Pisin mailan pituus, jota kaupoista löytyy 'standardina', on 160cm.
Ilman luistimiakin tuo pituus on minulle, lähes 2-metriselle liian lyhyt, mutta kun luistimet tekevät mittaan vielä sen 10cm lisää, niin 160cm mailalla joutuu pelaamaan aivan "selkä koukussa", eikä mailaankaan saa kunnon "tuntumaa" ulottuvuudesta nyt puhumattakaan.
Omien laskelmieni mukaan n. 175-180cm mittainen maila olisi minulle tarpeeksi pitkä.
Tiedän että ammattitasolla pelaa itseni pituisia parimetrisiä miehiä, joille joukkue tilaa suoraan tehtaalta sopivan mittaiset mailat.
Mutta kuinka tällainen tavallinen tallaaja saa hankittua itselleen pitkän mailan?
Mihin tehtaaseen/tuotevälittäjään/jne. pitäisi ottaa yhteyttä?
Mistä pitkiä jääkiekkomailoja?
5
3299
Vastaukset
- Kiekkoilija
Jos todella haluat noin pitkän mailan niin soita mailatehtaalle esim. Montreal. Tosin luulen ettei tollasta seivästä tehdä edes pyynnöstä, normaalisti maksimi mitta on 163cm ja ymmärtääkseni pyynnöstä siihen saa 5cm jatkoa.
Kyllä sen mittasen mailan täytyy sulle riittää.- Himawari
...sulle riittää".
Noin moukkamaissen vastauksen voi saada ainoastaan täällä lätkäjunttien palstalla.
Kasvatapas yhtä pitkä selkä kuin minulla, ja tule sitten sanomaan tuo uudelleen.
- Hokipleier
moi
omalla kokemuksella voin sanoa, että luistelu asento voisi auttaa asiaa...eli yritä pitää polvia koukussa...pitäisi auttaa...en kyllä ole paras neuvomaan, koska itsellä pituutta ei löydy läheskään 2 metriä...- Himawari
...pitäisi olla mitään vikaa.
Selkä suorana ja polvet koukussa.
Ongelma on edelleenkin se, että olen liian pitkä ja mailat ovat liian lyhyitä :P
Pelaan pakkina puulaakijoukkueessa, ja tarvitsisin ulottuvuutta pystyäkseni toimimaan pelaamani paikan edellyttämällä tavalla.
Lisäksi selkäni väsyy nopeasti, koska joudun pitämään sitä erittäin kumarassa, toisin kuin tuo mainitsemasi hyvä luisteluasento edellyttää.
Ja vaikka koukistelen selkääni, siltikään otteeni mailasta ja 'tuntuma' siihen ei ole niin hyvä kuin olisi tarpeellista.
Yksinkertaisesti mailan pitäisi olla pidempi.
Vaikka pelaisin hyökkääjänä, tuo standardi 160cm maila olisi minulle jonkin verran lyhyt.
Pakin mailan pitäisi olla (luistimet jalassa) leukaan asti.
Minulla tuo standardimaila yltää jonnekin rintalihasten korkeudelle.
Eli leukani on 175cm korkeudella ja maila sen 15cm lyhyempi, joten "ei tule kesää" tällä yhtälöllä.
Taidan siirtyä koripalloon :P
- PP
Kyllä sun kannattais laskea perse lähemmäs jäätä ja pitää selkää suoremmassa. Eli korjaa luistelu asentoa, nimittäin kyllä normaali mailan pituuskin sulle pitäis riittää. Itse olen 192cm pitkä, pelannut jääkiekkoa vähän reilu 20 vuotta ja sahaan normaali mailasta noin 5cm pois!! Joten kyllähän se pidempi maila tuo lisää ulottuvuutta mutta kiekon käsittely on paljon hankalampaa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829