cipralex ja lihominen?

kysyn vaan..

Niin, elikkäs onko kukaan teistä cipralexin syöjistä huomannut painonsa nousevan? Itse olen syönyt reilun vuoden ajan cipralexiä ja painoa on tullut melkein 10kg lisää! Saattaa toki johtua muustakin, kuin lääkkeestä, mutta mielestäni ruokailutottumukseni ovat pysyneet samana ja liikkunut olen suunnilleen saman verran kuin ennen lääkkeen aloittamista. Miten teillä, joille tuli kiloja lisää lääkkeen käyttämisen aikana, muuttui paino, kun lopetitte cipralexin syömisen? Vai muuttuiko ollenkaan? Asiallisia vastauksia kaipaan, kiitos!

6

3186

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin minulla

      Mulla paino on pudonnut.

      • pudonnut

        Olen tosiaankin itse laihtunut.

        Tosiasia on, että ei lääkkeet lihota. Vaikuttavat ruokahalua lisäävästi tai päin vastoin.

        Ehkäpä sinulla on vuoden aikana mieliala kohentunut ja ruokakin maistuu paremmin. Ei sitä aina itse tule ajatelleeksi miten ja mitä tulee syötyä.

        Kun minulla aloitettiin Cipralex-lääkitys kysyin lääkäriltä miten vaikuttaa ruokahaluun. Lääkäri vastasi, että Cipralexin ei pitäisi lisätä ruokahalua.


      • khao
        pudonnut kirjoitti:

        Olen tosiaankin itse laihtunut.

        Tosiasia on, että ei lääkkeet lihota. Vaikuttavat ruokahalua lisäävästi tai päin vastoin.

        Ehkäpä sinulla on vuoden aikana mieliala kohentunut ja ruokakin maistuu paremmin. Ei sitä aina itse tule ajatelleeksi miten ja mitä tulee syötyä.

        Kun minulla aloitettiin Cipralex-lääkitys kysyin lääkäriltä miten vaikuttaa ruokahaluun. Lääkäri vastasi, että Cipralexin ei pitäisi lisätä ruokahalua.

        Poistaa kylläisyyden tunteen.


    • *nellie*

      Olen vähän lihonnut(5-10kg), mutta se voi johtua e-pillereistäkin.. Ja ruokahalu on kyllä lisääntynyt kun olo on parempi, olen ihan erilailla oppinut nauttimaan ruoasta. Mutta eipä ole lihominen hirveesti haitannut, kun laiha olen vieläkin.. Olen syönyt Cipralexia 2 vuotta.

    • lihoin

      Hei
      Olen syönyt cipralexiä ja lihoin n. 10 kg. Tällä hetkellä en ole syönyt mitään puoleen vuoteen. Kaikkein pahinta oli huomata, että kilot ei lähde mihinkään vaikka lääkkeen lopettaa. Eli piti aloittaa armoton laihdutuskuuri...

      Olen ihan varma, että tämä lääke oli lihomiseni taustalla, koska söin ja liikuin normaalisti. Ihmettelimme mieheni kanssa sitä, että miten paino voi nousta vaikka kävin jumpassa 3 kertaa viikossa ja söin normaalisti

    • Lihottaa

      Cipralex ja nyt lihonut 3 kk 8 kg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      278
      19162
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      86
      3582
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      124
      2255
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      196
      1956
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1860
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      293
      1610
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1362
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      86
      1298
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      149
      1162
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      242
      1059
    Aihe