Raskauspahoinvointi/metopram

rv 8+3

Vinkkeijä kaivataan! Pahoinvointi (jatkuva paha olo ja oksentelu) alkoi rv 6 ja nyt viikoja takana 8 3 ja tuntuu et olo vaan pahenee! Oon yrittäny kaikenlaisia kikkoja pahan olon helpottamiseksi mutta mistään ei tunnu olevan apua! Lääkäri määräsi metopram nimistä pahoinvointilääkettä jota en ole kuitenkaan rohjennut ottaa pakkauksessa olevien varoitustekstien vuoksi! Työssä oleminen täysin mahdotonta, nyt vietänkin ennenaikaisesti kauan odotettuja kesälomapäiviä!! GGRRRR.......

8

636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • angel.

Voi harmi, että sulla on noin paha olla raskausaikana. Kannattais varmaan vaikka soittaa ja kysästä siitä pahoinvointilääkkeestä tarkemmin, että saako sitä käyttää raskausaikana. Toisaalta luulis kyllä että saa, jos lääkäri sen kerran on sulle määrännyt.. varmaan se tiesi kuitenkin sun raskaudesta silloin?
      Voimia ja koita jaksaa! Oon kuullut, että pahoinvointi helpottaa yleensä raskauden puolivälissä.

• Huokaus vaan

Lääkepakkauksissa on omanlaisensa varoitustekstit siksi, että täten lääkefirmat pääsevät kaikenlaisesta vastuusta tuotteittensa suhteen.

Jos lääkäri kuitenkin jotain lääkettä määrää, sitä voi kyllä syödä ohjeiden mukaan. Tai sitten voi tietysti esittää olevansa viisaampi kuin kaikki maailman lääkärit yhteensä.

• JOS........

lääkärikin sanoo että on mahdollista saada sivuvaikutuksia! tyyliin että "otappa omalla vastuulla", minä ainakin jätin ottamatta!

• la kesäkuussa

mulla pahoinvointi alko rv 6 ja nyt menossa rv 31 eikä vieläkä oo helpannu.pahoinvointilääkkeet ja b-vitamiinit kokeiltu ja mikään ei oo tehonnu vaan on pahentanu asiaa.oon ollu kokoajan melkein saikulla ja nyt lääkäri kirjotti saikun loppuun asti koska töissä en todellaka pysty oleen ku kokoajan oksennan.kaikilla se ei helppaa ollenka ja mä kuulun just niihin.

• yökk... yök

rv 11 menossa ja paha olo tuntuu pahenevan. tänään jäin pois koulusta jo 3 krt 2vko aikana pahan olon takia.eilen lähdin kesken päivän. olotila nii kamala että haluaisin lopettaa koko koulun! mut valmistun kesällä,ja pakko vaan kestää kun niin vähän aikaa enää jäljellä. tuskallista on, stessaan koko ajan jaksamiseni takia!pahaa oloa jatkuu aamusta iltaan,neuvolassa sanotaan se helpottaa kohta 4kk paikkeilla! vinkkejä pahaan oloon todella kaivataan!

• rv 8 + 3

Soitin sitten epätoivon partaalla Jorviin ja naistenklinikalle ja lupa tuohon lääkkeeseen suotiin! Sanoivat että metopram pahoinvointilääke on usein raskauspahoinvoinnin yhteydessä käytetty lääke eikä missään tapauksessa ole ilmennyt sikiölle epämuodostumia yms. vaara tekijää. mutta tiedä sitten... mulla ei kuitenkaan pysy mikään ruoka sisällä joten uskallaudun turvautumaan tähän lääkkeeseen siinä toivossa että oloni helpottuu edes hetkeksi, vahingoittamatta kasvavaa olentoa sisälläni!

• minä vain

Hei. Minulle on määrätty kahdessa raskaudessa metopramia juuri sen takia, että se helpottaa tuohon pahoinvointiin. Jouduin olemaan sairaalassa pari viikkoa tiputuksessa molempien aiempien raskauksieni kanssa ja metopram auttoi. Ja molemmista lapsista tuli terveitä ja yli 4 kiloisia vesseleitä. Eli ota ihmeessä lääkettä jos lääkäri on sitä sinulle määrännyt ja katsonut että siitä voisi olla sinulle apua =)

• yhen äiti 80

Voimia teille kaikille pahoinvoiville...kyllä se siitä...mulla esikoista oottaessa alko pahoinvointi heti kun tein testin n. rv 7-8 ja kesti n. viikolle 12-14 asti...ja toi aika tuntui ikuisuudelta, tuntu ettei pääse sängystä ylös eikä voinu edes kauppaa mennä ku piti sielläkii oksentaa mut sit se loppu ku seinää. Nyt taas rv 6 menossa ja kiauhulla odotan millo alkaa oksentelu....toivottavast ois lievempää tällä kertaa :-{

Onnellista odotusta kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2723
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      44
      1216
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe