mistä sais whitworth-kierteellä olevia pultteja, vai saako mistään?
tuumaiset Whitworth-kierre. "BSF ja BSW sekä putkikierre"
5
13459
Vastaukset
- Amiz88
eli täs hieman infoa..
Moro, nuo tuumaiset pultit kiinostaa, saako viellä jostain, whitwort- kierteellä (kärkikulma 55 astetta) olevia pultteja viel jostain? Meillä koulussa heittivät pois, kirosin et harmi kun ei älynny ottaa! kas kun nykyiset UNC- UNF- ja UNS-pultit eivät käy, (mielestäni) koska kärkikulma on väärä (60 astetta) , eli sama kuin metrisissä pulteissa.. toinen on et tekis ite, mut maksaako se sen vaivan, ja et esim. sorvin kierreterässä on väärä kärkikulma (60 astetta)- Toni
Metaplan, Pulttinurkka, tai joku muu vastaava... en kyllä varmaksi sano. Itse olen NC-koneistamossa töissä ja aina välillä tehdään whitwort kierteitä, mutta normaaleihin pulttimuotoihin ne ei tule. Sorvin kierreteriä on myös 55 asteisia...siinä tarvii vaan tietää mikä nousu on et pystyy määrittelemään oikean kierrepalan (AG55,A55,G55). Myös kierteen mitat tarvii tietää...ulkohalkaisija ja kylkihalkaisija ja kylkeä ei taas pysty mittaamaan ilman kylkimikroa. Tietenkin jos sulla on sorvi ja muut tarvikkeet niin miksei ne tehdäkin vois, mutta kysy nyky ekaksi noista firmoista.
Toni kirjoitti:
Metaplan, Pulttinurkka, tai joku muu vastaava... en kyllä varmaksi sano. Itse olen NC-koneistamossa töissä ja aina välillä tehdään whitwort kierteitä, mutta normaaleihin pulttimuotoihin ne ei tule. Sorvin kierreteriä on myös 55 asteisia...siinä tarvii vaan tietää mikä nousu on et pystyy määrittelemään oikean kierrepalan (AG55,A55,G55). Myös kierteen mitat tarvii tietää...ulkohalkaisija ja kylkihalkaisija ja kylkeä ei taas pysty mittaamaan ilman kylkimikroa. Tietenkin jos sulla on sorvi ja muut tarvikkeet niin miksei ne tehdäkin vois, mutta kysy nyky ekaksi noista firmoista.
www.tuumacid.com
- sitroen.
ponimies kirjoitti:
www.tuumacid.com
ja UNF, Whitwortheille vain kierrekampa, ei muuta. Harvinaisemmista ei mitään mainintaa.
Pahoinn pelkään, että meni itse sorvattavaksi vaikka se vituttaisikin.
- ---
Whitworth karkeakirre ja UNC-kierre menevät toisiinsa normmaalisti,huolimatta kylkikulman viiden asteen erosta,pois lukien puolituumainen(12,7)mm jossa nousujen ero on 1 kierre tuumalle.Tosin tiukalle joutuvat ruuvit mieluiten omilla "muttereillaan".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803