nuoret ja lemmikit

cathy

Hei. Olen nuoriso-ohjaajaksi valmistuva nuori nainen joka haluaisi ottaa lemmikit mukaan nuoriso toimintaan.

Mut itse asiaan. Kaipaisin teidän omakohtaisia tuntemuksia siitä kuinka lemmikit ovat sinua auttaneet elämässäsi.
Oletko ollut masentunut ja lemmikkisi nosti sinut masennuksesta?
Vai onko lemmikkisi vain ymmärtäväinen kuuntelija ja turva?
Oletko oppinut vastuuntuntoa hoitamalla ja opettamalla lemmikkiäsi?
vai onko vain kunto kohonnut lemmikkin kanssa harrastaessa?
Oletko luonut uusia ystävyssuhteita koiraharrastuksien parissa?
Tai oletko huomannut lapsessasi näitä tunnun omaisia merkkejä?

Kaipaisin näitä tarinoita opinnäytetyöhöni. Saadakseni muutkin ymmärtämään kuinka tärkeitä Lemmikit meille ovat.

Lähettäkää tarinoitanne osoitteeseen
[email protected]

6

627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissani..

      itse sain muutama vuosi sitten oman kissan ja jopa psykiatrini sanoi että olen muuttunut paljon parempaan suuntaan, nyt olen voinut lopettaa käynnit siellä ja hyvin on mennyt. tiedän syyn olevan suureksi osaksi kissani. siitä saa niin paljon iloa kotona yksin ollessa ettei masennuskausia oikeen voi tulla. kyllä tuo katti vain on minulle elämäni tärkein asia, ei mikään muu ole auttanut minua niin paljon kuin tuo rakas karvakasa.

      kannattaa ehdottomasti ottaa eläimet nuorisotoimintaan mukaan niin nuorten kuin myös eläintenkin takia. niin nuoret oppivat arvostamaan eläimiä ja niiden tärkeyttä. todella hieno ajatus ottaa eläimet mukaan toimintaan! :)

      • cathy

        Kiitoksia tuesta ja tarinasta. On mukava lukea tälläisiä iloisia tarinoita.


    • Lisa

      Meille hankittiin koira, kun olin jotain 9-vuotias. Se opetti paljon vastuuta, kun piti aina koulusta tultua mennä lenkittämään kaveria. Siitä on vuosien varrella ollut uskomattoman paljon iloa. Kun on ollut mieli maassa, niin sitä on voinut rutistaa ja se on aina kuunnellut ja ymmärtänyt. Vanhempieni eron jälkeen, kun olin 15-vuotias, koira jäi lähes täysin minun huolehdittavakseni äidin muutettua pois. Isä ei siihen osallistunut, joten itse piti aamulla ennen kouluun menoa ja heti koulun jälkeen lenkittää ja joskus keskellä yötäkin, jos tuli tarvis. Piti huolehtia ruuat, kynsien leikkuut, harjaukset ja leikkimiset. Myös päivittäisestä ulkoilusta koira piti hyvin huolen. Parempaa kaveria en voisi toivoa. Ehdottomasti koirani on opettanut minut paljon vastuuntuntoisemmaksi, kuin olisin ilman sitä tullut.

      • Ei ole karvoja.

        Vaan kaloja. Vaikka väitetäänkin että kalat eivät opi niin kyllä ne oppivat. Meidän ujo partamonni masentui kun meidän isä kuoli niin se tuli aina akvaarion nurkkaan tiettyyn aikaan päivästä tähystämään että missäs mun kaveri on. Nyt se on tottunut minuun kun ei enää isää näe. Muita kaveri lähtee aina karkuun ja aina tiettyyn aikaan päivästä se on lasia nuuhkimassa ja odottamassa ihmistä. Se on tuonut minulle valtavasti iloa isäni kuoleman jälkeen..


    • Ansu

      on todella paha paniikki häiriö ja pelkään melkein kaikkea ja saan ahdistus kohtauksia... otin kissan ja se on helpottanut elämääni suuresti kun ikinä ei ole pakko olla yksin

    • Tyttö ja....

      minulla on ihana kääpiöhamsteri ystävä hänen nimensä on Nuusku. (Vilu Familiina Mäc Nuusku) olemme kokeneen ainutlaatuisia hetkiä.kun tulen koulusta nuusku on odottamassa häkin ovella tai jos se ressukka on juossut myöhään yöhön juoksupyörässä niin kun huudan sitä nimeltä se kaivautuu ulos pesästään. sitten kehun sitä otan syliin ja annan herkku palan.loppu päivän se saa nukkua rauhassa ja tietty sen ajan kun olen koulussa illemmalla otan sen taas syliin ja aurinkoisena päivänä vien sen ruohikkoon ja tietty vahdin,ja touhuamme kaikkea muuta kivaa. harmi että' nämä pienet ystävämme elävät niin kovin lyhyen ajan. mutta onneksi minulle jää viellä karvaton kissamme Kasimir (Mag- Kasimir Perbetum Mobile) ja täysin valkoinen maatiais kisuli Rapsu ( Harmi Riesa Rapsu) Rakastan kaikkia näitä kolmea ihanaa ystävääni!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      239
      2095
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      153
      1355
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      52
      1246
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1025
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      989
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      930
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      923
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      825
    9. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      640
    10. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      639
    Aihe