kokemuksia? diesel getz.

gezzikkä

Niin elikkäs tahtoisin kuulla kokemuksia diesel getzistä. ja juuri tuosta uudemmasta. dieselvero,vakuutusmaksut,kulutuslukemia, mahd.viat, huollot,webaston asennus, yms..?

12

8417

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vintsi

      ensinnäkin vero on perusvero 127,750 euroa/vuosi ja käyttövoimavero 391,280 euroa/vuosi. vakuutuskirjaa mulla ei oo tässä nyt käsillä. kulutus on kiinni kaasujalasta, getz taitaa olla aika herkkä reakoimaan asiaan. mut siistillä normaalilla ajotavalla 5.1/100 (ainakin mulla). varsinaisia vikoja ei ole vielä ollut (4000km) pakki oli aluksi jäykkä. perä kolisi kylmillä ilmoilla hiukan. huoltojen hinnat vaihtelee paikkakunta kohtaisesti. webaston hinnan saat liikkeestä. getz on neljäs tuliterä auto minulla, olen positiivisesti yllättynyt. muut saa jatkaa kerrontaa.

      • gezzikkä

        niin kiitos vastauksesta.. webastosta onko tietoa et mikä sen asennus aika mahtaa olla?


      • Anonyymi
        gezzikkä kirjoitti:

        niin kiitos vastauksesta.. webastosta onko tietoa et mikä sen asennus aika mahtaa olla?

        En tiedä.


    • TurboD

      Negativisia kokemuksia tällä hetkellä uudesta diesel Getzistä: Mulla ainakin syö polttoainetta paljon, enkä usko tämän johtuvan pelkästään ajotavasta, mutta aika näyttää... Sitten vaihdelaatikko on vähän hempula, pakkia ei saa aina päälle ja vaihteistosta saa hieman epämääräisen kuvan. Kaasupedaali on todella herkkä. Välitykset ovat semmoiset, että taajamassa pitää käyttää kolmosta, nelosta ei oikein pysty käyttämään ellei aja ylinopeutta. Istuimet eivät tue reisiä kovin pitkälle joten jalat rasittuvat pitkällä ajomatkalla (tämä on tosin henk.koht juttu). Hansikaslokeron luukku on vähän anhiton, menee kiinni vähän miten sattuu käytti sen sulkemiseen voimaa tai ei. Takalasin pyyhin pitää laittaa päälle ennenkuin vettä saa lasille, tämä naarmuttaa takalasin aika nopeasti. Ajovalot saisivat olla vähän tehokkaammat, tosin kai näillä tulee kuitenkin toimeen...

      Tosin positiivisiakin asioita jää jäljelle: Ajo-ominaisuudet ovat todella hyvät niin taajamassa kuin pitkällä matkalla. Olen hieman ihmetellyt sitä, että Getzin sanotaan sopivan taajaamaan paremmin kuin pitkälle matkalle??? Alusta on hieman jäykähkö mutta se on kuulemma tehty eurooppalaiseen makuun ja itseasiassa koko Getz on suunniteltu Saksassa. Alusta ei siis turhia keinahtele. Moottori vääntää todella hyvin ja kiihdytysarvot ovat huippuja. Veikkaampa että Getz on nopeampi kuin mitä paperilla luvataan. Sisätilat ovat suuret ja koska auto on suhteellisen korkea siihen on helppo mennä sisään. Takapenkki päihittää pituussuunnassa tilavuudeltaan esim. Ford Focus hatchbackin. Onneksi Getzissä ei ole integroitua stereosysteemiä, joten kaikki voivat laittaa haluamansa poppisysteemit sisään. Ja lopuksi hinta on halpa. Ja ulkonäköseikka on tietenkin katsojan omassa silmässä, mutta kyllä Getz on Fiat Puntoa reilusti paremman näköinen.

      Oikeastaan ainoa arveluttava asia on tuo polttoaineenkulutus, kaikkien muiden pikkuasioiden kanssa kyllä tulee toimeen. Toivottavasti tuo kulutus vähenee sisäänajettaessa.

      • getzzikkä

        juu kiitti.. pitää toivoa et kulutus pienenee. mites muuten ensihuolto/sisäänajo montako km?


      • katsowikipediasta

        Huom minä ostin tyttärelle aikanaan Getz CRDI 1,5 ns 110 hv versio, tottakai se liikkuu, sitä myytiin 2008-2009, vaan Hyundai ei tee enää sitä kireetä versioo.

        Sillä ei ole mitään yhteistä 2004 3 sylinterisen mokottajan kanssa.

        Suomessa kun olaan kukaan ei edes tiedä ajavansa sillä vahavalla malilla
        ihmettelevät että vetääpäs se perävaunua.

        Nissan Qasqaissa saman tehoinen 1,5 1600 kg rungossa kun getzissä 1140 kg (crdi kirjaiyhdistelmä tarkoittaa turboahdettu, syöttöilma jäähdytetty erona esim volkkarin TDI:ihin

        polttoainetta vie 4,6- 6,6, mikä luku on ikun perässä 1000 kg perävaunu.

        Paras ja vahvin auto mitä koskaan ollut, ei ongelmia 100000 ohitettu, en vaihtanut i20 1,4 sehän on pliisu, kun myyjän resukka ei automaalla edes tiedä mitä myy. En anna 110 hv turboa ilmaiseksi kroatiassa tehtyyn pliisuun 1,4 tai sen pliisuun dieseliin.

        kaikki pliisuja myös hondan ja toytan pikkudieselit tähän malliin nähden.

        Katso rungon numero ja kansaivälisiltä sivuilta omistatko 88 hv vai 108 hv mallin... Kaiki jotka kehuu yletöntä pirteyyttä pitää ymärtää mitä 110 hv tarkoittaa 1100 kg rungossa, sama kuin volvossa 185 hv.


    • Paistikas!

      Omalla dieselillä on nyt ajettu 5000km ja hyvin on toiminut. Kulutus on ajotietokoneen mukaan ollut noin 5,1 litraa, mutta todellisuudessa taitaa olla muutaman desin kovempi. Toivotaan, että laskisi muutaman desin sisäänajettaessa.

      Webastosta ei minullakaan ole tietoa, mutta hinta saattanee olla aikasta kova.

      Maantie- ja moottoritieajossa auto on todella hyvä ja ohitukset on helppo tehdä railakkaan väännön ja kiihtyvyden turvin.

      • juizi hui

        Ei kai nyt 5000km ajetussa yhtään missään autossa PITÄS VOIDA OLLA MITÄÄN VIKAA ???!!!! Kaverilla on nyt 230000 ajettu 2005 1,5 diesel getz ja ainoo mitä on tehty on heti uutena vaihdettu nokkaakseli Takuuseen , 190 tkm paikkeilla naftan siirtopumppu rupes vuotaa ja vaihdettiin takuuseenja nyt 230tkm kohdalla nokka vaihdettu ja maksoi noin 1000€ Eli todella vähän on mitään korjattavaa ollu. Auto pyörii lähettiajossa stadissa ja on ollu uudesta asti lähettiajossa, tosin räkänokat ei sille duuniin pääse, eli revitelty ja kaahattu aika vähän . Samalla kaverilla on myös 230tkm ajettu A mersu diesel 2004 ja sitä mm. viimevuonna korjattu yli 8000 EUROLLA !!!!!! Ja Opel Combo samoin tuhansilla korjattu ja Opel Vivaroita ei edes enää harkitse ostavansa kun ovat jatkuvasti pajalla milloin mistäkin syystä


      • mezy
        juizi hui kirjoitti:

        Ei kai nyt 5000km ajetussa yhtään missään autossa PITÄS VOIDA OLLA MITÄÄN VIKAA ???!!!! Kaverilla on nyt 230000 ajettu 2005 1,5 diesel getz ja ainoo mitä on tehty on heti uutena vaihdettu nokkaakseli Takuuseen , 190 tkm paikkeilla naftan siirtopumppu rupes vuotaa ja vaihdettiin takuuseenja nyt 230tkm kohdalla nokka vaihdettu ja maksoi noin 1000€ Eli todella vähän on mitään korjattavaa ollu. Auto pyörii lähettiajossa stadissa ja on ollu uudesta asti lähettiajossa, tosin räkänokat ei sille duuniin pääse, eli revitelty ja kaahattu aika vähän . Samalla kaverilla on myös 230tkm ajettu A mersu diesel 2004 ja sitä mm. viimevuonna korjattu yli 8000 EUROLLA !!!!!! Ja Opel Combo samoin tuhansilla korjattu ja Opel Vivaroita ei edes enää harkitse ostavansa kun ovat jatkuvasti pajalla milloin mistäkin syystä

        Ton että uudessa autossa ei voi olla vikaa. Kyllä niitä vaan nykyään on. Kaveri osti Golfin ja vajaan viikon jälkeen korjaamolle, useita vikoja. Toinen osti C 180:n (Mersu) ovitiivisteet päästi vettä että hiekkaa sisään, ensimmäinen uusi auto joka ton teki. Itsellä oli Opel Astra jossa mittaristo näitti mitä sattui heti uutuuttaan. Tutulla Corolla jossa sama vika. Toyotissa ollut enemmänkin viallisia tietokonenäyttöjä ja samoin Skodissa. Volkkarin turbo, alilämpö, katkeilevat polkimet ja DSG murheet onkin ihan oma lukunsa, täytyy vaan ihmetellä miten pystyyvät myymään moista.


      • Bergtsten
        mezy kirjoitti:

        Ton että uudessa autossa ei voi olla vikaa. Kyllä niitä vaan nykyään on. Kaveri osti Golfin ja vajaan viikon jälkeen korjaamolle, useita vikoja. Toinen osti C 180:n (Mersu) ovitiivisteet päästi vettä että hiekkaa sisään, ensimmäinen uusi auto joka ton teki. Itsellä oli Opel Astra jossa mittaristo näitti mitä sattui heti uutuuttaan. Tutulla Corolla jossa sama vika. Toyotissa ollut enemmänkin viallisia tietokonenäyttöjä ja samoin Skodissa. Volkkarin turbo, alilämpö, katkeilevat polkimet ja DSG murheet onkin ihan oma lukunsa, täytyy vaan ihmetellä miten pystyyvät myymään moista.

        Getz Dieselin kulutus suuri? MITÄH? Minulla on vm 2005 Diesel Getz ja kulutus on matka-ajossa n.4, sekalaisessa ajossa n.5 ja suurin kulutus mitä kaupunkiajossa on tullut, oli 6,1 l/100 km. Olen lastuttanut sen ja kulutus ei juurikaan muuttunut. Alkuaanhan siinä oli 82 hv ja 186 nm vääntöä, minusta se oli vain keskinkertaisen tehokas, ei millään muotoa tehokas mutta nyt on. Ostin siihen tehoboxin ja nyt pitää olla vähintään 150 hv auto jos meinaa pysyä kiihdytyksissä mukana. Se kulkee gps:n mukaan 205 km/h todellista ja kiihtyy 9 sek 0-100 km/h. Ohituskiihtyvyys on todella hyvä, yleensä muut autot ovat tien tukkona. Tehoboxissa ruiskutus ja ahtopaineet lisääntyivät ja koneeseen tuli n. 110 hv, vääntöä 250 nm eli tuolle korille se on paljon. Välitykset getzissä on pitkät joten tästäkin syystä kulutus on pieni. Kun dieseliä piristää, kulutus yleensä pienenee koska moottorin hyötysuhde kasvaa. Bensa-autossa kulutus kasvaa jos sitä virittää.

        Kestävyydestä en osaa sanoa vielä mitään koska olen ajanut sillä vasta 83000 km vielä toistaiseksi siinä ei ollut mitään korjattavaa.


    • Eving oli
    • Ei parempaa

      215600 km ajettu huollot lopetettu kun viisivuotta tuli täyteen, öljyt vaihdan nyt itse, ei parempaa auto siihen hintaan saa mitä getz maksoin uutena,.Kulutus 5,2 litraa,uudet jarrupalat 150000 tuhannessa ja pari poltinta palanut. siinä kaikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1478
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1139
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      984
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      254
      944
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      193
      924
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      15
      823
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe