Tyyli häviää

Avuton

Minulla on seuraavanlainen ongelma. Linkistä häviää css määrittelyn mukainen ulkoasu.

Tässä linkki näkyy oikein:
TESTI

Tässä taas ei toimi kuin hover määritys muuten linkistä häviää niin väri kuin decorationkin:
TESTI

Kokeilin arpoa tota ja kun poistaa tuon pisteen php3 edestä linkki näkyy oikein. ia olen kokeillut samoin tuon määrityksen tekemistä suoraan ja css muotoon a.valikko:link jne. Hermo menee. Osaako joku auttaa?


CSS määrittely...
.valikko a:link, a:active, a:visited { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 10px; text-decoration: none; font-weight:bold; background-color: #000000; color: #FFFFFF;}
.valikko a:hover {font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 10px; text-decoration: none; font-weight:bold; background-color: #000000; color: #AB0F08;}

16

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      TESTI
      TESTI



      .valikko
      {
      text-align: right;
      }

      .valikko a /* Älä määrittele vierailluille linkeille samoja värejä, ym., koska käyttäjän tulee selkeästi huomata, missä on jo vieraillut*/
      {
      font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
      font-size: 10px;
      text-decoration: none;
      font-weight: bold;
      background-color: #000000;
      color: #FFFFFF;
      }
      .valikko a:hover
      {
      color: #AB0F08; /* Riittää kun määrittelet muuttuvat arvot */
      }

      • avuton

        Kiitos avusta, koodi näyttää paljon siistimmältä, mutta alkuperäinen ongelma ei poistunut. Sen verran tapahtui muutosta, että nyt fontin koko on oikein kaikissa tilanteissa. Taustan väri on valkoinen vaikka pitäisi olla musta, fontin väri sininen valkoisen sijaan ja fontti on alleviivattu vaikka text decoration on none. Hover toimii oikein ei taustat ja kaikki on kunnossa.

        Ympärillä on 5 muuta linkkiä jotka toimivat kunnolla mutta tuo missä on php setti ei pelaa.

        Linkeissä on tyylikeino tuo niiden muuttumattomuus, mutta kiitos kuitenkin vinkistä.

        Koodi näyttää nyt tältä:


        TESTI

        Koodia välissä...

        TESTI


        Alempi siis näkyy oikein ja ylempi ei.


      • avuton
        avuton kirjoitti:

        Kiitos avusta, koodi näyttää paljon siistimmältä, mutta alkuperäinen ongelma ei poistunut. Sen verran tapahtui muutosta, että nyt fontin koko on oikein kaikissa tilanteissa. Taustan väri on valkoinen vaikka pitäisi olla musta, fontin väri sininen valkoisen sijaan ja fontti on alleviivattu vaikka text decoration on none. Hover toimii oikein ei taustat ja kaikki on kunnossa.

        Ympärillä on 5 muuta linkkiä jotka toimivat kunnolla mutta tuo missä on php setti ei pelaa.

        Linkeissä on tyylikeino tuo niiden muuttumattomuus, mutta kiitos kuitenkin vinkistä.

        Koodi näyttää nyt tältä:


        TESTI

        Koodia välissä...

        TESTI


        Alempi siis näkyy oikein ja ylempi ei.

        Jäi tuo css puuttumaan...

        .valikko
        {
        text-align: right;
        }

        .valikko a:link, a:active, a:visited
        {
        font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 10px;
        text-decoration: none;
        font-weight:bold;
        background-color: #000000;
        color: #FFFFFF;
        }

        .valikko a:hover
        {
        color: #AB0F08;
        }


      • Sama heppu
        avuton kirjoitti:

        Jäi tuo css puuttumaan...

        .valikko
        {
        text-align: right;
        }

        .valikko a:link, a:active, a:visited
        {
        font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 10px;
        text-decoration: none;
        font-weight:bold;
        background-color: #000000;
        color: #FFFFFF;
        }

        .valikko a:hover
        {
        color: #AB0F08;
        }

        Tässä linkki: http://pastebin.com/661295


      • Avuton
        Sama heppu kirjoitti:

        Tässä linkki: http://pastebin.com/661295

        Juu... onko tossa sitten jotain eroa kun mulla on erillinen css tiedosto?


      • ...
        Avuton kirjoitti:

        Juu... onko tossa sitten jotain eroa kun mulla on erillinen css tiedosto?

        Erillinen sen ennemmin pitääkin olla - toimii molemmilla tavoilla aivan samalla tavalla.. Helpotti vain tuota esimerkin tekoa, kun tungin molemmat samaan tiedostoon..


      • Avuton
        ... kirjoitti:

        Erillinen sen ennemmin pitääkin olla - toimii molemmilla tavoilla aivan samalla tavalla.. Helpotti vain tuota esimerkin tekoa, kun tungin molemmat samaan tiedostoon..

        Kokeilin tuota esimerkkiä... toimii se minullakin. Mutta kun lisään muita määrittelyjä menee tuo yksi kohta perseelleen. Ihme homma kun se muuten toimii paitsi tuollaisen linkin kanssa. Sama koskee kaikkia muitakin määrittelyä joissa on vastaava linkki. Minulla on siis css tiedostossa määrittelyt .leipis ja .valikko. Jos on pelkkä .valikko tuo linkki näkyy oikein, mutta kun lisään leipiksen se lakkaa näkymästä. Ja sama toisinpäin. Sama linkki on eri tyylisienä molemmissa paikoissa valikossa ja itse tekstissä.


      • ...
        Avuton kirjoitti:

        Kokeilin tuota esimerkkiä... toimii se minullakin. Mutta kun lisään muita määrittelyjä menee tuo yksi kohta perseelleen. Ihme homma kun se muuten toimii paitsi tuollaisen linkin kanssa. Sama koskee kaikkia muitakin määrittelyä joissa on vastaava linkki. Minulla on siis css tiedostossa määrittelyt .leipis ja .valikko. Jos on pelkkä .valikko tuo linkki näkyy oikein, mutta kun lisään leipiksen se lakkaa näkymästä. Ja sama toisinpäin. Sama linkki on eri tyylisienä molemmissa paikoissa valikossa ja itse tekstissä.

        Laita linkki sivulle, niin pystyy katsomaan asiaa kokonaisuutena.


      • Ridge
        Avuton kirjoitti:

        Kokeilin tuota esimerkkiä... toimii se minullakin. Mutta kun lisään muita määrittelyjä menee tuo yksi kohta perseelleen. Ihme homma kun se muuten toimii paitsi tuollaisen linkin kanssa. Sama koskee kaikkia muitakin määrittelyä joissa on vastaava linkki. Minulla on siis css tiedostossa määrittelyt .leipis ja .valikko. Jos on pelkkä .valikko tuo linkki näkyy oikein, mutta kun lisään leipiksen se lakkaa näkymästä. Ja sama toisinpäin. Sama linkki on eri tyylisienä molemmissa paikoissa valikossa ja itse tekstissä.

        Kyllähän se piste siellä näyttää haittaavan jotenkin, mutta kun laittaa pelkän:

        .valikko a

        tämän tilalle niin toimii..

        .valikko a:link, a:active, a:visited

        Kokeilin myös leipiksellä ja valikkoa id:nä, mutta sama homma, linkki ei toimi jollei ota pois noita active ja visited..!


      • Avuton
        ... kirjoitti:

        Laita linkki sivulle, niin pystyy katsomaan asiaa kokonaisuutena.

        Sivut on omalla koneella... Ei ole palvelinta mihin niitä pistäisi.

        Mutta tuo Ridgen vinkki auttoi. Poistin .valikko a:link, a:visited, a:active ja korvasin pelkällä .valikko a ja sama homma leipiksessä niin alkoi toimia.

        Kiitoksia molemmille avusta ja vaivannäöstä.


      • Avuton
        Ridge kirjoitti:

        Kyllähän se piste siellä näyttää haittaavan jotenkin, mutta kun laittaa pelkän:

        .valikko a

        tämän tilalle niin toimii..

        .valikko a:link, a:active, a:visited

        Kokeilin myös leipiksellä ja valikkoa id:nä, mutta sama homma, linkki ei toimi jollei ota pois noita active ja visited..!

        Nyt pelittää. Kiitos Ridge.


      • .....
        Avuton kirjoitti:

        Nyt pelittää. Kiitos Ridge.

        Köhöm. Juuri noinhan siinä (PasteBin) esimerkissäni oli.


      • Avuton
        ..... kirjoitti:

        Köhöm. Juuri noinhan siinä (PasteBin) esimerkissäni oli.

        Niinpäs olikin... Mutta se ei kuitenkaan toimi ihan noin. Olin hiukan hätäinen. Ridgen viestin jälkeen innoissaan kokeilin ja se näkyi oikein. Kunnes klikkasin jotain linkkiä nyt myöhemmin kun jatkoin sivujen työstöä... visited tila ei näkynyt oikein. Vaan meni saman näköiseksi kuin linkki normaalisti aiemmin.

        Sain sen kuitenkin lopulta toimimaan... Erotin jokaisen omaksi kohdaksensa.

        Eli näin:

        .valikko
        {
        text-align: right;
        }

        .valikko a:link
        {
        font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 10px;
        text-decoration: none;
        font-weight:bold;
        background-color: #000000;
        color: #FFFFFF;
        }

        .valikko a:visited
        {
        font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 10px;
        text-decoration: none;
        font-weight:bold;
        background-color: #000000;
        color: #FFFFFF;
        }

        .valikko a:hover
        {
        color: #AB0F08;
        }

        .valikko a:active
        {
        font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 10px;
        text-decoration: none;
        font-weight:bold;
        background-color: #000000;
        color: #FFFFFF;
        }

        ja sama leipiksen kanssa. Nyt toimii kaikki oikein. Jostain syystä niitä ei sitten voi yhdistää.

        Kiitos molemmille kuitenkin tuhannesti avusta.


      • ....
        Avuton kirjoitti:

        Niinpäs olikin... Mutta se ei kuitenkaan toimi ihan noin. Olin hiukan hätäinen. Ridgen viestin jälkeen innoissaan kokeilin ja se näkyi oikein. Kunnes klikkasin jotain linkkiä nyt myöhemmin kun jatkoin sivujen työstöä... visited tila ei näkynyt oikein. Vaan meni saman näköiseksi kuin linkki normaalisti aiemmin.

        Sain sen kuitenkin lopulta toimimaan... Erotin jokaisen omaksi kohdaksensa.

        Eli näin:

        .valikko
        {
        text-align: right;
        }

        .valikko a:link
        {
        font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 10px;
        text-decoration: none;
        font-weight:bold;
        background-color: #000000;
        color: #FFFFFF;
        }

        .valikko a:visited
        {
        font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 10px;
        text-decoration: none;
        font-weight:bold;
        background-color: #000000;
        color: #FFFFFF;
        }

        .valikko a:hover
        {
        color: #AB0F08;
        }

        .valikko a:active
        {
        font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 10px;
        text-decoration: none;
        font-weight:bold;
        background-color: #000000;
        color: #FFFFFF;
        }

        ja sama leipiksen kanssa. Nyt toimii kaikki oikein. Jostain syystä niitä ei sitten voi yhdistää.

        Kiitos molemmille kuitenkin tuhannesti avusta.

        Edelleen painota sitä, että käyttäjän tulee erottaa jo vierailtu linkki vierailemattomasti! Käytä siis eri väriä a:visited linkille!


      • Avuton
        .... kirjoitti:

        Edelleen painota sitä, että käyttäjän tulee erottaa jo vierailtu linkki vierailemattomasti! Käytä siis eri väriä a:visited linkille!

        Kyseessä on tässä tapauksessa valikko sivun vasemmassa reunassa. Tehty näyttämään siltä kuin kyseessä olisi kuvat roll over efektillä. Muualla on kyllä linkit niin että erottaa.


      • Avuton kirjoitti:

        Niinpäs olikin... Mutta se ei kuitenkaan toimi ihan noin. Olin hiukan hätäinen. Ridgen viestin jälkeen innoissaan kokeilin ja se näkyi oikein. Kunnes klikkasin jotain linkkiä nyt myöhemmin kun jatkoin sivujen työstöä... visited tila ei näkynyt oikein. Vaan meni saman näköiseksi kuin linkki normaalisti aiemmin.

        Sain sen kuitenkin lopulta toimimaan... Erotin jokaisen omaksi kohdaksensa.

        Eli näin:

        .valikko
        {
        text-align: right;
        }

        .valikko a:link
        {
        font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 10px;
        text-decoration: none;
        font-weight:bold;
        background-color: #000000;
        color: #FFFFFF;
        }

        .valikko a:visited
        {
        font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 10px;
        text-decoration: none;
        font-weight:bold;
        background-color: #000000;
        color: #FFFFFF;
        }

        .valikko a:hover
        {
        color: #AB0F08;
        }

        .valikko a:active
        {
        font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
        font-size: 10px;
        text-decoration: none;
        font-weight:bold;
        background-color: #000000;
        color: #FFFFFF;
        }

        ja sama leipiksen kanssa. Nyt toimii kaikki oikein. Jostain syystä niitä ei sitten voi yhdistää.

        Kiitos molemmille kuitenkin tuhannesti avusta.

        En ole erityisen tarkkaan perehtynyt tähän ongelmaan, mutta ajattelin kuitenkin huomauttaa parista asiasta. Aikaisemmissa viesteissä käytit tyylisääntöjä

        .valikko a:link, a:active, a:visited { /* Jotain. */ }
        .valikko a:hover { /* Muuta. */ }

        jotka itse asiassa tarkoittavat samaa kuin

        .valikko a:link { /* Jotain. */ }
        a:active { /* Jotain. */ }
        a:visited { /* Jotain. */ }
        .valikko a:hover { /* Muuta. */ }

        Veikkaanpa, että yllä olevien määrittelyjen sijaan tarkoitit sääntöjä

        .valikko a:link { /* Jotain. */ }
        .valikko a:active { /* Jotain. */ }
        .valikko a:visited { /* Jotain. */ }
        .valikko a:hover { /* Muuta. */ }

        jotka puolestaan täytyy esittää lyhennetyssä muodossa näin:

        .valikko a:link, .valikko a:active, .valikko a:visited { /* Jotain. */ }
        .valikko a:hover { /* Muuta. */ }

        Toinen asia on se, että a:hover täytyy määritellä a:link- ja a:visited-kohtien jälkeen. Lisäksi a:active täytyy määritellä a:hover-kohdan jälkeen. Muussa tapauksessa linkkien muotoilu ei toimi odotetulla tavalla.

        http://www.w3.org/TR/CSS21/selector.html#x35

        En sitten tiedä, auttoiko tämä varsinaisen ongelman ratkaisussa ollenkaan. Kaikki näyttäisi olevan kunnossa ainakin siinä viestissä, johon nyt vastasin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1728
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1079
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe