Yliarvostetut

rosewater

No niin pistetäänpä galluppia pystyyn leffoista, joista muut puhuu, mutta mitä kukin nimimerkki pitää aivan yliarvostettuna elokuvana.

Minusta esimerkiksi Independence Day on joksenkin puhdasta soopaa japahimman luokan jenkkipropagandaa. Samoin Matrix ei sitten kolise, ei sitten millään. Piano oli myös mielestäni tylsä pätkä, suorastaan tekotaiteellista potaskaa.

Jokaisella on oma persoonallinen maku ja jokainen pitäköön siitä kiinni. Samoin on syytä kunnioittaa muiden mielipiteitä, joten elkää provosoituko. Toivon vain kaikilta esimerkkiä elokuvasta tai useammasta, joka ei vain miellyttänyt, vaikka muut siitä tuntuvatkin pitävän.

Minun valinta # 1 Yliarvostettu leffa:
Independence Day

42

1932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katri

      Taru sormusten herrasta on siirappinen, tylsä, ylipitkä ja siinä mässäillään tehosteilla.
      Leijat Helsingin yllä on huono, sekava ja pitkäveteinen.
      Moulin Rouge ei ole edes musiikillisesti hyvä ja muilta osin vielä typerämpi.
      Vanhemmista ainakin Johny Guitar on jäänyt mieleen imelänä ja tylsänä, vaikka sen pitäisi olla yksi parhaimmista länkkäreistä.

    • *

      Citizen Kane ja Taru sormusten herrasta.

      • elvellon

        Nykyään Titanic tuntuu jotenkin tylsältä.... oli se varmaan aikoinaan ihan ok, mut sit siitä "hölistiin" niin älyttömästi...
        Toinen ois varmaan Harry Potter.... ei se oikein toiminu leffana ja siitäkin nous sellanen ihme buumi....
        ärsyttävintä varmaan on kun leffoista nousee sellasia "kaupallisia" tuotoksia ja itse elokuva jää sitten vähän tois arvoseks kun myynti tuottesiin törmää minne ikinä meneekin....
        siinä menee maku koko hommasta!


      • Alan_Smithee

        No ainaskin Titanic oli yliarvostettu.. olihan se hienosti tehty, mutta ei juonellisesti niin ihmeellinen.
        Trainspotting on toinen. Se oli tylsä, eikä kulttimaineensa arvoinen.
        Pulp Fictionkin pääsee sinänsä tälle listalle, että se ei ole maineensa veroinen, vaan keskikastia elokvuna, vaikka näyttelijäkaarti onkin ehdotonta A-luokkaa.
        Taru sormusten herrasta on myös ehdottomasti hyvä esimerkki yliarvostutusta elokuvasta. Kirjan lukeneet ylistävät elokuvaa, vaikka sanovatkin että "Ei ole uskollinen kirjalle" tai "kirja oli paljon parempi". Muut katsojat (kuten minä) eivät välitä pätkääkään elokuvasta, se on suorastaan lapsellinen ja kliseinen.
        Star Warsit. Olihan ne omana aikanaan huippuja, mutta juoni on nykyaikana erittäin kliseistä katsottavaa. Kyllähän ne arvostusta ansaitsevat, mutta kylllä Star Warsin maine on vähän liian korkealla..
        Armoton. Surkean elokuvavuoden parhaimmaksi rankattu länkkäri, joka ei ole kummoinen tekele.
        Kaunis mieli. Hyvän elokuvavuoden parhaimmaksi rankattu tekele, joka on tylsä, mutta elokuvallisesti hienosti tehty.
        Englantilainen potilas. Ehdottoman yliarvostettu Chick Flick!


      • viikinki

        taxi kuski en ymmärrä miksi sitä ylistetään tai blade runner täyttä sonttaa ollu ehkä hyviä joskus 70-80 luvuilla nyt kun kattoo niin todella surkeïta kommentteja


      • Adastra
        Alan_Smithee kirjoitti:

        No ainaskin Titanic oli yliarvostettu.. olihan se hienosti tehty, mutta ei juonellisesti niin ihmeellinen.
        Trainspotting on toinen. Se oli tylsä, eikä kulttimaineensa arvoinen.
        Pulp Fictionkin pääsee sinänsä tälle listalle, että se ei ole maineensa veroinen, vaan keskikastia elokvuna, vaikka näyttelijäkaarti onkin ehdotonta A-luokkaa.
        Taru sormusten herrasta on myös ehdottomasti hyvä esimerkki yliarvostutusta elokuvasta. Kirjan lukeneet ylistävät elokuvaa, vaikka sanovatkin että "Ei ole uskollinen kirjalle" tai "kirja oli paljon parempi". Muut katsojat (kuten minä) eivät välitä pätkääkään elokuvasta, se on suorastaan lapsellinen ja kliseinen.
        Star Warsit. Olihan ne omana aikanaan huippuja, mutta juoni on nykyaikana erittäin kliseistä katsottavaa. Kyllähän ne arvostusta ansaitsevat, mutta kylllä Star Warsin maine on vähän liian korkealla..
        Armoton. Surkean elokuvavuoden parhaimmaksi rankattu länkkäri, joka ei ole kummoinen tekele.
        Kaunis mieli. Hyvän elokuvavuoden parhaimmaksi rankattu tekele, joka on tylsä, mutta elokuvallisesti hienosti tehty.
        Englantilainen potilas. Ehdottoman yliarvostettu Chick Flick!

        Jokaisella on oma mielipiteensä, enkä missään nimessä ala haukkumaan Alan_Smitheen mielipiteitä. Omasta mielestäni vain Star Warsit ovat hienoja elokuvia. Etenkin vanhoissa leffoissa on sitä jotain. Näyttäväthän robotit ym. tänä päivänä jo kököiltä tekeleiltä, mutta ne vaan tuovat elokuviin aikakautensa leiman. Juonet ovat loppujen lopuksi moninkertaisesti vähemmän klisistä kamaa kuin suurin osa nykypäivän leffajuonista.
        Myös Kaunis mieli ja Armoton saavat arvostusta minulta. Armoton täytyy katsoa useamman kuin yhden kerran, että siihen pääsee sisälle.


    • Jenkkilänkkäri

      Tälläisen vannoutuneen USA-länkkärin ystävälle,nää Espanjassa/Italiassa tehdyt resupekka-westerit,esim Huuliharppukostaja,joka on monen niin katsojan kuin kriitikonkin mielestä kerrassaan klassinen mestariteos,on allekirjoittaneen mielestä tylsä,tuijotteluelokuva hölmön kuuloisine ääniefekteineen(mm.aina viheltävä ääni pistoolissa)..

      • micho

        puhut vähän mutta asiaa, niinkuin clint eastwood:kin....haha.
        spagetti westernit on loistavia. ohjaustyö yhdistettynä Morriconen musiikeihin tekee näistä mestariteoksista niin nautittavia, etten ole kyllästynyt monenkaan katselukerran jälkeen. kerran vuodesssa on katsottava hyvät pahat ja rumat sekä huuliharppukostaja.


      • Jenkkilänkkäri
        micho kirjoitti:

        puhut vähän mutta asiaa, niinkuin clint eastwood:kin....haha.
        spagetti westernit on loistavia. ohjaustyö yhdistettynä Morriconen musiikeihin tekee näistä mestariteoksista niin nautittavia, etten ole kyllästynyt monenkaan katselukerran jälkeen. kerran vuodesssa on katsottava hyvät pahat ja rumat sekä huuliharppukostaja.

        No niin,ei tästä mitään väittelyä tarkoitus lienee tehdä..makuasioita,sulla on erilainen näkemys kun mulla,yksi mammasta,toinen tyttärestä.Tuo sinänsä tuttu,tuo "kerran vuodessa nähtävä"-juttu;mulla El Dorado,Punainen virta tai Cowboys.Ei muuta kun jatkoja,amigo,tarkoitus ei haastaa riitaa..


      • Hb

        Katso se Huuliharppukostaja joskus suurelta ruudulta laajakangaskuvalla, niin näet muutakin kuin tuijottelevia silmiä:=) Ja ne yliampuvat ääniefektit eivät mua jostain kumman syystä siinä elokuvassa häiritse vaikka hifiäkin olen harrastanut jo toistakymmentä vuotta:=) Huuliharppukostaja on mestarillinen paisutteluelokuva, ei yhtään vähempää.


      • Jenkkilänkkäri
        Hb kirjoitti:

        Katso se Huuliharppukostaja joskus suurelta ruudulta laajakangaskuvalla, niin näet muutakin kuin tuijottelevia silmiä:=) Ja ne yliampuvat ääniefektit eivät mua jostain kumman syystä siinä elokuvassa häiritse vaikka hifiäkin olen harrastanut jo toistakymmentä vuotta:=) Huuliharppukostaja on mestarillinen paisutteluelokuva, ei yhtään vähempää.

        Nyt tämä alkaa jo vähän lähennellä väittelyä,mutta minusta tuntuu ,että olen kyseisen teoksen nähnyt isolta kankaalta jopa muutamia vuosia aiemmin kuin kyseisen kommentin kirjoittaja(muistaakseni pariin kertaan),ei se mun näkemykseni ole kerralla syntynyt,ja efekteistä vielä;kuunteleppa aidon USA-westernin(samanikäisen-1969 tehdyn)efektejä,on niissä pikkasen eroa(esim;Hurja Joukko,Kova kuin kivi ),Ennio Morriconen musiikki kyllä loistava,omistan originellin soundtrackin,ja nyt;tämä keskustelu päättyy osaltani tähän,ettei mene juupas-eipäs linjalle.


      • Elokuvahullu
        Jenkkilänkkäri kirjoitti:

        Nyt tämä alkaa jo vähän lähennellä väittelyä,mutta minusta tuntuu ,että olen kyseisen teoksen nähnyt isolta kankaalta jopa muutamia vuosia aiemmin kuin kyseisen kommentin kirjoittaja(muistaakseni pariin kertaan),ei se mun näkemykseni ole kerralla syntynyt,ja efekteistä vielä;kuunteleppa aidon USA-westernin(samanikäisen-1969 tehdyn)efektejä,on niissä pikkasen eroa(esim;Hurja Joukko,Kova kuin kivi ),Ennio Morriconen musiikki kyllä loistava,omistan originellin soundtrackin,ja nyt;tämä keskustelu päättyy osaltani tähän,ettei mene juupas-eipäs linjalle.

        ensi-illassa ja en pitänyt juuri näistä pitkistä tuijottelu sessioista! Katsoin nyt vuosikymmenten jälkeen kokonaisuudessaan kun tuli TV:stä eikä minunkaan mieleni ollut muuttunut, oli lähinnä huvittavan surkuhupaisaa eikä eeppistä mestariteosta. Musiikki on kyllä eriomaista, elokuvan parasta antia.

        Hyvät pahat ja rumat pitäisi katsoa uudelleen kolmen vuosikymmenen jälkeen. Silloin katsoin kahdesti ja mielialat vaihtelivat. Ensimmäisellä kerralla se oli mahtava juttu ja toisella kerralla morsiammen kanssa katsottuna lähinnä pitkäveteinen. Mitähän mieltä sitä nyt olisi? Onko kyseistä elokuvaa ollut DVD julkaisuna?


      • Hb
        Jenkkilänkkäri kirjoitti:

        Nyt tämä alkaa jo vähän lähennellä väittelyä,mutta minusta tuntuu ,että olen kyseisen teoksen nähnyt isolta kankaalta jopa muutamia vuosia aiemmin kuin kyseisen kommentin kirjoittaja(muistaakseni pariin kertaan),ei se mun näkemykseni ole kerralla syntynyt,ja efekteistä vielä;kuunteleppa aidon USA-westernin(samanikäisen-1969 tehdyn)efektejä,on niissä pikkasen eroa(esim;Hurja Joukko,Kova kuin kivi ),Ennio Morriconen musiikki kyllä loistava,omistan originellin soundtrackin,ja nyt;tämä keskustelu päättyy osaltani tähän,ettei mene juupas-eipäs linjalle.

        Tottahan toki minä tiedän miltä Huuliharppukostajan efektit ja inhottavat huonolaatuiset studiorääkäisyt ynnä muut kuulostavat, mutta ei haittaa. Meillä jokaisella on oikeus mielipiteisiimme, itseeni Huuliharppukostaja vaikuttaa jokaisella katselukerralla(katoin muuten tossa ihan just taas) aina yhtä tehokkaasti, vaikka esim. Bronson ei soita Huuliharppuaan ollenkaan musiikin mukaan ym ym...:=) Pidän vain elokuvan paisuttelusta jota Morriconen musiikki tukee erinomaisesti.

        Taidan muuten pistää Huuliharppukostajan taas pyörimään, nam:=)


      • rosewater
        Hb kirjoitti:

        Katso se Huuliharppukostaja joskus suurelta ruudulta laajakangaskuvalla, niin näet muutakin kuin tuijottelevia silmiä:=) Ja ne yliampuvat ääniefektit eivät mua jostain kumman syystä siinä elokuvassa häiritse vaikka hifiäkin olen harrastanut jo toistakymmentä vuotta:=) Huuliharppukostaja on mestarillinen paisutteluelokuva, ei yhtään vähempää.

        Minulle Huuliharppukostaja on myös hieman hankala tapaus. Se on Leonen westerneistä se, josta pidän vähiten. Vain muutaman dollarin tähden ja Hyvät, pahat ja rumat ovat mielestäni loistavia, harppukin on hyvä, mutta pidän noista kahdesta enemmän, makuasia myönnän.

        Kyllä minä pidän jenkkiwesterneistäkin. Itse asiassa koko lännenelokuvien genre on mieleeni. Minä nautin jopa niistä kahdesta Speden lännenelokuvasta, vaikka niitä moisiksi on vaikea myöntääkään.


      • Hb
        rosewater kirjoitti:

        Minulle Huuliharppukostaja on myös hieman hankala tapaus. Se on Leonen westerneistä se, josta pidän vähiten. Vain muutaman dollarin tähden ja Hyvät, pahat ja rumat ovat mielestäni loistavia, harppukin on hyvä, mutta pidän noista kahdesta enemmän, makuasia myönnän.

        Kyllä minä pidän jenkkiwesterneistäkin. Itse asiassa koko lännenelokuvien genre on mieleeni. Minä nautin jopa niistä kahdesta Speden lännenelokuvasta, vaikka niitä moisiksi on vaikea myöntääkään.

        todella poikkeavia. Itse sanon nyt suoraan, että pidän Huuliharppukostajaa kaikkien aikojen parhaimpana "lännenelokuvana", tarkoittaa myös sitä, että mikään muu Leonen elokuva ei yllä samalle tasolle.

        Hyvät, Pahat, ja Rumat: En ole koskaan jaksanut katsoa loppuun asti, eli pitää skarpata:=)

        Vain muutaman dollarin tähden: olen joskus kaaaauan sitten kattonut, se pitää uusia.

        -----


        Näin erilaisia me ihmiset ja makumme ovat.


      • rosewater
        Hb kirjoitti:

        todella poikkeavia. Itse sanon nyt suoraan, että pidän Huuliharppukostajaa kaikkien aikojen parhaimpana "lännenelokuvana", tarkoittaa myös sitä, että mikään muu Leonen elokuva ei yllä samalle tasolle.

        Hyvät, Pahat, ja Rumat: En ole koskaan jaksanut katsoa loppuun asti, eli pitää skarpata:=)

        Vain muutaman dollarin tähden: olen joskus kaaaauan sitten kattonut, se pitää uusia.

        -----


        Näin erilaisia me ihmiset ja makumme ovat.

        Makuasioista ei voi kuin kiistellä, joten syytä on kunnioittaa kunkin mielipiteitä.

        Huuliharppukostaja on toki hyvä elokuva, mutta sen tunnelma on niin mielettömän raaka ettei se vain miellytä minua. Fonda tekee kyllä mielettömän roolin siinä. Itse asiassa sen leffan mielenkiintoisin tyyppi onkin Jason Robardsin esittämä hahmo, siinä on särmää ja ulottuvuuksia.


      • Putlin

        Itsekään en pidä Huuliharppukostajaa minään mestariteoksena: hidas, juoneltaan köyhä ja tylsä. Hienot musat ja visuaalisuus eivät riitä antamaan tälle mitään klassikon arvoa minun silmissäni. Leonelta hieno leffa sen sijaan on Vain muutaman dollarin tähden, joka onkin parhaita länkkäreitä.


      • micho
        Jenkkilänkkäri kirjoitti:

        No niin,ei tästä mitään väittelyä tarkoitus lienee tehdä..makuasioita,sulla on erilainen näkemys kun mulla,yksi mammasta,toinen tyttärestä.Tuo sinänsä tuttu,tuo "kerran vuodessa nähtävä"-juttu;mulla El Dorado,Punainen virta tai Cowboys.Ei muuta kun jatkoja,amigo,tarkoitus ei haastaa riitaa..

        makuasioitahan nämä ovat, kukin syö puuronsa sellaisena kuin haluaa (loisto vertaus....)

        ja mielipiteeseen on aina oikeus. Itsekin joskus saattaa vähän lähteä mopo käsistä kun oikein innostuu kertomaan omia juttujaan. jatkoa vaan.


      • micho
        Hb kirjoitti:

        Tottahan toki minä tiedän miltä Huuliharppukostajan efektit ja inhottavat huonolaatuiset studiorääkäisyt ynnä muut kuulostavat, mutta ei haittaa. Meillä jokaisella on oikeus mielipiteisiimme, itseeni Huuliharppukostaja vaikuttaa jokaisella katselukerralla(katoin muuten tossa ihan just taas) aina yhtä tehokkaasti, vaikka esim. Bronson ei soita Huuliharppuaan ollenkaan musiikin mukaan ym ym...:=) Pidän vain elokuvan paisuttelusta jota Morriconen musiikki tukee erinomaisesti.

        Taidan muuten pistää Huuliharppukostajan taas pyörimään, nam:=)

        joo. innostuin tuossa jo aiemmin ylistämään morriconea, hänen musiikkiaan kun on tullut jo muutamia vuosia kerättyä. Olen löytänyt joitain mielenkiintoisia italialaisa painoksia joistain hieman (mulle täysin) tuntemattomimmista elokuvista, vinyylinä, ja aivan loistavaa matskua.
        Tämän keskustelun siivittämänä katsoin juuri Kourallisen dollareita. Se on mielenkiintoinen siinä mielessä, että clint jopa puhuu siinä edes jotain. loistava pätkä. zau.


    • ei-stadilainen

      Elokuva tuli tässä aiemmin syksyllä televisiosta ja katsoinkin tämän arvosteluissa ylistetyn pätkän. Hesarin Nyt-liite oli antanut neljä tähteä tälle "rankalle" kotimaiselle elokuvalle. Ehkä siksi, että ohjaaja oli sama kuin hyvässä sotaelokuvassa "Rukajärven tie".

      Elokuvan henkilöhahmoja ja tapahtumia seuratessa ei tiedä, pitäisikö itkeä vai nauraa. Lähinnä tulivat mieleen Uuno Turhapuro -elokuvat, suomalainen taide-elokuva Rauni Mollbergin pökkelötyyliin ja tähän vielä mausteeksi uskonnollisen opetuselokuvan piirteitä. Tahattoman koominen vaikutelma jäi elokuvasta päällimmäiseksi. Elokuvan kuvaamia luuserikonnia saattaa elävästä elämästä valitettavasti löytyä, mutten usko että heitä oli tarkoitus näin typeriksi kuvata. Tekninen toteutus ja musiikki olivat kyllä OK.

    • KingStep

      Matrix oli mielestäni tusinaleffa. Tarina oli tasapaksua ja ennalta-arvattavaa kökköä.

      Taru Sormusten Herrasta oli juuri sellainen kuin odotinkin, eli elokuva niille, jotka osaavat eläytyä hieman liikaa...

      Independence Daysta sen verran, että se on yksi parhaita "aivot narikkaan" -leffoja. Jenkki-ihannointi viedään huumorin puolelle (brittiupseerille kerrotaan, että amerikkalaisilla on suunnitelma, ja hän toteaa "Oli jo aikakin").

    • TT

      Sanon vain lyhyesti: lääp lääp, yäks!

      • TT

        "Möpän" fiiliksistä tulin minäkin sille tolalle että kyllä kaikenmaailman Ambomaista tulevien etnopätkien tähdittäminen automaattisesti viidellä (eli kaikilla) tähdellä on aika naurettavaa. Jos joku periferian maa saa yhden ainoan leffan valmiiksi kenties vuodessa niin miksi se olisi kuitenkaan automaattisesti jotenkin helvetin hieno taide-elämys?

        Enkä minä kyllä ymmärrä mitä hienoa viime vuosisadan alun elokuvissa on. Peter von Bagh on niistä kirjoittanut pitkät litaniat, mutta sanoisin että von Pakin omat horinat ovat 100 x kiinnostavampia kuin ne varsinaiset kolmituntiset spektaakkelit - jotka ovat silkkaa kidutusta.


      • Hb

        viihdettä. Pisti jopa miehen itkemään. Juuri se lääps lääps, yäks, se rulas...:=) Hieno elokuva. Tämähän toki on minun mielipiteeni, jos sallit?


      • TT
        Hb kirjoitti:

        viihdettä. Pisti jopa miehen itkemään. Juuri se lääps lääps, yäks, se rulas...:=) Hieno elokuva. Tämähän toki on minun mielipiteeni, jos sallit?

        Kaikki papukaijamerkit riistetään sinulta ja joudut kadotukseen missä on oleva itku, parku ja hammastenkiristys.

        No ääh... Tottakai jokaisella on oma makunsa. Mutta tässä olikin kysymys mitä mielestämme arvostetaan liikaa. Kai sinäkin jonkun sellaisen elokuvan keksit?


      • Hb
        TT kirjoitti:

        Kaikki papukaijamerkit riistetään sinulta ja joudut kadotukseen missä on oleva itku, parku ja hammastenkiristys.

        No ääh... Tottakai jokaisella on oma makunsa. Mutta tässä olikin kysymys mitä mielestämme arvostetaan liikaa. Kai sinäkin jonkun sellaisen elokuvan keksit?

        mä tiedän joutuvani kadotukseen. Tuolla alempana taisin mainita Taksikuskin, se lienee arvostettu. Mä en vaan digannu siitä yhtään ja DeNiro oli etäinen hahmo siinä filmissä. En saanu otetta. Mutta yritetäänpä joskus uudestaan.
        Ja ehkäpä se titanic on sitten yliarvostettu, mutta viihde ja tunnepuolen kolistelijana mä taisin lätäistä sille *****-.


      • rosewater

        Vaikka se romanttinen tarina olikin kovin päälleliimatulta tuntuva, niin niiden traagisten tapahtumien kuvauksena Titanic oli aivan loistava.


    • Elokuvahullu

      Tässäpä muutama jotka mielestäni ovat yliarvostettuja ilman mitään järjestystä:

      Citizen Kane
      Rukajärven tie
      Joki
      Stalker
      Pearl Harbor
      Storytelling
      Taru sormusten herrasta
      Harry Potter

      • The Expert

        PLAN NINE FROM OUTER SPACE

        Ehkä koko elokuvamaailman yliarvostetuin elokuva sen takia että se ei suinkaan ole 'maailman huonoin elokuva'.. huonompiakin löytyy ja monia.


      • The Expert
        The Expert kirjoitti:

        PLAN NINE FROM OUTER SPACE

        Ehkä koko elokuvamaailman yliarvostetuin elokuva sen takia että se ei suinkaan ole 'maailman huonoin elokuva'.. huonompiakin löytyy ja monia.

        Tarkoitus on replytä suoraan rosewaterin postitukseen. Mutta käy se näinkin.


    • The Crow

      Independence Day on surku.

      Tuulen Viemää. Siis aivan kauhea.

      Aliens. Liikaa äksöniä.

    • Syksy

      Sormuksen Ritarit (mikä on sen leffan nimi oikeasti, kuten trilogian ensimmäisen osan. _Koko_ kirja on TSH): kirjan tulkintana melkoisen syvältä. Ei puristien leffa.

      Elämä on ihanaa: ylisöpösievää ahvoikuinkakaunista D-jenkkipaskaa... jota tulee sieltä turhalaatikosta joka helvetin joulu *juoksee kumartamaan posliinialttaria*

      Viidakkokirjat: raiskattu Kipling-klassikko. *palaa kumartamaan posliinialttaria ja suunnittelee salamurhia*

      • Jack

        Taisit tarkoittaa elokuvaa nimeltä "Ihmeellinen on elämä". En ainakaan minä muista koskaan katsoneeni Jack Nicholsonin ja Helen Huntin tähdittämää, ihan hauskaa elokuvaa "Elämä on ihanaa" telkkarista jouluna.


      • Syksy
        Jack kirjoitti:

        Taisit tarkoittaa elokuvaa nimeltä "Ihmeellinen on elämä". En ainakaan minä muista koskaan katsoneeni Jack Nicholsonin ja Helen Huntin tähdittämää, ihan hauskaa elokuvaa "Elämä on ihanaa" telkkarista jouluna.

        ...sellaista. Ei niin oksettavan leffan nimeä jaksa muistaa. ;)


    • ??

      ihme nyt tuota leffaa nyt arvostaisikaan??En ainakaan tiedä yhtään kriitikkoa joka kehuisi tekelettä maasta taivaisiin.Sensiaan vanhat klassikot ovat jo aikansa eläneet.Kuten Citizen Kane jne.

    • Hb

      Mielestäni Taksikuski on ihan paska, siis just se missä R.DeNiro näyttelee pääosaa. Noista mainitsemisestasi olen suunnilleen samoilla linjoilla kanssasi.

    • B:wilde

      Kaikkien aikojen yököttävin leffantekele on kyllä mulle henk.koht ollut Pearl Harbor. En sitten tiedä onko sitä kukaan arvostanut, mutta paljon sitä kävi jengi katsomassa ainakin.

      Siinä oli vaan kaikki jotenkin niin väkisin tehtyä ja laskelmoitua. Miesyleisölle äksöniä ja naisille ihmissuhteita. Ja sitten se loppu... Blöööörgh!

    • möpä

      Erittäin hyvä gallup-kysymys, mutta vaikea. 5 minuutin ahkeran miettimisen ja työajan tuhlaamisen jälkeen tulin seuraavaan tulokseen.

      Yliarvostetuimpia elokuvia ovat:

      - Jenkkien teinikomediat: Not another teen movie, Dude where's my car?, ym.

      - Jenkkien teinikauhuleffat: Scream 2, Scream 3, Tiedän mitä teit.. ja mitä yhtä teit, Urban legends, ym.

      - Aasialaiset "hienot" leffat, joille kriitikot antavat aina parhaimmat pisteet. Itselleni ne ei ole koskaan kolahtaneet, vaikka eivät huonoja olekaan.

      - Paskat toimintaleffat, joissa pääosissa Van Damme, Steven Seagal, ym. loistavat tähdet.

      • Zede

        ja pahasti. Nyt oli kyse yliarvostetuista elokuvista. Mistä ihmeestä ihmiset pieraisee jotain Not another teen movie, Dude where's my car yms. Kuka noitakin on muka arvostanut? Kriitikot eivät ainakaan. Aika monella tuntuu menevän nyt kriteerit vähän sekaisin. Jos elokuvaa sanotaan kohtalaiseksi niin ei se ole mikään yliarvostettu. Tai jos joku milla 6v. kehuu pokemonia maailman parhaaksi elokuvaksi niin ei se tarkoita, että se on yliarvostettu.
        Mutta minä vastaan kysymykseen Titanic. Se voitti jopa oscareita...emmä tajuu


      • möpä
        Zede kirjoitti:

        ja pahasti. Nyt oli kyse yliarvostetuista elokuvista. Mistä ihmeestä ihmiset pieraisee jotain Not another teen movie, Dude where's my car yms. Kuka noitakin on muka arvostanut? Kriitikot eivät ainakaan. Aika monella tuntuu menevän nyt kriteerit vähän sekaisin. Jos elokuvaa sanotaan kohtalaiseksi niin ei se ole mikään yliarvostettu. Tai jos joku milla 6v. kehuu pokemonia maailman parhaaksi elokuvaksi niin ei se tarkoita, että se on yliarvostettu.
        Mutta minä vastaan kysymykseen Titanic. Se voitti jopa oscareita...emmä tajuu

        No juu. Ymmärrän pointtisi, mutta siis kenen yliarvostamista leffoista nyt puhuttiin? Mainitsemani leffat ovat todella arvostettuja nuorison parissa ja mun mielestä yliarvostettuja. Ehkä myös jokin MTV-leffagaala arvostaa sellaisia.. en tiedä, kun en moista paskaa katsele.

        Jos tarkoitetaan kriitikoiden arvostamia niin silloin jatketaan tuolla aasialaisleffa-linjalla.


    • rosewater

      Tästähän tuli hyvä ja mielenkiintoinen ketju. On mukava nähdä, että emme ainakaan ole mielipiteinemme yhdestä muotista tehty, vaan jokaisella tuntui olevan omat kompastuskivensä yleistä makua vastaan.

      Minun on vaikea suhtautua esimerkiksi Titaniciin ja Pearl Harboriin. Molemmat ovat teknisesti aivan ensiluokkaista työtä, mikä sekin on arvo sinänsä. Minulle nämä ovat arvokkaita sellaisina traagisten tapausten kuvituksina, joita muuten ei varmasti ymmärtäisi. Mielikuvituksellakin on rajansa. Sen sijaan kummassakin elokuvassa oleva rakkaustarina ja tapahtumien romantisointi tuntuu kovasti päälleliimatulta. Molempia pidän hyvinä elokuvina, mutta en tarinan, vaan niiden tositapahtumien kuvauksen takia.

      Kiitoksia vastauksista! Nyt minun puolesta keskustelu saa elää ja rönsyillä tai sitten kuolla ja unohtua.

    • Lomax

      Ehkäpä olen muiden mielestä junttimainen ja huumorintajuton idiootti, mutta omasta mielestäni elokuvat Citizen Kane ja Titanic ovat totaalisen yliarvostettuja. Lisäksi ne on täysin paskoja kumpikin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2612
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      334
      2444
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      94
      2136
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      61
      1828
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1743
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1714
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      122
      1462
    9. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      61
      1458
    10. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    Aihe