Muistatteko mikä koiranruoka aiheutti syöpää koirille?

Noora

Niin muistatteko tai satutteko tietämään mikä koiran ruoka aiheutti syöpää koirille? ;o

9

4564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyse on siitä

      määrästä haitta aineita joka kumuloituu eri ruuista.'
      Samahan se on ihmisten safkassa.
      Kynnys saada syöpä vaihtelee kuten muidenkin sairauksien kanssa.

      Koirat ovat siinä mielessä onnellisessa asemassa että niiden elin ikä on lyhyt verrattuna ihmisten elinikään, kuten tiedät syöpä on yleistynyt valtavasti viime vuosina.
      On todennäköisesti aivan sama mitä koirallesi syötät, tärkeintä on se että se on onnellinen.

      Jos huono flaksi käy, se on taas siinä mielessä onnellinen, että jollei kirurgin puukko auta niin piikki vie kivut lopullisesti.
      Ihmiset joutuvat kitumaan huonossa tapauksessa vaikkeivät haluaisikaan.

    • ex omistaja

      siitäkö johtuu että ajokoiraa imusolmukesyöpään. Narttu ja uros. Makkara oli mustinmurkinaa.

      • ex omistaja

        uusiksi. Kone temppuilee. Meiltä kuoli kaksi ajokoiraa imusolmukesyöpään. Uros ja narttu. Makkara oli mustinmurkina.


      • huomioitavaa
        ex omistaja kirjoitti:

        uusiksi. Kone temppuilee. Meiltä kuoli kaksi ajokoiraa imusolmukesyöpään. Uros ja narttu. Makkara oli mustinmurkina.

        Juuri se, jos koiralle syöttää yksipuolisesti ja jatkuvasti vain samaa teollisesti valmistettua ruokaa, lisää huomattavasti syövän synty mahdollisuutta. Kannattaa opettaa koiralle heti pennusta hyvin vaihteleva ruokavalio, ja vaivautua itse valmistamaan osa ruuasta. Hyviä ovat puurot, joihin lisätään porkkanaa, ym. kasviksia raasteena tai soseena, lisäksi piimää, viiliä, raejuustoa(vaihtelevasti), lihaa (raakana) sekä kylmäpuristettua öljyä. Osa ruuasta voi sitten olla esim. laadukasta kuivamuonaa.


      • ex omistaja
        huomioitavaa kirjoitti:

        Juuri se, jos koiralle syöttää yksipuolisesti ja jatkuvasti vain samaa teollisesti valmistettua ruokaa, lisää huomattavasti syövän synty mahdollisuutta. Kannattaa opettaa koiralle heti pennusta hyvin vaihteleva ruokavalio, ja vaivautua itse valmistamaan osa ruuasta. Hyviä ovat puurot, joihin lisätään porkkanaa, ym. kasviksia raasteena tai soseena, lisäksi piimää, viiliä, raejuustoa(vaihtelevasti), lihaa (raakana) sekä kylmäpuristettua öljyä. Osa ruuasta voi sitten olla esim. laadukasta kuivamuonaa.

        ei koirat pelkästään makkaraa ole syöneet, vaan mahdollisimman monipuolisesti.Olen vaan ihmetellyt kun kaksi koiraa kuoli samaan tautiin.


      • sitten
        ex omistaja kirjoitti:

        ei koirat pelkästään makkaraa ole syöneet, vaan mahdollisimman monipuolisesti.Olen vaan ihmetellyt kun kaksi koiraa kuoli samaan tautiin.

        Ei ne syövöt aina syömisistä johdu. Jotkut syöpätyypit ovat perinnöllisen taipumuksen tuotosta. Joillakin koiraroduilla on yhteen ja toisilla toiseen syöpään perinnöllinen taipumus, ja sitten on koko joukko syöpiä, jotka ovat mahdollisia ihan minkä rotuiselle tahansa.


      • Oon tutkinu
        sitten kirjoitti:

        Ei ne syövöt aina syömisistä johdu. Jotkut syöpätyypit ovat perinnöllisen taipumuksen tuotosta. Joillakin koiraroduilla on yhteen ja toisilla toiseen syöpään perinnöllinen taipumus, ja sitten on koko joukko syöpiä, jotka ovat mahdollisia ihan minkä rotuiselle tahansa.

        Aiemmin koiranruokiin lisättiin aivan oikeasti syöpää pelkästään jo hengitettynä aiheuttavaa etoksikiini nimistä kuminsäilöntä ainetta. Suuren yleisön painostuksen vuoksi monet sitä käyttäneet ruokamerkit ovat lopettaneet sen käytön ja säilövät nyt elintarvikekelpoisilla sa tai vitamiinein tai luonnollisin hapoin.
        Tätä nykyä laadukkaat kuivamuonat ovat turvallisia syöttää. Itselläni oli dobberi joka kuoli syöpään ja sai sen takuuvarmasti etoksikiinista. Syötänkin nyt uusille koirilleni säilöntäaineettomia kuivamuonia.
        Voin kertoa sinulle, että mustin murkina ei ole missään vaiheessa ollut hyvää koiranruokaa. En olisi ikimaailmassa antanut sitä dobberilleni sillä se jos mikä, oli/on täyttä sontaa. Pelkkää teurasjätettä ja verta. hrrrrrrrrr


    • Anonyymi

      Tuote on poistettu markkinoilta, joten voit olla ihan huoletta.

    • Anonyymi

      Kennel liitto suosittelee?😤

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1649
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1421
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1119
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1081
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      981
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 5
      955
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe