KT-TALLI

V.K. Hessu

Onko kukaan teistä käynyt koskaan KT-tallilla? Mä olin just viikonloppuna siellä pääsiäisleirillä.... Nyt on kooooooovaaaaaaaaaa ikävä Hessua!!! Viittittekö vastata mulle jos ootte käynyt sielä KaukoTeija-tallilla!!!!! Suosittelen leirejä, koska siellä on NIIN ihanaa, etten pysty sanoillakaan kuvailemaan...Muuten, HESSU RULEZ 4-EVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

78

11279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kazsu

      minäkin olen kt-tallilla minä putosin hessulta aika pian mutta rakastan sitä silti käyn siellä joka lauantai olen samaa mieltä kanssasi hessu rules

      • V.K. Hessu

        Joo, mä olin pääsiäisleirillä viime kuussa... Menin Hessulla ilman satulaa :) Mutta Hessu on kyllä tosi säikky... Voisitko meilailla mulle ja kertoa Hessun kuulumisia? Onko Sanna sun ratsastuksenopes?


      • Anonyymi
        V.K. Hessu kirjoitti:

        Joo, mä olin pääsiäisleirillä viime kuussa... Menin Hessulla ilman satulaa :) Mutta Hessu on kyllä tosi säikky... Voisitko meilailla mulle ja kertoa Hessun kuulumisia? Onko Sanna sun ratsastuksenopes?

        Hessu on vielläkin KT-Tallilla :}


      • Anonyymi
        V.K. Hessu kirjoitti:

        Joo, mä olin pääsiäisleirillä viime kuussa... Menin Hessulla ilman satulaa :) Mutta Hessu on kyllä tosi säikky... Voisitko meilailla mulle ja kertoa Hessun kuulumisia? Onko Sanna sun ratsastuksenopes?

        Säikky koska pahoin öitely on arki päivää siellä


    • tassutin

      minkäkin olen käynyt siellä monta monta kertaa kesäleirillä :)
      Aivan ihana paikka ja kauko ja teija on todella mukavia ihmisiä!! Hevoset on myös huippu kilttejä ja osaavia.
      Nyt en ole enää "aikuisiällä" käynyt siellä...voi kyllä joskus mennä sennu leirille..

      Mun ehdoton lemppari oli Acanthus, eli Aku. Lehmänkirjava risteytysponi (muistaakseni oli risteytys...) Mutta aku myytiin joitain vuosia sitten jonnekkin kilpaponiksi.. Höh...Olis kiva kuulla joskus sen kuulumisia..

      • V.K. Hessu

        Juu, Akua ei valitettavasti enää ole KT-tallilla.....


      • harioz

        Aku oli myös mun lemppari, ihana esteponini.


      • ::LINNA::
        harioz kirjoitti:

        Aku oli myös mun lemppari, ihana esteponini.

        Moi, tiedätkö missä Aku nykyään asustelee? Laita mulle sähköpostiin viesti: [email protected]


      • Anonyymi

        Ei taida kaikki olla sittenkään kultaa, vaan pintaa. Uutisista tuli mielenkiintoista luettavaa juuri. Olkaa valppaina aina.


    • m-m-manga

      Hessu on kyl ihana!! olin kesäl -08 kesäleiril ja menin sillä ilman satulaa.. ihanaa oli!! Tietääkös kukaan minne Bar man ''barru'' myytiin?? hirvee ikävä, oli mulla leirihoitsuna!

      • rusinaponi

        brru on nyt eläekdissa porissa.


      • rusinaponi
        rusinaponi kirjoitti:

        brru on nyt eläekdissa porissa.

        älkää ihmetelkö noita kirjotusvirheitä meijän kone ei ota aina kaikkia kirjaimia


    • hoseh 4 ever <3

      moi! Oon menossa sinne kesäleirille,kuulemma tosi kiva paikka!

      • rusina-russi

        joo KT-talli on paras talli!!!!!!!!


    • pomppuponi

      moikka :) siis mihin päin poria barru myytiin ja olis kiva muutenkin kuulla sen kuulumisia (laittakaa ne säpöön [email protected])

    • rusina-russi

      joo, mä oon käyny KT-tallilla leirillä se oli ihan PARAS talli!!!!! Mä meen tänää sinne leirilleXD

      MUUTE SNUBBE JA RUSINA RULEZ FOREVER!!!

    • ErkkiLOVE

      Moi! Erkki on niin PARAS!!
      Ja mä tipuin Mortilta just esteen päälle! = )

    • h

      Kuinka moni on menossa 2012 kutosleirille?? c:

      • ERKKILOVEEE!!!

        MINÄ;MINÄ;MINÄ!!!!!!!


      • väiskidaa

        mää en mee kuutoselle mutta meen 9sille kuka on tulosssa ysileirille kt tallille


    • Minna!

      Mä en tuu kt.lle tänä vuonna kun meen kaverin kans Kuusikorvelle! Mut KT on silti ihan besu!!!!

    • Minna!!
    • neitodessuerkki

      Moi! Onks joku tulos KT:n kesäleirille 1. vuonna 2013??? Olis kiva tutustuu jonku kaa..'


      sähköposti: [email protected]

    • Kt-talli

      Juu käyn Kt-tallilla tunneilla lauantaisin klo 12-13:00 ja joo hessu on paras

      • Kt-talli

        ja jos tiesitte nii erkki lähtee ensviikolla


    • KT-leireilijä

      Minä olen menossa 2013 KT:n kesäleirille numero 1. kolmen kaverin kanssa. Yks on mun paras kamu ja kaks muuta kirjekavereita joihin tutustuttiin mun parhaan kamun kaa vuoden 2012 ykkösleirillä. Mun sähkäri on: [email protected]

    • kultsi1

      kulta on ihan paras

    • rapsu4

      Kaikki jotka on tulossa kt- tallin 2016 kesäleirille 4 nii sähköpostia vaan *siiriahlqvist*@*gmail*.com (ps. * ota tähdet pois**)

    • Snoopyonihana

      Onko joku tulossa KT-tallin 2016 kesäleirille nro 8? Olis kiva tutustua etukäteen :3

    • Anonyymi

      Onko kukaan menossa 15.6-20.6.2020 kt tallille leirille?? Jos tuut pistä snäppiä(iidaaq19), koska mun kaveri, kenen kanssa mun piti sinne mennä ei tulekkaan ja nyt olen siellä yksin. Joten olisi kivaa oppia tuntemaan tyyppejä ketkä ovat sinne menossa

    • Anonyymi

      Onko kukaan tulossa kt:n 1 leirille 2021 nimittäin ois kiva oppia tuntemaan sieltä sit ihmisiä!!🤩🤩 jos ootte tulossa niin addatkaa mut snäpissä @lumi.amanda

    • Anonyymi

      Moii! oon menossa mun kaverinkaa KT! 9 leirille vuonna 2022 onks kukaan muu tulossa!?😍

      • Anonyymi

        Mä meen 3 leirille!


    • Anonyymi

      Kaikille tiedoksi että KT-Tallilla on nykyään Hani, Aimo, Monti, Kulta, Didi, Max, Repe, Väiski, Köpi, Hessu, Snuppe, Omppu ja sen varsa Åsa. Sitten isojen puolella on Nolana, Sonja, Rinja ja Ransu

    • Anonyymi

      Hessu on vielläkin KT-Tallilla😊

    • Anonyymi

      Luulin että Hessu on jo laitettu siivuina leivän päälle...

    • Anonyymi

      Hei! Itse olin kt tallilla parilla leirillä, ja voin sanoa että älkää menkö. Ponit menee lähes joka päivä 4h, jopa Hessu 26v:/ opettaja saattaa saapua tunnille 20min myöhässä koska on röökillä. Hevoset laitetaan tunneille vaikka kenkä olisiki pudonnut jostain jalasta:/ sit kans että poneilla ei oo mitään pituusrajoja, 170cm tyyppi hypppäs hanilla, kaikilla shettiksillä häntäremmit siis.

      • Anonyymi

        Tää on ihan täyttä paskaa.
        Hevosia jaetaan leiritunneille sen mukaan mitä ne jaksaa tehdä, ja Hessu ei todellakaan ole ollu leireillä kun ihan max 2h/päivä. Lisäks hessu on terve ja nauttii liikunnasta joten mikä ongelma?
        Opettaja ei tupakoi tuntien aikana ja hevosilta tarkistetaan aina pienimmätkin haavat ja irtokenkä hevosia ei oteta tunneille.
        Lisäks kukaan 170cm pitkä ei ole menny hanilla. Ja Hani on ainoa jolla on häntäremmi. Kiitos :}


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää on ihan täyttä paskaa.
        Hevosia jaetaan leiritunneille sen mukaan mitä ne jaksaa tehdä, ja Hessu ei todellakaan ole ollu leireillä kun ihan max 2h/päivä. Lisäks hessu on terve ja nauttii liikunnasta joten mikä ongelma?
        Opettaja ei tupakoi tuntien aikana ja hevosilta tarkistetaan aina pienimmätkin haavat ja irtokenkä hevosia ei oteta tunneille.
        Lisäks kukaan 170cm pitkä ei ole menny hanilla. Ja Hani on ainoa jolla on häntäremmi. Kiitos :}

        Nämä videot kyl pistää miettimään kun on tullut varattua kesäleiriä tuolta nyt ekaa kertaa (leiri kesällä 2023).
        En halua dissata kun ei ole omakohtaista kokemusta paikasta mutta toivon että tämä asia selviää ennen kesää.


    • Anonyymi

      Siellä on käynyt eläinsuojelu jo monia kertoja. Miten ne tyypit puhuu itsensä siitä aina jotenki pois?? Se paikka on täysin laiton!! Hevosia laiminlyödään ruokia myöten. Hevoset siellä on tosi vanhoja ja oikeasti vaivasia. Hevoset tekevät parhaimmillaan melkein 4 h töitä. Omistajat ajattelee vain rahaa ja se on totta. Itse kilpailen ja valmentaudun omilla hevosilla joten tiedän kyllä mitä puhun enkä liioittele asioita ja hevospiireissä on hyvin surulliseen sävyyn puhuttu talli

    • Anonyymi

      Se paikka täytyy oikeesti sulkea

      • Anonyymi

        Ja milläköhän perusteella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja milläköhän perusteella?

        heppoja hakataan raipalla ja neuvotaan ratsastajaa hoitamaan tilanne väkivaltaisin keinoin. näin mä ainakin olen käsittänyt..


    • Anonyymi

      Kt on ihan super kiva talli! hevoset on hyväkuntoisia ja vanhoja heppoja otetaan pois käytöstä! Ponit ei mene todellakaan 4h päivässä ja opettajat on todella kivoja suosittelen käymään. Hevosia ruokitaan tarpeeksi ja hyvin.

      • Anonyymi

        Ja hevosia ei laiteta tunneille jos ne ontuu tai kenkä pois kaikki pienetkin haavat tarkistetaan ennen tunnille menoa ja kyllä poneilla ei pääse liian pitkät:€


    • Anonyymi

      ktlla on tällähetkellä Repe, Max , kulta, monti, aimo, hani, oosa, omppu, snoopy, hessu, köpi, väiski, nolsu, sonja, rinja ja ransu. hani on ainoa jolla on vielä häntäremmi ja hessu ja nolsu ei enää käy tunneilla

    • Anonyymi

      Olen nähnyt kauheita videoita kyseiseltä tallilta, opettaja hakkaa hevosia kun ne eivät suostu menemään esteen yli!!! Ja opettaja pelotteli myös hevosta takillaan... En ole itse käynyt tällä tallilla enkä kyllä haluakkaan käydä!

    • Anonyymi

      Moi. Halusin tulla tänne puhumaan yhdestä asiasta. Internetissä on nyt levinnyt tämmöinen video, missä näkyy vähän tämän tallin synkkiä puolia. Kyseessä on video, missä ratsastajan ja ponin yhteistyö ei ehkä sujunut niin hyvin kun piti ja ”ammattilainen” opettaja ratkaisee tilanteen juoksemalla ponia takaa ja joissain niissä videoissa oli myös tietääkseni raippa jota käytettiin todella rajusti. Kyseisen videon voi löytää esimerkiksi tiktokista. En ole itse koskaan käynyt tällä tallilla, joten en halua todellakaan ”moittia” tallia. Videossa taisi olla myös vain yhden opettajan opetetus. Veikkaakseni videossa opetti miesoletettu ihminen.

      • Anonyymi

        Kyseinen video ei ole tallin ainuita synkkiä puolia. Hevoset on sairaita ja ne kulutetaan ihan lopuilleen ennenkun pääsevät pois ja tuo video ei ole ainut kerta kun tuo opettaja käyttäytyy noin. Sitä on jatkunut jo seitsemän vuotta


    • Anonyymi

      Kamala talli hevosia hakataan lyödään takilla ja pelotellaan. Kukaan oikeasti hevosista välittävä ei voi tukea tätä tallia, tätä tapahtuu valitettavasti myös lasten tunneilla.

    • Anonyymi

      Sulkekaa tää vitun talli mulkut opettajat!

      • Anonyymi

        en ikinä kävis tällä talilla ja toivon sydämmeni pohjalta et tää talli suljettais kokonaan ja hevoset/ponit sais paremman kodin ja toi make ei ikinä enään sais valmentaa ketään!!!!


    • Anonyymi

      Näin videon kt tallista ja en suosittele mennä sinne se on kauheen paikka

    • Anonyymi

      Älkää menkö KT-tallille. Opettajan käyttäytyminen ihan törkeetä, kun hakkas sitä ponia ja ei osaa ratkaista tilannetta oikealla tavalla!

    • Anonyymi

      En haluaisi tulla spekuloimaan asiaa yhtään enempää mutta kuitenkin tulin muistuttamaan että ihmisillä ja eläimillä on huonoja päiviä! Jospa tällä ratsastuksen opettajalla on ollut tällöin huono päivä ja hermo kiristynyt kun hevonen ei usko? Tämä ei tietenkään anna oikeutta hevosen pahoinpitelyyn? Mutta me emme esimerkiksi tiedä mistä oli OIKEASTI kyse tässä tilanteessa. En myöskään ymmärrä miksi yhden videon perusteella ruvetaan mollaamaan tallia niin paljon. YKSI VIDEO EI OLE KOKOTOTUUS!! Ja tämä oli vain yksi video, jos tämä olisi jokapäiväistä tallilla ei kävisi luultavasti ketään. Joten järki päähän ihmiset ja ottakaa tallista enemmän selvää ennenkun kirjoittelette. En ole ikinä käynyt tallilla enkä tiedä siitä itsekkään paljon mitään!! Tämä on minun mielipide/näkökulma asiasta.

      • Anonyymi

        Kyseinen käytös on todella yleistä opettajalla ja hevosetkin ovat sairaita. Noin vanhoja hevosia ei mikään talli pidä ESTETUNNEILLA vielä. Lähes kaikki hevoset on yli 20 vuotiaita ja nyt en sano etteikö 20 vuotias tai yli oleva hevonen voisi olla vielä käytössä. Voi tietenkin, mutta ei noin monella tunnilla noin raskaasti. Ihan järkyttävää toimintaa tallilta


    • Anonyymi

      SIELLÄ RÄÄKÄTÄÄN HEVOSIA!!!!

    • Anonyymi

      Itse näin videon niin että teinit tahallaan aiheuttaa häiriöö. On sovittu koko homma kuin ratsastaja ratsastaa ja mistä sit osa tyttöjengistä pilkaksi kuvaa. Käsittääkseni ensimmäinen oppi on ettei kenenkään päälle ratsasteta. Muut tunnilla olevat on rauhallisesti paikoillaan, hevoset lepotilassa. Olisikohan idean toteuttamisessa voinnu sitä kuuluisaa maalaisjärkeä käyttää. Äänet ois kova juttu niin kuulis kuvaaja jengin ajatuksia. Kuvista päätellen ratsastaja on ihan sukukypsä teini.

      • Anonyymi

        Nyt sinulle maalaisjärki en itse lähtisi sanomaan että ratsastaja on teini enkä sanoise että on suunniteltu jos et itse ole nähnyt tilannetta niin älä sano että "ratsastaja on teini se on suunniteltu juttu" mitä sitten jos ratsastaja on teini!?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt sinulle maalaisjärki en itse lähtisi sanomaan että ratsastaja on teini enkä sanoise että on suunniteltu jos et itse ole nähnyt tilannetta niin älä sano että "ratsastaja on teini se on suunniteltu juttu" mitä sitten jos ratsastaja on teini!?

        Taisit siis nähdä tilanteen?


    • Anonyymi

      KT-tallin omistajahan sai Suomen Ratsastajainliiton mitalin juuri nyt loppuvuodesta.

      Ristiriitaista, kun lukee näi juttuja täällä.

    • Anonyymi

      KT- talli on surkee paikka ratsastin n. vuoden ja se riitti. Make on kauhee se hakkaa hevosia, huutaa, polttaa röökiä, yms muuta kamalaa. Kukaan joka ollenkaan välittää hevosten hyvinvoinnista ei käy siel!!! Karsee paikka säälin hevosia ja vihaan Makea!!!!! Kattokaa uutisia nii huomaatte. Eläinsuojelu on käyny siel monta kertaa ja tyypit valehtelee niille päin naamaa. Videot todistaa kaiken karmean eläinrääkkäyksen.

    • Anonyymi

      Olen itse käynyt kyseisellä tallilla ja en ole kyllä mitään moitetta löytänyt. Vaikka hevoset ovat iäkkäitä en ole kertaakaan nähnyt että hevonen menisi 4h putkeen vaikka täällä niin väitetään. Yksikään hevonen ei ole ollut sairaana tunnilla eikä opettajassakaan ole minun kokemuksien mukaan mitään pahaa sanottavaa. Tiedän erään toisen tallin jossa en ole käynyt kuin kerran ja uudelleen en mene koska kyseinen toiminta oli vieläkin pahempaa kuin tällä tallilla. Näin myös kt-tallista videon missä oli äänet ja mielestäni ei ainakaan kuvaaja itse jättänyt epäselväksi mitä mieltä hän oli asiasta vaikka näki selvästi että että video oli kokoon kyhätty tunnin tapahtumista. Ja kuten varmaan kaikki täällä tallia haukkuneet ovat lukeneet että kunnaneläinlääkäri on käynyt tarkastamassa tallin sekä hevoset ja todennut kaiken olevan kunnossa. Ja olen kuullut monen teinin suusta kuulopuheita että tallilla on sitä ja tätä mutta huhuihin ei tarvita kuin yksi aloittaja. Mielestäni sellaisien jotka tietävät asioista ja päättävät niistä voisivat ennemmin jakaa tuomiot kuin lapset tai pitääkö sanoa esiaikuiset. Jättäkää asiat aikuisille ja niille jotka hoitavat tälläisiä asioita muutenkin. Eikä ainakaan paras paikka ole mikään suomi24.fi.

    • Anonyymi

      No ei tod oo mikää ammatilainen et kyl täs vaihees kaikki ois enemmä täältä ammattilaisia ku se make, ellei täälä ryhmässä oo hevosten pahoinpitelijöitä.😕

    • Anonyymi

      Hei Pliiis.. Opettaja ei opeta tallilla enää. opettajana on tällä hetkellä Sami joka on todella hyvä ja ammatti taitoinen opettaja. toisena opettaja (sijaisena) aloittelijoiden/pienien opena toimii tiina joka on todella mukava ja menee aina hevonen edellä. Kaikki satulat ja varusteet tarkisti ja muutti Sami ja nyt yhdelläkään hevosella ei häntäremmiä ja about kaikkien varusteet vaihtuivat. joten tallilla on kaikki ihan ok ja tallinomistajat mukavia!!!!!👍🏻

    • Anonyymi

      Juu oon käyny ja jää kyl vikaks kerraks eläinrääkkäyksen takii. Jos hevonen ei tee jotai oikei ni sitä ei kuulu hakata raipal tai pelotella sitä, se ope on iha vitu hullu paskiaine vois iha koko illa käyttää sen haikkumisee ja silti ei saatana sanat riitä. Samalla ku se traumatisoi sitä hevosta ni ratsastajaki pelästyy iha vitust ja mikä pahinta oppii et tollane eläimen kohtelu ois jotenki oikein vaik ei oo. Ja on omistajillaki pokkaa pistää kaiken maailman anteeksipyyntö julkaisuit koska jos asia ei ois tullu ilmi ei ois anteeks pyyntöö varmaa tullu ja rääkkäys ois jatkunu. Että pistää kyl miettimää et ootteko pahoillanne siitä et hevosii ja ratsastajii kohdellaa vääri vai siitä et asia tuli ilmi. Sitäpaitsi niiltä hevosiltaha anteeks pitäs pyytää eikä meiltä niitä tässä on väärinkohdeltu. Tollasilta ihmisiltä pitäs kyl eläimet ottaa pois kokonaa ja hakata raipal vie kaupan päälle. Ja turha sanoo et talli omistajat ja muu henkilökunta ei ois tienny iha varmasti on ja antanu vaa olla. Todalla epäammattimaista käytöstä. Häpeisivät.

    • Anonyymi

      Hyi helvetti tää make, tollakkii monia kavereita ymmärtämässä kaltoinkohtelua. Hyi

    • Anonyymi

      harva noist eläinten käskyttäjist oikeest eläimist pitää. metukkaa syövät ja eläimil vällil piiskaa antaa kun niit ei huvita totella idiootteja.samaa kuin hevoset jotka kasvatetaa ravaamaan et ihmiset saa rahaa. sairasta

    • Anonyymi

      Minä en koskaan menisi sinne siellä eläin rääkätään😭😭😭😭😭😭😭

      • Anonyymi

        Yhdyssana saatanan idiootti


    • Anonyymi

      😡😡😡😡😡😡😡

    • Anonyymi

      Maailman Huonoin talli

    • Anonyymi

      Huono

    • Anonyymi

      EN YMMÄRRÄ SIIS HIRVEE TALLI SIELLÄ RÄÄKÄTÄÄN HEVOSII JA RATSASTAJIENKI SUUHUN VOIDAAN TUNKEE JOTAIN JA SIEL MANEESIS HUUDETAAN NIILLE HEVOSILLE/PONEILLE JA LYÖDÄÄN TAKIL JA RAIPAL NE VOI OSUU RATSASTAJII JA SIT SIEL KAILOTETAA ET ''MUISTA ETTÄ SINÄ MÄÄRÄT HEVOSTA EIKÄ HEVONEN SINUA!!''SIIS AIVAN KAMALAA😫😫💔💔😭😭😕😕😖😖

    • Anonyymi

      ÄLKÄÄ TUKEKO TALLIN TOIMINTAA. KAMALA TALLI. Hevosia kidutetaan. Valmentaja lyö ratsastajia ja hevosia. Hevoset pelkäävät valmentajaa ja ovat epäluotettavia. Tarviitteko muita todisteita?

    • Anonyymi

      Hevosten hakusessa on rkipäivää kt-talilla paska talli

    • Anonyymi

      Mä en ikinä itse tukisi tätä tallia käymällä siellä. Todella toivon sydämeni pohjalta asti, että hepat ja ponit sieltä saisivat rakastavan kodin jostain muualta kuin kt-tallilta tai ratsastuskoulusta. Häntäremmeistä sen verran, että poneilla pitää sovittaa oikea satula, eikä laittaa häntäremmiä nykimään hännäntyvestä. Jos ei jaksa etsiä sopivaa satulaa, tällöin kannattaa ponit myydä pois, sellaiseen kotiin jossa omistaja(t) jaksaa etsiä sopivia satuloita. Poneille paljon mukavempaa jos joku ei koko ajan nyi hännästä. Poni ei voi liikkua normaalisti, kun sillä on häntäremmi. Poni voi tällöin näyttää kipukäytöstä, koska on haluamaton liikkumaan. Jos poni esim pukittelee, yrittää tiputtaa ratsastajan niin se tarkoittaa sitä, että poni ei halua liikkua. Poni ei tykkää eikä halua tällöin liikkua. Mieti jos omia hiuksiasi vedettäisiin joka askeleella, mitä otat. Ei tuntuisi kivalta, eikö? Tältä pomosta tuntuu aina, kun hän ottaa yhdenkin askeleen, ja vielä kun ihmisen paino on selän päällä. Raipan käytöstä sellainen juttu kuin, raipalla ei saa lyödä, raipalla huomautetaan eikä todellakaan lyödä. On väärin että jos hevonen ei tee sekunnissa sitä asiaa mitä pyydät niin lyöt/läimäytät raipalla. Hevosella on 0,04mm ohuempi iho, kuin ihmisellä. Joten mieti se näin, sinua lyödään raipalla, se sattuu. Mutta hevonen tuntee sen vielä kovempaa, koska sillä on ohuempi iho. Hevonen tuntee hyttysen ihollaan, joten silloin se tuntee myös sellaisen pienen huomautuksen raipalla. Raipan pitää olla ystävällinen huomautus, että hei mä pyysin jotain. Eikä läimäytetä kovaa hevosta, että ”HEI HALOO MÄ PYYSIN JOTAIN TOIMI!!!”. Se on todella väärin hevosta kohtaan. Vaikka hevonen on iso, se ei oikeuta sua lyömään lasikuidulla sitä. Uskon että kovin moni ei löisi koiraa raipalla, mm joten miksi, miksi pitää lyödä muuta eläintä. Tämä on ihan kaikille muistutus, eikä vain kt-tallille. Älkää käykö siellä, lähellä on muitakin talleja. Kaikki tallit siinä lähellä on paaljon parempia kuin kt talli. Myös ratsastajat lyö tallilla hevosia, opettajan toimesta. Ei oikein tule sanoja suusta mitä sanoisin. Monta kertaa olen jo kirjoittanut ja pyyhkinyt pois. Mutta jätän tämän nyt tähän versioon. Pyytäisin vielä että jos käyt kyseisellä tallilla, niin tule pois sieltä, ystävällisesti.

      Yt eläinlääkäri

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6749
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4380
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2793
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1653
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe