Pisin mailan pituus, jota kaupoista löytyy 'standardina', on 160cm.
Ilman luistimiakin tuo pituus on minulle, lähes 2-metriselle liian lyhyt, mutta kun luistimet tekevät mittaan vielä sen 10cm lisää, niin 160cm mailalla joutuu pelaamaan aivan "selkä koukussa", eikä mailaankaan saa kunnon "tuntumaa" ulottuvuudesta nyt puhumattakaan.
Omien laskelmieni mukaan n. 175-180cm mittainen maila olisi minulle tarpeeksi pitkä.
Tiedän että ammattitasolla pelaa itseni pituisia parimetrisiä miehiä, joille joukkue tilaa suoraan tehtaalta sopivan mittaiset mailat.
Mutta kuinka tällainen tavallinen tallaaja saa hankittua itselleen pitkän mailan?
Mihin tehtaaseen/tuotevälittäjään/jne. pitäisi ottaa yhteyttä?
Mistä pitkiä jääkiekkomailoja?
5
3312
Vastaukset
- Kiekkoilija
Jos todella haluat noin pitkän mailan niin soita mailatehtaalle esim. Montreal. Tosin luulen ettei tollasta seivästä tehdä edes pyynnöstä, normaalisti maksimi mitta on 163cm ja ymmärtääkseni pyynnöstä siihen saa 5cm jatkoa.
Kyllä sen mittasen mailan täytyy sulle riittää.- Himawari
...sulle riittää".
Noin moukkamaissen vastauksen voi saada ainoastaan täällä lätkäjunttien palstalla.
Kasvatapas yhtä pitkä selkä kuin minulla, ja tule sitten sanomaan tuo uudelleen.
- Hokipleier
moi
omalla kokemuksella voin sanoa, että luistelu asento voisi auttaa asiaa...eli yritä pitää polvia koukussa...pitäisi auttaa...en kyllä ole paras neuvomaan, koska itsellä pituutta ei löydy läheskään 2 metriä...- Himawari
...pitäisi olla mitään vikaa.
Selkä suorana ja polvet koukussa.
Ongelma on edelleenkin se, että olen liian pitkä ja mailat ovat liian lyhyitä :P
Pelaan pakkina puulaakijoukkueessa, ja tarvitsisin ulottuvuutta pystyäkseni toimimaan pelaamani paikan edellyttämällä tavalla.
Lisäksi selkäni väsyy nopeasti, koska joudun pitämään sitä erittäin kumarassa, toisin kuin tuo mainitsemasi hyvä luisteluasento edellyttää.
Ja vaikka koukistelen selkääni, siltikään otteeni mailasta ja 'tuntuma' siihen ei ole niin hyvä kuin olisi tarpeellista.
Yksinkertaisesti mailan pitäisi olla pidempi.
Vaikka pelaisin hyökkääjänä, tuo standardi 160cm maila olisi minulle jonkin verran lyhyt.
Pakin mailan pitäisi olla (luistimet jalassa) leukaan asti.
Minulla tuo standardimaila yltää jonnekin rintalihasten korkeudelle.
Eli leukani on 175cm korkeudella ja maila sen 15cm lyhyempi, joten "ei tule kesää" tällä yhtälöllä.
Taidan siirtyä koripalloon :P
- PP
Kyllä sun kannattais laskea perse lähemmäs jäätä ja pitää selkää suoremmassa. Eli korjaa luistelu asentoa, nimittäin kyllä normaali mailan pituuskin sulle pitäis riittää. Itse olen 192cm pitkä, pelannut jääkiekkoa vähän reilu 20 vuotta ja sahaan normaali mailasta noin 5cm pois!! Joten kyllähän se pidempi maila tuo lisää ulottuvuutta mutta kiekon käsittely on paljon hankalampaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod192188Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281694Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021197- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53895- 39824
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53805J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33632