Lattiamaton kuivaus

Baskeriville

Miten kannattaisi suorittaa lattiamaton kuivaus Astraali-autossa? Meinasin itse selkeästi nostaa "seinälle kuivumaan" lattiahuovan ja superlonin yhdistelmän. Olen jonkun matkaa purkanut (siis postin käytössä ollut G-mallin caravan) sisustaa. Penkkien irroitus tyssäsi sopivan torksi-avaimen puutteeseen, mutta muuten ihan sujuu. Yhen penkin sivussa olevan muovilevyn nipsukan olen vasta rikkonut tähän mennessä, mutta pysynee paikoillaan yhtä nipsukkaa vähemmälläkin.

Totelliseksi koetinkiveksi näyttää muodostuvan se itse maton irroittaminen ja varmaan takaisin laittokin. On se pirulainen sen verran monen roinan alla jumissa, että taidan vetää keskikonsolin kohdasta halki konsolin takareunaan asti. Käsijarrukahvan paikkeilla on pahasti puristeessa turhan monen rojun alla, ja sitten kojelaudan alla keskellä on jollain johtojen läpivientisysteemillä litistetty tiukkaan ja vielä vähän keulasta poispäin, missä takajalkatilaan menevät lämmittimen putket tulevat alas kojelaudalta, niin niistä vähän keulasta poispäin. Niin.. ajattelin vaan halkoa nuo pahat paikat ja koittaa saada niin, että halkaisut jäävät mahdollisimman hyvin piiloon.

Ompahan vaan omanlaistansa hommaa näin kun ei ainakaan 10 vuoteen ole autoa tullut ruuvattua ei sitten yhtään. Haynesin kirjasta on ollut vähän apua, mutta paremmin tehdystä kirjasta olisi ollut kyllä vielä enempi. Vähän puutteellinen on kyllä Hayneskin.

6

3556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen.

      Minäkin olen uudesta Astrastakin halkaissut maton,
      koska edellisessä opelissani oli vettä aivan hirveästi.
      Mutta onneksi, pohja oli mustan pien peitossa eikä yhtään ruostunut.

      Tuohon märkään opeliini ei ollut vaihdettu tuulilasia tms. tiedän, koska se oli uudesta saakka.

      Minä siitä märästä,
      halkaisin vain maton, varoin mahdollisia johtoja,
      revin vaahtomuovia pois maton alta ja laitoin sanomalehteä.

      nythän olisi kesä tulossa, kyllä se olisi kuivunut lehtiä vaihtamalla.

      Kuinka, nko sinulla turvavöiden kiristimet tms.
      niitä vaan ei saa itse ottaa käsittääkseni irti,
      eikä ainakaan kiinnittää, ovat katsastusvaruste.

      tietysti pitäisi selvittää kosteuden syy,
      minulla oli vain yleinen kondensoituminen sivupelleistä ja valuminen lattialle.

      • Baskeriville

        Kyllä siinä semmoset pötkylät penkkien sivuilla on, mitkä on kytköksissä turvavyön lukkopään kiinnitykseen, että veikkaisin näiden olevan ne kiristimet. Näyttäisi kuitenkin, että lähtevät penkin mukana, kun otan ne irti. Ja juu kyllä: Muistin irrottaa akun maajohdon ennenkuin aloin penkkien kanssa säpeltämään. Ei huvita saada silmilleen semmoista poksausta kyllä.

        Tuosta kuivumisesta olen kyllä sitä mieltä, että niin paksu superloni siellä on, että Suomen suvi - vaikkakin vähäluminen - ei sen kuivaamiseen riitä ilman irti ottamista.


    • vettä?

      Katsastusmies sen aina huomaa ja ihmettelee, kun ruuvaa maton reunaa auki. Että mistä mahtaa vesi mattojen alle tulla, kondenssiako? Kuulemma yleistä olisi, onko muilla G Astrassa? Onko syy selvinnyt?

      • Sama juttu

        Vesi tulee yleensä edestä ns. tulipellistä, johon on tehty tiivistämätön reikä sisäsähköpistokkeen takia. Kaapelin läpivientiä ei monikaan asenta älyä tiivistää silikonilla ja siksipä ajon aikainen paine, siis edestä päin, painaa sitä vettä sisään jatkuvasti sateilla.
        Itselläkin on 2001 Astra aivan litimärkä mattojen alta ja haisee niin saakelisti.

        Vasta ostettu ja kohta lähtee vaihtoon. Muuten lahoaa käsiin ja sitähän on mahdotonta kuivata kun vaahtomuosit on vettyneet!


    • Veden kiero reitti ?

      Astra G keräsi viime kesänä aina kunnon sateen aikana helposti litran vettä maton alle.
      (Valui mäessä olevassa autossa takapenkin jalkatilaan, josta ne mattoa raottamalla saattoi kuivata. Etumattoa poljettaessa selvä lotina kuultavissa). Helmakotelot olivat hyvin täynnä moskaa ja moottorista tuleva yhtä tukkoinen poistoputki tulvi sinne. Teoriaksi pääteltiin että kotelo on mennyt siinä määrin tukkoon että tulviva vesi on päässyt kotelon yläosan poistorei'istä rungon sisään. (joista veden pitäisi paremminkin tulla alaspäin)

      Teorian pitävyys on osin todentamatta talven takia. Viimeiset havaitut vedet on valuneet vaahtomuovia pitkin takaosaan kevään mittaan ja vaahtomuovi on kuivanut. Nyt sitten sateet näyttävät, tuleeko vettä vielä lisää. No onneksi auto
      alkaa olla ikänsä palvellut.

    • Astra G DTI

      Katsastusmies huomasi vänkärin puolen maton lähes litisevän painettaessa, aiheellisesti kehoitti kuivaamaan. Nyt selvisi, miksi tuulilasi on niin helposti huurussa. Ilmastointia ei ole, tuulilasi vaihdettu 18 kk sitten. Auto on muuten timmikunnossa, joten kovasti kiinnostaisi tietää veden tulon reitti. Asian selvittämistä ei yhtään auta se, että itse en autoa pahemmin räplää, lähinnä ajan ja tankkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe