Kuinka saadaan taulukkoleiskalla onnistumaan html-sivujen aukeaminen määrättyyn taulukon soluun? Onko se mahdollistakaan? Ideana siis se, että sivun muun komponentit pysyvät kokoajan "paikoillaan", mutta linkeistä klikkaamalla avatuisivat muut sivut tuohon tiettyyn taulukon soluun. Etukäteen kiitos asiantuntijoille!
Lay-out taulukoilla
3
355
Vastaukset
- heskey
Tuo ei ymmärtääkseni onnistu. Frameilla voit sen tehdä, mutta sitä ratkaisua ei kukaan suosittele. Siis sivun ulkoasun rakentamista frameilla.
http://www.w3schools.com/tags/tag_iframe.asp - eppa
En kylla tieda voiko niin tehda. Kumpaakaan taulukon eika framejen kayttoa ei suositella layoutin luomiseen.
Itse teen layoutit yleensa css-tyylien div-elementtien ja php:n avulla. PHP:sta on se hyoty, etta sivulla voi olla vain sisalto. Sivun alussa kutsun headeria:
ja sivun lopussa kutsun footeria:
Header on sivun alkukoodi ja footer loppukoodi.
Nain kaikki sivut saa nayttamaan samannakoisilta ilman etta tarvitsee kirjoittaa samaa koodia montaa kertaa, kun ne on viela linkitetty css-tiedostoon, vaikka niilla on eri sisalto.
Sama toimii myos toisinpain, eli voi tehda yhden sivun joka kutsuu eri sisaltoja.
Linkit:
EKA SIVU
TOKA SIVU
Sitten jos klikattu on eka sivun linkkia, tuodaan eka sivun sisaltotiedosto:
if (isset($_GET['ekasivu'])) {
include "sivu1.php";
}
else if (isset($_GET['tokasivu'])) {
include "sivu2.php";
}
Voisiko tuota kayttaa niiden laatikoiden sijaan? En kylla ihan taysin ymmartanyt mita tarkoitit, mutta kuisteskii.
Jos et ole php:ta ennen kayttanyt, niin muista php paate html:n sijaan. Ja koodi on muuten sama kun html:aa, mutta jos laitat php:ta sekaan niin muista alku ja lopputagit php:lle
alkutagi: - onnistuu
Kyllä on mahdollista ja nimenomaan iframilla (sivun sisäinen kehys) tällee.. Edellinen kirjoittaja kai sekoitti framit ja iframit.
Iframit ovat käteviä toisin kuin frame sivut...
asetat ensin divin tiettyyn paikkaan jonka sisälle koodata kopistelet iframin jonne aukeaa tietty sivusi:
esimerkki....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579