Hei,
Olen kuullut, että omenapuun voisi pestä painepesurilla. Näin saisi helposti sammaleen ja muun ylimääräisen irti rungosta. Onko kellään kokemuksia asiasta ja onko käyttänyt jotain kasvinsuojeluainetta pesun yhteydessä (esim. Tolua)
Omenapuun peseminen painepesurilla
4
1898
Vastaukset
- Jeppe
No olipa mieleenkiintoinen idea. Totahan voisi kokeilla. Itse olen kovalla harjalla harjannut sammalta pois. Painepesurin etäisyyttähän voi säädellä pesukohteesta, joten tuskin siinä isoa vahinkoa voi tulla.
- niksipirkka
toinen hyvä idea: pese pesukoneessa.
puuta pitää luonnollisesti vähän pilkkoa mut äkkiäkös sen tekee, varsinkin nuorella puulla ei pätkiminen kauaa kestä.
jos et omista pesukonetta kokeile tiskikonetta. siihen haarukkaveitsitelineeseen saa kivasti risut pystyyn.- Dicco
Tässä taas kommentti kertakäyttöpuutarhurilta. Joka ostaa yksivuotisia kasveja ettei pettyisi itsensä kun monivuotiset kuolevat kasiin. Mutta on kuitenkin saanut ne kolme porkkanaa kasvatetuksi neljän kesän aikana.
- Anonyymi
tuo pesukonepilkkaaja ei ehkä ymmärrä painepesurin hyödyllisyyttä omenapuun hoidossa. sen avulla saa mainiosti irtokuoren alla pesivät toukat pois. toukat tekevät madonreikiä omenoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848505
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504168
- 593692
- 513166
- 502930
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262636- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382103- 292076