Apua! Nyt juuri aloin kasvattaa kiivi-köynnöstä (oletan sen olevan köynnös kuvamateriaalin perusteella jota googlannut) taas kerran.
Kylvin jo kerran niitä pikkupikku siemeniä, eli kuivatin 1 vrk ja iskin multaan.
Ne itivät kaikki silloinkin, mutta kuolivat kasvettuaan 4cm pituisiksi. Ne taimet oli paksulehtisiä, pieniä, vähän kuin kaktustaimia ulkonäöltään... hirmu paksut sirkkalehdet.
Kastelin, eli pidin kosketuskosteana kokoajan, sellaisena että multa tuntuu sormeen jatkuvasti pintakostealta, ei märältä sentään.
Olen kasvattanut mangoa, appelsiinia, puuvillaa,
carambolaa... ja kasvatan yhä, nyt ne ovat pikku puita (paitsi puuvilla, joka on malvan tapainen kukka isona) pakotettuani ne bonsai-muottiin. kaikki nuo pitävät tasaisesta kosteudesta.
Miten siis vauva-kiivit saadan hengissä köynnökseksi? Kuivempi kasvatusmetodi, kun taimet sirkkalehdellä?
kiivi-kasvin hoito
1
605
Vastaukset
- keltainen iso
Oliko sinulla minkäänlaista "huppua" suojaamassa vastanousseiden taimien päällä? Paras "huppu" mielestäni on muovipullo, josta on pohja poistettu, mutta muovipussikin (josta 1:ssä kulmassa pieni aukko) löysästi päällä käy. Omani (vihreät uudet, kun edelliset lomakastelija sai hengiltä) ovat runsaat pari senttisiä, ilman huppua ja torstaina viimeeksi suihkutellut ja vasta keskiviikkona menen töihin kurkkaamaan niitä. Ovat mielestäni sitkeän sorttisia.
Ei suoraan auringonpaisteeseen pieniä taimia.
Ehkä multa voisi kuivempaa alussakin (ainakin minulla on).
Onnea kasvatuksellesi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881351Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221158- 48874
- 70870
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53722
- 33692
- 60689
- 47670