Onko Geartronic hyvä

automatic

Haluaisin tietää, että onko tämä Geartronic kestävä ja hyvä? Onko tämä geartronic portaaton? Ja Käsivalinta vaihtoehto on ja vaihdekaavio on luultavasti P, R, N, D. Lähteekö tällä automaatilla auto ryömimään, kun laittaa D:n, R:n tai Geartronicin päälle, ainakin tavallisissa automaateissa tapahtuu niin, kun laittaa D:n vaikkapa päälle niin auto lähtee liikkeelle, kun vapauttaa jarrun. Mutta olen kuullut, että tässä vaihteistossa ei tapahdu niin, mutta te kenellä on tämä autossa, niin kertokaa kokemuksianne ja onko ollut mitään murheita.

Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen!

9

14592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • polpot

      Ei ole Volvolla nykyään ollenkaan portaattomia vaihteistoja. Joskus vuosi(kymmeniä) sitten oli. Eli geartronic on ihan normaali automaatti käsinvalinta mahdollisuudella. Sen mitä olen ko. askin omistajilta kuullut on se että aivan turhaa on tuo oma vaihteiden valinta, ellei sitten vedä raskasta vaunua yms. Automaattihan ostetaan siksi ettei niitä vaihteita tarvisi räplätä ;)

      Vaihdekaavio on kyllä ihan normaalisti 1-4 olettaen että ko. autossa nelivaihteinen automaatti on. Pistä D päälle niin auto lähtee eteenpäin ellei jarru ole pohjassa. Mahtaako muuten se D edes mennä silmään ilman jarrua?

      Itselläni on manuaali D5 Volvo, ja kieltämättä automaattia tekisi mieli. Eihän nuo Volvon automaatit ole koskaan mitään hyviä olleet, mutta pahapa sitä on laatikkoa valita automerkkiin...Olisipa hienoa jos Volvoon saisikin DSG laatikon, vaan ei. Bemarin automaatteja on myös kehuttu. Vaan onhan se automaatti aina automaatti. Kelpaisi minulle kyllä.

      Volvon automaatin öljyt taidetaan vaihtaa 80tkm välein? Vai oliko 120tkm?

      • varkku volovo

        kestäviä nuo volvossa käytetyt automaatit ainaki on. Itse vaihdoin 850 automaatti TDI:n 460 000km paikkeilla ja nyt on ekan korimallin V70 TDI automaatilla. Nyt 320 000km eikä tässäkään mitään suurempia probleemeja ollu. Kerran oli joku kytkeytymishäikkä, joka korjattiin säädöillä. "kasipuolikkaassa" ei ollu missään vaiheessa mitään vikaa automaatin kanssa.

        Ja paljonhan näitä automaatti volvoja rullaa tänäpäivänäkin (niinku sen luokan auton kuuluukin). Jotain muuta sanomista volvosta tulee ennen automaattia :)


      • mie vaan

        Juu, itellänikin on Geartronic (5-v). Hyvin toimii, eikä sitä käsivalintamahdollisuutta juurikaan tarvii, mitä nyt ehkä ajaessa pitkää alamäkeä jossain Lapissa tai Alpeilla taikka sitten hitaasti ryömivässä ruuhkassa.


      • Näin_se_on

        Minulla on ollut monta automaatti Volvoa. Ei ole ollut laatikoiden kanssa mitään ongelmia. Käsivalintaisiin sensijaan on joutunut ainakin kytkinremontin tekemään.
        polpot on ihan oikeassa, vaihde ei mene päälle jos ei jarrua hieman paina. Avain ei myöskään lähde virtalukosta, jos vaihde ei ole P-asennossa. (parkkisalpa päällä)


    • 2005 mallia

      Miksi Geartronick:

      Geartronicia käytän, kun ajelen ruuhkassa ja haluan alamäessä käyttää moottorijarrutusta. Samoin ohitustilanteessa "kitka" riittää renkaissa paremmin, kun laitat "nelkun" silmään ja päästelet ohi; automaattipuolihan ei päästä kieroksia juuri nousemaan 3-tonnia ylemmäs ilman että se väkisin vaihtaa pienemmälle...jolloin "kuuskybänen" sutasee 100 kmh vauhdissa talvellakin (kun se vaihtaa vitoselta neloselle)..ei kovin turvallista ohitella automaattipuolella ja painaa kaasua tiskiin ja turbo astuu kuvaan ja loota heittää pienemmälle...

      • polpot

        Siis onhan autossasi luistonesto? Kyllä ainakin meikällä talvisaikaan ohitellessa vitosvaihteellakin luistoneston valo vilkkuu ahkeraan koko ohituksen ajan. Ja koneena on pelkkä D5.

        Luistonestoton automaatti tosin on vaarallinen. Varsinkin takavetoisissa autoissa.


      • 2005
        polpot kirjoitti:

        Siis onhan autossasi luistonesto? Kyllä ainakin meikällä talvisaikaan ohitellessa vitosvaihteellakin luistoneston valo vilkkuu ahkeraan koko ohituksen ajan. Ja koneena on pelkkä D5.

        Luistonestoton automaatti tosin on vaarallinen. Varsinkin takavetoisissa autoissa.

        luistonesto on, kärry on Summun-varusteinen ja lisäksi Nivomatit..Se vaan koputtelee 4 ja 5 vaihteella "luistoneston" kynnystä. Geartronicilla voit lukita sen vaihteen ja käyttää laajempaa kierrosaluetta kitkarajapinnan tuntumassa..Kun otetaan kitkasta kaikki irti 100 kmh nopeudessa, on parempi, kun ohituksessa ei tule vaihtamisesta johtuvaa pientä nykäisyä.
        Onko sitten aivan järkevää ajaa ihan "piikkiin", mutta näin mä..
        -ins-


    • Au Tomaatti

      kuuluukin ryömiä.
      Ryömimätön automaatti on susi.

      • Kylmis__

        Miten sudet liittyvät autojen automaattivaihteistoihin? Sudet kuuluvat luontoon ja niitä ei saa tappaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4425
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      240
      2184
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1610
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      270
      1227
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1107
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1074
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1055
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      969
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      953
    Aihe