ÄLÄ OSTA VIANORISTA!!!

Veijo

Ostin renkaat ja vanteet Vianorista. Annoin heidän säätää pyörien auraukset, camberit, casterit ym. kulmat. Tämä oli virhe. Säätivät päin persettä. Eturenkaat kuluivat pilalle nopeasti.

Vianor myönsi virheensä ja he suuntasivat pyörien kulmat uudestaan ilmaiseksi, mutta renkaita eivät korvaa. Selitystä ei annettu.

En osta, enkä asioi Vianorilla. Älkää tekään. Mahtaakohan Vianor voittaa tässä asiassa, kun tieto ammattitaidottomuudesta leviää näin netin välityksellä.

135

27492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikäli

      Heistä johtuvasta virheestä aiheutui sinulle huomattavaa haittaa, he vielä myöntävät sen ja jätät asian sikseen.
      Jos asia todellakin on noin, kuin kerroit. Sun kannattaisi ottaa paikkakuntasi kuluttaja-asiamieeheen yhteyttä.

      • Veijo

        ...oli, että Vianor oli tehnyt virheen. Myönsiväthän sen itsekin. Ei vaikutusta.

        Toki voisi lähteä puimaan asiaa käräjäoikeudessa, mutta ei taida kannattaa vaivautua vaikka todennäköisesti voittaisinkin.

        Olen ajatellut ottaa asian esille keskustelufoorumeilla joka kevät ja syksy parhaaseen rengassesonkiaikaan koko loppuelämäni ajan. Olen ammattiautoilija, joten tietysti levitän tietoa ammattiautoilijoiden keskuudessa. Taidan kuulostaa aika kipeältä, mutta minulle ei vi***illa. Siinähän saavat miettiä kannattiko jättää yksi tyytymätön asiakas. Kumpikohan olisi tullut halvemmaksi. Katsotaan vain moniko tämän viestin lukee ja veikkaan, että aika moni jättää tämän perusteella Vianorin vaihtoehdoista pois.


      • Veli
        Veijo kirjoitti:

        ...oli, että Vianor oli tehnyt virheen. Myönsiväthän sen itsekin. Ei vaikutusta.

        Toki voisi lähteä puimaan asiaa käräjäoikeudessa, mutta ei taida kannattaa vaivautua vaikka todennäköisesti voittaisinkin.

        Olen ajatellut ottaa asian esille keskustelufoorumeilla joka kevät ja syksy parhaaseen rengassesonkiaikaan koko loppuelämäni ajan. Olen ammattiautoilija, joten tietysti levitän tietoa ammattiautoilijoiden keskuudessa. Taidan kuulostaa aika kipeältä, mutta minulle ei vi***illa. Siinähän saavat miettiä kannattiko jättää yksi tyytymätön asiakas. Kumpikohan olisi tullut halvemmaksi. Katsotaan vain moniko tämän viestin lukee ja veikkaan, että aika moni jättää tämän perusteella Vianorin vaihtoehdoista pois.

        kokemuksia tuosta Vianorista ja eilen ostin uudet renkaat autoni alle ja en kyllä käynyt edes kysymässä Vianorilta tarjouksia. Tuntuivat ainakin täällä Itä-Suomessa Vianorin palvelut muutamia vuosia sitten tosi hankalilta, eikä sieltä keskikesällä, kun olin ainoa asiakas koko liikkeessä oikein kukaan joutanut palvelemaan. Toisen kerran olin ostamassa talvirenkaita tammikuussa ja samanlainen palvelu. Ajattelin vanhana äijänä, etten tämän firman pojankloppien ynseätä palvelua tarvitse ja menin molemmilla kerroilla sellaiseen liikkeeseen ja rasvanäppiset äijät sanoivat, laitetaanko heti renkaat alle ja kysyin, että paljonko menee aikaa, niin kaverit sanoivat, että kaksikymmentä minuuttia ja näin myös tapahtui. Näki siitä liikkeestä, että nämä kaverit ei renkaanvaihtotyötä pelkää ja homma kahdelta mieheltä myös kävi. Kyseessä oli hiljainen aika rengasliikkeen kategoriassa.

        Sitä paitsi hintataso on myös siinä liikkeessä huomattavasti halvempi kuin Vianorilta, mutta vilkkaaseen aikaan myös asiakasta on paljon, mutta palvelu on silti hyvää ja reilua.


      • Vianorin rengas asentaja
        Veli kirjoitti:

        kokemuksia tuosta Vianorista ja eilen ostin uudet renkaat autoni alle ja en kyllä käynyt edes kysymässä Vianorilta tarjouksia. Tuntuivat ainakin täällä Itä-Suomessa Vianorin palvelut muutamia vuosia sitten tosi hankalilta, eikä sieltä keskikesällä, kun olin ainoa asiakas koko liikkeessä oikein kukaan joutanut palvelemaan. Toisen kerran olin ostamassa talvirenkaita tammikuussa ja samanlainen palvelu. Ajattelin vanhana äijänä, etten tämän firman pojankloppien ynseätä palvelua tarvitse ja menin molemmilla kerroilla sellaiseen liikkeeseen ja rasvanäppiset äijät sanoivat, laitetaanko heti renkaat alle ja kysyin, että paljonko menee aikaa, niin kaverit sanoivat, että kaksikymmentä minuuttia ja näin myös tapahtui. Näki siitä liikkeestä, että nämä kaverit ei renkaanvaihtotyötä pelkää ja homma kahdelta mieheltä myös kävi. Kyseessä oli hiljainen aika rengasliikkeen kategoriassa.

        Sitä paitsi hintataso on myös siinä liikkeessä huomattavasti halvempi kuin Vianorilta, mutta vilkkaaseen aikaan myös asiakasta on paljon, mutta palvelu on silti hyvää ja reilua.

        Itse töissä vianorilla enkä voi paikkaa kehua. Ostakaa muualta.


      • en osta
        Veijo kirjoitti:

        ...oli, että Vianor oli tehnyt virheen. Myönsiväthän sen itsekin. Ei vaikutusta.

        Toki voisi lähteä puimaan asiaa käräjäoikeudessa, mutta ei taida kannattaa vaivautua vaikka todennäköisesti voittaisinkin.

        Olen ajatellut ottaa asian esille keskustelufoorumeilla joka kevät ja syksy parhaaseen rengassesonkiaikaan koko loppuelämäni ajan. Olen ammattiautoilija, joten tietysti levitän tietoa ammattiautoilijoiden keskuudessa. Taidan kuulostaa aika kipeältä, mutta minulle ei vi***illa. Siinähän saavat miettiä kannattiko jättää yksi tyytymätön asiakas. Kumpikohan olisi tullut halvemmaksi. Katsotaan vain moniko tämän viestin lukee ja veikkaan, että aika moni jättää tämän perusteella Vianorin vaihtoehdoista pois.

        luin viestisi. kyselin just hintoja liikkeistä, vianor oli yksi, mutta nyt en osta. mulla on myös kokemusta tuollaisesta asiakkaiden aliarvoimisesta. kiitos tiedosta! en osta enää koskaan mitään vianorista.


      • nostanut
        Veijo kirjoitti:

        ...oli, että Vianor oli tehnyt virheen. Myönsiväthän sen itsekin. Ei vaikutusta.

        Toki voisi lähteä puimaan asiaa käräjäoikeudessa, mutta ei taida kannattaa vaivautua vaikka todennäköisesti voittaisinkin.

        Olen ajatellut ottaa asian esille keskustelufoorumeilla joka kevät ja syksy parhaaseen rengassesonkiaikaan koko loppuelämäni ajan. Olen ammattiautoilija, joten tietysti levitän tietoa ammattiautoilijoiden keskuudessa. Taidan kuulostaa aika kipeältä, mutta minulle ei vi***illa. Siinähän saavat miettiä kannattiko jättää yksi tyytymätön asiakas. Kumpikohan olisi tullut halvemmaksi. Katsotaan vain moniko tämän viestin lukee ja veikkaan, että aika moni jättää tämän perusteella Vianorin vaihtoehdoista pois.

        oikeusjutun asiasta (-ellei sitten muuta mahdollisuutta ole...?), sillä silloinhan juttu menisi vielä enemmän julkisuuteen, ja firmat alkavat uskoa, että kuluttajakin alkaa nousemaan oikeuksiensa puolustajaksi.
        -Tuli juuri tuossa mieleen, että eikös nyt juuri ole tehty joitain toimia oikeusministeriön toimesta, jotta tällaista asioista sovittaisiin ennen varsinaista oikeudenkäyntiä?


      • samoin tekisin
        Veijo kirjoitti:

        ...oli, että Vianor oli tehnyt virheen. Myönsiväthän sen itsekin. Ei vaikutusta.

        Toki voisi lähteä puimaan asiaa käräjäoikeudessa, mutta ei taida kannattaa vaivautua vaikka todennäköisesti voittaisinkin.

        Olen ajatellut ottaa asian esille keskustelufoorumeilla joka kevät ja syksy parhaaseen rengassesonkiaikaan koko loppuelämäni ajan. Olen ammattiautoilija, joten tietysti levitän tietoa ammattiautoilijoiden keskuudessa. Taidan kuulostaa aika kipeältä, mutta minulle ei vi***illa. Siinähän saavat miettiä kannattiko jättää yksi tyytymätön asiakas. Kumpikohan olisi tullut halvemmaksi. Katsotaan vain moniko tämän viestin lukee ja veikkaan, että aika moni jättää tämän perusteella Vianorin vaihtoehdoista pois.

        Just oikein toimittu,muuten eivät opi koskaan jos sittenkään.


      • Ikkremimin
        Veijo kirjoitti:

        ...oli, että Vianor oli tehnyt virheen. Myönsiväthän sen itsekin. Ei vaikutusta.

        Toki voisi lähteä puimaan asiaa käräjäoikeudessa, mutta ei taida kannattaa vaivautua vaikka todennäköisesti voittaisinkin.

        Olen ajatellut ottaa asian esille keskustelufoorumeilla joka kevät ja syksy parhaaseen rengassesonkiaikaan koko loppuelämäni ajan. Olen ammattiautoilija, joten tietysti levitän tietoa ammattiautoilijoiden keskuudessa. Taidan kuulostaa aika kipeältä, mutta minulle ei vi***illa. Siinähän saavat miettiä kannattiko jättää yksi tyytymätön asiakas. Kumpikohan olisi tullut halvemmaksi. Katsotaan vain moniko tämän viestin lukee ja veikkaan, että aika moni jättää tämän perusteella Vianorin vaihtoehdoista pois.

        Vaikutat todella tyypilliseltä kusipäiseltä taksikuskipersulta.
        Olisitkohan alalla ollenkaan, jos pääsi olisi kestänyt koulua?


      • Anonyymi
        Veijo kirjoitti:

        ...oli, että Vianor oli tehnyt virheen. Myönsiväthän sen itsekin. Ei vaikutusta.

        Toki voisi lähteä puimaan asiaa käräjäoikeudessa, mutta ei taida kannattaa vaivautua vaikka todennäköisesti voittaisinkin.

        Olen ajatellut ottaa asian esille keskustelufoorumeilla joka kevät ja syksy parhaaseen rengassesonkiaikaan koko loppuelämäni ajan. Olen ammattiautoilija, joten tietysti levitän tietoa ammattiautoilijoiden keskuudessa. Taidan kuulostaa aika kipeältä, mutta minulle ei vi***illa. Siinähän saavat miettiä kannattiko jättää yksi tyytymätön asiakas. Kumpikohan olisi tullut halvemmaksi. Katsotaan vain moniko tämän viestin lukee ja veikkaan, että aika moni jättää tämän perusteella Vianorin vaihtoehdoista pois.

        Käytin tän jutun luettuani Vianorissa. Olipa mahtava paikka. Vien toistekkin. Kiitos infosta,pelle "ammattiautoilija"🤣🤣


      • Anonyymi
        Vianorin rengas asentaja kirjoitti:

        Itse töissä vianorilla enkä voi paikkaa kehua. Ostakaa muualta.

        No nyt on rehellistä puhetta :)


      • Anonyymi
        Veli kirjoitti:

        kokemuksia tuosta Vianorista ja eilen ostin uudet renkaat autoni alle ja en kyllä käynyt edes kysymässä Vianorilta tarjouksia. Tuntuivat ainakin täällä Itä-Suomessa Vianorin palvelut muutamia vuosia sitten tosi hankalilta, eikä sieltä keskikesällä, kun olin ainoa asiakas koko liikkeessä oikein kukaan joutanut palvelemaan. Toisen kerran olin ostamassa talvirenkaita tammikuussa ja samanlainen palvelu. Ajattelin vanhana äijänä, etten tämän firman pojankloppien ynseätä palvelua tarvitse ja menin molemmilla kerroilla sellaiseen liikkeeseen ja rasvanäppiset äijät sanoivat, laitetaanko heti renkaat alle ja kysyin, että paljonko menee aikaa, niin kaverit sanoivat, että kaksikymmentä minuuttia ja näin myös tapahtui. Näki siitä liikkeestä, että nämä kaverit ei renkaanvaihtotyötä pelkää ja homma kahdelta mieheltä myös kävi. Kyseessä oli hiljainen aika rengasliikkeen kategoriassa.

        Sitä paitsi hintataso on myös siinä liikkeessä huomattavasti halvempi kuin Vianorilta, mutta vilkkaaseen aikaan myös asiakasta on paljon, mutta palvelu on silti hyvää ja reilua.

        Hyvä tietää. Vianor mainoksessa profiili kuvassa otettu luultavasti mannekiinitoimiston listalta tyttö edustamaan Vianor yrityksestä. Kyseinen mitä luultavimmin nainen mannekiini ei ole koskaan koskenut auton renkaisiin eikä luultavasti korjannut autoa eikä vaihtanut renkaita autoon.


      • Anonyymi
        Vianorin rengas asentaja kirjoitti:

        Itse töissä vianorilla enkä voi paikkaa kehua. Ostakaa muualta.

        Kyllä.


    • Nimetön

      Kerran oon siellä asioinu ja oli viimeinen.
      Niin huonoa oli palvelu, että käännyin samantien kannoillani ja suuntasin kohti ulko-ovea :)

      Ja taitaa muuten olla kallein mahdollinen paikka.
      Kallein ja huonoin palvelu.. ihmettelen tosiaan jos siellä joku viittii edes käydä!

      • prkele!

        Tilasin viime viikolla vianorista renkaat ja vanteet. tänään oli varattu aika allelaittoon, myyjä etti renkaita vartin verran ja huomas ettei vanteita ole tullutkaan ja valmistajaltakin tilaamani vanteet loppu. Ei helvetti


      • Valvokaa

        Miten ihmeessä tällainen ketju saa jatkaa toimintaa ilman ,että kukaan valvova viranomainen puuttuu asiaan. Sinua huijataan aivan mennen tullen. Viat eivät tule korjatuksi saat laskun ja kehotuksen mennä merkkihuoltamoon. Auton avaimia et saa takaisin ennenkin aiheeton lasku on maksettu.


    • MASERATI-Khamsin

      Tähän saakka parhaimman palvelun olen saanut Vianorista. Hinta ei ehkä halvin, mutta ehkäpä he haluavatkin profiloitua vähän parempien kansalaisten ykkösmestaksi ? Työläiset saavat asioida pärnäsen korjaamolla edelleen, jos ei kukkaro kestä !

      • mesrumies

        voin lyödä vaikka vetoa siitä ,että tulet ajamaan sillä olemattomalla maseratin paskallasi puuhun jos ostat renkaasi ja vanteesi VIANORISTA ja jos vielä säädätät aurauskulmat siellä, niin ei voi muuta kysyä että minkälainen kukka tuodaan haudalle?


      • nappineppi
        mesrumies kirjoitti:

        voin lyödä vaikka vetoa siitä ,että tulet ajamaan sillä olemattomalla maseratin paskallasi puuhun jos ostat renkaasi ja vanteesi VIANORISTA ja jos vielä säädätät aurauskulmat siellä, niin ei voi muuta kysyä että minkälainen kukka tuodaan haudalle?

        Kandeis käyttää niitä paikallisia tekijöitä niin koko asenne touhuun on erilainen kuin tuommoisessa koko Suomen kattavassa Vianorissa.


      • volvo-mies1

        Komppaan. Paras palvelu tähän asti on ollut Vianorissa, Ja, siellä on mahdollisuus varastoida renkaat sesongin yli kuin myös he ilmoittavat tekstiviestillä rankaiden vaihtoajan. Tätä ei voi samoa muuksi kuin palveluksi ja siitä olen valmis maksamaan.


      • rengaskato

        Paitsi että he kadottavat renkaita, kuten työkaverilleni kävi, eivätkä edes ota vastuuta asiasta.


      • rengaskato

        Kunpa vianor virmoja ei olisi ihmisiä pettämässä. laittoivat jotku muut renkaat autooni kuin ne jotka vein. ajoin renkailla kolmatta kuukautta jotka tärisivät koko ajan. pyysin huollossa tarkastaan renkaiden kunnon joista sanottiin ei saa ajaa yhtään ,niissä on niin paha kudosvaurio ja pintaa liian vähän. omilla renkaillani oli ajettu vasta muutama tuhat kilometriä jotka olivat uuden autoni renkaat. onneksi luojani oli niin paljon puolellani että en menettänyt omaa enkä muiden henkeä tien päällä, koska huollossa sanottiin että ne voi räjähtää ajossa.


    • kekerosbergi

      Kiitos tiedosta, en osta sieltä mitään.

    • Toimi hyvin

      Minä kävin Euromaster, Espoossa ja hyvä oli palvelu. Kaikki toimi erittäin hyvin ja renkaat sain alle ajallaan.

      Suosittelen.

      ps. VIANOR on muuten kaikkista kallein paikka myös !

    • Pertti

      Itse olen asioinut parikin kertaa Porin Vianorilla, eikä minulla ole todellakaan mitään valittamista ko. paikan palvelusta tai siellä työskentelevien ammattitaidosta.

      Kun pyysin rengasta, jota heillä ei ollut ja jonka valmistuksen jatkumisesta he eivät olleet varmoja, he soittivat heti maahantuojallle ja kysyivät, löytyykö kyseistä rengasta. Ja renkaat vielä luvattiin minulle yli 40 euroa halvemmalla per kappale kuin mitä listahinta oli. Sama toisesta renkaasta. Jokaisesta kysymästäni renkaasta myyjä oli valmis tiputtamaan hintaa reilusti heidän listahinnoistaan, vaikka ostin vain kaksi renkasta. Itseasiassa Vianorin tarjous oli halvempi kaikista renkaista mitä heillä oli kuin mitä samat renkaat muualla (myös pienemmissä ja paikallisissa renkasliikkeissä).

      • kljlklj

        Rengasraudalla repivät pois vanteelta ja kas kummaa molemmat sivut auki.
        Myyjä vaan juoksi pakoon puhelimeen.
        Näin Tuusulassa.
        Ja oli viimeinen Vianor.


      • ohjehinta

        "renkaat vielä luvattiin minulle yli 40 euroa halvemmalla per kappale kuin mitä listahinta oli"

        Maailmassa ei varmaan ole ketään, joka olisi ostanut renkaat "listahinnalla". Listahinta on käytännössä 100% isompi mitä myyntihinta.


      • Anonyymi
        ohjehinta kirjoitti:

        "renkaat vielä luvattiin minulle yli 40 euroa halvemmalla per kappale kuin mitä listahinta oli"

        Maailmassa ei varmaan ole ketään, joka olisi ostanut renkaat "listahinnalla". Listahinta on käytännössä 100% isompi mitä myyntihinta.

        Ostin joskus - 75% listahinnasta 😂


    • jskdfajkoie

      "Paras palvelu Vianorista
      Tähän saakka parhaimman palvelun olen saanut Vianorista. Hinta ei ehkä halvin, mutta ehkäpä he haluavatkin profiloitua vähän parempien kansalaisten ykkösmestaksi ? Työläiset saavat asioida pärnäsen korjaamolla edelleen, jos ei kukkaro kestä !"

      Itse saamani palvelu Vianorissa on ihan syvältä. Mutta näihän se näyttää olevan, että yrittävät panostaa juuri työsuhdeautoilijoihin, joille harvalla tuotteen tai palvelun hinnalla ei ole mitään väliä, kunhan selviävät renkaanvaihtosta mahdollisimman helposti.
      Näin se menee, kun ei makseta omalla lompakolla. Sitä en tiedä, onko sitten "parempi kansalainen", jos ei ole edes autossaan senttiäkään rahaa kiinni.

      • olet nolo

        Onkohan Vianorissa tapahtunut mitään muutosta kuudessa vuodessa, varsinkin kun noita liikkeitä on ympäri Suomea. Olet tosi nero kun kaivelet ikivanhoja juttuja ja koitat kehitellä jotain salaliittoteorioita asiakkaan kohtelusta. Firmat tilaavat yleensä ajan etukäteen ja siinä jää pieni valittaja toiseksi.


      • 18+14

        Eipä ole mitään negatiivista sanottavaa Vianorista. Ja siellä on sentään istumapaikkoja jos odottelee rengastöiden valmistumista paikan päällä. Niitäkin puljuja on nähty joissa on pelkkiä seisomapaikkoja.


      • Vianorista ei saa apua kun sitä tarvii! Minulla meni Raahessa kuorma auton etu rengas kaupan pihalla,yritin saada Vianorilta apua,ei ollut miehiä,ei ollut työkaluja? Ei auttanut kun soitella ympäriinsä ja viimein pienestä liikkeestä tuli mies jolla oli työkalut ja uusi rengas mukana,kiitos heille,sain kuorman purettua ja pääsin jatkamaan matkaa.Eli se Vianorin hyvyydestä,mutta onnekisi on muitakin liikkeitä


      • Anonyymi
        ee-gi kirjoitti:

        Vianorista ei saa apua kun sitä tarvii! Minulla meni Raahessa kuorma auton etu rengas kaupan pihalla,yritin saada Vianorilta apua,ei ollut miehiä,ei ollut työkaluja? Ei auttanut kun soitella ympäriinsä ja viimein pienestä liikkeestä tuli mies jolla oli työkalut ja uusi rengas mukana,kiitos heille,sain kuorman purettua ja pääsin jatkamaan matkaa.Eli se Vianorin hyvyydestä,mutta onnekisi on muitakin liikkeitä

        Mulla räjähti rekasta rengas ja soitin vianorille, siellä vastas joku hento nais ääni ja ei osannu ei ymmärtäny mistään mitään, kun kysyin että onko mahdollista saaha tien päälle vaihtamaan rengas. No soitin euromasterin asiakaspalveluun niin siellä nainen sano pieni hetki, ja 1h meni kun olivat vaihtamassa uutta rengasta. ja johtaja tuumas nyt siirtyy euromasterille meidän firman kaikki rengastyöt ja autoja on kuitenkin 32kpl


    • hyvintoimiivianor

      Lappeenrannan Vianorissa on ainakin ystävällinen ja hyvä palvelu. Yhdet renkaat olen sieltä ostanut ja pari kertaa tarkistuttanut ohjauskulmat. Ohjauskulmien säädöstä sen verran että siellä homma tehdään kerralla oikein ja ilmeisesti laitteetkin on kunnossa. Tosin eihän niistä laitteista ole apua jos ei asentaja ymmärrä cambereista ja castereista yhtään mitään, kuten monessa paikassa on.

      Kesällä ajoin väistöliikkeen seurauksena reunakiveen ja kävin tarkistuttamassa ohjauskulmat paikallisessa autohuollossa (ei rengasliike). Auto oli hyvä ajaa sinne mennessä. mutta kamala sieltä lähtiessä. Ja ratti tottakai vinossa. Ei kun takasin ja ilmaiseksi säätivät uudestaan. Ratin saivat suoraan mutta kulmat edelleen sellaiset että kun ajeli kaltevalla tiellä niin meinasi lentää tieltä. Moottoritielle ei uskaltanut edes mennä. Mitä järkeä säätää ratin asentoa jos kulmat on edelleen viturallaan?:) Totesin että "pitäkää tunkkinne" ja ajoin Vianoriin. Tunti meni vianorin kaverilla että sai ne kohdilleen, oli kuulemma aivan päin mäntyjä ja vielä pystyheittoa takana. Mutta hyvä tuli.

      Kerran vein Vianoriin auton öljynvaihtoon ja toin omat öljyt ja suodattimen mitkä olin ostanut motonetistä. Vaihtotyö n.10-15€ eivätkä kitisseet että miksi tuon omat tavarat.

      Että tässä muutama kokemus Vianorista...

    • abborre

      Vianorista huonoja kokemuksia.Euromasterista hyviä.

    • tusseVaasasta

      Olen aina ollut tyytyväinen Vianor asiakas. Sen takia ostan jatkostakin sekä autojen että traktorin renkaat Vianorilta. Edulliset hinnat ja tarkat työt.

    • ilmaa myös hinnoissa

      vianor kallis paikka. maksat turhasta.

    • MattiK-

      Oulussa Vianor yritti pakkomyydä jotain surkeita tarvikealumiinivanteita naisasiakkaalle, koska 8 vuotta vanhat pellit olivat muka niin rumat ja ruostekukkaiset. Sai kuitenkin sanottua, että pitäkäähän tilpehöörinne vaikka auto seisoi ilman renkaita nosturilla.

      Ei tällaisia huijareita kannata ruokkia, menkää vaikka sinne Euromasterille tai asiallisiksi tiedettyihin pienempiin liikkeisiin.

    • Vianor Haapajärvi

      Tilasin Vianorin kautta kytkinpaketin, minkä toimitusajaksi luvattiin 4 viikkoa. Viiden ja puolen viikon odottelun, monen puhelun ja kyselyn jälkeen peruin kaupan, koska tilaamani paketti oli kuulemma maahantuojan kontissa , eikä sitä sieltä erikseen voida käydä hakemassa..

      Tilasin Kytkinpaketin Haapajärveltä ja sen möi minulle Haukipuro niminen myyjä. En suosittele, enkä asioi enää ko. ketjussa.

      Haukipuro voisi vaihtaa sukunimensä Turhapuroksi, tai Haittapuroksi, siinä ois nimi paikallaan.

      Nimim. Kusetettu odottaja

      • vittuuntunut

        Vianorin nettikaupassa tapahtui kunnon kusetus! Tilasimme talvirenkaat joiden yhteishinta oli 361€. Verkkomaksu vaiheessa hinta oli noussut satasella ja en tietenkään tajunnut sitä ennenkun olin maksanut. Maksun vahvistuksen jälkeen tilausvahvistuksessa luki edelleenkin hinta 361€. Vituttaa! Kyllä aamulla otan puhelun asiakaspalveluun....


      • upeaa logiikkaa
        vittuuntunut kirjoitti:

        Vianorin nettikaupassa tapahtui kunnon kusetus! Tilasimme talvirenkaat joiden yhteishinta oli 361€. Verkkomaksu vaiheessa hinta oli noussut satasella ja en tietenkään tajunnut sitä ennenkun olin maksanut. Maksun vahvistuksen jälkeen tilausvahvistuksessa luki edelleenkin hinta 361€. Vituttaa! Kyllä aamulla otan puhelun asiakaspalveluun....

        Niipä, kenenkä syy oikeasti?? Asiakkaan tyhmyys vai pitäisikö sanoa nätisti välinpitämättömyys ja tarkkaamattomuus onkin liikkeen vika.


      • olet dorka

        Ja tässäkin syy on myyjässä, voihan kiesus! Ei se myyjä osia tuo maahan vaan toimiin aikataulujen puitteissa.


      • Anonyymi

        mikä tuotteessa tai myyjässä oli vikana?


    • kaks kauppaa kerral

      Soitin kesällä Vianorin HÄTÄPALVELUUN ja tiedustelin paljonko maksaa jos ajan heidän pihaan ja joku tulee antamaan uuden eturenkaat. Vastaus oli häly maksu 150€ sisältää 2h töitä .

      Odottelin n45min puhelua vianorilta koska voin mennä sinne, yllätyksekseni minulle soittikin joku, aivan toisesta rengas liikkeestä ja kertoi olevansa tulossa tuomaan renkaita vanteineen minulle?

      Kysyessä asiaa miksi hän niitä on tuomassa, hän sanoi että Vianorilta pyydettiin hänen apua koska heillä ei olekkaan henkilö vaihtamaan renkaita.

      Lasku olikin sitten niin että häly kustannus oli 600€ vanteet jotka oli jo pakko ostaa koska renkaita tuotiin 40km päästä.

      Olen tilannut palvelun Vianorila ja jos heillä ei olekkaan miestä vaihtamaan niitä niin ei ne voi ilman minun lupaani pyytää ketään muuta hoitamaan asiaa, varsinkin kun siitä aiheutuu minulle kustannuksia.

    • hirveä kiires

      Vianor jäi viimeiseksi missä asioin rengasasioilla.
      Turun tierankadun Vianorilla oli niin hätäistä touhua, että hyvä kun
      perässä pysyi, äkkiä kassalle hoitaan maksut pois oli pääasia.
      Ei silmiin katsomista puhuessa, tietokonen ruutuun vain.
      Nuoria poikia hommissa.
      Vianorin ongelmana on tiukka kuri ja säästöjä haetaan henkilökunnan
      selkänahasta. Tuossa turun pisteessä sama poika hyppi kassalta
      verstaan puolelle toisen poijaan apuun töihin kun kassalla ei ollut ketään.
      Taas kassalle kädet mustina kun tuli asiakas.

      • kannatetaan niitä

        Yksityiset yrittäjät parhaita. Saa palvelua.


      • hätähousuja

        Nuorta väkeä tuntuu olevan kautta linjan Vianorilla hommissa.


    • polonen

      En minäkään enää Oulun Vianorilla asioi. Öljyn- ja sytytystulppien lisäksi pyysin vikakoodin lukemista, kun auton käynti oikkuili, että olisivat selvittäneet vian syyn. Kun hain auton, selvisi ettei vikakoodia ollut luettu, koska asentaja ei löytänyt vikakoodin purkupistoketta. Turhaa juoksettavat siellä.

      • omavastuu

        En kyllä ymmärrä miksi ihmiset käyttävät autojaan huollettavana nyrkkipajoilla ja sitten ihmetellään, jos auto ei ole sen jälkeen kunnossa.

        Ei ole olemassa kaikkien alojen asiantuntijaa, eli tässä tapauksessa kaikkien automerkkien ja -mallien osaajaa.

        Merkkihuollon asentajat ovat saaneet täsmäkoulutuksen tiettyjen automallien tekniikan tuntemiseksi. Siitä syystä minäkin olen käyttänyt autoni aina merkkihuollossa ja tulen niissä myös käyttämään jatkossa. Jos joskus on ollut huomautettavaa, niin asia on hoidettu kuntoon mukisematta.

        Vianor on vanhoista rengasliikkeistä saman kyltin alle koottu ketju. Rengastyöt eivät ole rakettitiedettä. Eikä automekaanikoksi opi pelkkien renkaiden kanssa pelaamalla. Hyvällä tuurilla mukana on myös pätevämpiä työntekijöitä, mutta osaaminen ei keskimäärin ole missään tapauksessa lähelläkään merkkihuoltojen tasoa.


    • Ilma-Ari

      "Ostin renkaat ja vanteet Vianorista. Annoin heidän säätää pyörien auraukset, camberit, casterit ym. kulmat. Tämä oli virhe. Säätivät päin persettä. Eturenkaat kuluivat pilalle nopeasti."

      Otit sitten koko setin kerralla? Tuskin.

      Ei tullut mieleen tarkastaa lahonneen romun säätöjä ennen uusien renkaiden allelaittoa?

      Mikset ostanut nettikaupasta, kun olisit saanut 14 päivän palautusoikeudenkin?

    • upeetamahtavaa

      2006 vuonna kirjoitettu provo ja näin hyvin vetää vielä 2014 ja vilepä huippu hieno kommentti.
      Kaikille ei alkoholi sovi, valitettavasti.

      • 11+20

        ..ja sitten on nämä automaattikommentaattorit, jotka katsovat kalenterista päiväyksiä ja taivastelevat muuten vaan miten asiat olivat joskus muinoin..

        "Olen ajatellut ottaa asian esille keskustelufoorumeilla joka kevät ja syksy"


    • Yhteistyöstä kiittäe

      Minulla samantapainen kokemus etelä-savosta. Ostin uudet talvirenkaat keväällä ja annoin tehdä nelipyöräsuuntauksen samalla. Parikuukautta myöhemmin vaihdoin kesärenkaisiin ja nyt katsastuksessa todettiin vasemman eturenkaan kuluneen sisäpuolelta lähes kudokselle. Kun menin kertomaan asiasta Vianorille, oli vastaus tyly ei ja väite, että asiakkaat muistavat väärin.
      Virheitä sattuu, mutta tapa, miten niistä vastataan, ei suinkaan ole yhdentekevää.
      En tarvitse Vianorin palveluja enää.

    • Kesämies

      Hankkikaa itellenne ihan oikeita töitä ni ei oo aikaa kirjotella pas... Kaiken maailman höpöhöpö foorumeilla.

    • Kyllä666

      Paskaa ja vieläkerran paskaa. Jos ei hyviä työntekijöitä arvosteta vaan kyykytetään minkä ehitään. Työsopimuksessa olen rengasasentaja mutta hoidan puolen vianorin asiat ja paskalla palkalla ja silti vittuillaan niin pelleilkööt mopopoikien kanssa keskenään. Terveisin 800hp auton omin pikku kätösin rakentanut alan ammattilainen

    • octaavi

      Huoltohintoja ei näkyvissä nettisivulla, ajanvaraus puhelimella maksaa maltaita jne.., näissä liikkeissä en koskaan asioi, joku raja ahneudellakin.

    • Type_R

      "180€ öljyn vaihdosta"

      Vein autoni huollettavaksi kyseiseen firmaan. Heti puhelimessa vaikutti jo hämärältä, kun kyselin hintoja, niin ei mitään tiennyt eikä luvannut. Tarkoitus oli, että autoon tehdään öljyn vaihto, alustan korotus (autossa säädettävä alusta), talvirenkaiden vaihto ja kulmien suuntaus.

      Sitten kun sovittiin aika ja vein auton paikanpäälle, sanoessani, että korottakoot alustaa vähän, mutta ei liikaa, että kumminkin "näyttäisi hyvältä". Vastaukseksi sain ilkeän hymähdyksen ja "noh... kauneus on katsojan silmissä" (Ihan helvetin ystävällistä asiakaspalvelua).

      Noh ei siinä, kun olivat sitten huoltamassa autoa, niin soittivat minulle, että autossa on laakeri rikki. Kysyin hintaa että paljonko maksaisi korjata ja epävarmaksi vastaukseksi tuli "noh se on noin kaksi tuntia töitä (83?€/h ja katsoivat laakerin hinnaksi 300€. Noh köyhällä opiskelijalla ei ole ihan heti taskussa 460€ jostain laakerin vaihdosta, muutenkin aivan kusetus hinta. No ilmoitin että lasketaan auto alas ja tulen hakemaan, öljyn vaihdon olivat siihen ehtineet tehdä.

      Sitten kun tulin paikan päälle niin mies selitti mitä olivat autoon tehneet. "Se tekisi 180€, kiitos". Sanoin, että tässä täytyy olla joku virhe. Olivat noin 80€ öljyn vaihdosta luvanneet puhelimessa ja taitaa lukea vianorin sivuillakin, että öljyn vaihdot tätä luokkaa. "Ei, ihan oikein se hinta on"

      No siinä aikani mussutin ja mies jotain mumisi että "joo tää on tämmönen erikoisempi auto bla bla..." Älytöntä kusetusta sanon minä! Eivät muuta tehneet kun öljyn vaihdon ja 180€!!

      No ei auttanut muuta kuin maksaa kiltisti ja sanoa hyvästi. Syynä miksi pystyvät tähän on, että he laskuttavat hinnat tuntien mukaan. "Meillä maksetaan vain tehdystä työstä" sanoivat vielä ennemmin puhelimessa, Ja paskat! Ikinä en enää tuonne puljuun astu!

      • Type_R

        Täytyy vielä lisätä, kun sanoivat että se on noin puolen tunnin homma vaihtaa öljyt. Niin laskuttivat kuulemma puolitoista tuntia töistä. Eihän nyt jumalaares mene kokonaista tuntia todeta, että laakeri on hajalla. Sen kun tuntee jo rengasta edestakaisin sivusuunnassa heiluttamalla.


      • 345rfgh
        Type_R kirjoitti:

        Täytyy vielä lisätä, kun sanoivat että se on noin puolen tunnin homma vaihtaa öljyt. Niin laskuttivat kuulemma puolitoista tuntia töistä. Eihän nyt jumalaares mene kokonaista tuntia todeta, että laakeri on hajalla. Sen kun tuntee jo rengasta edestakaisin sivusuunnassa heiluttamalla.

        öljynvaihtoa ei kannata tehdä missään kumikorjaamossa, olen nähnyt niin monta töppäystä.

        Tiiviste on haettu roskiksesta, samoin öljysuodin, kun ei ole ollutkaan uutta. heillä on niin vähän osia ja on ne miehetkin melko yksitaitoisia.


    • Germanyt

      Vanha on alkuperäinen viesti,mutta ei se laatu ole näinä vuosina parantunut vieläkään. Esim.
      Vianor Järvenpää on kolhinut huollon yhteydessä jo kahta autoani.
      Toisen korvasivat pitkän email vaihdon jälkeen. Prosessi oli hankala joten viimeisintä kolhimista en jaksa edes viemään suuremmin eteenpäin.
      Käytin toista autoa ensi tapahtuneen jälkeen kulmien säädössä luottaen siihen että, eihän se kolhiminen voi toistua, mutta kyllä toistui.
      Tein heille palautteen tiedoksi tapahtuneesta.
      Jää myös nähtäväksi ovatko kulmat säädetty oikein.
      En enää koskaan käytä Vianor Järvenpäässä mitään autojani huollossa tai osta yhtään rengas sarjaa. En myöskään suosittele sitä paikkaa muillekkaan autojen välinpitämättömyydestä huollon puolella.
      Muutenkin näyttää ettei siellä huollossa mitään ammalaisia töissä ole vaan ns.kesä poikia.. Joten voiko siinä laatua edes vaatia.
      Tapauksessani voi kuitenkin sanoa että kolhiminen heillä on 100% varmaa.. Mutta jatkossa kohdallani se on 0%

    • pettynyt.vianoriin

      Minäkin olen pettynyt Vianoriin, olen ostanut sieltä vai Nokia renkaita autoihimme joita on 6 kpl.

      Nyt viime vuoden syksyllä huomasin että sain muualta Nokialaiset ja vielä halvemmalla, rengasliike tilasi ja tuli 2. päivänä, oli suomalaiset.

      • Turhaapuuhastelua

        Minulle ollaan myyty Konalan Vianorissa useampana vuotena peräkkäin muka "kuluneiden" renkaiden sijaan uusia. Eli kuluneet ovat olleet n. 1 - 2 vuotta pidettyjä ei kä kilometrejä ole tullut todellakaan niin paljon että kulutuspinta olisi mennyt ajossa.

        Renkaiden vaihto on joka kerta yhtä juhlaa. Aikaa saat varata moneen kertaan eikä mikään ehdotettu ja sopiva aika sovi.


      • menivähänyli
        Turhaapuuhastelua kirjoitti:

        Minulle ollaan myyty Konalan Vianorissa useampana vuotena peräkkäin muka "kuluneiden" renkaiden sijaan uusia. Eli kuluneet ovat olleet n. 1 - 2 vuotta pidettyjä ei kä kilometrejä ole tullut todellakaan niin paljon että kulutuspinta olisi mennyt ajossa.

        Renkaiden vaihto on joka kerta yhtä juhlaa. Aikaa saat varata moneen kertaan eikä mikään ehdotettu ja sopiva aika sovi.

        Voisitko kirjoittaa tarinasi uudelleen, nyt ei oikeen ymmärrä.

        Eikö Vianor myy pelkästään uusia renkaita? Vai möivätkö sinulle uudet renkaat käytettynä, silloinhan sinä voitit? Vai mitä oikein tarkoitat?

        Miksei sopiva aika sopinut?


      • Asiakasmaksaa
        menivähänyli kirjoitti:

        Voisitko kirjoittaa tarinasi uudelleen, nyt ei oikeen ymmärrä.

        Eikö Vianor myy pelkästään uusia renkaita? Vai möivätkö sinulle uudet renkaat käytettynä, silloinhan sinä voitit? Vai mitä oikein tarkoitat?

        Miksei sopiva aika sopinut?

        Kai nyt perusjärjellä omaava henkilö osaa lukea tekstistä että firma myy uusia renkaita ja vuoden päästä ne ovat muka jo niin "kovin kuluneet" että pitäisi hankkia uudet. Onko tuossa jotain epäselvää? Eli sitä tarkoitan vai et ymmärrä tekstiä?

        "Miksei aika sopinut" - oletko duunissa Vianorilla?
        Aika ei sopinut siksi ettei Vianor pidä liikettään auki sesonkiaikoina joustavasti.
        Oliko tämäkin vaikeasti ymmärrettävää? Tänä päivänä kun monet yritykset pitävät jatkuvasti liikkeensä auki lähes 7 päivää viikossa niin luulisi Vianorin kaltaisen liikkeen pitävän putiikkinsa auki edes sesonkikautena auki siten että renkaiden vaihto toimisi. Eihän niitä sieltä asiakas voi tulla itse hyllyistäkään hakemaan.

        Oliko asiassa jotain muuta epäselvää vai v**tuilunako heidät herjaa johon moni ko. firman asiakas on jo kyllästynyt? Kelaa Googlesta keksimällä omin sanoin jos siihen pystyt vastaavia asiakaspalautteita.


    • JokoSelvisi

      Renkaanvaihtaja ja automekaanikko ovat eri asioita, ja työsketelevät aivan erilaisissa yrityksissä.

    • v_mitä_p

      Hyvinkään Vianorissa todella paska palvelu. Antavat aikoja milloin voivat vannetyön tehdä ja milloin auto on noudettavissa (allelaitto), paskan marjat! Kumpikaan aika ei onnistunut heiltä. Vannetyö meni seuraavalle päivälle, ja autoa ei saanut silloin kun oli sovittu, vaikka auto oli viety tunteja aiemmin.
      Edellä olevan asiakkaan kausisäilytyksessä olleita renkaita ei ollutkaan varastossa.

    • IhmeMesta

      Miksei Vianor ole sesonkiaikana sunnuntaisin auki?

      Palvelualalla hekin ovat kuten muillakin aloilla monet ovat ja varmasti monelle kelpaisi sunnuntaityötkin.

      Vaihtoon menee.

      • itkePoikaITKEtaas

        Kysy pässi Vianorista.


    • Jarmoki

      Vianorissa ei arvosta ammattitaitoa. Vanhat ammattitaitoitoiset työntekijät savustetaan pois ja minimipalkalla uutta työvoimaa. Joten työlaadusta ei voida puhua edes rengasasennusten suhteen. En vie enää autoani naarmutettavaksi.

    • H20h

      Voin vain olla samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Heidän myymillä renkailla pystyy ajamaan yhden kesän,sitten menee uusiksi. Siitä ,että vilkaisevat auton konepellin alle ,levittävät kätensä,eivät osaa korjata,maksat 35-125€.

      • asfdasfdas

        No mikäs ihme se niissä heidän myymissä renkaissa nyt sitten on jos niillä ei pääse kuin yhden kesän, kun monet muut myyvät aivan samoja renkaita ja niillä mennään ihan monen monta kesää? Hinnat Vianorissa kyllä ovat omaa luokkaansa mutta koko ketjun idea onkin mielikuvien varassa, mielikuvien suomalaisesta laadusta ja rehdistä meiningistä, ja monet ovat valmiita maksamaan lämpimistä mielikuvista vaikka niillä ei todellisuudessa olisi edes katetta.


    • H20h

      Jälkeenpäin selvisi ,että minulle melko varmasti oli myyty kauan varastossa seisseet (yli 5v) renkaat. Valmistajan mukaan kumiseokset hapertuu pitkään varastoitaessa.

      • KeksisitköParemman

        Taitaa olla höpöjuttuja taas. Mikään valmistaja ei kerro kumin hapertuvan varastoitaessa, vai voitko ystävällisesti laittaa linkin jossa valmistaja kertoo kumin hapertuvan?

        Kumi ei haperru varastoitaessa vaan kovettuu koska siihen muodostuu molekyylisiä ristisidoksia enemmän kuin mitä olisi toivottavaa pito-ominaisuuksien kannalta. Samalla se aiheuttaa sen että lujittuessaan kumi ei kulu niin nopeasti. Tämä on ihan kemiallinen ja fysikaalinen fakta eikä muutu vaikka Suomi24:ssä joku väittäisi niin. Päin vastoin, tunnettu tosiseikka on myös se että tarpeeksi vanha rengas ei enää käytännössä edes kulu, mutta muut ominaisuudet tekevät siitä vaarallisen.

        Ja että "melko varmasti" oli myyty vanhat renkaat? Asiassahan ei pitäisi olla arvailemista koska valmistusajankohta lukee selvästi renkaan kyljessä.


    • H2Oh

      Tästä asiasta puhuttiin TV-1 Puoli seitsemän ohjelmassa, noin kuukausi sitten. Voit tarkistaa sen sieltä .

      • Höpötinpöpöti

        Ai sinun rengasostoksestasi vai?

        Laitapa linkki.


    • Töllöttäjä

      Ohjelma taisi olla kyllä maikkarin aamu tv. Näin sen myös.

    • H20h

      Saattaa hyvinkin olla maikkarin ohjelma . Vinkkinä muillekin renkaiden ostajille, ohjelmassa mainittiin,että renkaista löytyy päivämäärät koska ne on valmistettu.

      • parempiatrollejakiitos

        Niin löytyy ja se on se syy miksi tarinasi ei pidä. Koska renkaan valmistusajankohta lukee renkaan kyljessä, sinun ei olisi tarvinnut arvuutella että "melko varmasti" sinulle on myyty vanhat renkaat.


    • Joensuun_Vianor

      Miksi jokaisella työkaverillani, jotka ovat asioineet siellä, on vain negatiivisia kokemuksia Vianorista, siis Joensuussa?

      • Mistäkukaantietää

        Tuolla huuhaa-osastoilla on selvänäköpalsta, ehkäpä parempi kysyä sieltä. Tai sitten niiltä työkavereilta.


    • Euromasterparas

      Vianor Laitila on kanssa ihan paska paikka. Oikeen asiakaspalvelun ruumiillistuma. Itseään täynnä oleva ämmä tiskin takana viisastelee. En suosittele kenellekään.

      • Parikertaapettynyt

        Moni muukin on lopettanut asiointinsa siellä juuri töykeän asiakaspalvelun takia. Uudenkaupungin vianorilla taas asiakaspavelu on huippuluokkaa.


    • TOYO-mies

      Jos tällä keskustelupalstalla on kaikki pettyneet Vianorin asiakkkaat niin ei se nyt niin kauhean huonoa se palvelu ole. Oletan että maksavia asiakkaita on varmasti kymmeniä/satojatuhansia.
      Aina jollekin sattuu se huono asiakaspalvelutilanne, sille ei voi mitään. Ihmisiä ollaan kaikki ja kukaan ei ole täydellinen. Tietysti jokainen voi katsoa peiliin ja miettiä miten itsekkin käyttäytyy, usein tympeä asiakas saa tympeää palvelua vaikka näin ei saisi olla. Monesti asiat selviävät kun asiakaskin käytäytyy asiallisesti eikä mesoa ja metelöi. Tosin asiakaspalvelutöissä on paljon ihmisiä jotka eivät sinne kuulu eikä koskaan olisi saanut alaa itselleen valita, Mutta jotainhan on tehtävä jotta toimeentulo on turvattu.

      Itselläni ei pahaa sanottavaa Vianorista tai muistakaan rengasliikkeistä, vaikka joka vuosi tulee johonkin autoon renkaat hankittua.
      Oma asenne ratkaisee miten asiat hoituvat ja miten ongelmat ratkeavat.
      Itse olen "hankala" asiakas jos aihetta löytyy.

      • hankala.aasiakas

        Järjettömät hinnat.


    • huonohuonohuono

      via nor on huono huono erittäin huono

    • viatnorptörphörp

      nimeni on huono erittäin huono VIANOR

    • misämäole

      elokuvasta yksin vianorilla ; misä ne renkaa ova ? ai ei missää , emmääsul ny renkait an ko o muut tekemist , mää kotihees siit vali vali , vianor on maailmankaikkeudun huonoin liike

    • dfghjkö

      Taitaa taas olla jollakin santaa alakerrassa... Ja sitten jätetään omalta osalta asia sikseen ja itketään että paska firma. Omalle kohdalle ainakin kaikki mennyt ihan ok Vianorin suhteen. Jos on jotain ongelmia ostamiensa palvelujen kanssa, kannattaisiko kenties avata se v*tun suu sen sijaan että vikisee jossain foorumeilla? :D

      • tämähänOnSuoli

        Aivan, hiiret ja luuserit itkee täällä kun eivät uskalla ja osaa siellä missä pitisi suunsa avata.


      • Suolessa
        tämähänOnSuoli kirjoitti:

        Aivan, hiiret ja luuserit itkee täällä kun eivät uskalla ja osaa siellä missä pitisi suunsa avata.

        Mitä siellä pitisi? Vianor kauppiaat itkee taas täällä 😂.


      • Anonyymi

        Vianoreissa aika homoa menoa nykyään...


    • VianorPartnerinJättänyt

      Aikoinaan oli semmonen moottorsaha kun Partner, se oli hyvä peli ja metsurit teki motteja hyvässä tahdissa, nykyään on vain pullamössö Partnereita..... Vianorillakin !!

    • Eivianoriaenää

      Vianor konala. Suosittelen välttämään. Muuten hyvä palvelu mutta siellä siviilit päällä heiluu joku päällikkö ketä on täys runkku jos tulee ongelmia.

      • Anonyymi

        Perheemme on asioinut useammalla autolla Konalan Vianorilla nyt syksyn aikana. Viime viikolla kävimme vaihdattamassa autoihimme talvirenkaat ja palvelu oli kertakaikkiaan loistavaa. Luovutettuamme automme avaimet tiskille,paikalle tuli heijastinliiveihin pukeutunut silmälasipäinen? mies joka otti avaimet,tervehti ystävällisesti sekä siirsi automme asennushalliin. Noin 15-20minuutin päästä tämä sama mies ajoi automme oven eteen,luovutti avaimet tyttärelleni,muistutti vanteiden jälkikiristyksestä sekä toivotti mukavia kilometrejä ja hyvää päivänjatkoa. Tosi hyvä mieli tuli moisesta palvelusta,jatkamme asiointia Konalan Vianorissa tästä eteenpäinkin.

        K.W


      • Anonyymi

        Perheemme on asioinut useammalla autolla Konalan Vianorilla nyt syksyn aikana. Viime viikolla kävimme vaihdattamassa autoihimme talvirenkaat ja palvelu oli kertakaikkiaan loistavaa. Luovutettuamme automme avaimet tiskille,paikalle tuli heijastinliiveihin pukeutunut silmälasipäinen? mies joka otti avaimet,tervehti ystävällisesti sekä siirsi automme asennushalliin. Noin 15-20minuutin päästä tämä sama mies ajoi automme oven eteen,luovutti avaimet tyttärelleni,muistutti vanteiden jälkikiristyksestä sekä toivotti mukavia kilometrejä ja hyvää päivänjatkoa. Tosi hyvä mieli tuli moisesta palvelusta,jatkamme asiointia Konalan Vianorissa tästä eteenpäinkin.

        K.W


    • Anonyymi

      Eipä ihan putkeen mennyt Vääksyssäkään. Sovittu asennusaika ylittyi yli tunnilla ja Nordman SZ rengas on rengasmelultaan ihan käsittämätön vaikka sitä mainostetaan hiljaiseksi. Koska sovittu asennusaika ei pitänyt oli aikaa seurata Vianor yhteistyökumppanin toimintaa. Paikalliset asiakkaat menivät jonon ohi, rengastöitä tehtiin mutta only for local people kuten takavuosien brittikomediassa. Nuo ottaa rusinat pullasta eikä voida puhua oikeasti rengasliikkeestä, rengashommia tehdään sitten kun ehditään. Vianorin edustajana olisin huolissani palvelun laadusta jos sellaista nyt oli edes nimeksikään.

    • Anonyymi

      Yhteen kertaan lopetin minä asioinnit Vianorissa. Tosin kaksi käyntiä piti tehdä.

      Pyysin tarjouksen uusista talvirenkaista ja kulmien säätämisestä. Se kelpasi ja vein auton pajalle. Kun menin sitä hakemaan, laskua maksaessa ilmeni, että olivatkin laittaneet takakontissa olleet vanhat (!) renkaat alle. Eivät taipuneet korjaamaan mokaansa enää saman päivän aikana.

      Kahden päivän päästä oli uusi aika. Tunnin odottelun jälkeen oli uudet renkaat alla. Ensimmäiseen puoleen tuntiin eivät saaneet autoani edes työn alle. Ainakin yksi minun jälkeeni tullut meni minusta ohi.

      Odotellesani en voinut olla kuulematta kun tiskin takana puhelimessa selvitettiin ja selitettiin jollekin toiselle asiakkaalle tehtyä munausta. Siellä pyöri useampikin tyyppi, jotka asiakkaista piittaamatta haukkuivat toistensa tekemisiä/tekemättä jättämisiä.

      Kulmien säätö ei sekään tuottanut toivottua tulosta; epätasaista kulumista oli edelleen. Laakkosella huollon yhteydessä tuli vasta kuntoon.

      Renkaiden vaihtoa odotellessani olin jo päättänyt, että tänne en enää tule. Kun sitten tingattiin palautetta niin haluttomasti kerroin anonyyminä (!) että miten oli mennyt. Ja eikös vaan, sieltä tuleekin sähköpostia ja pyydetään käymään ja lupailtiin jotain säälittävää hyvitystä. En vaivautunut vastaamaan.

    • Anonyymi

      Ei ikinä enää mitään Vikanorista, sovitut ajat eivät päteneetkään ja renkaita ei ollutkaan vaikka sellaisia myytiin....sattui 1.5 vuotta sitten Keski-Suomessa....vituttaa kun joutuu juoksemaan muiden puolesta ja omat asiat menee päin helvettiä.

    • Anonyymi

      Soitin vianorille ja meni johonkin ihme palvelukeskukseen ja kysyin hintaa 4 pyörälle,niin rekisteri numeroo vaan kysy koko ajan vaikka sanoin selkosuomella koon.Täysin ala arvoista palvelua,luulis osaavan kertoo hinnat ja ihmettelin mitä tekemistä rekisteri numerolla on asiassa,soitin euromasterille ja sanoin koon niin heti löyty hinta. Ei mitenkään ammattimaista toimintaa ollu vianorilla

    • Anonyymi

      Kylläpä eilen sai ala arvoista palvelua vianor chatistä. Ei ymmärtäny mitään C renkaista se palvelia, varmaan meni johonkin call centteriin. Ja niissä on sitten älykääpiöitä

    • Anonyymi

      Tämä firma on vitsi! Missän ei ole hintoja, no kin kysyon niin eivät edes tienneet mitä heidän tuote maksaa? Käsittämätöntä!!
      Myydään akkuja, mutta ei tiedetä hintaa 100ah akulle.
      Kukahan noilla suorittaa autontarkastuksen? Sellainenkin palvelu on. Varmaan ohikulkija, joka revitty suojatieltä.
      Tälle firmalle tarkastuksen tekijäksi riittää, että tarkastuksen tekijä tietää, mikä on auto. Siinäpä se sitten on.
      Niin ja rekisterinumero. Prkl jos asiakas tietää jo mitä ostaa, niin hinta sille? Ei mene perille.
      Kiertäkää tämä pulju kaukaa !!

      • Anonyymi

        nykyhintoja en ole vertaillu, mutta hintakilpailu on aika kova ja Vianori ei pärjännyt palvelussa eikä hinnoissa täällä pieksämäen asiakaskunnassa....lähtö tuli jo viime vuonna,empä ole kuunaan asionu koko puljussa.


    • Anonyymi

      totta Vianor on mennyt alaspäin. lopetin ostamiset Vianorista jotain 10 v sitten, olen kyllä käynyt kysymässä hintoja sen jälkeen 3 kertaa, ei vaan ole natsannut.

      Viimeksi kysyin missä maassa on nokiat valmistettu, kun niitä kuulemma oli runsaasti varastossa ja heti asennus sopisi, eivät tienneet tai eivät halunneet kertoa.

      Ei ollut ruuhka-aika kun tammikuussa 2017 irtovanteille talvirenkaita ostelin, uusi auto oli tulossa ensiviikolla. Ostin sitten naapurifirmasta, hintakin oli yllätys 38 e vähemmän , en kysellyt valmistusmaata kun oli tilaustuote. 3 päivän kuluttua soittivat että paketti on noudettavissa.

    • Anonyymi

      Hkpl 9 205/60/16 näyttää maksavan Vianorilla 669,-, yksityisessä kivijalassa 590,-, hinnat asennettuna.
      79e extraa Vianorilla, firman omien renkaiden myynnistä, aika karua mielestäni.

      • Anonyymi

        Viipurissa hkpl 9 205/60/16 töineen 490e.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viipurissa hkpl 9 205/60/16 töineen 490e.

        Onko ihan tän päivän tieto ja hinta? Mikä liike?
        Toki kannattaisi hyväksikäyttää, jos siellä muutenkin käy tai asuu rajalla, mutta jos tuon huntin takia varta vasten joutuu ajamaan satoja kilometrejä, niin ei mitään järkeä.
        Nythän sinne pääsisi ilmaisviisumilla käsittääkseni, että sikäli voisi olla hyvä tilaisuus ekaa kertaa eläissäni käydä.

        Toki sitten jos renkaissa tai asennuksessa sanomista, niin aika paskamaista alkaa esittämään reklamaatioita ryssälään.

        Vianorin hinnoissa sellainenkin omituisuus, että myyvät vissiin Micheliä halvemmalla kuin omaa Nokiaansa, kun monissa yksityisissä kivijaloissa Michelin samanhintainen tai jopa kalliimpi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko ihan tän päivän tieto ja hinta? Mikä liike?
        Toki kannattaisi hyväksikäyttää, jos siellä muutenkin käy tai asuu rajalla, mutta jos tuon huntin takia varta vasten joutuu ajamaan satoja kilometrejä, niin ei mitään järkeä.
        Nythän sinne pääsisi ilmaisviisumilla käsittääkseni, että sikäli voisi olla hyvä tilaisuus ekaa kertaa eläissäni käydä.

        Toki sitten jos renkaissa tai asennuksessa sanomista, niin aika paskamaista alkaa esittämään reklamaatioita ryssälään.

        Vianorin hinnoissa sellainenkin omituisuus, että myyvät vissiin Micheliä halvemmalla kuin omaa Nokiaansa, kun monissa yksityisissä kivijaloissa Michelin samanhintainen tai jopa kalliimpi.

        Ihan tämän päivän tieto, renkaat Acta ja rengastyöt khobbyavto. Samalla tekee kulttuurimatkan ilmaisella viisumilla ja tankki täyteen edullisesti. Joo, ei satoja kiloja kannata lähteä ajelemaan. Itsellä muutama kymmenen kilometriä rajalle, reilu 20v tullut käytyä. Pakotteet kun tuli, ruplan kurssi on hyvä suomalaisille. Itselle pari sarjaa talvirenkaita tullut ostettua, Pirellit 2017 n. 310€ töineen(paikallisessa 540€), kakkos kotteroon Cordiantin snow crossit 120€, Nokian pinta kopioitu, hyvä pito oli, ei kaiken hiljaisimmat. On hyvät rengaskoneet ja aina pesevät vanteet ennen uusia renkaita. Lähiseudun porukka hakee ja tuo autoihinsa renkaat viipurista. Michelin x-ice north 4 205/60/16 n.400€ töineen. Itse tilannut netin kautta ja viipurista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tämän päivän tieto, renkaat Acta ja rengastyöt khobbyavto. Samalla tekee kulttuurimatkan ilmaisella viisumilla ja tankki täyteen edullisesti. Joo, ei satoja kiloja kannata lähteä ajelemaan. Itsellä muutama kymmenen kilometriä rajalle, reilu 20v tullut käytyä. Pakotteet kun tuli, ruplan kurssi on hyvä suomalaisille. Itselle pari sarjaa talvirenkaita tullut ostettua, Pirellit 2017 n. 310€ töineen(paikallisessa 540€), kakkos kotteroon Cordiantin snow crossit 120€, Nokian pinta kopioitu, hyvä pito oli, ei kaiken hiljaisimmat. On hyvät rengaskoneet ja aina pesevät vanteet ennen uusia renkaita. Lähiseudun porukka hakee ja tuo autoihinsa renkaat viipurista. Michelin x-ice north 4 205/60/16 n.400€ töineen. Itse tilannut netin kautta ja viipurista.

        Taitaa noilla venäjän hinnoilla tulla verot suomeen. Sinun kannattaa hakea kaikki terveyshuollon palvelut venäjältä ja kaikki muutkin palvelut. Kyllä osaksi venäjän ja suomen hintojen eron syynä on verotus ja työvoiman hinta miettikää kaikki sitä kun ostatte. Ostakaa kaikki ulkomailta niin kohta verotus on sitä luokkaa että ette osta mitään kun kaikki menee veroihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa noilla venäjän hinnoilla tulla verot suomeen. Sinun kannattaa hakea kaikki terveyshuollon palvelut venäjältä ja kaikki muutkin palvelut. Kyllä osaksi venäjän ja suomen hintojen eron syynä on verotus ja työvoiman hinta miettikää kaikki sitä kun ostatte. Ostakaa kaikki ulkomailta niin kohta verotus on sitä luokkaa että ette osta mitään kun kaikki menee veroihin.

        Ei niistä tarvitse veroja maksaa suomeen, vanhoilla renkailla Viipuriin ja uusilla takaisin. Noh, Noh, eipäs ruveta kateelliseksi. Näinhän se juurikin on venäjän verotus ja työvoimanhinta. Toki mietitään ja juurikin siksi ostetaan. Jos minä en osta, joku muu sen ostaa sieltä. Eiköhän se ole kaikille tiellä liikkujille turvallisempaa uudet renkaat alla. Tämä venäjältä ostaminen on yksi kärpäsen kakka verrattuna suomen valtion tukemaan Viron viinaralliin. Laivayhtiöt saa valtavat yritystuet, jotta he voivat myydä halpoja laivalippuja suomalaisille alkoholin hakijoille, valtion tukemana laivasta ulos perä maata viistäen alkoholilastin kanssa. Eikö ne terveydenhuolto palvelut pitäisi silloin antaa laivayhtiöille ja Virolle aiheuttamistaan terveysongelmista. Länsirannikolla nuuskatornit huojuu ruotsin rajoilla, ikenet verillä. Ruotsalaisille terveyspalvelumme? Kiinasta tavaraa tulee epämääräisen kokoisina pakettina jotka pitää käsinlajitella, tulee kiinalaiset lajittelemaan. Ongelmia on joka suunnalla..


    • Anonyymi

      Vianorin huollosta huonoja kokemuksia. En suosittele.

    • Anonyymi

      Ostin 2009 Vianorilta uudet 17" Hankookit nastarenkaat bemariin. Renkaissa ei ollut mitään vikaa eikä palvelussa. Ainoastaan hinta kirpas vähän yli 600€ alle laitettuna, jos olisin tilannut muualta olisin tietysti säästänyt. Euromaster ja Vianor on kalliita paikkoja.....

    • Anonyymi

      No en osta ja ihan vaan siksi, että jätettiin puljuun Mikkelissä soittopyyntö kun oli tarve saada maasturin uudet kesärenkaat, muttei niitä kiinnostanut eikä euromasteria, josta ei myöskään vastattu, noin 800 euron kauppa kun ei vastattu tai soitettu takaisin, onneksi sieltä löytyi ystävällinen pienempi toimija joka hoiti homman samana päivänä, ostetaan jatkossakin renkaat meidän neljään autoon sieltä eli morjens Vianor ja Euromaster, teitä ei tulla enää häiritsemään, piereskelkää rauhassa siellä toivottavasti tyhjässä hallissanne 🥴

    • Anonyymi

      Salon Vianor partnen on ainakin paska ja todella tönkeä palvelu🤯nuoria ylimielisiä loppeja istuu velttoina tiskin takana ja valkkaa ketä palvellaan ja kellä sattuu olemaan käteistä.En mene koskaan puljuun pilkattavaksi enkä kenellekkään sitä suosittele.Ajan vaikka kaljuilla gummeilla mielummin kun tuota nälvimistä kuuntelen.

    • Anonyymi

      Olen ollut kyseisen ketjun asiakas yli 20 vuotta, ja aina on palvelu ollut moitteetonta.

      • Anonyymi

        Mitä sitten? Sinulle on voinut sattua moitteetonta palvelua.


      • Anonyymi

        Mutta miksi pitäisi maksaa renkaista 300 ylimääräistä jos perus nastakormoraneilla pärjää ihan mistä vaan kotomaasta ostettuna?


    • Anonyymi

      Aloitus on vuodelta 2006 ja sen perusteella onkin viisasta olla ostamatta renkaita tai yleensä mitään mistään Vianor liikkeestä.

    • Anonyymi

      Särkivät venttillin eivät korvanneet venttillin hinta 85 €

    • Anonyymi

      En voi suositella minäkään. Aikataulut eivät pidä, eikä muutoksista ilmoiteta asiakkaalle. Palvelu ylimielistä.

      • Anonyymi

        Sesonkina voi joskus käydä noin, mutta veikkaan että muillakin on silloin sama ongelma.


    • Anonyymi

      Hyvä. Tietää. Ei ihme koska puolet halvemmalla kuin kilpailijoilla.

    • Anonyymi

      Taidat olla rengaskauppias, joka täällä buuttaa kilpailijaa matalaksi? Nämä kilpailijoiden nostattamat paskamyrskyt ”asiakkaina” on jo nähty. Ja itse vielä vastataan omaan aloitukseen ”toisena asiakkaana”. LOL

    • Anonyymi

      olihan palvelua asiakapalvelussa joku nainen vastas puhelimeen kun soitin ja yritin varata aikaa renkaan vaihtoon kun renkaat on hotelissa niin, niin sano ei ole aikoja, pitäs kuulema varata hyvissä ajoin aika kun lapin reissu tiedossa, jumalauta jos hotelissa on renkaat niin palvelu pitää olla myös hotelli tason palvelua

    • Anonyymi

      P***a puljuhan toi on, ei sinne ikinä!!! Todella alentavaa kohtelua ja vi***maista henkilökuntaa ainakin Olarin Vianorissa. 0/5

      • Anonyymi

        Kävin Das Auto maanantaina, jossain Ison Omenan lähellä. Katsoivat siellä renkaitani kuljettajan puolen eka alkoi olla sakolla, ja varmasti oli . Ei tullut siellä Vianorissa kauppoja, mutta suosittelivat Espoon Olariin. Sain ajan keskiviikolle renkaiden vaihtoon, sovittiin Bridgestonit loppuunpalaneiden LingLongien tilalle..Kyllähän ne maksoivat, mutta olihan koko setti vaihdon tarpeessa jo.
        Aikataulu piti, ja keskiviikkona pääsin varmasti aikataulun mukaisesti renkaiden vaihtoon. Wanhat LingLongit vaihdettiin tuliteriin BridgeStoneihin.
        Pyysin, sainko tulla katsomaan vaihtoa. Renkaita vaihtamassa ei ollut mitään koulupoikia, vaan ihan ammatillisesti selvästi hommansa osaavia, nopeita, mutta huolellisia renkaiden vaihtajia, ammattimiehiä. Ei siinä kauan ns. nokka turissut! Juhannusjuttujen takia en pääse firmassa enää pyytämään hintaan kuuluvaa jälkikiristystä, joka palvelu on ilmainen n. 100 km päästä. Ehkä pääsen matkalla Itä-Suomeen vaikkapa Kouvolassa. Ja siellä pyydän rengaspussin, joita eivät tarjonneet. Katson minkälaisia ovat, huolinko. Mutta kyllä on niin hienoa, ettei ratissa ollut sitä värinää ollenkaan motareilla, joka oli puoliksi hirvittävää, kun Linglongin rengas oli paisunutkin.


    • Anonyymi

      Vianor ihan persettä paikka. Asentajat ei korjaa autoja. Ne ottaa vaan rahat pois.
      Kusetuksi. Todesin heillä ei ole myös kunnon työkalut.

    • Anonyymi

      Vianor on nokian renkaiten omistama yhtiö ja jatkaa venäjällä toimintaa edelleen. Suosittelen vianorin boikottia

      • Anonyymi

        Jo edellisen kommentoijan perusteella olisi pitänyt jättää lafkan käyttö välistä. Yllättäen muuttuneiden aikataulujeni takia vein ensimmäistä (ja viimeistä) kertaa auton Vianorille renkaiden vaihtoon. Sovitussa ajassa työ oli valmis ja lähdin kotiinpäin, kun alle 1 km ajon jälkeen lonksutus alkoi ja meteli vain yltyi. Ei muuta kuin U-käännös ja takaisin liikkeeseen. Vartin päästä saan avaimet takaisin kouraan ja toivotukset mukavalle päivälle. Tiedustelen mistä oli kyse ja vastauksen saan hymyn kera:

        "Näissä Mitsuissa on sellanen holkki, joka pitää laittaa paikalleen, sitä ei oltu tehty"


    • Anonyymi

      Olikohan samaa puljua,uudet renkaat autoon..kun pihasta lähdimme autosta kuului kauhea ääni,renkaat hankaus.Ajettiin mentiin takaisin.Kivi olevinaan syy.Lähdettiin kotimatkalle,sama hankaus ääni.Töihin sinä iltana pakko lähtee,seuraavana aamuna takaisin rengasliikkeeseen.Kävi ilmi renkaat oli liian isot pistetty.Ja saimme uudet olevinaan kalliimmat.Huonot loppujen lopuksi..mutta koko nyt oikea.Renkaathan otti kiinni alla ollessaan,järkyttävä hankaus ääni ,olevinaan kivi,ei ole tuommostakaan koettu,ihan naurattaa.

    • Anonyymi

      No niin, sain viikko sitten ilmastoinnin huoltotarjouksen 49e, kun auto oli valmis ja menin kassalle summa olikin 79e! Kuulemma piti lisäätä 300gr lisää ainetta, minusta täysin vedätys, maksoin kuitenkin ja lähdin pois koska en jaksanut tapella ja jopa ehkä uskoin selityksen, mutta kun jos kerran autolle pitäisi tehdä ilmastointihuolto ja sanotaan hinta etukäteen niin oletus on että on tyhjää ja pitäisi täyttää. AsiakasPalvelukin oli suht epäystävällistä. En suosittelee Ainakaan Konalan Vianoria.

      • Anonyymi

        Siinä tarjouksessa lukee aina, että siihen kuuluu vain tietty määrä kylmäainetta ja ylimenevästä laskutetaan.
        Tämä ketju on aloitettu vuonna 2006, eli olisi aika kirjoitella itkut ja porut uuteen ketjuun jos mieli vaatii helpotusta.


    • Anonyymi

      Ennen vappua vaihdatin Suonenjoen Vianorissa talvipyörät kesäpyöriin. Homma sujui sovitusti. Nyt heinäkuussa tarkastin rengaspaineet ja joka renkaassa oli 3,2. Oikea paine pitäisi olla 2.2-2,5. Tarkistin paineet toisella mittarilla sama tulos. Tällä touhulla saadaan renkaita myytyä kun renkaat kuluvat väärien paineiden johdosta.

      • Anonyymi

        Suurempi paine ja auto rullaa taloudellisemmin ja rengas kuluu tasaisemmin.
        Nuo suositukset vanhoissa autoissa on yleensä aivan liian alhaiset.
        Etkä edes huomannut ajossa mitään outoa, se kertoo, että paineet on ihan sopivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurempi paine ja auto rullaa taloudellisemmin ja rengas kuluu tasaisemmin.
        Nuo suositukset vanhoissa autoissa on yleensä aivan liian alhaiset.
        Etkä edes huomannut ajossa mitään outoa, se kertoo, että paineet on ihan sopivat.

        Ei kovin vanha auto kun vuosimalli on 2020 ja tehdassuositus on 2,2-2,5. Rullaa nätisti mutta kumina on kova. Vahingoista en vielä tiedä kun toinen kesä vasta renkailla menossa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1940
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1529
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      136
      1343
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1230
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      271
      1019
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      972
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      935
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      112
      902
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      48
      751
    Aihe