Voiko vanhakin aloittaa?

Jäppinen

Sopiiko karaten aloittaminen myös tälläiselle nelikymppiselle tavalliselle jäppiselle jolla ei ole mitään urheilu yms taustaa. Fyysinen kuntokin on kork. kohtuullinen ja paikat melkein aina jumissa. Kun aika usein kuulee karaten kohdalla mainittavan että sopii kaikenikäisille. Mietin vieläkö tämän ikäisen äijän saa taipumaan karateen, vai onko pelkästään selkänsä venäyttäminen todennäköisempää?

7

1579

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kenttis

On niitä vanhempiakin karatesalilla nähty.

• saman ikäinen

Aloita ihmeessä. Kamppailu-urheilussa voi tosin varautua siihen, että pieniä venäyksiä, nirhamia ja mustelmia tulee, mutta tuleehan niitä nuorillekkin.

• vanha budoka

Meitä ikätovereitasi ja vanhempiakin on budolajeissa paljon mukana. Jos sinulla ei ole mitään pahempaa kremppaa tai vammaa tukirangassasi - välilevyn pullistuma tms ja muuten tiedät olevasi terve, niin kunto ja notkeus kasvaa kyllä harrastuksen myötä. Mukaan vain!

• ...

Itse aloitin karaten 3 vuotta sitten 38 vuotiaana. Ikä ei ole ongelma ellet itse siitä itsellesi sellaista tee. En ole huomannut salilla mitään negatiivista ikään liittyvää asiaa.

Meidän treeneissämme en ole edes vanhin ja mukaan tulee joka peruskurssilla noin nelikymppisiä.

Riittää kun itse tunnistat mahdolliset fyysiset rajoitteesi (oiket vammat yms, ei sitä ettei viitsi tai jaksa) ja kerrot niistä vetäjälle. Yrittäminen ja asenne ovat mielestäni tärkeimpiä, niillä päästään monen esteen ylitse.

Kunto kasvaa kuntoilemalla ja notkeus paranee venyttelemällä.

• olen

karateka ja väitän että sinullakin on vielä suuret mahdollisuudet ainakin minun mielestäni jos kuntosi on hyvä sinulla on suuret mahikset miunkin opettajani ovat 18-65 vuotiaita joten sinuynkin mahdollisuutesi ovat suuret.

• vanhemmillekin

Harjoittelu karatessa on aika kevyttä, mutta jos on polvivaivoja, niin luonnottomissa asennoissa seisominen ja ilmaan potkiminen voi olla huono juttu.

• MarkiisiDeFuckingÅmÅl

Kyllä sen voi aloittaa vanhempanakin, kunhan ensi alkuun ottaa vähän rauhallisemmin. Tervetuloa hyvän harrastuksen pariin. :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      102
      4417
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      378
      1162
    3. Missä mustasusi on?

Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1042
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1012
    5. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      891
    6. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      83
      883
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      881
    8. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      10
      837
    9. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      836
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      816
    Aihe