vaan helpommin sanottu kuin tehty, on nimittäin imusarjan alla (työkorjaamolla n.200€ OSIEN HINTA) Tämä auttoi, nyt ei tarvi lisätä öljyä, auto käy paremmin, puristukset nousivat, autolla ajettu kuitenkin jo 260tkm.
- Anonyymi
Itselläni oli Mazda 6 1.8 2006 ajettuna 200tkm. Ei auttanut (enää?) PCV:n vaihto ja flush käsittely. Öljyrengas /renkaat yhdestä pytysssä jumissa. Harmi, muuten ihan ok auto, ei mitään vikoja ollut eikä edes ruosteongelmia.
- Anonyymi
mun kutonen syö kans sairaasti lisään vaan puol isoo tölkkii motonetin 5 w 30
kun rupee öljyvalo välil vilkkuu sitt homma uusiks muutamien tonnien päästä
- Anonyymi
itsellä syö varmaan 3 l 5000
- Anonyymi
Vanha nyrkkisääntö. Kun moottori kuluttaa kahvikupillisen 1000 km:lle (1,5dl/1000 km) on kulutus normaalia. Eli kun ajat Helsingistä Sodankylään => lisäät kahvikupillisen öljyä. Ei se sen kummempi ole. Sen kanssa on vaan elettävä.
Toisaalta onko öljyn pinta pidettävä ylärajassa? Moottoreille on asetettu öljyntasot. Voi olla, että moottori kulutta öljyä hieman ylärajassa, mutta vähenee mittatikun keskivaiheilla. Minimiraja on se jonka alle ei saa mennä, mutta ei sen tarvitse olla maksimissakaan. Kokeilkaa tätä. Jospa siitä olisi apua?
Moottorin välyksille on asetettu toleranssit. Jos toleranssi on sieltä yläpäästä ja sattuu männänrenkaiden saumat olevan lähellä toisiaan on selvää, että moottori hieman kuluttaa öljyä. Kahta samalla lailla kasattua moottoria ei olekaan. Kaikki ovat yksilöitä. Jotkut syövät öljyä vähän vähemmänkin tai ei ollenkaan ja siltä väliltä.
Öljyn kulutus on myös suoraa verrannollinen polttoaineen kulutukseen. (Raskas kaasujalka). Mitä keskimääräistä enempi polttoainetta kuluu, sitä suurempi on öljyn kulutuskin.
Öljyn määrän mittauskin tuo mukanaan virhemarginaalin kun eri pinnoilla mitataan. Äkkiä tulee 0,5 litran virhe jos auto on johonkin suuntaan kallellaan.
Tähänkin on nyrkkisääntö. Etsi pihaltasi tasainen paikka. Mittaa aina samassa paikkaa jos mahdollista.
Jos piha viettää johonkin suuntaan, se viettää sinne saman verran aina.
t. RMB54- Anonyymi
Männänrenkaat kuluu käytössä, puristuu sylinterin seinämään huonommin, öljyä pääsee ohi, puristuspainekin laskee.
Joissakin uutena huonot, myös pyttynen ja männän välys.
Osassa liian ohuet ja niissä liian pienet öljyreijät. Varsinkin uudemmissa autoissa ollut pahoja suunnitteluvirheitä
Pitkillä yli 20 000km ölvaihtoväleillä karstaa tulee mäntään ja renkaisiin jolloin ei toimi.
- Anonyymi
Kaikki autot alkaa kuluttamaan öljyä, kun ilmansuodattimia ei ole asetettu paikalleen huolellisesti. Hiekkapöly ei kuulu moottoriin. Tarkistettuani kolmesta eri Mazda 6 autosta ilmansuodattimen asennuksen, niin 100% oli asetettu huolimattomasti, eli ilmaa on päässyt ohi suodattimen koneeseen ja hiekkaa tietysti myös.
Ilmanputsarikotelon raotus ja suodattimen vaihto siten, että varmistuu tiivis asennus on Mazda 6 malleissa hankalaa. Kannattaakin asentaa tuo suodatin aina itse ja ottamalla ilmanputsarikotelo kokonaan auki voi varmistua onnistuneesta asennuksesta. Etenkin tarvikesuodattimien kanssa täytyy olla tarkkana. Niin näitä öljyä syöviä moottoreita on kyllä autoissa, joita on käytetty aina merkkiliikkeen huolloissa!!!- Anonyymi
komppaan, teen tuon AINA itse koska pari vuotta sitten oli asennettu huolimattomasti. Ja EN käytä mitään tarviketöllliö, vaan Mazdan suosittelemaa, vaikka hiukan arvokkaampi. Eikä syö kovin paljon öljyä !
- Anonyymi
On muuten käsittämätön tämä öljytikku näissä, eihän tästä saa mitään selvää. Vaihdatin halvalla hankittuun 1.8 bensakoneiseen kutoseen öljyt ja yritin silloin katsella öljytikkua, no ei siitä selvää saanut mutta näytti se kastuvan.
Nyt vajaat 1000 kilsaa myöhemmin tsekkasin tikun niin ei näytä edes kastuvan enää??? Onko voinut syödä noin paljon tällä matkalla? 4,3 litraa laittoivat öljyä.
Öljyvalo toimii kun virrat laittaa päälle, joten kaipa tuo varoittaa jos se on loppumassa? 10tkm ajattelin jos pääsen tällä niin olen tyytyväinen, toivottavasti ei kone leikkaa kiinni öljyn puutteesta ennen sitä.- Anonyymi
Koita kylmänä auto tasaselle ja yön yli tarkistus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koita kylmänä auto tasaselle ja yön yli tarkistus.
Joo tuolleen se vähän näyttää kastuvan vielä. Kovat savut tulee pakoputkesta kun kaasuttelee kierrokset jonnekin 4000-5000, eli ei vaikuta olevan ihan kunnossa.
Mitenhän pitkään tuolla pystyy vielä ajamaan veikkauksia kellään? Mitään männänrenkaiden vaihtamista en tähän ala teettämään, maksanee enemmän kuin auton arvo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo tuolleen se vähän näyttää kastuvan vielä. Kovat savut tulee pakoputkesta kun kaasuttelee kierrokset jonnekin 4000-5000, eli ei vaikuta olevan ihan kunnossa.
Mitenhän pitkään tuolla pystyy vielä ajamaan veikkauksia kellään? Mitään männänrenkaiden vaihtamista en tähän ala teettämään, maksanee enemmän kuin auton arvo.Ensin moottorin sisäpesu. Halvat öljyt ja rvs-käsittely. Uudet öljyt(rvs-käsitttely). Voi harkita liqui molyn oil saveria, jos tiivisteet... Ajat lisäyksen jälkeen puoltuntia maantiellä/motarilla.
- Anonyymi
Iäkäs topicci, mutta hieman yllätti 2.0-05 öljyn kulutus. Autolla menty n.220 tkm ja noin litra hävinnyt tuhannen km aikana. Ajattelin kokeilla RVS vaikutusta, onko muilla kokemuksia?
- Anonyymi
Itellä söi kans Mazda 6 2.0 -06 bensaversio jonkin verran öljyä jotain 0,5 L / 2000km mutta kun laitoin motonetin "Motox DIesel 5W40" -öljyn koneeseen ja ajoin sillä yhden pitemmän reissun, niin yllätys, kulutus loppui melkein kokonaan. Eli tuo dieseliin tarkoitettu öljy on niin pesevää että se putsasi jotain. Nyt jatkossa laitan n. 1/4 osan tuota öljyä öljynvaihdon yhteydessä. Huom. jos laittaa paksumpaa kuin 5W40 niin voi syttyä moottorin vikavalo isoilla kierroksilla, koska öljynpaineella säätyvä nokka-aks. ajoitussysteemi ei pysy paksulla öljyllä mukana, siitä virhevalo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384