Uutta, uljasta ihmistä on erilaiset diktatuurit pyrkineet luomaan.
Hitlerillä oli oma arjalainen visionsa, neukuilla oma neuvostoihminen-projektinsa, Pol Potkin kantoi kortensa kekoon. Ja taitaapi Fidelkin vielä rakennella kuubalaista versiota uudesta ihmisestä.
Yhteistä taitaa kaikille olla pyrkimys ylhäältä päin, yhteiskunnan painostuksella muuttaa ihmistä.
Karl Marx kuitenkin aikoinaan jo totesi, että jokaisen ihmisen vapaa kehitys on kaiken vapaan kehityksen edellytys ja lähtökohta...
Uusi ihminen
4
584
Vastaukset
kuuluu...?
- KrasnajaIskra
Miksi aina pitäisi esittää kysymys - edes retoorinen sellainen?!? (no nyt sen taisin kuitenkin esittää...)
Uutta ihmistä ja yhteiskuntaa ei voida mielestäni rakentaa pakkokeinoin. Anarkia pois, mutta kyllä vapauden ja kansanvallan arvoista on muutoksen lähdettävä ja tapahduttava. - 58§
KrasnajaIskra kirjoitti:
Miksi aina pitäisi esittää kysymys - edes retoorinen sellainen?!? (no nyt sen taisin kuitenkin esittää...)
Uutta ihmistä ja yhteiskuntaa ei voida mielestäni rakentaa pakkokeinoin. Anarkia pois, mutta kyllä vapauden ja kansanvallan arvoista on muutoksen lähdettävä ja tapahduttava.Vapaus ja sosialismi eivät ole koskaan,eivätkä missään,esiintyneet samanaikaisesti.
KrasnajaIskra kirjoitti:
Miksi aina pitäisi esittää kysymys - edes retoorinen sellainen?!? (no nyt sen taisin kuitenkin esittää...)
Uutta ihmistä ja yhteiskuntaa ei voida mielestäni rakentaa pakkokeinoin. Anarkia pois, mutta kyllä vapauden ja kansanvallan arvoista on muutoksen lähdettävä ja tapahduttava.edistystä ilman (tyhmiä) kysymyksiä!! Muuten, on yhteiskunnan kehityksen kanalta hyvä olla joukossa myöskin anarkiaa!!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351432
- 1101193
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261023Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89974Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99823
- 38712
- 109666
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644