Kumotkaa seuraava väite

o.h.i.a.l

Jos vaihdanta on vapaata, sitä ei tapahdu ellei molemmat osapuolet hyödy siitä.

18

2773

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeassa. Onhan meillä esimerkki viimeviikoilta, ( UPM )jolloin sen toiminta on tullut todistettua. Se toimii ehkä sittenkin parhaiten seksibisneksessä!

      • o.h.i.a.l

        ""Jos ___vaihdanta___ on vapaata, sitä ___ei tapahdu___ ellei ___molemmat osapuolet___ hyödy siitä.""
        > Huomatkaa runsaasti alleviivatut kohdat!

        "oikeassa. Onhan meillä esimerkki viimeviikoilta, ( UPM )jolloin sen toiminta on tullut todistettua. Se toimii ehkä sittenkin parhaiten seksibisneksessä!"
        > Miten, oi paljon tyhmä vom, tämä muka-sarkastinen vastauksesi nyt kumosi väitteen? :)


      • o.h.i.a.l kirjoitti:

        ""Jos ___vaihdanta___ on vapaata, sitä ___ei tapahdu___ ellei ___molemmat osapuolet___ hyödy siitä.""
        > Huomatkaa runsaasti alleviivatut kohdat!

        "oikeassa. Onhan meillä esimerkki viimeviikoilta, ( UPM )jolloin sen toiminta on tullut todistettua. Se toimii ehkä sittenkin parhaiten seksibisneksessä!"
        > Miten, oi paljon tyhmä vom, tämä muka-sarkastinen vastauksesi nyt kumosi väitteen? :)

        liian suurta palaa! Nythän UPM:n tapauksessa on JUURI kyse esilleottamastasi kapitalismin itsensä sisältämään tekijään -kysyntä/tarjonta ! Nyt, kun Voikkaalla työn hinta UPM:n mukaan on liian korkea, ei kauppoja synny. Siirrytään halvemman työvoiman alueelle! Ymmärrätkö, vai väännänkö Sinullekin rautalangasta??


      • o.h.i.a.l
        vom kirjoitti:

        liian suurta palaa! Nythän UPM:n tapauksessa on JUURI kyse esilleottamastasi kapitalismin itsensä sisältämään tekijään -kysyntä/tarjonta ! Nyt, kun Voikkaalla työn hinta UPM:n mukaan on liian korkea, ei kauppoja synny. Siirrytään halvemman työvoiman alueelle! Ymmärrätkö, vai väännänkö Sinullekin rautalangasta??

        UPM ei hyödy tilanteesta -> vaihdantaa ei tapahdu eli palkkaa ei heru ja tehdas laitetaan pakettiin

        Pitää edelleen paikkansa. Kysehän oli siitä, että molempien pitää hyötyä ennen kuin vaihtoa voi syntyä.


      • o.h.i.a.l kirjoitti:

        UPM ei hyödy tilanteesta -> vaihdantaa ei tapahdu eli palkkaa ei heru ja tehdas laitetaan pakettiin

        Pitää edelleen paikkansa. Kysehän oli siitä, että molempien pitää hyötyä ennen kuin vaihtoa voi syntyä.

        naivisti olet! HYÖTYNÄKÖKOHDAT (maksimaalinen voitto!) nimenomaan ovat ratkaisun taakana. Annat itsestäsi taloudesta tietäväisen kuvan, etkä silti ymmärrä kapitalismin rautaisia lakeja! Hämmästyttävää!!


      • Kysyjä X
        vom kirjoitti:

        naivisti olet! HYÖTYNÄKÖKOHDAT (maksimaalinen voitto!) nimenomaan ovat ratkaisun taakana. Annat itsestäsi taloudesta tietäväisen kuvan, etkä silti ymmärrä kapitalismin rautaisia lakeja! Hämmästyttävää!!

        ...UPM lisää voittoaan, jos tehdas lakkautetaan? Selitä se meille? Kasvaako sinun voitto jos jäät työttömäksi?


      • Kysyjä X kirjoitti:

        ...UPM lisää voittoaan, jos tehdas lakkautetaan? Selitä se meille? Kasvaako sinun voitto jos jäät työttömäksi?

        13.4. antamani kommentti, jossa nimenomaan totesin yhtyväni avauksessa esitettyyn väittämään, EN sitä vastaan!


    • Kysyjä X

      Kun sukkahousut vaihdetaan vapaaseen taksilla ajeluun päivän ajan, tapahtuu vaihdantaa, mistä molemmat osapuolet hyötyvät.

      Vastaavasti, kun vodkapullo vaihdetaan yhteen dollariin länsivaluuttaa, molemmat osapuolut hyötyvät.

      Mikäli miliisi estää vaihdannan kummassakaan tapauksessa, ei sitä tapahdu - eli kukaan ei saa mitään. Jotta miliisikin hyötyy vaihdannasta, hänelle tulee antaa 1 dollari länsivaluuttaa.

      Elikkä kun kaikki osapuolet hyötyvät, vaihdanta tapahtuu. Jokaisessa ylläolevissa tapauksissa kaikki jäävät voitolle. Siten kommunismin oppien mukaan jokainen riisti toisiaan. Mitä tästä opimme: kun kaikki "riistävät" toisiaan, ovat kaikki tyytyväisiä.

      Johtopäätös: koska kommunismi pyrkii eliminoimaan riiston (=voiton), tulevat kaikki kommunismissa olevat tyytymättömiksi. Sen vuoksi kommunismi on haitallista ihmisille.

      Lukekaa marxia, niin ymmärrätte miksi se ei toimi.

      Kysyjä X

      • jostakin ihmisyksilöstä tulla tollanen limanuljaska??


      • Kalle
        vom kirjoitti:

        jostakin ihmisyksilöstä tulla tollanen limanuljaska??

        Älä arvostele viestin kirjoittajaa vaan yritäpä asia-argumentein osoittaa hänen olevan väärässä

        Mutta siihen et pysty ja näin täytyy mennä henkilökohtaisuuksiin...

        /Kalle, joka ymmärtää stalinistin kärsimykset - ymmärsitkö muuten Kallen vastauksen nakkimakkaran kiperään hintakysymykseen sillä vaikenit viestiketjussa äkisti


      • Kysyjä X
        vom kirjoitti:

        jostakin ihmisyksilöstä tulla tollanen limanuljaska??

        En ymmärrä mitä tarkoitat? Oliko päättelyketjussani virhe? Unohdinko politrukin, hinta 1 dollaria?


      • Kalle kirjoitti:

        Älä arvostele viestin kirjoittajaa vaan yritäpä asia-argumentein osoittaa hänen olevan väärässä

        Mutta siihen et pysty ja näin täytyy mennä henkilökohtaisuuksiin...

        /Kalle, joka ymmärtää stalinistin kärsimykset - ymmärsitkö muuten Kallen vastauksen nakkimakkaran kiperään hintakysymykseen sillä vaikenit viestiketjussa äkisti

        idennttisistä kaksosista!!


      • Kalle
        vom kirjoitti:

        idennttisistä kaksosista!!

        Tuliko tämän nakkimakkaran hinnoittelu stalinistille selväksi??

        /Kalle, joka antaa kommunistien tekojen puhua heidän puolestaan ja paskat välittää heidän teorioistaan


      • o.h.i.a.l
        Kysyjä X kirjoitti:

        En ymmärrä mitä tarkoitat? Oliko päättelyketjussani virhe? Unohdinko politrukin, hinta 1 dollaria?

        Häntä on tosi julmaa kiusata. Hän ei enää jaksa teidän soopaanne, jota vastaan ei edes vajakkina voi puolustautua. Älkää kiusatko, ukkohan on eläkkeelläkin.


      • Pospotipoo
        vom kirjoitti:

        jostakin ihmisyksilöstä tulla tollanen limanuljaska??

        Älä sorru haukkumaan vastaväittelijäsi persoonaa, varsinkaan kun et tätä tunne. Vastaväittelijäsi esitti melkolailla asiallisen kommentin ja sinä sanot häntä limanuljaskaksi. Hedelmällistä keskustelua, kiitos.


      • Vaivainen
        Kalle kirjoitti:

        Tuliko tämän nakkimakkaran hinnoittelu stalinistille selväksi??

        /Kalle, joka antaa kommunistien tekojen puhua heidän puolestaan ja paskat välittää heidän teorioistaan

        meidän pitäis kyllä keskustella kahden kesken, ilman todistajia.


      • bonaqua

        se hyötyy..perkl


    Ketjusta on poistettu 67 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe