Ryhmäsamettikukka

Apuva!

Olen kylvämässä ryhmäsamettikukan siemeniä pieniin turvepurkkeihin. Montako siementä pitää laittaa yhteen purkkiin? Niin ja miten se kouliminen tapahtuu?

4

2049

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koulinta

Olen kasvattanut n.15 vuotta samettikukkia, kaikkia lajeja. Olen joka vuosi kylvänyt valkosiin, muovisiin kertakäyttö mukeihin, joista olen mattoveitsellä pohjasta kahdelta puolelta napsannut palan pois. Pala lähtee tosi kätevästi, tunnissa saa pitkän pötkön käsiteltyä näin. Ruukut olen täyttänyt kekkilän turpeella, isosta paalista. Siemeniä (itse kerättyjä) olen laittanut 3-4kpl potti, josta taimen idättyä jätän purkkiin vain YHDEN. Tämän jälkeen en kouli enkä käsittele muuten, vettä vain ja jonkun ajan päästä lannoite liuosta veden sekaan. Hyvin on kasvaneet, ikinä ei ole epäonnistuneet.Taimipottien hyviä alustoja ovat kaupan mustat muoviset liha-ja leikkele alustat. Yhteen alustaan mahtuu 12 taimipottia. Mielestäni taimien koulinta on turhaa työtä, sillä siemenen laittaminen purkkiin riittää. Kesällä ulos istuttaessa taimet kuitenkin tulee istuttaa vähän syvempään, kun mitä ovat olleet. Toivon onnistumisen hetkiä Sinulle.

• paljon...

kiitos neuvoista ja vinkeistä!

• vinkki : )

tuo, kiitos! säästyy koulinnalta. Olen etsinyt pieniä samettikukan siemeniä, en tiedä mikä se on nimeltään, hiukan kuin pensas, ja pikkuruisia, yksinkertaisia kukkia paljon... On minusta kaunis.. Onko joku löytänyt siemeniä?

• vinkki : ) kirjoitti:

tuo, kiitos! säästyy koulinnalta. Olen etsinyt pieniä samettikukan siemeniä, en tiedä mikä se on nimeltään, hiukan kuin pensas, ja pikkuruisia, yksinkertaisia kukkia paljon... On minusta kaunis.. Onko joku löytänyt siemeniä?

Siemenet ovat kyllä pieniä, mutta itse kasvi tulee toistametriseksi, kukat ovat yksinkertaisia ja niitä tulee sadoittain
        Kuva ei kovin hyvä, mutta viitteellinen
        Siemeniä voin lähettää, jos kiinnostaa, yhteys s-postiini

http://timperit.k-netti.nu/main/photos.asp?mode=viewFull&wid=1614&photo_id=225963

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaamasi miehen nimi?

Ja maakunta tai kaupunki?
      Ikävä
      37
      7272
    2. Oletko keskustellut kaivatustasi muiden

Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka
      Ikävä
      53
      3642
    3. Ennen ei ollut persuja ja työttömyyttä, lääkäriinkin pääsi

Ennen oli kaikilla töitä Kauppiaille kelpasi kun saivat voittoa Yritystukia ei ollut Lääkäriin pääsi kaikki haluklaat Nu
      Maailman menoa
      46
      3524
    4. Millaista läheisyyttä

Toivoisit ikävästi kohteesi kanssa?
      Ikävä
      61
      3254
    5. 48
      2911
    6. Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue

se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod
      Maailman menoa
      34
      2779
    7. Tulipalossa henkilövahinkoja, itsenäisyyspäivä alkoi huonosti, poliisi tiedottaa lisää

Savonlinna https://www.como.fi/uutiset/savonlinna-henkilovahinkoja-tulipalossa-poliisi-tiedottaa-lisaa/
      Savonlinna
      48
      2601
    8. Antifasismi - mitä se on?

Se on äärivasemmistolaista anarkistista toimintaa joka käyttää fasisminvastaisuutta keppihevosena oikeuttaakseen toimint
      Maailman menoa
      27
      2455
    9. IL- KELA:n pääjohtaja, lääke- ja oikeustieteen tohtori Lasse Lehtonen sekavassa tilassa Brysselissä!

"Iltalehden tietojen mukaan Lehtosen käytös Brysselin lentokentällä on herättänyt huomiota, ja hänen olemuksensa on tulk
      Maailman menoa
      181
      1755
    10. Heräsin taas ikävään

Ja aivan valtavaan haluun. Tahdon sinua R. ❤️
      Ikävä
      47
      1521
    Aihe