Omenapuun peseminen painepesurilla

Dicco

Hei,

Olen kuullut, että omenapuun voisi pestä painepesurilla. Näin saisi helposti sammaleen ja muun ylimääräisen irti rungosta. Onko kellään kokemuksia asiasta ja onko käyttänyt jotain kasvinsuojeluainetta pesun yhteydessä (esim. Tolua)

4

2084

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeppe

No olipa mieleenkiintoinen idea. Totahan voisi kokeilla. Itse olen kovalla harjalla harjannut sammalta pois. Painepesurin etäisyyttähän voi säädellä pesukohteesta, joten tuskin siinä isoa vahinkoa voi tulla.

• niksipirkka

toinen hyvä idea: pese pesukoneessa.
      puuta pitää luonnollisesti vähän pilkkoa mut äkkiäkös sen tekee, varsinkin nuorella puulla ei pätkiminen kauaa kestä.

jos et omista pesukonetta kokeile tiskikonetta. siihen haarukkaveitsitelineeseen saa kivasti risut pystyyn.

• Dicco

Tässä taas kommentti kertakäyttöpuutarhurilta. Joka ostaa yksivuotisia kasveja ettei pettyisi itsensä kun monivuotiset kuolevat kasiin. Mutta on kuitenkin saanut ne kolme porkkanaa kasvatetuksi neljän kesän aikana.

• Anonyymi

tuo pesukonepilkkaaja ei ehkä ymmärrä painepesurin hyödyllisyyttä omenapuun hoidossa. sen avulla saa mainiosti irtokuoren alla pesivät toukat pois. toukat tekevät madonreikiä omenoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      163
      941
    2. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      86
      780
    3. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      57
      751
    4. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      71
      711
    5. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      46
      633
    6. Kerro jokin

👻 tarina
      Ikävä
      60
      572
    7. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      71
      556
    8. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      35
      545
    9. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      537
    10. 26
      531
    Aihe