Voiko vanhakin aloittaa?

Jäppinen

Sopiiko karaten aloittaminen myös tälläiselle nelikymppiselle tavalliselle jäppiselle jolla ei ole mitään urheilu yms taustaa. Fyysinen kuntokin on kork. kohtuullinen ja paikat melkein aina jumissa. Kun aika usein kuulee karaten kohdalla mainittavan että sopii kaikenikäisille. Mietin vieläkö tämän ikäisen äijän saa taipumaan karateen, vai onko pelkästään selkänsä venäyttäminen todennäköisempää?

7

1588

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenttis

On niitä vanhempiakin karatesalilla nähty.

• saman ikäinen

Aloita ihmeessä. Kamppailu-urheilussa voi tosin varautua siihen, että pieniä venäyksiä, nirhamia ja mustelmia tulee, mutta tuleehan niitä nuorillekkin.

• vanha budoka

Meitä ikätovereitasi ja vanhempiakin on budolajeissa paljon mukana. Jos sinulla ei ole mitään pahempaa kremppaa tai vammaa tukirangassasi - välilevyn pullistuma tms ja muuten tiedät olevasi terve, niin kunto ja notkeus kasvaa kyllä harrastuksen myötä. Mukaan vain!

• ...

Itse aloitin karaten 3 vuotta sitten 38 vuotiaana. Ikä ei ole ongelma ellet itse siitä itsellesi sellaista tee. En ole huomannut salilla mitään negatiivista ikään liittyvää asiaa.

Meidän treeneissämme en ole edes vanhin ja mukaan tulee joka peruskurssilla noin nelikymppisiä.

Riittää kun itse tunnistat mahdolliset fyysiset rajoitteesi (oiket vammat yms, ei sitä ettei viitsi tai jaksa) ja kerrot niistä vetäjälle. Yrittäminen ja asenne ovat mielestäni tärkeimpiä, niillä päästään monen esteen ylitse.

Kunto kasvaa kuntoilemalla ja notkeus paranee venyttelemällä.

• olen

karateka ja väitän että sinullakin on vielä suuret mahdollisuudet ainakin minun mielestäni jos kuntosi on hyvä sinulla on suuret mahikset miunkin opettajani ovat 18-65 vuotiaita joten sinuynkin mahdollisuutesi ovat suuret.

• vanhemmillekin

Harjoittelu karatessa on aika kevyttä, mutta jos on polvivaivoja, niin luonnottomissa asennoissa seisominen ja ilmaan potkiminen voi olla huono juttu.

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl

Kyllä sen voi aloittaa vanhempanakin, kunhan ensi alkuun ottaa vähän rauhallisemmin. Tervetuloa hyvän harrastuksen pariin. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2274
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      26
      1117
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      55
      902
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      883
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      127
      867
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      783
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe