Aikuiset lapset, yhteydenpito omiin vanhempiin?

Nimetön

Minua äitinä kiinnostaa kuinka usein olette yhteydessä omiin vanhempiin?
Omaan lapseeni olen 1 kerta per/kk jos silloinkaan, kännykällä soitan ja puhutaan 3-5minuuttia. Hän soittaa vielä harvemmin ja käy vierailulla n,4 kert.vuodessa.
Onko tämä yleistä, eikö kuulu ajan henkeen olla kiinnostunut mitä kuuluu ja kertoa omista?

11

3107

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikuinen mutta silti äitin ...

      VAikka kuinka on aikuinen ja oma perhe yms........

      Niin kyllä minä ainakin soittelen puolin sun toisin omalle äitilleni päivittäin.

      Joskun montakin kertaa päivässä, riippuu onko asiaa.

      Viikottain käymme siel mummulassakin pyhisink varsinkin.
      Riippuu tietysti olenko silloin töissä mutta kyllä ainakin arkisin sit jos viikonloppuna olen töissä.

      Meillä Äitini kanssa on tiivis yhteys.
      Johtuu varmaankin siittä että olen jo menettänyt isän ja se oli niin kova paikka että pitää kiinni vile itistä kun se on viel olemassa.
      Tottakai mulla on omatkin menot niinkuin äitillänikin on.

      Mutta äitini on jo huono kuntoinen jotaen käyn senkin takia auttelemassa sitä ettei tarvis laitaa sitä viel koukkuniemeen.
      se kun on nyt viimme aikoina ollut honossa valossa koko koukkari.

      Vaikka tieränhän minä paljon hoito työstä koska itsekin olen hoitoalalla mutta en kokukkarissa.

    • Yksineläjä

      Hei!

      Olen esikoinen ja yli nelikymppinen. Menetin äidin reilu vuosi sitten, kun hän menehtyi syöpään. Hän piti yhteyttä puhelimella lähes päivittäin. Kävin vanhempien luona noin kerran kuukaudessa äidin eläessä.
      Nyt isäni soittaa pari kertaa kuukaudessa ja laitan hänelle tekstarin muutaman kerran kuukaudessa. Ei ole tullut käytyä enää niin usein, kun uusi naisystäväkin on hänellä jo kuvioissa. En ole valmis tutustumaan uuteen ihmiseen, koska surutyö äidistä on kesken. Siskoni ei pidä mitään yhteyttä isään eikä minuunkaan kuin viralliset joulu-, pääsiäis- ja synttäritervehdykset. Itse en masentuneena jaksa pitää yhteyttä. Olen perhesysteemissä sairastunut ja joudun käymään terapiassa, että eheydyn. Siunattua pääsiäistä.

    • nainen 40v

      Olen nelikymppinen nainen. Äitini asuu melko lähellä, mutta emme silti näe/ ole yhteydessä edes viikottain. Joskus ollaan enemmän, joskus vähemmän -riippuu myös omista muista kiireistä ja menoista. Menen äitini luokse vain, kun oikeasti haluan -en velvoitteesta. Vierailut eivät ajallisesti yleensä ole kovin pitkiä --sellaisia "piipahduksia".

      • yhteydessä...

        Olen 49 v.nainen ja äidin kanssa tosi hyvissä väleissä.
        Soitellaan puolin ja toisin n.3-4 kertaa päivässä
        ja käyn mieheni kanssa äidin luona kerran viikossa.Kesällä useamminkin kun miehellä ei ole opiskelukiireitä.
        Usein äiti on myös meillä yökylässä ja käydään yhdessä shoppailemassa.Viimeksi oltiin ostoksilla yhdessä eilen.
        Äidillä on ikää 72 v.
        Rakastan äitiä, olen menettänyt rakkaan isän 17 v.sitten.


    • 40+

      Jos on vanhempiin hyvät välit, heitä haluaakin nähdä useammin. Tapaamisten pitää olla vapaaehtoisia puolin ja toisin. Painostamalla ja valittamalla ei tuloksia synny.

    • 3tta polvea

      Harmittaa että tuli laitettua viesti PÄÄSIÄISeen kohtaan, toivoisin että moni olisi ottanut kantaa. Mielestäni välit on muuten OK, mutta silti tilanne on toinen kun oma äiti oli elossa, häneen olin lähes päivittäin yhteydessä. Meitä lapsia oli 6 ja mulla vain tämä yksi. Lapsenlapsikin on 3v asuu äidin kanssa, häntäkin nään tosi harvoin. Pidän lapsista, onneksi kummipoika perheineen käy usein ja nykyisen avopuolison pieni tyttö on välillä jopa hoidossa. Mukavaa kevättä ja kiitos vastaajille!

    • mitenkään päin

      Vuosikausia jatkunut arvostelu, huomattelu ja suoranainen haukkuminen sekä pisteenä iin päälle, kavallus oman äitini taholta, on tuottanut tulosta. Minkäälaista yhteyttä en pidä, eikä kukaan meistä edes äitiäni (jota en kyllä äidikseni tunne) kaipaa. Eli niinhän nämä ihmnissuhteet menevät "sitä niittää mitä on kylvänyt"

    • isoksi kasvanut

      .. ennen vanhaan elettiin hieman eri lailla, oletan. Nykyään itsenäistyneet lapset eivät kaipaa hoivaa, vaan aikuisten välisiä suhteita. Oletko kiinnostunut jälkikasvustasi lapsina vai aikuisina ihmisinä? Oletko sellainen aikuinen, joka haluaa ystävystyä lapsesi kaltaisen aikuisen kanssa?

      Joskus itsenäistyminen vain tarkoittaa sitä, että omat vanhemmat / isovanhemmat jäävät aivan eri maailmaan (esim. koulutustaso). Jos ystävyys ei syty aikuistumisen jälkeen jostakin syystä, ei ole ihme, että vanhemmat / isovanhemmat saavat saman verran aikaa kuin muutkin sukulaiset, ts. sen verran kuin on aivan pakko.

      Tietenkin voit sanoa, että on velvollisuus käydä vanhempiensa luona, mutta esim. velvollisuutta kertoa omia asioitaan vanhemmilleen ei ole sen jälkeen, kun holhoussuhde loppuu. Se on vain hyväksyttävä.

    • tyttö

      Meillä on niin, että olemme auneet maaseudulla kaksi sukupolvea yhdessä.Piakkoin asiat muuttuvat kun me nuorempi polvi muutamme pois omaan talouteen sillä omistusasiat muuttuivat siten että minä en saanut sukupolvenvaihdoksessa mitään ja vanhempani jäivät taloon syytingille.
      Vaikka olen pariv uotta asiasta vanhemmilleni puhunut että etsimme omaa taloa niin nyt se isku oli kun äitini itki ja sanoi että viimeinenkin lapsi lähtee pois.Olen jo kuitenkin 38v mutta mukavaahan se olisi vanhempieni pitää minut hoitamassa heidän taloutta oman elämäni kustannuksella ja kun palkaksi saa haukuntaa, syyttelyä yms. etenkin miestäni kohtaan.

    • Anonyymi

      Meni välit kun kusipää aviomies tuli kuvioon.

    • Anonyymi

      Kun on rahaa vailla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3115
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2502
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2326
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2035
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1857
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1265
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe