Mitä oireita teillä joilla on todettu yliaktiivinen rakko on? Onko alavatsa ja -selkä kipua? Hellittääkö virtsaamisvaivat johonkin aikaan kuukaudesta vai onko ne jatkuvia?
Yliaktiivinen rakko
5
6609
Vastaukset
- kamomilla40
Hei!
On alavatsakipuja ja jatkuva pissahätä...
Ainakin mulla on vähän vaihtelevaa se, miltä tuntuu.
Jos on stressiä, on huonompia hetkiä.Joskus voin olla melkein ns. oireetonkin.
Itse olen käynyt ns. fysioterapiassa tämän vaivan kanssa ja sain sieltä avun. Siinä elektrodejen avulla rauhoitetaan rakkoa sähkön avulla.
Myös sairaalassa saadut DMSO-huutelut ovat olleet mulle apuna.
Olen käynyt rakon venytyksessä useamman kerran, mutta olen ajatellut, että jos pärjään niin, että joudun siinä käymään vain kerran vuodessa, niin olen erinomaisen tyytyväinen.
Tällä keskutelupalstalla on paljon tietoa vaivastasi, eli lue ja tieto kyllä asiasta helpottaa.
Tsemppiä!- Mitä oireita?
Kiitos vastauksestasi. Minulla oireina on tiettyyn aikaa kuukaudessa ilmaantuva alavatsa ja -alaselkä kipu sekä tiheentynyt virtsaamisen tarve. Vatsa on silloin usein myös turvoksissa. Tätä oiretta kestää aina 2-3 viikkoa ja sitten se hellittää. Mitään virtsa karkaamista ei ole. Gynen puolelta ei löytynyt vikaa. Myös ylävatsa on ollut yhtä kauan aikaa tulessa kuin nuo muutkin vaivat. Vatsalaukun ja paksusuolen etuosa on tähystetty ym. keliakia, laktoosin rasitus kokeita otettu. Nyt odottelen pääsyä urologille. Kuulostaako vaivani rakkoperäiseltä ja näkyy se tähystykessä jos on yliaktiivinen rakko?
- kamomilla40
Mitä oireita? kirjoitti:
Kiitos vastauksestasi. Minulla oireina on tiettyyn aikaa kuukaudessa ilmaantuva alavatsa ja -alaselkä kipu sekä tiheentynyt virtsaamisen tarve. Vatsa on silloin usein myös turvoksissa. Tätä oiretta kestää aina 2-3 viikkoa ja sitten se hellittää. Mitään virtsa karkaamista ei ole. Gynen puolelta ei löytynyt vikaa. Myös ylävatsa on ollut yhtä kauan aikaa tulessa kuin nuo muutkin vaivat. Vatsalaukun ja paksusuolen etuosa on tähystetty ym. keliakia, laktoosin rasitus kokeita otettu. Nyt odottelen pääsyä urologille. Kuulostaako vaivani rakkoperäiseltä ja näkyy se tähystykessä jos on yliaktiivinen rakko?
ic:n vaivat ovat melko moninaiset ja tähystyksessä pitäisi kyllä näkyä, jos sinulla tämä vaiva on.
Myös rakon tilavuus tässä taudissa pienenee usein ja se on se suurin vaivan syy.
Lihakset ns. toimivat rakon ympärillä liian usein ja niistä tulee liian vahvoja. Siksi näiden ympärillä olevien lihasten rentouttaminen olisi tarpeellista.
Itsellänikään ei ole mitään pidätysongelmia, päinvastoin. Omat lihakseni ovat päin vastoin ehkä liiankin hyvät ja koko ajan pienessä pantteessa eli eivät rentoina ja niiden rentouttamista olen harjoitellut fysioterapeutin avustuksella, jolla on ollut hyvä tieto ic:stä.
näitä ihmisiä löytyy muutama Suomesta, eli ota selvää ja heiltä löytyy kyllä apua.
toivottavasti pääset urologille pian.
tsemppiä :) - Mitä oireita?
kamomilla40 kirjoitti:
ic:n vaivat ovat melko moninaiset ja tähystyksessä pitäisi kyllä näkyä, jos sinulla tämä vaiva on.
Myös rakon tilavuus tässä taudissa pienenee usein ja se on se suurin vaivan syy.
Lihakset ns. toimivat rakon ympärillä liian usein ja niistä tulee liian vahvoja. Siksi näiden ympärillä olevien lihasten rentouttaminen olisi tarpeellista.
Itsellänikään ei ole mitään pidätysongelmia, päinvastoin. Omat lihakseni ovat päin vastoin ehkä liiankin hyvät ja koko ajan pienessä pantteessa eli eivät rentoina ja niiden rentouttamista olen harjoitellut fysioterapeutin avustuksella, jolla on ollut hyvä tieto ic:stä.
näitä ihmisiä löytyy muutama Suomesta, eli ota selvää ja heiltä löytyy kyllä apua.
toivottavasti pääset urologille pian.
tsemppiä :)Eilen tuli kirje sairaalan polilta ja urologille on noin puolen vuoden jonot :((
- minä vain
Mulla oli sama juttu. Kannattaa käydä yksityisellä urologilla. Minä pääsin samana päivänä ja maksoin siitä n. 40 e. Tosin mulla ei asia selvinnyt vielä kokonaan siellä, ja jouduin kuitenkin jonottamaan sairaalan tutkimuksiin n. puol vuotta( tutkimuksia ei tehdä yksityisellä :() Mutta sää voit saada tiedon vaik jo heti. Joten suosittelen yksityistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4179171Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1893780- 212248
- 871393
- 1161168
- 271155
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661122Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791118- 751110
- 551063