joo kuka on kaikkien aikojen suomalaispelaaja NHLssä? Minun mielestä kolme parasta on Jari Kurri, Selänne ja Lehtinen. paperilla Lehtinen on menestynein (ei taitavin) koska hän on voittanut 3 Selke trophya ja se on todella arvostettu palkinto Stanley Cup. Taitavin on ilman muuta Selänne. Kurrin pelejä en ole kuitenkaan paljoa nähnyt. Puolustajista parhaat on Reijo Ruotsalainen ja T. Numminen.
Kaikkien aikojen suomalaispelaaja NHLssä?
13
573
Vastaukset
- The Orfeus
1.Kurri
Kurri on kiistattomasti kaikkien aikojen suomalainen nhl:ssä. Pitkällä urallaan lähes 1400 tehopistettä ja yli 600 maalia ovat lukemat joihin on kenenkään suomalaispelaajan hyvin vaikea enää koskaan tulla yltämään ellei pelin sääntöihin tehdä uudistuksia ja paljon.
2.Selänne
Teemun maalintekotaito lienee kaikkien aikojen paras mitä suomalaispelaajiin tulee. Voittanut kolmesti liigan maalikuninkuuden ja valittu vuoden tulokkaaksi kaudella 1992-93. Nyt kasassa jo yli 1000 tehopistettä ja lisää tulee koko ajan.
3.S.Koivu
Pelaajana kiistattomasti tehopisteitään parempi. Lukuisat loukkaantumiset syöneet parhaan terän pelistä mutta edelleen liigan parhaita pelintekijöitä ja taistelijoita. Voidaan vain miettiä mitä tämä turun pieni mies olisikaan saanut aikaan jos...
4.Ruotsalainen
Ehdottomasti Suomen kaikkien aikojen paras puolustaja nhl:ssä. Oli 80-luvulla Rangersin tärkeimpiä pelaajia ja omistaa edelleen suomalaispuolustajien yhden kauden piste-ennätyksen (73) kaudelta 1984-85.
5.Tikkanen
Kaikki tuntevat tiki talkin. Mutta vielä tiki talkiakin tunnetumpi on se uhrautuminen ja pelisilmä mitä Esa Tikkasella oli 80- ja 90-luvun nhl:ssä. Pelasi useita liigan supertähtiä pimentoon illasta toiseen ja kasasi silti yli 600 tehopistettä urallaan.
6.Numminen
Teppo on pelannut pitkän ja tasaisen hyvän uran nhl:ssä 80-luvun lopulta asti ja kohta kasassa on jo puolustajalle huimat 600 tehopistettä. Ja matka jatkuu yhä edelleen.
7.Ruuttu
Christian oli 80-luvulla Buffalon suurimpia tähtiä Gilbert Perreaultin kanssa. Rakensi peliä taitavasti ja tarvittaessa pelasi myös fyysisesti eikä pelännyt heittää hanskoja jäähän. Yli 400 pistettä uralla.
8.Lehtinen
Jere muistetaan tupu-hupu-lupu kentästä ja nhl:n parhaana puolustavana hyökkääjänä. Vaikka Jeren parhaat kyvyt ovat vahvassa puolustuspelaamisessa on hän myös tappava maalintekijä parhaimmillaan. Siitä kertovat kaksi päälle 30 maalin kautta.
9.Sinisalo
Ilkka oli koko 80-luvun nhl:n ehdottomia huippuhyökkääjiä. Siitä kertovat kaksi päälle 70 pisteen kautta ja yli 400 tehopistettä uralla. Parhaalla kaudellaan 1985-86 Ilkka teki huimat 39 maalia. Sitä parempaan ovat suomalaisista pystyneet vain Jari Kurri ja Teemu Selänne.
10.O.Jokinen
Olli on viime vuosina kasvanut ikuisesta lupauksesta yhdeksi Suomen kaikkien aikojen parhaista nhl pelaajista ikinä. Kuluvalla kaudella hän on kerännyt jo huikeat 36 maalia ja 83 tehopistettä.- Mää vaan
Mä laittaisin Tikkasen kolmanneksi mun listalla.
5 sormusta ja 72 playoff-maalia kaiken muun lisäksi perusteluinani. - muutami a poikkeuksia
Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta ok lista. Kimmo Timonen nousee ehkä kuitenkin OJ:n ohi koska pelannut tasaisesti koko nhl uransa ja palkintoja on arvokisoissa tullut (seurajoukkueess ei kun joukkuekaan ei ole paljon mensestynyt ainakaan toistaiseksi). Lehtinen nousee kyllä ainakin Ruuttun sekä Koivun ohi kys. miesten kaikista plussista huolimatta. Eikä Kiprusoffia sovi unohtaa, koska mies alkoi pelata heti loistavasti kun sai itse vastuuta..
- dffdfghgfh
muutami a poikkeuksia kirjoitti:
Muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta ok lista. Kimmo Timonen nousee ehkä kuitenkin OJ:n ohi koska pelannut tasaisesti koko nhl uransa ja palkintoja on arvokisoissa tullut (seurajoukkueess ei kun joukkuekaan ei ole paljon mensestynyt ainakaan toistaiseksi). Lehtinen nousee kyllä ainakin Ruuttun sekä Koivun ohi kys. miesten kaikista plussista huolimatta. Eikä Kiprusoffia sovi unohtaa, koska mies alkoi pelata heti loistavasti kun sai itse vastuuta..
Kyllä M.Kiprusoff täytyy lisätä tuohon listaan...hän tulee ensimmäisenä suomalaisena voittamaan Vezinan tällä kaudella.
- ...
muutami a poikkeuksia kirjoitti:
Kyllä Lehtinen täytyy laittaa top5:een. Mies on aivan liian aliarvostettu Suomessa. Ja totta sekin on että S.Koivu on parempi kuin mitä pisteet näyttää.
- The Orfeus
... kirjoitti:
Kyllä Lehtinen täytyy laittaa top5:een. Mies on aivan liian aliarvostettu Suomessa. Ja totta sekin on että S.Koivu on parempi kuin mitä pisteet näyttää.
Tottahan se on että joku pelaaja voisi olla paremminkin sijoitettuna, mutta listaan koitin kerätä pelaajia, jotka ovat a) tehneet pitkän uran, b) olleet joukkueensa avainpelaajia. Totta on, että Timonen voisi ihan yhtä olla sijalla 10 Jokisen paikalla, onhan Kimmo kuitenkin ollut nashvillen parhaita puolustajia jo vuodesta -99. Valintani oli kuitenkin Olli, koska hän on viime vuosina ollut ehdottomasti liigan parhaita hyökkääjiä ja Floridan pelin sielu sekä kapteeni. Sellaiseen asemaan Nashvillessä ei ole Kimmo päässyt, vaikka erittäin tärkeä pelaaja onkin. Miikka kiprusoffin olisi myös voinut laittaa ihan hyvin listalle, sillä onhan hän ensimmäinen suomalainen nhl:ssä, jolla on realistiset mahdollisuudet vezinaan. Syy miksi en häntä ottanut mukaan listalle on se, että vaikka hän onkin pelannut viimeiset 1,5 kautta nhl:ssä loistavasti, on kuitenkin Olli kuulunut parhaimmistoon jo kolmella kaudella. Mutta lohdutukseksi kipper faneille: Jos Miikka jatkaa vielä pari kautta samoja otteita johon vankasti uskon niin tulee hän nousemaan kirkkaasti suomen kaikkien aikojen nhl pelaajien top10:een.
- olen..
edelleen sitä mieltä että teukka se on suomen kaikkien aikojen paras pelaaja. NHL-pisteet ei tosin sitä mitä Kurrilla mutta eipä teukalla sen luokan tarjoilua ole ollutkaan, voi luoja jos olis ollut !!!
- 10.
todella vaikea tehdä tälläinen lista, mutta yritetään:
1. Kurri
2. Selänne
3. Lehtinen (3 Selke-trophyä nostaa Jeren Saku Koivun edelle)
4. S.Koivu
5. Tikkanen
6. Ruotsalainen
7. Numminen
8. Kiprusoff
9. Lumme
10. Ruuttu - Ehdottomasti ...
Saku Koivu,T.P.S -joukkueen kasvatti!.
- blackmagictiger
Jari Kurri Joka Hetken ehti Piipahtaa New york rangersseissa..samoin kuin Christian ruuttu Buffalossa 86-92
- Torppa93
lista menee näin
1.Teemu Selänne
2.Jari Kurri
3.Saku koivu
4.Esa Tikkanen
5.Jere Lehtinen
6.Ville Peltonen
7.Timo Jutila
8.Kimmo Timonen
9.Teppo Numminen
10.Mikko koivu - juha82222
1.Kurri(oli tosi vakuuttava pudotuspelipelaaja)
2.Selänne
3.Teppo Numminen
4.S.Koivu
5.Ruotsalainen
6.Tikkanen
7.Timonen
8.Sinisalo(oli joitain kausia jolloin pelasi tosi hyvällä pistetahdilla)
9.Rautakallio(aliarvostettu ,mut oli erittäin hyvä omassa päässä ja teki myös hyvin pisteitä)
10.Lehtinen
....
11.Lumme
12.O.Jokinen
13.M.Koivu(nousee vielä listalla ylemmäs kun ura päättyy)
15.C.Ruuttu
16.S.Kapanen
17.T.Ruutu
18.J.Jokinen
19.Niinimaa
20.Siltanen - juha8222
Lehtinen ei ole ollut koskaan ihmeellinen pelaaja mulle, ihan ok työmyyrä.
Timonen on arvostettu ammattilainen ja liigan eliittipakkeja ollut jo usean kauden NHL:ssä.
Lumme pelasi myös hienon uran mut otteet eivät aina olleet niin vakuuttavia kuin esim Timosella, Rautakallioilla tai Nummisella.
Rautakalliohan ei pelannuty paljoa änärissä mutta silloin kun pelasi niin hän oli erittäin luotettava ja samalla melko fyysinen ja hyvä' tekemään pisteitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 449261
- 785792
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14800Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon414286- 583804
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella553536Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme313399- 472618
- 342162
- 401950