Empiirinen todistus kommunismista

Leninmuseon viileys

Täällä sitä vain teorisoidaan kommunismista. Minulla on ollut "onni" vierailla Neuvostoliitossa Moskovasta aina Siperiaan asti 1980-luvun lopulla.

Saatoin omilla silmilläni nähdä ja sieraimillani haistaa mitä on kommunismi. Tapasin myös ihmisiä, jotka joutuivat asumaan kommunismissa. Näin heitä ympärilläni. Näin mitä on elää maassa, jossa ei ole vapautta ja jossa valtio oli käynyt sotaa omia kansalaisiaan kohtaan vuosikymmeniä.

Venäjä ei ole vieläkään toipounut siitä eikä kansa toivu vuosikymmeniin. Ja nykyvenäjä on sentään vähintään tuhatkertaisesti vauraampi ja vapaampi kuin oli kommunistinen maa jossa silloin vierailin. Ja silti Venäjä ei ole vieläkään lähelläkään vapautta ja vaurautta. Nykynuoren on vaikea uskoa tätä.

On käsittämätöntä, että tuota maata ihailtiin meilläkin maanpäällisenä paratiisina ja sen ideologiaa suurimpana viisautena ihmiskunnan historiassa.

Minun ei ole tarvinnut vaivata ajatuksiani sillä toimiiko kommunismi. Minä olen sen paikan päällä käynyt toteamassa. Toimii, jos haudankaivajalta kysytään. Muutoin ei.

16

914

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myöskin....

Minä myöskin asuin silloin NL:ssa.Kukaan ei silloin uskaltanut kertoa,että maailman suurin elitasoraja oli Suomen ja NL:n välillä.Paljon suurempi kuin tänä päivänä.

• ........,

suurimmaksi elintasorajaksi LA:n kaupunginosien rajoja, Yhdysvalloissa siis.

• bonaqua
        ........, kirjoitti:

suurimmaksi elintasorajaksi LA:n kaupunginosien rajoja, Yhdysvalloissa siis.

itse veikkaan mumbaita tohon vertailuun ykköseksi..

• KrasnajaIskra

Eiköhän nuo ns. sosialistiset ja kommunistiset maat ole ja olleet aivan vääriä todistuksia sosialismista ja kommunismista!
      Epä tainnut ns. reaalisosialismilla aikoinaan olla paljonkaan tekemistä Parta-Kallen visioiden kanssa...

• Superporvari

Nyt, kun kommunismin kauhut ovat tulleet kaiken kansan tietoon, ovat kommarit ihmeissään.

Viimeisimpänä kujeenaan ovat kommunistit keksineet, että Neuvostoliitossa ei ollutkaan oikeaa kommunismia.

Kyllä se oli JUURI SITÄ oikeaa kommunismia tappamisineen ja tyhjine leipähyllyineen.

• pelkästään

Suomalaiset kommunistit sisäistivät täydellisesti NL:n ylivertaisuuden.Rakennustyömailla pidettiin kokouksia hyvinkin vikkelästi,jos joku toveri oli erehtynyt puhumaan"neuvostovastaista propagandaa".Oliko asia totta vai ei,vsoromnoo.

• Kalle

• Kysyjä X
        Kalle kirjoitti:

Neukkula oli kommunistivetoinen maa.

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=110&conference=4500000000000333&posting=22000000015508017

/Kalle, joka antaa kommunistien tekojen puhua heidän puolestaan ja paskat välittää heidän teorioistaan

...että kaikki kristinuskon soveltamisyritykset ovat olleet 100% onnistuneita ja kukaan ei kristinuskon varjolla ole kuollut. Inkvisitio ja ristiretket eivät kuulu kristinuskoon, joten kristinuskoa on niitä teoista turha syyttää.

Ovatko kommunistit samaa mieltä?

Kysyjä X

• kapitalismin IHANNEMAASTA. Olin aikoinani töissä valtiojohtoisessa yhtiössä. Sain komennuksen useamman kerran tuohon Lännen Ihmemaahan. JOKA ainut kerta, jouduin toimittamaan U.S.A:n Suurlähetystöön kirjallisen suosituksen yhtiön johdolta. Siinä mm. todettiin, että EN OLE VAARALLINEN henkilö. Näin 1970- /-80- luvulla!!

• Kysyjä X

Jouduit siis oikein vakuuttamaan, että et ole kommunisti! Taisi olla rankkaa, kun piti oikein uskonsa kieltää suurelle saatanalle!

• Kysyjä X kirjoitti:

Jouduit siis oikein vakuuttamaan, että et ole kommunisti! Taisi olla rankkaa, kun piti oikein uskonsa kieltää suurelle saatanalle!

väärin! Työnantajani joutui takuumiehekseni, If You understand what I mean!!

• Kysyjä X
        vom kirjoitti:

väärin! Työnantajani joutui takuumiehekseni, If You understand what I mean!!

...uskosi kun et siihen itse pystynyt?

• vom
        Kysyjä X kirjoitti:

...uskosi kun et siihen itse pystynyt?

lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia".

• o.h.i.a.l

Vai jouduit oikein lappua näyttämään? Tuliko pahat traumat? Nykyäänkin vaaditaan yli parin kuukauden mittaisesta matkasta viisumioikeus joka lohkeaa pirusti helpommalla kun firma tekee sen lapun jossa todetaan että "työmatka".

Ne kommarit jotka Suomesta ennen talvisotaa läksivät neukkulaan työläisten paratiisia rakentamaan yksinkertaisesti todettiin vaarallisiksi ja ammuttiin.

• Kysyjä X
        vom kirjoitti:

lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia".

...menee punaprimadonnalla herne nenuun... ei muuta kuin votkaa huiviin ja peiton alle hokemaan "Kommunismi on hieno aate. Neuvostoliitto on paratiisi. Kommunismi on hieno aate. Neuvostoliitto on paratiisi...."

Kysyjä X

• Matilaine
        o.h.i.a.l kirjoitti:

Vai jouduit oikein lappua näyttämään? Tuliko pahat traumat? Nykyäänkin vaaditaan yli parin kuukauden mittaisesta matkasta viisumioikeus joka lohkeaa pirusti helpommalla kun firma tekee sen lapun jossa todetaan että "työmatka".

Ne kommarit jotka Suomesta ennen talvisotaa läksivät neukkulaan työläisten paratiisia rakentamaan yksinkertaisesti todettiin vaarallisiksi ja ammuttiin.

voisit vähä sivistyneemmi käyttäytyy! Mitä pahhaa Hää on Siul tehny, ko Sie tolviisii nälvit!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      59
      4694
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      3021
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      140
      2663
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      16
      2178
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1603
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      116
      1518
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1377
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      160
      1146
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1127
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      1079
    Aihe