rescue koirat

Hanne

Suomessa kun on ja tulee aina olemaan kodittomia koiria niin minkä ihmeen takia niitä pitää vielä rajantakaa hakea lisää? Siis nää rescue koirat. Onko siitä tullu joku muoti-ilmiö? Voi rinta rottingilla olla koirapuistossa ja kertoa millaisista oloista koira on pelastettu ja olla olevinaan suuri hyväntekijä. Niitä kodittomia ja kaltoinkohdeltuja löytyy myös Suomesta...    

148

15358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etten oikein hyvää syytä keksi miksi niitä tänne suomeen pitäisi tuoda kun omiakin on,ja kun oon paljon noita rescue tarinoita lukenut,niin ihmettelen usein millä ne tuonnit valitaan?Monesti tuotu koira on elänyt vain muutaman viikon ennen luonnollista kuolemaa tai vaivojen takia lopettamista.En tiedä mikä niissä sitten se taika on,uskon kuitenkin vilpittömästi että monet luulevat tosiaan tekevänsä hyvän teon ja onhan niistä toki moni mukavan lemmikin saanutkin,en minä sitä kiistä.Mutta pelastetaan ensin suomalaiset kiertokoirat,niitä apulat ja pörssit pullollaan.

      • Anonyymi

        On Suomessakin uutta kotia kaipaavia koiria, mutta vähemmän kuin esimerkiksi Romaniassa. Sen vuoksi on helpompaa löytää sopiva koira tuhansista ulkomaisista koirista kuin suomalaisista koirista. Suomessa on näet vaikeampaa löytää rescuekoiria, koska täällä ei ole kovin isoa ja helposti saatavilla olevaa valikoimaa. Sitäpaitsi miksi ei toisi ulkomailta? Saahan sieltäkin ihania koiria. Tautiriakiäkään ei tule, kun hankkii koiran vastuulliselta rescuekoirayhdistykseltä.


      • Anonyymi

        Aivan liikaa koiria suomessa ja vielä venäjältä tuodaan jotka on varmaankin sairaita. Ihan hullua touhua. Lailla pitää kieltää tuonti koirat kun suomessakin on liikaa koiria hukutaan paskaan.


    • Hmmmm

      Minä en ole rasisti koiriin liittyenkään, yhtä hyvin kelpaisi ulkomainen kuin suomalainen koira, jos rescuetapauksen ottaisin.

      Yhden tunnen, se on hankittu siksi, että omistaja tapasi kyseisen koiran lomallaan ulkomailla, ja lähti itse ajamaan asiaa että sai koiran Suomeen. Eli, ihastui vaan ko. koiraan yksilönä taustasta ja maasta riippumatta.

      • alottaja

        nyt tällaista tapausta vaan siis näitä jotka esim tallinnassa kerää näitä irtokoiria ym kaltoinkohdeltuja. Tässä hyvä esimerkki: http://www.rekkurescue.com/RRsivut/kodinsaaneet/felix.htm
        Miksi tuo koira piti tuoda suomeen kuolemaan tai siis lopetettiinko se jostain syystä? Suomessakin niitä kodittomia riittää, ei niitä tarvitsisi tolkuttomasti rajan takaa tuoda...


      • ........
        alottaja kirjoitti:

        nyt tällaista tapausta vaan siis näitä jotka esim tallinnassa kerää näitä irtokoiria ym kaltoinkohdeltuja. Tässä hyvä esimerkki: http://www.rekkurescue.com/RRsivut/kodinsaaneet/felix.htm
        Miksi tuo koira piti tuoda suomeen kuolemaan tai siis lopetettiinko se jostain syystä? Suomessakin niitä kodittomia riittää, ei niitä tarvitsisi tolkuttomasti rajan takaa tuoda...

        Enpä osaa kertoa lopetettiinko ja miksi... Sinänsä pitäisin kuitenkin hyvänä asiana, että joku viitsii noitakin kurjia yrittää hoitaa.


      • onhan
        ........ kirjoitti:

        Enpä osaa kertoa lopetettiinko ja miksi... Sinänsä pitäisin kuitenkin hyvänä asiana, että joku viitsii noitakin kurjia yrittää hoitaa.

        se hyvä asia mutta kun niitä koiria on täälläkin aivan riittävästi. Eikö ensin pitäisi hoitaa omat koirat kuntoon. Kuka pitää suomalaisten kodittomien koirien puolia...


      • pomppukoira
        alottaja kirjoitti:

        nyt tällaista tapausta vaan siis näitä jotka esim tallinnassa kerää näitä irtokoiria ym kaltoinkohdeltuja. Tässä hyvä esimerkki: http://www.rekkurescue.com/RRsivut/kodinsaaneet/felix.htm
        Miksi tuo koira piti tuoda suomeen kuolemaan tai siis lopetettiinko se jostain syystä? Suomessakin niitä kodittomia riittää, ei niitä tarvitsisi tolkuttomasti rajan takaa tuoda...

        on kaksi virolaista ja yksi suomalainen rescue-koira.kyllä muiden maiden eläimiäkin pitää auttaa,eihän koskaan saada mitään muutoksia eläinten kohtelussa.just tämä suomalaisten halu auttaa vaikkapa viron koiria on vaikuuttanut vuosien aikana virolasten asenteisiin eläimiä kohtaan paljon.onhan sitä suomalaisia lapsiakin vailla kotia ja silto niitä adoptoidaan muista maista.tämän heitin tähän koska multa aina kysytään miksi autan eläimiä mikset lapsia tai miksi autat viron koiria mikset suomen.

        nyt mulle ei enempää koiria mahdu,mutta seuraavat koirani tulevat aivan varmasti joko naapurista tai sitten suomesta ja siis nimenomaan rescue koiria.koskaan ikinä en aio ostaa pentua kasvattajilta,mulle tulee nämä elänsuojelu tapaukset ensin.


      • logiikalla
        pomppukoira kirjoitti:

        on kaksi virolaista ja yksi suomalainen rescue-koira.kyllä muiden maiden eläimiäkin pitää auttaa,eihän koskaan saada mitään muutoksia eläinten kohtelussa.just tämä suomalaisten halu auttaa vaikkapa viron koiria on vaikuuttanut vuosien aikana virolasten asenteisiin eläimiä kohtaan paljon.onhan sitä suomalaisia lapsiakin vailla kotia ja silto niitä adoptoidaan muista maista.tämän heitin tähän koska multa aina kysytään miksi autan eläimiä mikset lapsia tai miksi autat viron koiria mikset suomen.

        nyt mulle ei enempää koiria mahdu,mutta seuraavat koirani tulevat aivan varmasti joko naapurista tai sitten suomesta ja siis nimenomaan rescue koiria.koskaan ikinä en aio ostaa pentua kasvattajilta,mulle tulee nämä elänsuojelu tapaukset ensin.

        Niin, yhtä hyvinhän voisi rotukoirien omistajilta kysellä, miksi ostat rotukoiran kasvattajalta, kun kodittomia on niin paljon.


      • Haukkumaton
        onhan kirjoitti:

        se hyvä asia mutta kun niitä koiria on täälläkin aivan riittävästi. Eikö ensin pitäisi hoitaa omat koirat kuntoon. Kuka pitää suomalaisten kodittomien koirien puolia...

        Niin, tai kodittomien kissojen... Suomessa kodittomat kuitenkin viimeistään kaupunki kerää löytökotiin, eivät kärsi kaduilla vuodesta toiseen. Joko sitten löytyy uusi koti, tai jos ei, niin piikille kaiketi sitten menevät. Sekin on kuitenkin parempi kuin katuelämä ja mahdollinen lisääntyminenkin kaduilla.


      • cathyyyy
        alottaja kirjoitti:

        nyt tällaista tapausta vaan siis näitä jotka esim tallinnassa kerää näitä irtokoiria ym kaltoinkohdeltuja. Tässä hyvä esimerkki: http://www.rekkurescue.com/RRsivut/kodinsaaneet/felix.htm
        Miksi tuo koira piti tuoda suomeen kuolemaan tai siis lopetettiinko se jostain syystä? Suomessakin niitä kodittomia riittää, ei niitä tarvitsisi tolkuttomasti rajan takaa tuoda...

        porukka tuo kissojaki suomeen. Onks tosiaan niin että on parempi olla koditon Suomessa kun Eestissä?
        Tosta koirasta en tiedä mitään, mut oon seurannu pelastetaan koirienki palstaa ja kyllä aika paljon tuodaan sairaita koiria tai sit vanhoja hoitokoteihin. Onks sekään nyt ihan oikein??
        Musta ne jotka ottaa koiran esim. Eestist on eriasia ku näitten kodittomien tuonti tällee.


      • mussumaani
        ........ kirjoitti:

        Enpä osaa kertoa lopetettiinko ja miksi... Sinänsä pitäisin kuitenkin hyvänä asiana, että joku viitsii noitakin kurjia yrittää hoitaa.

        onko kellekään tullut mieleen että kaikkia sairauksia ei välttämättä huomata heti, vaan eläin on ehtinyt tulemaan jo Suomeen. On se eläimen kannalta parempi että saa olla edes hetken rakastettu perheenjäsen kuin se että kuolee jossain tarhalla, ainoana seurana vain naapuri aitauksessa haukkuva koira.


      • deirdre2
        alottaja kirjoitti:

        nyt tällaista tapausta vaan siis näitä jotka esim tallinnassa kerää näitä irtokoiria ym kaltoinkohdeltuja. Tässä hyvä esimerkki: http://www.rekkurescue.com/RRsivut/kodinsaaneet/felix.htm
        Miksi tuo koira piti tuoda suomeen kuolemaan tai siis lopetettiinko se jostain syystä? Suomessakin niitä kodittomia riittää, ei niitä tarvitsisi tolkuttomasti rajan takaa tuoda...

        Hanne voi varmasti vastata RR:n puolesta.


      • paivansadeko
        logiikalla kirjoitti:

        Niin, yhtä hyvinhän voisi rotukoirien omistajilta kysellä, miksi ostat rotukoiran kasvattajalta, kun kodittomia on niin paljon.

        helppo vastata, kun haluan rekisteröidyn rotukoiran ostan sen kasvattajalta enkä löytöeläintarhasta.


      • sisu
        onhan kirjoitti:

        se hyvä asia mutta kun niitä koiria on täälläkin aivan riittävästi. Eikö ensin pitäisi hoitaa omat koirat kuntoon. Kuka pitää suomalaisten kodittomien koirien puolia...

        Olisiko vaikkapa esim. Animalia, Hesy, Sey ja vielä lisäksi melkeinpä jokaisesta eri kaupungista löytyvät omat eläinsuojelu yhdistykset... ja myöskin yksityiset suomalaiset ihmiset niinkuin sinä "onhan". Eikös niin;)


      • Anonyymi
        paivansadeko kirjoitti:

        helppo vastata, kun haluan rekisteröidyn rotukoiran ostan sen kasvattajalta enkä löytöeläintarhasta.

        Mutta miksi haluat rotukoiran? Sitähän tässä kysyttiin!


    • näen asian näin.

      jos ottaisin rescue koiran, niin luultavimmin ottaisin sen Eestistä.
      En sen takia että siellä olisi jotenkin paremmat koirat, ei. Asiahan on täysin päinvastoin.
      Virossa koiraparoilla on paljon huonommat olot kuin suomen kodittomilla. Sen takia merentakaa.
      Suomessa ei varmaankaan koirat palellu yöllä kuoliaiksi tai kuole rotanpuremiin yms..
      Mutta mielipiteitä monia, tämä minun.

    • RicoValentin

      Tuota samaa asiaa olen miettinyt kauan, että miksei auteta ekaks meidän omia koiraparkoja ja sitten vasta esim. Viron rescue koiria.

      Huonoin selitys mitä olen asiasta lukenut on se kun joku selitti että jos haluaa Suomalaisen rescue koiran niin pitää tehdä kauheat selvitykset melkeinpä sukuselvityksineen eli helpommalla pääsee kun hakee koiran Virosta. Kyseisen selityksen antanut henkiö ei siis tajunnut ettei häntä pidetty Suomessa varmana kodin tarjoajana, tästä taas voi vetää johtopäätöksen että Virolaisen rescue koiran saa kuka tahansa joka vaivautuu sinne asti.

      Mutta joka tapauksessa loppujenlopuksi tärkeintähän on se että koira oli se sitten mistä maasta tahansa saa hyvän ja pysyvän kodin.

      • Sari-PETS

        sanoa että ainakin meidän kautta koiraa ei saa noin vaan. Omistaja ehdokkaat kaikki haastatellaan.
        Kuka vaan ei siis saa ainakaan meidän yhdistyksen kautta koiraa. Siitä kielii todella alhainen uudelleen kotiutujien määrä.


      • Sinulle.
        Sari-PETS kirjoitti:

        sanoa että ainakin meidän kautta koiraa ei saa noin vaan. Omistaja ehdokkaat kaikki haastatellaan.
        Kuka vaan ei siis saa ainakaan meidän yhdistyksen kautta koiraa. Siitä kielii todella alhainen uudelleen kotiutujien määrä.

        Älä noista piittaa, mustamaalaavat oikeastaan jokaista jostain syystä. Teet hienoa työtä, mukavaa että on tuollaisia ihmisiä!


      • Sari-PETS
        Sinulle. kirjoitti:

        Älä noista piittaa, mustamaalaavat oikeastaan jokaista jostain syystä. Teet hienoa työtä, mukavaa että on tuollaisia ihmisiä!

        Se on aina mukavaa saada tällaista palautetta :)


    • HanskiK

      Näin puhuu ihminen joka "myy" rescuekoiria Apulassa!

      • kuule.

        myy mitään koiria yhtään missään.


    • seropipoitsut

      Koira oli jo tuotu aikaisemmin Suomeen,koska joku perhe oli sen tarhalta valinnut.Sitten kun koiralla vihdoin oli rokotukset,sirutukset ja passi ja koira oli matkalla Suomeen olikin perhe perunut ottamisen.
      Koira siis joutui hoitokotiin siksi aikaa,että sille löytyy uusi koti. Minä sen bongasin ja päätin mennä katsomaan. Koska koira tuntui elämän iloiselta ja muuten terveeltä yksilöltä,jos ei aliravitsemusta lasketa,niin päätin että voin antaa koiralle varmasti hyvän ja pysyvän kodin.
      Kertaakaan en ole katunut päätöstäni ja mielestäni jokainen koiran ottaja saisi mennä ensin itseensä ja miettiä pystyykö takaamaan koiralle hyvät oltavat ja viettämään sen kanssa sen loppuelämän.
      Minulla ei ole mitään rescue koiria vastaan,joskus tuntuu että ihmiset panostavat niiden koulutukseen ja hyvinvointiin enemmän,kuin ns. normaaliin koiraan joka pentuna on Suomesta otettu.
      Jokainen tekee oman päätöksen mistä koiransa hankkii,ja jos virosta tuotu rescue koira saa ihmiselle sellaisen tunteen,että on tehnyt jotain hyvää eläinten puolesta niin miksi sitä tunnetta pitisi mennä pilaamaan?
      Meitä ihmisiä kun on moneen junaan,niin auttamisen näkökulmakin on erilainen,joku tuntee auttavansa,kun lähettää eläinsuojeluyhdistykselle rahaa ja joku taas silloin kun ottaa sieltä eläimen,toisia ei maan rajatkaan pidättele ja haluavat auttaa myös muitten maitten eläimiä,kuka milläkin tyylillä.
      Luulen että kodittomille koirille Suomessakin on halukkaita ottajia,koska onhan täällä näitä auttamisenhaluisia ihmisiä paljon...Mutta jokainen tyylillään..

    • Aloittaja

      Siis minun nimeni ei ole oikeasti Hanne! Olisin voinut kirjoittaa siihen myös Henna! Minua on turha sotkea tuohon HanneP:hen joka noita koiria välittää tuolla myyntipalstalla!

      • BaBaLyy

        Vaan koetan kirjoittaa ihan omalla nickilläni.

        Minulla ei ole Virosta tuotuja vastaan mitään, nytkin hoidossa on ihania kaukkarivauvoja, tai on vielä yksi kolmesta, kaksi lähtivät jo uuteen kotiin. Nämä pennut tulivat Rekkurescuen kautta virosta minulle kotihoitoon.

        Samoin on ollut Vanja ja Mees rekkujen kautta. Lauantaina tulee Dina.

        En tee eroa suomalaisiin ja virolaisiin tai minkään muunkaan maalaisiin koiriin, kaikki ansaitsevat hyvän kodin.

        Enkä ole "VÄLITTÄJÄ" vaan sijaiskoti, ja huomannut että varsin tarpeeseen. Jos joku pelkää minun tällä tienaavaan, tervetuloa vain vaikka muutamaksi päiväksi mukaani niin näkee mihin ne rahat menee...Tai riittää kun luette päiväkirjaani...


      • BaBaLyy
        BaBaLyy kirjoitti:

        Vaan koetan kirjoittaa ihan omalla nickilläni.

        Minulla ei ole Virosta tuotuja vastaan mitään, nytkin hoidossa on ihania kaukkarivauvoja, tai on vielä yksi kolmesta, kaksi lähtivät jo uuteen kotiin. Nämä pennut tulivat Rekkurescuen kautta virosta minulle kotihoitoon.

        Samoin on ollut Vanja ja Mees rekkujen kautta. Lauantaina tulee Dina.

        En tee eroa suomalaisiin ja virolaisiin tai minkään muunkaan maalaisiin koiriin, kaikki ansaitsevat hyvän kodin.

        Enkä ole "VÄLITTÄJÄ" vaan sijaiskoti, ja huomannut että varsin tarpeeseen. Jos joku pelkää minun tällä tienaavaan, tervetuloa vain vaikka muutamaksi päiväksi mukaani niin näkee mihin ne rahat menee...Tai riittää kun luette päiväkirjaani...

        sivut olivat siis http://www.pelastapiikilta.urli.net

        sieltä löytyy päiväkirja ja PALJON muuta tietoa.


      • sitä
        BaBaLyy kirjoitti:

        Vaan koetan kirjoittaa ihan omalla nickilläni.

        Minulla ei ole Virosta tuotuja vastaan mitään, nytkin hoidossa on ihania kaukkarivauvoja, tai on vielä yksi kolmesta, kaksi lähtivät jo uuteen kotiin. Nämä pennut tulivat Rekkurescuen kautta virosta minulle kotihoitoon.

        Samoin on ollut Vanja ja Mees rekkujen kautta. Lauantaina tulee Dina.

        En tee eroa suomalaisiin ja virolaisiin tai minkään muunkaan maalaisiin koiriin, kaikki ansaitsevat hyvän kodin.

        Enkä ole "VÄLITTÄJÄ" vaan sijaiskoti, ja huomannut että varsin tarpeeseen. Jos joku pelkää minun tällä tienaavaan, tervetuloa vain vaikka muutamaksi päiväksi mukaani niin näkee mihin ne rahat menee...Tai riittää kun luette päiväkirjaani...

        välittäjä sanaa millään pahalla. Anteeksi jos ymmärsit väärin. Minua vaan ärsyttää nuo jotka päättelee heti nimimerkistä ja kirjoitus tyylistä että sinä oot sama ku tuo tuolla ja niin edespäin... Mielestäni tuo sinun hommasi on hienoa, ja niin on nuo rescue hommatkin. Mutta eikö kannattaisi tarkkaan harkita minkälaisia koiria pelastaa. Kaikki ei ole yhteiskunta kelpoisia... Ei vaikka kuinka saisi hellyyttä ja hoivaa...


      • Sari-PETS
        BaBaLyy kirjoitti:

        Vaan koetan kirjoittaa ihan omalla nickilläni.

        Minulla ei ole Virosta tuotuja vastaan mitään, nytkin hoidossa on ihania kaukkarivauvoja, tai on vielä yksi kolmesta, kaksi lähtivät jo uuteen kotiin. Nämä pennut tulivat Rekkurescuen kautta virosta minulle kotihoitoon.

        Samoin on ollut Vanja ja Mees rekkujen kautta. Lauantaina tulee Dina.

        En tee eroa suomalaisiin ja virolaisiin tai minkään muunkaan maalaisiin koiriin, kaikki ansaitsevat hyvän kodin.

        Enkä ole "VÄLITTÄJÄ" vaan sijaiskoti, ja huomannut että varsin tarpeeseen. Jos joku pelkää minun tällä tienaavaan, tervetuloa vain vaikka muutamaksi päiväksi mukaani niin näkee mihin ne rahat menee...Tai riittää kun luette päiväkirjaani...

        Millaisin perustein valitset kodit näille kaukkari pennuille?
        Laumanvartijoitten kanssa, sekoitustenkin, on aina käytettävä harkintaa ja ymmärrettävä millaisesta koirasta on kyse.
        Keskustelin erään kasvattajan kanssa. Hän tiivisti mielestäni hyvin.. "Ensimmäisen LGD:n tullessa taloon luulin tietäväni kaiken koirista ja siitä mitä niitten päässä liikkuu ja tiesinkin, mutta en tiennyt mitään siitä mitä liikkuu LGD:n mielessä"
        Kukaan ei tietysti voi tietää kaikkea eikä hänkään tähdännyt siihen että olisi kaikki tietävä vaan vertasi LGD koiraa toiseen ja yleisempään rotuun. Tällä kasvattajalla on takanaan vuosien kokemus suojelusta.
        Suomessa kasvattajat painivat sen ongelman kanssa että on niin paljon LGD koiria rescueina.
        Kun sitten näitä tulee rescueina vielä muista maista niin tilanne onkin jo melko räjähdys altis.
        LGD rotuja tunteva tietää sekä ymmärtää että aikuiselle LGD:lle kodinvaihtaminen on hyvin stressaavaa. Kun kasvattajat jotka rodun tuntevat eivät aina pysty valitsemaan koteja siten että koira siinä samassa kodissa pysyisi ja se osattaisiin kasvattaa yhteiskunta kelpoiseksi niin minua ainakin kiinnostaa miten tässä tapauksessa se onnistuu?


      • mussumaani
        Sari-PETS kirjoitti:

        Millaisin perustein valitset kodit näille kaukkari pennuille?
        Laumanvartijoitten kanssa, sekoitustenkin, on aina käytettävä harkintaa ja ymmärrettävä millaisesta koirasta on kyse.
        Keskustelin erään kasvattajan kanssa. Hän tiivisti mielestäni hyvin.. "Ensimmäisen LGD:n tullessa taloon luulin tietäväni kaiken koirista ja siitä mitä niitten päässä liikkuu ja tiesinkin, mutta en tiennyt mitään siitä mitä liikkuu LGD:n mielessä"
        Kukaan ei tietysti voi tietää kaikkea eikä hänkään tähdännyt siihen että olisi kaikki tietävä vaan vertasi LGD koiraa toiseen ja yleisempään rotuun. Tällä kasvattajalla on takanaan vuosien kokemus suojelusta.
        Suomessa kasvattajat painivat sen ongelman kanssa että on niin paljon LGD koiria rescueina.
        Kun sitten näitä tulee rescueina vielä muista maista niin tilanne onkin jo melko räjähdys altis.
        LGD rotuja tunteva tietää sekä ymmärtää että aikuiselle LGD:lle kodinvaihtaminen on hyvin stressaavaa. Kun kasvattajat jotka rodun tuntevat eivät aina pysty valitsemaan koteja siten että koira siinä samassa kodissa pysyisi ja se osattaisiin kasvattaa yhteiskunta kelpoiseksi niin minua ainakin kiinnostaa miten tässä tapauksessa se onnistuu?

        Miten teillä kodit valitaan?? Otetaan esimerkiksi Koda, joka oli kaukkarisekoitus annettiin kerrostaloon eikä suostuttu etsimään uutta kotia, oli pitkään PK:n sivuilla etsimässä kotia, kunnes lopetettiin.
        Eli toisin sanoen, en ymmärrä että voit mitenkään kritisoida muiden tekemistä kun ette itsekään ole täydellisiä.


      • mussumaani
        mussumaani kirjoitti:

        Miten teillä kodit valitaan?? Otetaan esimerkiksi Koda, joka oli kaukkarisekoitus annettiin kerrostaloon eikä suostuttu etsimään uutta kotia, oli pitkään PK:n sivuilla etsimässä kotia, kunnes lopetettiin.
        Eli toisin sanoen, en ymmärrä että voit mitenkään kritisoida muiden tekemistä kun ette itsekään ole täydellisiä.

        Tuo vasta kysymys on sinulle tarkoitettu.


      • Sari-PETS
        mussumaani kirjoitti:

        Tuo vasta kysymys on sinulle tarkoitettu.

        No sitten minä vastaan siihen.

        Jos tämä nyt koski pelkästään Kodaa niin en ollut silloin vielä toiminnassa mukana, mutta tiedän sen verran että omistajaa kyllä yritettiin auttaa tulemaan toimeen koiran kanssa.

        Meillä ei ole koirissa vaihto eikä palautus oikeutta. Se selitetään jokaiselle omistajalle erikseen jo ennen varausta.
        Yhdessäkään koirassa ei tätä oikeutta saisi olla.
        Koiran hankintaa tulisi aina miettiä, myös ongelmia mitä koiran kanssa tulee eteen. Tätä teen omistajien kanssa ENNEN varausta. Varauksen jälkeen ja kun koira on uudessa kodissa tuemme omistajia ongelmien ratkaisussa.

        Täydellistä ihmistä ei tästä maailmasta löydä ja siksipä mekään sellaisia emme ole :)!!


      • MarikaTuo
        Sari-PETS kirjoitti:

        No sitten minä vastaan siihen.

        Jos tämä nyt koski pelkästään Kodaa niin en ollut silloin vielä toiminnassa mukana, mutta tiedän sen verran että omistajaa kyllä yritettiin auttaa tulemaan toimeen koiran kanssa.

        Meillä ei ole koirissa vaihto eikä palautus oikeutta. Se selitetään jokaiselle omistajalle erikseen jo ennen varausta.
        Yhdessäkään koirassa ei tätä oikeutta saisi olla.
        Koiran hankintaa tulisi aina miettiä, myös ongelmia mitä koiran kanssa tulee eteen. Tätä teen omistajien kanssa ENNEN varausta. Varauksen jälkeen ja kun koira on uudessa kodissa tuemme omistajia ongelmien ratkaisussa.

        Täydellistä ihmistä ei tästä maailmasta löydä ja siksipä mekään sellaisia emme ole :)!!

        Miksi Koda annettiin kerrostaloon?
        Se oli todella tyhmää.

        Miksi Pets ei auttanut etsimään Kodalle uutta kotia?
        Sekin oli todella tyhmää.

        Koda on vain yksi esimerkki. Muut yhdistykset saavat jatkuvasti paikkailla Petsin tekemiä virheitä.


      • Lara-PETS
        MarikaTuo kirjoitti:

        Miksi Koda annettiin kerrostaloon?
        Se oli todella tyhmää.

        Miksi Pets ei auttanut etsimään Kodalle uutta kotia?
        Sekin oli todella tyhmää.

        Koda on vain yksi esimerkki. Muut yhdistykset saavat jatkuvasti paikkailla Petsin tekemiä virheitä.

        Se oli virhe koiravaraajaltamme (Sari ei ollut koiravaraajana tuolloin), joka antoi koiran tälle henkilölle. Kukaan ei kuitenkaan voinut aavistaa että tällä ihmisellä olisi henkilökohtaisia ongelmia. Tiedän syyt miksi tämä ihminen halusi hylätä koiran ja minusta nuo syyt eivät olleet riittävän painavat hylätä tällainen ns. yhden miehen koira jonka sopeutuminen uuteen perheeseen olisi ollut ollut hyvin hankalaa. PETS tarjosi omistajalle neuvoja ja tukea, mutta sitä ei otettu vastaan. Koda oli LGD koiran pentu ja kaikki tiesivät sen, myös koiran omistaja, mutta silti hän tahtoi juuri tuon koiran. Tuon tapauksen jälkeen PETS yrittää olla antamatta LGD koiria suomeen, ehkäistäkseen tällaiset ongelmat. Minulla itselläni on kaksi tällaista koiraa ja olen iloinen siitä. Jos katsotte PETS galleriaa - suurin osa koirista on keskikokoisia.


      • BaBaLyy
        sitä kirjoitti:

        välittäjä sanaa millään pahalla. Anteeksi jos ymmärsit väärin. Minua vaan ärsyttää nuo jotka päättelee heti nimimerkistä ja kirjoitus tyylistä että sinä oot sama ku tuo tuolla ja niin edespäin... Mielestäni tuo sinun hommasi on hienoa, ja niin on nuo rescue hommatkin. Mutta eikö kannattaisi tarkkaan harkita minkälaisia koiria pelastaa. Kaikki ei ole yhteiskunta kelpoisia... Ei vaikka kuinka saisi hellyyttä ja hoivaa...

        Juup, ymmärsin ettet pahalla:)

        En ole pelastamassa kaikkia maailman koiria, vain terveitä,suht nuoria ja kotiutuskelpoisia...


      • Tellervo
        Sari-PETS kirjoitti:

        No sitten minä vastaan siihen.

        Jos tämä nyt koski pelkästään Kodaa niin en ollut silloin vielä toiminnassa mukana, mutta tiedän sen verran että omistajaa kyllä yritettiin auttaa tulemaan toimeen koiran kanssa.

        Meillä ei ole koirissa vaihto eikä palautus oikeutta. Se selitetään jokaiselle omistajalle erikseen jo ennen varausta.
        Yhdessäkään koirassa ei tätä oikeutta saisi olla.
        Koiran hankintaa tulisi aina miettiä, myös ongelmia mitä koiran kanssa tulee eteen. Tätä teen omistajien kanssa ENNEN varausta. Varauksen jälkeen ja kun koira on uudessa kodissa tuemme omistajia ongelmien ratkaisussa.

        Täydellistä ihmistä ei tästä maailmasta löydä ja siksipä mekään sellaisia emme ole :)!!

        Jos teidän kautta ottaa koiran ja sitä ei vaikka vuoden kuluttua voikaan pitää, miten toimitte?
        Yhtään koiraa ei koskaan hae uutta kotia Petsin sivuilla ja kuitenkin näitä uudelleen sijoituksia on ollut. Pyydättekö suoraan kääntymään muiden yhdistysten puoleen vai meneeko koirat piikille, on esimerkkejä.


      • Sari-PETS
        Tellervo kirjoitti:

        Jos teidän kautta ottaa koiran ja sitä ei vaikka vuoden kuluttua voikaan pitää, miten toimitte?
        Yhtään koiraa ei koskaan hae uutta kotia Petsin sivuilla ja kuitenkin näitä uudelleen sijoituksia on ollut. Pyydättekö suoraan kääntymään muiden yhdistysten puoleen vai meneeko koirat piikille, on esimerkkejä.

        Minulle ei ole tullut yhtään tällaista tapausta eteen jossa omistaja ei vuoden päästä voisikaan syystä tai toisesta pitää koiraa.
        Emme neuvo heitä kääntymään toisten yhdistysten puoleen, tämähän olisi järjetöntä vai kuinka...
        Myöskään yhtään omistajaa en ole pyytänyt missään tilanteessa viemään koiraa piikille.
        Yhtään koiraa ei ole ollut uudelleen sijoitettavana PETSin galleriassa koska meillä on ollut omistaja ehdokkaita enemmän kuin heille sopivia koiria.


      • Tellervo
        Sari-PETS kirjoitti:

        Minulle ei ole tullut yhtään tällaista tapausta eteen jossa omistaja ei vuoden päästä voisikaan syystä tai toisesta pitää koiraa.
        Emme neuvo heitä kääntymään toisten yhdistysten puoleen, tämähän olisi järjetöntä vai kuinka...
        Myöskään yhtään omistajaa en ole pyytänyt missään tilanteessa viemään koiraa piikille.
        Yhtään koiraa ei ole ollut uudelleen sijoitettavana PETSin galleriassa koska meillä on ollut omistaja ehdokkaita enemmän kuin heille sopivia koiria.

        Uudelleen sijoituksia tulee aina, utopiaa ajatella muuta. Miksi Petsin
        kautta tuleet hakevat kotia muiden yhdistysten kautta, kuten nyt jo
        mainittu Koda, joka on jo lopetettu, miksi ei Petsin kautta?
        Jos teillä on koteja jo valmiina,miksi kiirekoirat? Teitä on tasan kaksi
        hoitamassa yhdistyksen koiravarauksia, kuinka ehditte seurata kodin
        saaneita? Tiedättekö todella mitä niille kuuluu? Jos antamanne "tuki" on
        meileja, se ei paljon lohduta, jos koiran uudelleen sijoittamiseen
        tarvittaisiin konkreettisia toimenpiteitä. Kaikilla yhdistyksillä on
        uudelleen sijoituksia, Pets ainoastaan ei halua asiaa myöntää ja jättää
        ottajat pulaan ja kääntymään muiden yhditysten puoleen tai
        eläinlääkärin...


      • Sari-PETS
        Tellervo kirjoitti:

        Uudelleen sijoituksia tulee aina, utopiaa ajatella muuta. Miksi Petsin
        kautta tuleet hakevat kotia muiden yhdistysten kautta, kuten nyt jo
        mainittu Koda, joka on jo lopetettu, miksi ei Petsin kautta?
        Jos teillä on koteja jo valmiina,miksi kiirekoirat? Teitä on tasan kaksi
        hoitamassa yhdistyksen koiravarauksia, kuinka ehditte seurata kodin
        saaneita? Tiedättekö todella mitä niille kuuluu? Jos antamanne "tuki" on
        meileja, se ei paljon lohduta, jos koiran uudelleen sijoittamiseen
        tarvittaisiin konkreettisia toimenpiteitä. Kaikilla yhdistyksillä on
        uudelleen sijoituksia, Pets ainoastaan ei halua asiaa myöntää ja jättää
        ottajat pulaan ja kääntymään muiden yhditysten puoleen tai
        eläinlääkärin...

        Uudelleen sijoituksia tulee aina, utopiaa ajatella muuta. Miksi Petsin
        kautta tuleet hakevat kotia muiden yhdistysten kautta, kuten nyt jo
        mainittu Koda, joka on jo lopetettu, miksi ei Petsin kautta?

        Tähän vastattiin jo.

        Jos teillä on koteja jo valmiina,miksi kiirekoirat?

        Koska "valmiina" olevat omistajat ja kiire kansiossa olevat koirat eivät aina ole toisilleen sopivat.

        Teitä on tasan kaksi
        hoitamassa yhdistyksen koiravarauksia, kuinka ehditte seurata kodin
        saaneita?Tiedättekö todella mitä niille kuuluu?

        Tässä ihmiset on olleet tosi ihania ja ymmärtäneet kiireen mitä toisinaan tosissaan on ja laittaneet kuulumisia ihan pyytämättä.
        Kaikki kiitos ja kunnia heille siitä!!!!!!

        Jos antamanne "tuki" on
        meileja, se ei paljon lohduta, jos koiran uudelleen sijoittamiseen
        tarvittaisiin konkreettisia toimenpiteitä.

        Ei ole pelkästään sitä. Luulin vastanneeni jo tähän.

        Kaikilla yhdistyksillä on
        uudelleen sijoituksia, Pets ainoastaan ei halua asiaa myöntää ja jättää
        ottajat pulaan ja kääntymään muiden yhditysten puoleen tai
        eläinlääkärin...

        Vastahan mä kerroin että on ollut. Miten nyt ei myönnetä?


      • Telloervo
        Sari-PETS kirjoitti:

        Uudelleen sijoituksia tulee aina, utopiaa ajatella muuta. Miksi Petsin
        kautta tuleet hakevat kotia muiden yhdistysten kautta, kuten nyt jo
        mainittu Koda, joka on jo lopetettu, miksi ei Petsin kautta?

        Tähän vastattiin jo.

        Jos teillä on koteja jo valmiina,miksi kiirekoirat?

        Koska "valmiina" olevat omistajat ja kiire kansiossa olevat koirat eivät aina ole toisilleen sopivat.

        Teitä on tasan kaksi
        hoitamassa yhdistyksen koiravarauksia, kuinka ehditte seurata kodin
        saaneita?Tiedättekö todella mitä niille kuuluu?

        Tässä ihmiset on olleet tosi ihania ja ymmärtäneet kiireen mitä toisinaan tosissaan on ja laittaneet kuulumisia ihan pyytämättä.
        Kaikki kiitos ja kunnia heille siitä!!!!!!

        Jos antamanne "tuki" on
        meileja, se ei paljon lohduta, jos koiran uudelleen sijoittamiseen
        tarvittaisiin konkreettisia toimenpiteitä.

        Ei ole pelkästään sitä. Luulin vastanneeni jo tähän.

        Kaikilla yhdistyksillä on
        uudelleen sijoituksia, Pets ainoastaan ei halua asiaa myöntää ja jättää
        ottajat pulaan ja kääntymään muiden yhditysten puoleen tai
        eläinlääkärin...

        Vastahan mä kerroin että on ollut. Miten nyt ei myönnetä?

        No jospa nyt vastaisit ihan kokonaisilla lauseilla; miksi ei Petsin sivuilla haeta uutta kotia Petsin kautta tulleille koirille?
        Juu, hyvin menevät kyllä vastaavat, entä ne jotka eivät itse kertoile kuulumisia, seuraatteko?
        Edistystä,että jo myönnännette uudelleen sijoitukset ja entäs toimenpiteet? Ja et ole todellakaan jo vastannut, turha yrittää.


      • Aqua
        Telloervo kirjoitti:

        No jospa nyt vastaisit ihan kokonaisilla lauseilla; miksi ei Petsin sivuilla haeta uutta kotia Petsin kautta tulleille koirille?
        Juu, hyvin menevät kyllä vastaavat, entä ne jotka eivät itse kertoile kuulumisia, seuraatteko?
        Edistystä,että jo myönnännette uudelleen sijoitukset ja entäs toimenpiteet? Ja et ole todellakaan jo vastannut, turha yrittää.

        sun ongelmas on? Onko nää petsit sulle jotenki tilivelvollisia? Jos noin paljon kiinnostaa ni kysy sit vaiks meilil, ei kai voi olettaa et ihmiset voi roikkuu tääl vastaamas kaikkiin juttuihin miljoonaa kertaa.


      • juupajoopa
        Telloervo kirjoitti:

        No jospa nyt vastaisit ihan kokonaisilla lauseilla; miksi ei Petsin sivuilla haeta uutta kotia Petsin kautta tulleille koirille?
        Juu, hyvin menevät kyllä vastaavat, entä ne jotka eivät itse kertoile kuulumisia, seuraatteko?
        Edistystä,että jo myönnännette uudelleen sijoitukset ja entäs toimenpiteet? Ja et ole todellakaan jo vastannut, turha yrittää.

        olla mahdollista, että omistajia tuetaan, annetaan neuvoja ja koiran ei tarvitse vaihtaa kotia....telloervo on hyvä vaan :)


      • Sari-PETS
        Telloervo kirjoitti:

        No jospa nyt vastaisit ihan kokonaisilla lauseilla; miksi ei Petsin sivuilla haeta uutta kotia Petsin kautta tulleille koirille?
        Juu, hyvin menevät kyllä vastaavat, entä ne jotka eivät itse kertoile kuulumisia, seuraatteko?
        Edistystä,että jo myönnännette uudelleen sijoitukset ja entäs toimenpiteet? Ja et ole todellakaan jo vastannut, turha yrittää.

        "No jospa nyt vastaisit ihan kokonaisilla lauseilla; miksi ei Petsin sivuilla haeta uutta kotia Petsin kautta tulleille koirille?"

        Vastasin sinulle jo kerran. Vastaan vielä kerran. Kyllä on haettu niille muutamalla jotka edelleen on sormin laskettavissa.

        "Juu, hyvin menevät kyllä vastaavat, entä ne jotka eivät itse kertoile kuulumisia, seuraatteko? "

        Seuraamme.

        "Edistystä,että jo myönnännette uudelleen sijoitukset ja entäs toimenpiteet?"

        Tähän kysymykseen vastaa samalla ensimmäisen kysymyksen vastaus.
        Eli niille muutamalle on etsitty koti jotka ovat olleet siinä tilanteessa että koti on pitänyt hakea.

        Lisäkysymyksiin vastaan sähköpostitse. Valitettavasti minulla ei ole aikaa käydä niin tiheään lukemassa tätä palstaa että pystyisin jokaiseen tiedusteluun vastaamaan täällä.

        Mukavaa kevään odotusta kaikille :)!!!


      • Telloervo:)
        Sari-PETS kirjoitti:

        "No jospa nyt vastaisit ihan kokonaisilla lauseilla; miksi ei Petsin sivuilla haeta uutta kotia Petsin kautta tulleille koirille?"

        Vastasin sinulle jo kerran. Vastaan vielä kerran. Kyllä on haettu niille muutamalla jotka edelleen on sormin laskettavissa.

        "Juu, hyvin menevät kyllä vastaavat, entä ne jotka eivät itse kertoile kuulumisia, seuraatteko? "

        Seuraamme.

        "Edistystä,että jo myönnännette uudelleen sijoitukset ja entäs toimenpiteet?"

        Tähän kysymykseen vastaa samalla ensimmäisen kysymyksen vastaus.
        Eli niille muutamalle on etsitty koti jotka ovat olleet siinä tilanteessa että koti on pitänyt hakea.

        Lisäkysymyksiin vastaan sähköpostitse. Valitettavasti minulla ei ole aikaa käydä niin tiheään lukemassa tätä palstaa että pystyisin jokaiseen tiedusteluun vastaamaan täällä.

        Mukavaa kevään odotusta kaikille :)!!!

        Ei mitään kiirettä,vastaa kun ehdit.
        Petsin sivuilla ei ole ikinä ollut uudelleen sijoitettavia kotia hakemassa. Ei edes Curly,joka RR:n kodinsaaneiden mukaan oli ollut usemmassakin kodissa, ennenkuin RR löysi sille sen toivottavasti lopullisen kodin.
        Suurin osa vastuusta on tietysti koiran ottajalla, mutta ei se yhdistyksen vastuu pääty satamaan, ainakaan muilla yhdistyksillä.


      • MarikaTuo
        Telloervo:) kirjoitti:

        Ei mitään kiirettä,vastaa kun ehdit.
        Petsin sivuilla ei ole ikinä ollut uudelleen sijoitettavia kotia hakemassa. Ei edes Curly,joka RR:n kodinsaaneiden mukaan oli ollut usemmassakin kodissa, ennenkuin RR löysi sille sen toivottavasti lopullisen kodin.
        Suurin osa vastuusta on tietysti koiran ottajalla, mutta ei se yhdistyksen vastuu pääty satamaan, ainakaan muilla yhdistyksillä.

        Samoja kysymyksiä minultakin Petsille, mitä Tellervo tuossa kyseli. Olen jo kauan seurannut Petsin toimintaa, ja käsitykseni menee koko ajan vain huonompaan suuntaan. Petsihän ei varsinaisesti ole mikään yhdistys, vaan yritys. Petsissä ei demokraattisesti valita hallitusta ja puheenjohtajaa, niin kuin yhdistyksissä tehdään. Muut Rescue-yhdistykset ovat voittoa tekemättömiä yhdistyksiä. Pets taas pyytää koiranottajalta 118 euroa ja vie koiran satamaan. Sen lisäksi koiranottajalta usein pyydetään myös ruokarahaa yms. Muissa yhdistyksissä koiria kuskataan aktiivijäsenten omilla autoilla. Pets taas keräsi ympäri Viroa ja Suomea rahaa autoon. Rahaa myös yritettiin kiristää muilta yhdistyksiltä. Siinä yksi syy, miksi kukaan ei halua tehdä Petsin kanssa enää yhteistyötä.
        Petsissä on jäseninä myös muutamia mukavia ja oikeasti koirien hyväksi toimivia ihmisiä. Heidän toivonkin siirtyvän muihin yhdistyksiin tai perustavan oman yhdistyksen. Petsin nykyisten "vetäjien" kanssa ei kukaan halua tai pysty tekemään yhteistyötä.
        Itselläni on Rescue-koira ja tulee olemaan jatkossakin, mutta ei Petsin kautta, siitä olen varma.


      • MarikaTuo
        Sari-PETS kirjoitti:

        "No jospa nyt vastaisit ihan kokonaisilla lauseilla; miksi ei Petsin sivuilla haeta uutta kotia Petsin kautta tulleille koirille?"

        Vastasin sinulle jo kerran. Vastaan vielä kerran. Kyllä on haettu niille muutamalla jotka edelleen on sormin laskettavissa.

        "Juu, hyvin menevät kyllä vastaavat, entä ne jotka eivät itse kertoile kuulumisia, seuraatteko? "

        Seuraamme.

        "Edistystä,että jo myönnännette uudelleen sijoitukset ja entäs toimenpiteet?"

        Tähän kysymykseen vastaa samalla ensimmäisen kysymyksen vastaus.
        Eli niille muutamalle on etsitty koti jotka ovat olleet siinä tilanteessa että koti on pitänyt hakea.

        Lisäkysymyksiin vastaan sähköpostitse. Valitettavasti minulla ei ole aikaa käydä niin tiheään lukemassa tätä palstaa että pystyisin jokaiseen tiedusteluun vastaamaan täällä.

        Mukavaa kevään odotusta kaikille :)!!!

        Miten seuraatte kotiutuneiden eläinten oloja?

        Koska sinulla aina riittää aikaa viattomien yksityishenkilöiden ja yhdistysten vainoamiseen, niin oletan että sinulla on aikaa vastata asioihin myös täällä.

        Ethän sitäpaitsi edes käy töissä.

        Vai eivätkö vastaukset kestä päivänvaloa?


      • MarikaTuo
        Lara-PETS kirjoitti:

        Se oli virhe koiravaraajaltamme (Sari ei ollut koiravaraajana tuolloin), joka antoi koiran tälle henkilölle. Kukaan ei kuitenkaan voinut aavistaa että tällä ihmisellä olisi henkilökohtaisia ongelmia. Tiedän syyt miksi tämä ihminen halusi hylätä koiran ja minusta nuo syyt eivät olleet riittävän painavat hylätä tällainen ns. yhden miehen koira jonka sopeutuminen uuteen perheeseen olisi ollut ollut hyvin hankalaa. PETS tarjosi omistajalle neuvoja ja tukea, mutta sitä ei otettu vastaan. Koda oli LGD koiran pentu ja kaikki tiesivät sen, myös koiran omistaja, mutta silti hän tahtoi juuri tuon koiran. Tuon tapauksen jälkeen PETS yrittää olla antamatta LGD koiria suomeen, ehkäistäkseen tällaiset ongelmat. Minulla itselläni on kaksi tällaista koiraa ja olen iloinen siitä. Jos katsotte PETS galleriaa - suurin osa koirista on keskikokoisia.

        En halua katsoa Petsin galleriaa, enkä halua lukea Petsin foorumia. Luin ennen ja aina siitä tuli yhtä oksettava olo. Toisten ihmisten haukkumista ja vainoamista täynnä koko foorumi. Ja itsensä kehumista.

        Hyvät Petsiläiset: Hankkikaa elämä!


      • Sari-PETS
        MarikaTuo kirjoitti:

        Miten seuraatte kotiutuneiden eläinten oloja?

        Koska sinulla aina riittää aikaa viattomien yksityishenkilöiden ja yhdistysten vainoamiseen, niin oletan että sinulla on aikaa vastata asioihin myös täällä.

        Ethän sitäpaitsi edes käy töissä.

        Vai eivätkö vastaukset kestä päivänvaloa?

        Tuota henkilökohtaista ahdistusta voit purkaa mulle meilitse. Koska et näytä olevan kovinkaan hyvin perillä yhdistyksen toiminnasta kerron sulle myös siitä lisää meilitse.
        Asutko kenties naapurissani ja seuraat menemisiäni? Työtilanteestani sinä et voi tietää yhtään mitään :)

        Opettele kysymään asioita siellä missä niitä kuuluu kysyä äläkä huutele tuollaisia nimimerkin suojissa täällä :)


      • Anni / PETS
        MarikaTuo kirjoitti:

        Samoja kysymyksiä minultakin Petsille, mitä Tellervo tuossa kyseli. Olen jo kauan seurannut Petsin toimintaa, ja käsitykseni menee koko ajan vain huonompaan suuntaan. Petsihän ei varsinaisesti ole mikään yhdistys, vaan yritys. Petsissä ei demokraattisesti valita hallitusta ja puheenjohtajaa, niin kuin yhdistyksissä tehdään. Muut Rescue-yhdistykset ovat voittoa tekemättömiä yhdistyksiä. Pets taas pyytää koiranottajalta 118 euroa ja vie koiran satamaan. Sen lisäksi koiranottajalta usein pyydetään myös ruokarahaa yms. Muissa yhdistyksissä koiria kuskataan aktiivijäsenten omilla autoilla. Pets taas keräsi ympäri Viroa ja Suomea rahaa autoon. Rahaa myös yritettiin kiristää muilta yhdistyksiltä. Siinä yksi syy, miksi kukaan ei halua tehdä Petsin kanssa enää yhteistyötä.
        Petsissä on jäseninä myös muutamia mukavia ja oikeasti koirien hyväksi toimivia ihmisiä. Heidän toivonkin siirtyvän muihin yhdistyksiin tai perustavan oman yhdistyksen. Petsin nykyisten "vetäjien" kanssa ei kukaan halua tai pysty tekemään yhteistyötä.
        Itselläni on Rescue-koira ja tulee olemaan jatkossakin, mutta ei Petsin kautta, siitä olen varma.

        Hei,
        täällä on infoa jos jaksaa lukea eli PETS Finland YHDISTYKSEN säännöt: http://www.pets.fi/?nimi=charter
        Esim. kohta 6§ Hallitus.
        Kaikki rescue-yhdistykset ottavat koirista ns. adoptiomaksun. PETS Estonia (Sen yhdistyksen säännöt voit lukea täältä: http://www.pets.ee/fi/?id=charter)ottaa 118 € ja jokainen voi käydä lukemassa Pets.ee sivuilta mitä se kattaa: Rabies rokote,Yhdistelmä rokote (yleensä Nobivac DHPPi tai Vanguard Plus 7),Sisäloishäätö - 2 kertaa ( yleensä Drontal Plus tai Zantel Dog&Cat )Ulkoloishäätö - 1 kerran, Microsiru, Europassi, koirahotelli (koira siirtyy tarhalta hotelliin Tallinnaan), ruuat yms. kulut. Myöskään koiranottajilta ei pyydetä erikseen mitään ruokarahaa. PETS Estonialle lahjoitti pakettiautoon rahat Masterfoods. Siihen asti koiria oli kuskattu Laran pienellä autolla. En näe siinä mitään pahaa, että yhdistyksellä on yksi pakettiauto jolla saa kuskattua koiria tarhoilta pois ja lahjoituksia tarhoille. Vai olisko PETS EE parempi yhdistys jos koiria kuskattaisiin aktiivien autoilla eikä yhdistyksen autolla? En edes viitsi kommentoida mitä mieltä olen tuosta rahan kiristys syytöksestä. Myöskin kommentti "kukaan ei halua tehdä PETSin kanssa yhteistyötä" on perätön. PETSillä on paljon yhteistyökumppaneita sekä Virossa, Suomessa että Ruotsissa. Jokainen voi ottaa rescue-koiran aivan mistä tahtoo, minkä yhdistyksen kautta tahtoo - tai olla ottamatta. Se on sitä valinnanvapautta. :)


      • ..............
        MarikaTuo kirjoitti:

        Miten seuraatte kotiutuneiden eläinten oloja?

        Koska sinulla aina riittää aikaa viattomien yksityishenkilöiden ja yhdistysten vainoamiseen, niin oletan että sinulla on aikaa vastata asioihin myös täällä.

        Ethän sitäpaitsi edes käy töissä.

        Vai eivätkö vastaukset kestä päivänvaloa?

        kyllä on keinot vähissä mollaamisessa, jos tuohon mennään :D


      • MarikaTuo
        Anni / PETS kirjoitti:

        Hei,
        täällä on infoa jos jaksaa lukea eli PETS Finland YHDISTYKSEN säännöt: http://www.pets.fi/?nimi=charter
        Esim. kohta 6§ Hallitus.
        Kaikki rescue-yhdistykset ottavat koirista ns. adoptiomaksun. PETS Estonia (Sen yhdistyksen säännöt voit lukea täältä: http://www.pets.ee/fi/?id=charter)ottaa 118 € ja jokainen voi käydä lukemassa Pets.ee sivuilta mitä se kattaa: Rabies rokote,Yhdistelmä rokote (yleensä Nobivac DHPPi tai Vanguard Plus 7),Sisäloishäätö - 2 kertaa ( yleensä Drontal Plus tai Zantel Dog&Cat )Ulkoloishäätö - 1 kerran, Microsiru, Europassi, koirahotelli (koira siirtyy tarhalta hotelliin Tallinnaan), ruuat yms. kulut. Myöskään koiranottajilta ei pyydetä erikseen mitään ruokarahaa. PETS Estonialle lahjoitti pakettiautoon rahat Masterfoods. Siihen asti koiria oli kuskattu Laran pienellä autolla. En näe siinä mitään pahaa, että yhdistyksellä on yksi pakettiauto jolla saa kuskattua koiria tarhoilta pois ja lahjoituksia tarhoille. Vai olisko PETS EE parempi yhdistys jos koiria kuskattaisiin aktiivien autoilla eikä yhdistyksen autolla? En edes viitsi kommentoida mitä mieltä olen tuosta rahan kiristys syytöksestä. Myöskin kommentti "kukaan ei halua tehdä PETSin kanssa yhteistyötä" on perätön. PETSillä on paljon yhteistyökumppaneita sekä Virossa, Suomessa että Ruotsissa. Jokainen voi ottaa rescue-koiran aivan mistä tahtoo, minkä yhdistyksen kautta tahtoo - tai olla ottamatta. Se on sitä valinnanvapautta. :)

        Muiden yhdistysten kauttaa saa kaiken saman ja maksu on 100euroa. Ja sen lisäksi muiden yhdistysten kautta saa paljon tukea ja neuvoja koulutetuilta ihmisiltä. Tiedät varmaankin, että ennenkuin Masterfoods lahjoitti rahaa autoon, niin rahaa Pets todellakin keräsi ympäri Suomea ja Viroa. Ja rahaa yritettiin myös kiristää muilta yhdistyksiltä. Ehkä et tiennyt sitä, mutta minä sattumoisin tiedän.
        Ja väitteesi, ettei Pets pyydä ruokarahaa muita ylimääräisiä maksuja sen 118:n euron lisäksi on todellakin valheellinen. Olen jutellut monen Petsin kautta koiran ottaneen kanssa, ja heiltä on todellakin pyydetty mitä ihmeellisimpiä maksuja.


      • Benzi
        MarikaTuo kirjoitti:

        En halua katsoa Petsin galleriaa, enkä halua lukea Petsin foorumia. Luin ennen ja aina siitä tuli yhtä oksettava olo. Toisten ihmisten haukkumista ja vainoamista täynnä koko foorumi. Ja itsensä kehumista.

        Hyvät Petsiläiset: Hankkikaa elämä!

        Hyvä MarikaTuo!

        Täysin samaa mieltä!


      • MarikaTuo
        Sari-PETS kirjoitti:

        Tuota henkilökohtaista ahdistusta voit purkaa mulle meilitse. Koska et näytä olevan kovinkaan hyvin perillä yhdistyksen toiminnasta kerron sulle myös siitä lisää meilitse.
        Asutko kenties naapurissani ja seuraat menemisiäni? Työtilanteestani sinä et voi tietää yhtään mitään :)

        Opettele kysymään asioita siellä missä niitä kuuluu kysyä äläkä huutele tuollaisia nimimerkin suojissa täällä :)

        Mikset pysty vastaamaan täällä julkisesti?
        Eivätkö vastauksesi kestä päivänvaloa?

        Kaikki jotka ovat asioita vähänkään seuranneet, niin tietävät että suurin henkilökohtainen ahdistus kyllä taitaa asua Sarin päässä. Jos ihmisen elämäntehtävänä on viattomien ihmisten kimppuun käyminen joka tilanteessa, niin ei se ihminen kyllä terve ole.
        Esimerkiksi haukuit psyykkisesti sairasta ihmistä, joka otti koiran. Tämä ihminen on diagnosoitu, syö lääkkeitä ja on hyvässä kunnossa. Todennäköisesti paljon terveempi kuin sinä.
        Sellainen ihminen, jota ei ole diagnosoitu, eikä syö lääkkeitä, ei ole automaattisesti terve.
        Jos vähänkään on tutustunut Sarin kirjoittamiin teksteihin eri palstoilla, niin voin sanoa, että ne ovat todella alhaisia.


      • Sari-PETS
        MarikaTuo kirjoitti:

        Mikset pysty vastaamaan täällä julkisesti?
        Eivätkö vastauksesi kestä päivänvaloa?

        Kaikki jotka ovat asioita vähänkään seuranneet, niin tietävät että suurin henkilökohtainen ahdistus kyllä taitaa asua Sarin päässä. Jos ihmisen elämäntehtävänä on viattomien ihmisten kimppuun käyminen joka tilanteessa, niin ei se ihminen kyllä terve ole.
        Esimerkiksi haukuit psyykkisesti sairasta ihmistä, joka otti koiran. Tämä ihminen on diagnosoitu, syö lääkkeitä ja on hyvässä kunnossa. Todennäköisesti paljon terveempi kuin sinä.
        Sellainen ihminen, jota ei ole diagnosoitu, eikä syö lääkkeitä, ei ole automaattisesti terve.
        Jos vähänkään on tutustunut Sarin kirjoittamiin teksteihin eri palstoilla, niin voin sanoa, että ne ovat todella alhaisia.

        Jos nyt ensin kirjoittaisit näitä väitteitäsi ihan itsenäsi etkä nimimerkin suojista. Minulla on toki aavistus siitä kuka olet koska täällä olet sanonut suunnilleen samat asiat, vieläpä samoilla sanoilla kuin toisaallakin.

        Mulla ei ole mitään muuta lisättävää siihen mitä Anni/PETS kirjoitti kuin tuo 18 euron eroavaisuus.
        PETS maksaa verot, muut eivät. PETS maksaa 18% veroa.

        Minun elämäntehtäväni ei ole viattomien ihmisten kimppuun käyminen. Tämä kyseinen psyykkisesti sairas ihminen oli vain pari kuukautta sitten antanut koiransa eteenpäin koska ei jaksanut lenkittää sitä. Edelleenkään en tästä syystä näe viisaana luovuttaa hänelle koiraa.

        Mielenkiintoisia sanavalintoja :). Edelleen, jos haluat jakaa mielipiteitäsi ja kysellä minun terveydentilastani, työ asioistani, perhe elämästäni kehoitan sinua tekemään sen sähköpostitse. Mikäli haluaisin jakaa näitä asioita netissä olisin tehnyt sen kotisivuillani.

        Mukavaa kevään jatkoa sinullekin :)


      • MarikaTuo
        Sari-PETS kirjoitti:

        Jos nyt ensin kirjoittaisit näitä väitteitäsi ihan itsenäsi etkä nimimerkin suojista. Minulla on toki aavistus siitä kuka olet koska täällä olet sanonut suunnilleen samat asiat, vieläpä samoilla sanoilla kuin toisaallakin.

        Mulla ei ole mitään muuta lisättävää siihen mitä Anni/PETS kirjoitti kuin tuo 18 euron eroavaisuus.
        PETS maksaa verot, muut eivät. PETS maksaa 18% veroa.

        Minun elämäntehtäväni ei ole viattomien ihmisten kimppuun käyminen. Tämä kyseinen psyykkisesti sairas ihminen oli vain pari kuukautta sitten antanut koiransa eteenpäin koska ei jaksanut lenkittää sitä. Edelleenkään en tästä syystä näe viisaana luovuttaa hänelle koiraa.

        Mielenkiintoisia sanavalintoja :). Edelleen, jos haluat jakaa mielipiteitäsi ja kysellä minun terveydentilastani, työ asioistani, perhe elämästäni kehoitan sinua tekemään sen sähköpostitse. Mikäli haluaisin jakaa näitä asioita netissä olisin tehnyt sen kotisivuillani.

        Mukavaa kevään jatkoa sinullekin :)

        Voittoa tuottamaton yhdistys ei maksa veroa. Muilla yhdistyksillä aktiivit ja muut jäsenet rahoittavat toimintaansa omasta rahapussistaan, tuloista joista on jo maksettu verot.
        Jos lasket 18% veroa 118:sta eurosta, niin voin kertoa sinulle laajan oppimäärän suorittaneena, että se on todellakin enemmän kuin 18 euroa;)


      • Sari-PETS
        MarikaTuo kirjoitti:

        Voittoa tuottamaton yhdistys ei maksa veroa. Muilla yhdistyksillä aktiivit ja muut jäsenet rahoittavat toimintaansa omasta rahapussistaan, tuloista joista on jo maksettu verot.
        Jos lasket 18% veroa 118:sta eurosta, niin voin kertoa sinulle laajan oppimäärän suorittaneena, että se on todellakin enemmän kuin 18 euroa;)

        Mikäli tosiaan olet toimintaa seurannut tiedät myös että PETSillä tuo summa oli 100€, kun PETSistä tuli vero velvollinen virossa niin summa nousi, koska olit sinä sitten miten fiksu ja nokkela hyvänsä niin minun satasesta 18% on edelleen 18€.

        Hinta:
        - Adoptiomaksu (sisältää kaikki koirasta aiheutuneet kustannukset, kuljetuksen tallinnaan, rokotukset, microsirun, ylläpidon jne.) -118e (sisältää 18% ALV)

        Koiralla jota PETS tarjoaa adoptioon on:
        Rabies rokote
        Yhdistelmä rokote (yleensä Nobivac DHPPi tai Vanguard Plus 7)
        Sisä loishäätö - 2 kertaa ( yleensä Drontal Plus tai Zantel Dog&Cat )
        Ulkoloishäätö - 1 kerran
        Microsiru
        Europassi

        Jos se sulla on nyt tästä 18 eurosta kiinni niin annan sen sulle omasta pussista niin ei oo sitten sulta pois.
        Ja vaikka en suureen ääneen mainosta mistä mihin taas ajoin se ei tarkoita sitä ettenkö niin tekisi. Maksaa se kulkeminen meille tavallisille kuolevaisillekin ;)


      • MarikaTuo
        Sari-PETS kirjoitti:

        Jos nyt ensin kirjoittaisit näitä väitteitäsi ihan itsenäsi etkä nimimerkin suojista. Minulla on toki aavistus siitä kuka olet koska täällä olet sanonut suunnilleen samat asiat, vieläpä samoilla sanoilla kuin toisaallakin.

        Mulla ei ole mitään muuta lisättävää siihen mitä Anni/PETS kirjoitti kuin tuo 18 euron eroavaisuus.
        PETS maksaa verot, muut eivät. PETS maksaa 18% veroa.

        Minun elämäntehtäväni ei ole viattomien ihmisten kimppuun käyminen. Tämä kyseinen psyykkisesti sairas ihminen oli vain pari kuukautta sitten antanut koiransa eteenpäin koska ei jaksanut lenkittää sitä. Edelleenkään en tästä syystä näe viisaana luovuttaa hänelle koiraa.

        Mielenkiintoisia sanavalintoja :). Edelleen, jos haluat jakaa mielipiteitäsi ja kysellä minun terveydentilastani, työ asioistani, perhe elämästäni kehoitan sinua tekemään sen sähköpostitse. Mikäli haluaisin jakaa näitä asioita netissä olisin tehnyt sen kotisivuillani.

        Mukavaa kevään jatkoa sinullekin :)

        Muilla yhdistyksillä luovutusmaksu on 100 euroa, ja se sisältää kaikki samat rokotukset, loishäädöt, passin yms. Pets ei ole tässä asiassa yhtään parempi. (Itse asiassa Pets käyttää eläinlääkäriä, joka on jo kertaalleen menettänyt toimilupansa)
        Sen lisäksi muilta yhdistyksiltä saa paljon parempaa, fiksumpaa ja asiantuntevampaa palvelua, myös sen jälkeen kun koira on jo uudessa kodissaan.
        Muut yhdistykset myös maksavat koiran laivalipun Tallinnasta Helsinkiin, koiran hakijat maksavat vain oman lippunsa. (Muut yhdistykset eivät myöskään karhua ihmeellisiä ylimääräisiä maksuja niin kuin Pets tekee)
        Tosin itse en ottaisi Petsin kautta mitään koiraa, en vaikka minulle maksettaisiin siitä;)
        Onneksi muita yhdistyksiä on olemassa ja Hanne yksityishenkilönä tekee valtavan hienoa työtä uhraten kaiken vapaa-aikansa eläimille.


      • ....
        MarikaTuo kirjoitti:

        Muilla yhdistyksillä luovutusmaksu on 100 euroa, ja se sisältää kaikki samat rokotukset, loishäädöt, passin yms. Pets ei ole tässä asiassa yhtään parempi. (Itse asiassa Pets käyttää eläinlääkäriä, joka on jo kertaalleen menettänyt toimilupansa)
        Sen lisäksi muilta yhdistyksiltä saa paljon parempaa, fiksumpaa ja asiantuntevampaa palvelua, myös sen jälkeen kun koira on jo uudessa kodissaan.
        Muut yhdistykset myös maksavat koiran laivalipun Tallinnasta Helsinkiin, koiran hakijat maksavat vain oman lippunsa. (Muut yhdistykset eivät myöskään karhua ihmeellisiä ylimääräisiä maksuja niin kuin Pets tekee)
        Tosin itse en ottaisi Petsin kautta mitään koiraa, en vaikka minulle maksettaisiin siitä;)
        Onneksi muita yhdistyksiä on olemassa ja Hanne yksityishenkilönä tekee valtavan hienoa työtä uhraten kaiken vapaa-aikansa eläimille.

        mitenkähän vaikea se on tajuta....?huomaa myös, toiset yhdistykset ei maksa veroja(!)ja mitäköhän nämä muut yhdistykset sitten auttavat enemmän...ihan saa omin avuin kertoa LOL. Minun koirani lippua ei tasan toinen näistä yhdistyksistä maksanut ja olisipahan muutakin sanottavaa, mutta tämä ei ole oikea palsta siihen. Joten voi sitä peiliäkin katsella :D


      • Tellervo.
        Sari-PETS kirjoitti:

        Jos nyt ensin kirjoittaisit näitä väitteitäsi ihan itsenäsi etkä nimimerkin suojista. Minulla on toki aavistus siitä kuka olet koska täällä olet sanonut suunnilleen samat asiat, vieläpä samoilla sanoilla kuin toisaallakin.

        Mulla ei ole mitään muuta lisättävää siihen mitä Anni/PETS kirjoitti kuin tuo 18 euron eroavaisuus.
        PETS maksaa verot, muut eivät. PETS maksaa 18% veroa.

        Minun elämäntehtäväni ei ole viattomien ihmisten kimppuun käyminen. Tämä kyseinen psyykkisesti sairas ihminen oli vain pari kuukautta sitten antanut koiransa eteenpäin koska ei jaksanut lenkittää sitä. Edelleenkään en tästä syystä näe viisaana luovuttaa hänelle koiraa.

        Mielenkiintoisia sanavalintoja :). Edelleen, jos haluat jakaa mielipiteitäsi ja kysellä minun terveydentilastani, työ asioistani, perhe elämästäni kehoitan sinua tekemään sen sähköpostitse. Mikäli haluaisin jakaa näitä asioita netissä olisin tehnyt sen kotisivuillani.

        Mukavaa kevään jatkoa sinullekin :)

        Tämä on keskustelupalsta, jossa voi esiintyä nimimerkillä kuten monilla muillakin palstoilla kuten RR:n ja senhän tiedät koska tänään viimeksi kirjoitit sinne nimimerkillä;) Ja jos vaikka käyttää omaa nimeään, niin mielelläsi annnat nimimerkkejä kuten Kairelle Miss Esperanto, suomenkielen takia, erittän pahansuopaa.
        Pets ei varsinaisesti maksa veroa koska maksattaa sen koiran ottajalta. Verovelvollinen Pets on siksi koska sen toiminta on kaupallista,toisinkuin suomalaisten rescueyhdistysten.Kaupallinen rescueyhdistys...

        Et sitten vastannut miksi ette ottaneet hoitaaksenne löytää kotia monta kotia kiertäneelle Curlylle? Ja ehtihän RR:n sivuilla uutta kotia kokonaisen viikon hakea dalmisnarttu, jonka tervepäiset Petsin valitsemat ottajat veivät sitten piikille.


      • Sari-PETS
        Tellervo. kirjoitti:

        Tämä on keskustelupalsta, jossa voi esiintyä nimimerkillä kuten monilla muillakin palstoilla kuten RR:n ja senhän tiedät koska tänään viimeksi kirjoitit sinne nimimerkillä;) Ja jos vaikka käyttää omaa nimeään, niin mielelläsi annnat nimimerkkejä kuten Kairelle Miss Esperanto, suomenkielen takia, erittän pahansuopaa.
        Pets ei varsinaisesti maksa veroa koska maksattaa sen koiran ottajalta. Verovelvollinen Pets on siksi koska sen toiminta on kaupallista,toisinkuin suomalaisten rescueyhdistysten.Kaupallinen rescueyhdistys...

        Et sitten vastannut miksi ette ottaneet hoitaaksenne löytää kotia monta kotia kiertäneelle Curlylle? Ja ehtihän RR:n sivuilla uutta kotia kokonaisen viikon hakea dalmisnarttu, jonka tervepäiset Petsin valitsemat ottajat veivät sitten piikille.

        Ensinnäkään en ole käynyt RR palstalla päiviin. Kirjoitan tällä nikillä jos käyn. RR palstalla kirjoittaessani kirjoitan anonyymisti niin että se piilottaa oman IP:n, muutkin siellä näin näyttävät tekevän :).

        Ottakaa ihmiset selvää asioista ennen kuin alatte hutkia, näin teette vain itsenne naurettaviksi :)

        Tehdään nyt "Tellervo" hyvä selväksi se etten ole sinulle velvollinen selittämään yhtään mitään tämän palstan välityksellä.
        JOS sulla on kysyttävää tee se meilitse tai PETSin omalla foorumilla.


      • Ihmettelijäx
        Sari-PETS kirjoitti:

        Tuota henkilökohtaista ahdistusta voit purkaa mulle meilitse. Koska et näytä olevan kovinkaan hyvin perillä yhdistyksen toiminnasta kerron sulle myös siitä lisää meilitse.
        Asutko kenties naapurissani ja seuraat menemisiäni? Työtilanteestani sinä et voi tietää yhtään mitään :)

        Opettele kysymään asioita siellä missä niitä kuuluu kysyä äläkä huutele tuollaisia nimimerkin suojissa täällä :)

        Niin kun pyydetään käymään keksutelua siellä missä sen kuuluu käydä, mikä sinänsä on ihan hyvä asia, niin miten esim. PETSine sivuilla sitten käsitellään muilla foorumeilla juteltuja asoista, jotka kuuluisivat jutella siellä?

        Eli joku vakoilee aiheita ja tiedottaa niitä eteenpäin.

        Fiksua? Not.

        Ihmettelijäx


      • Ihmettelijäx
        Lara-PETS kirjoitti:

        Se oli virhe koiravaraajaltamme (Sari ei ollut koiravaraajana tuolloin), joka antoi koiran tälle henkilölle. Kukaan ei kuitenkaan voinut aavistaa että tällä ihmisellä olisi henkilökohtaisia ongelmia. Tiedän syyt miksi tämä ihminen halusi hylätä koiran ja minusta nuo syyt eivät olleet riittävän painavat hylätä tällainen ns. yhden miehen koira jonka sopeutuminen uuteen perheeseen olisi ollut ollut hyvin hankalaa. PETS tarjosi omistajalle neuvoja ja tukea, mutta sitä ei otettu vastaan. Koda oli LGD koiran pentu ja kaikki tiesivät sen, myös koiran omistaja, mutta silti hän tahtoi juuri tuon koiran. Tuon tapauksen jälkeen PETS yrittää olla antamatta LGD koiria suomeen, ehkäistäkseen tällaiset ongelmat. Minulla itselläni on kaksi tällaista koiraa ja olen iloinen siitä. Jos katsotte PETS galleriaa - suurin osa koirista on keskikokoisia.

        Joku hänen tunnuksillaan kääntää vastaukset tänne, sillä olen kuullut ettei hän osaa puhua suomea?

        Toimiikos muuten homma toisinkin päin että muilta foorumeilta kuulemani mukaan väänetään suomenkileiset jutut hänelle englanniksi?

        Kuka/ketkä niin tekevät?


      • sasu
        Lara-PETS kirjoitti:

        Se oli virhe koiravaraajaltamme (Sari ei ollut koiravaraajana tuolloin), joka antoi koiran tälle henkilölle. Kukaan ei kuitenkaan voinut aavistaa että tällä ihmisellä olisi henkilökohtaisia ongelmia. Tiedän syyt miksi tämä ihminen halusi hylätä koiran ja minusta nuo syyt eivät olleet riittävän painavat hylätä tällainen ns. yhden miehen koira jonka sopeutuminen uuteen perheeseen olisi ollut ollut hyvin hankalaa. PETS tarjosi omistajalle neuvoja ja tukea, mutta sitä ei otettu vastaan. Koda oli LGD koiran pentu ja kaikki tiesivät sen, myös koiran omistaja, mutta silti hän tahtoi juuri tuon koiran. Tuon tapauksen jälkeen PETS yrittää olla antamatta LGD koiria suomeen, ehkäistäkseen tällaiset ongelmat. Minulla itselläni on kaksi tällaista koiraa ja olen iloinen siitä. Jos katsotte PETS galleriaa - suurin osa koirista on keskikokoisia.

        Tottakai koiran ottajassa ja kaikissa muissa on syy ei koskaan duo Sari/LaraPetsissä. Teidän parivaljakkonne on nyt leimannut useita koiranottajia jo mielenvikaisiksi, juopoiksi ja mitä milloinkin. En kyllä teitlä ottaisi mitään eläintä, nimittäin jos ongelmia tulisi vastaan, avun sijaan saisi lukea keskustelupalstoilta olevansa mielisairas tai alkoholisti.


      • halpAA.
        MarikaTuo kirjoitti:

        Muiden yhdistysten kauttaa saa kaiken saman ja maksu on 100euroa. Ja sen lisäksi muiden yhdistysten kautta saa paljon tukea ja neuvoja koulutetuilta ihmisiltä. Tiedät varmaankin, että ennenkuin Masterfoods lahjoitti rahaa autoon, niin rahaa Pets todellakin keräsi ympäri Suomea ja Viroa. Ja rahaa yritettiin myös kiristää muilta yhdistyksiltä. Ehkä et tiennyt sitä, mutta minä sattumoisin tiedän.
        Ja väitteesi, ettei Pets pyydä ruokarahaa muita ylimääräisiä maksuja sen 118:n euron lisäksi on todellakin valheellinen. Olen jutellut monen Petsin kautta koiran ottaneen kanssa, ja heiltä on todellakin pyydetty mitä ihmeellisimpiä maksuja.

        espanijasta maksu HALVIMMILLAN 450EUROA.


    • HanskiK

      HanneP,(BaBaLyy)
      Viesti tulossa! (Länsi-Uudenmaan Verotoimisto)

      • elämä!

        hanskik!


      • BaBaLyy

        Olen jo itse sinne postini laittanut!


      • Hanskik
        BaBaLyy kirjoitti:

        Olen jo itse sinne postini laittanut!

        Olin nopeampi!

        Myykö miehesi myöskin koiria?


      • HanskiK
        BaBaLyy kirjoitti:

        Olen jo itse sinne postini laittanut!

        HanneP! 28 v
        ja koiratrokari


      • joku vaan
        HanskiK kirjoitti:

        HanneP! 28 v
        ja koiratrokari

        Älä hanksi viiti!!! Hanne ei ensinnäkää myy koiria voitollisesti vaan ottaa maksua sen verran mitä kuluja tulee!!Omasta pussista maksaa iiisoooon osan eläinten menoista!
        Jos et tiedä toiminnasta ja hannesta mitään niin elä vaivaudu tänne kirjottelee p.....kaa!!
        Ja sijaiskoteja on muitakin eikä vaan Hanne joten jos on valittamista niin valita kaikille, koska kaikilla sama toiminta periaate!


      • Lara-PETS
        joku vaan kirjoitti:

        Älä hanksi viiti!!! Hanne ei ensinnäkää myy koiria voitollisesti vaan ottaa maksua sen verran mitä kuluja tulee!!Omasta pussista maksaa iiisoooon osan eläinten menoista!
        Jos et tiedä toiminnasta ja hannesta mitään niin elä vaivaudu tänne kirjottelee p.....kaa!!
        Ja sijaiskoteja on muitakin eikä vaan Hanne joten jos on valittamista niin valita kaikille, koska kaikilla sama toiminta periaate!

        on monia "hanne:n" tyyppisiä ihmisiä, kyllä, joka on myös surullista mutta vain hän mainostaa itseään ja tekee rahaa eläimillä ja antaa ne vastuuntunnottomille omistajille.


      • joku vaan
        Lara-PETS kirjoitti:

        on monia "hanne:n" tyyppisiä ihmisiä, kyllä, joka on myös surullista mutta vain hän mainostaa itseään ja tekee rahaa eläimillä ja antaa ne vastuuntunnottomille omistajille.

        ai ei mainosta muut itteensä? entä sadunsijaiskoti vai mikä lie ja apulas mainostaa muukin!
        taidatte petsiläiset olla vain kateellisia kun jotkut pystyy toimimaan muiden yhdistysten kans yhteistyössä ja auttaa suomalaisia koiria toisin kun eräät!?


      • Lara-PETS
        joku vaan kirjoitti:

        ai ei mainosta muut itteensä? entä sadunsijaiskoti vai mikä lie ja apulas mainostaa muukin!
        taidatte petsiläiset olla vain kateellisia kun jotkut pystyy toimimaan muiden yhdistysten kans yhteistyössä ja auttaa suomalaisia koiria toisin kun eräät!?

        En kommentoi


      • joku vaan
        Lara-PETS kirjoitti:

        En kommentoi

        taidat itsekkin myöntää että olen oikeassa "hiljaisuus on myöntymisen merkki"
        hannee kiusaatte ja haukutte vain koska hän tekee yhteistyötä rr:n kanssa..
        hävetkää!! olette lapsellisia!


      • maritsa..
        joku vaan kirjoitti:

        taidat itsekkin myöntää että olen oikeassa "hiljaisuus on myöntymisen merkki"
        hannee kiusaatte ja haukutte vain koska hän tekee yhteistyötä rr:n kanssa..
        hävetkää!! olette lapsellisia!

        kuinka tämä "pelastus partio" räjähtää käsiin...
        :D


      • Minä kans!!!!!!!!
        Lara-PETS kirjoitti:

        En kommentoi

        Niin kun tuola apulassa on tosiaan aika paljo sellasia sijaiskoti-ilmotuksia sun muita, sijaiskodeilla on monilla kotisivuja kanssa.

        Kauppojen ilmoitustauluilla on sijaiskoti-ilmoituksia ja lehdissä.

        Miksi tämä pelasta piikiltä ei sais mainostaa?


      • Mirkka
        joku vaan kirjoitti:

        ai ei mainosta muut itteensä? entä sadunsijaiskoti vai mikä lie ja apulas mainostaa muukin!
        taidatte petsiläiset olla vain kateellisia kun jotkut pystyy toimimaan muiden yhdistysten kans yhteistyössä ja auttaa suomalaisia koiria toisin kun eräät!?

        Niin kuka näistä avunantajista muuten tietäisi?

        Tein kyselyn tuossa päivällä noin 70 koiraihmiselle ja KUKAAN ei tiennyt mikä on PETS mutta niistä 26 tiesi mikä on Pelasta piikiltä...

        Eli mistä osataan hakea apua jos sitä tarvitaan...


      • Lara-PETS
        Minä kans!!!!!!!! kirjoitti:

        Niin kun tuola apulassa on tosiaan aika paljo sellasia sijaiskoti-ilmotuksia sun muita, sijaiskodeilla on monilla kotisivuja kanssa.

        Kauppojen ilmoitustauluilla on sijaiskoti-ilmoituksia ja lehdissä.

        Miksi tämä pelasta piikiltä ei sais mainostaa?

        Jos haluatte auttaa rescue työssä, kuten Hanne nimeää sen - auttakaa siten että ette häiritse itse työtä ja aiheuta lisää ongelmia. Avun pitää olla ammattitaitoista! Hanne on thenyt tätä muutaman kuukauden ja sanoo sitä elämäntyökseen. Monet koirat palaavat hänelle takaisin koska hän ei osaa haastatella ehdokkaita ja kysellä asioita. Mikäli hän haluaa tehdä samaa kuin muut rescue järjestöt tulisi hänen pyytää neuvoja siinä miten vähentää kodittomien koirien määrää.


      • mussumaani
        joku vaan kirjoitti:

        taidat itsekkin myöntää että olen oikeassa "hiljaisuus on myöntymisen merkki"
        hannee kiusaatte ja haukutte vain koska hän tekee yhteistyötä rr:n kanssa..
        hävetkää!! olette lapsellisia!

        halunut kuulla Laran vastauksen. Mutta olen samaa mieltä edellisen kanssa että vaikeneminen on myöntymisen merkki. Jos seuraa vähänkään tuota petsin foorumia niin en enää yhtään ihmettele miksi kukaan ei halua tehdä yheistyötä heidän kanssaan.
        Jos jotain kiinnostaa niin tässä on linkki josta voi lukea lisää tätä samaa soopaa jota täälläkin HanneP on saanut osakseen.
        http://www.pets.ee/forum/viewtopic.php?t=1425


      • mussumaani
        Lara-PETS kirjoitti:

        Jos haluatte auttaa rescue työssä, kuten Hanne nimeää sen - auttakaa siten että ette häiritse itse työtä ja aiheuta lisää ongelmia. Avun pitää olla ammattitaitoista! Hanne on thenyt tätä muutaman kuukauden ja sanoo sitä elämäntyökseen. Monet koirat palaavat hänelle takaisin koska hän ei osaa haastatella ehdokkaita ja kysellä asioita. Mikäli hän haluaa tehdä samaa kuin muut rescue järjestöt tulisi hänen pyytää neuvoja siinä miten vähentää kodittomien koirien määrää.

        Kerran petsiläiset tai osa heistä on noin lapsellisia niin suosittelisin ottamaan asioista selvää ennen kuin alkaa haukkumaan kenenkään toimintaa.


      • Lara-PETS
        mussumaani kirjoitti:

        Kerran petsiläiset tai osa heistä on noin lapsellisia niin suosittelisin ottamaan asioista selvää ennen kuin alkaa haukkumaan kenenkään toimintaa.

        ..comments


      • joku vaan
        Lara-PETS kirjoitti:

        ..comments

        kumma miten lara ei voi taas kommentoida.. arka paikka"totuus tuli ilmi"
        oikeesti millä voitte vakuuttaa et hanne ei haastattele ihmisiä kunnol. itse ainakin kun kyselin eräästä koirasta niin piti kunnon haastattelun!


      • Täh???????
        Lara-PETS kirjoitti:

        Jos haluatte auttaa rescue työssä, kuten Hanne nimeää sen - auttakaa siten että ette häiritse itse työtä ja aiheuta lisää ongelmia. Avun pitää olla ammattitaitoista! Hanne on thenyt tätä muutaman kuukauden ja sanoo sitä elämäntyökseen. Monet koirat palaavat hänelle takaisin koska hän ei osaa haastatella ehdokkaita ja kysellä asioita. Mikäli hän haluaa tehdä samaa kuin muut rescue järjestöt tulisi hänen pyytää neuvoja siinä miten vähentää kodittomien koirien määrää.

        Tuollahan on nettisivuillakin jo että useita vuosia!!!!!!!!!

        Minulla on koira joka on Hannen kautta tullut minulle vuonna 2003, koira oli ihan suomalainen rescu-tapaus jonka hän oli ostanut 400 eurolla pois huonoista oloista(omistaja ei muuten olisi antanut),MUTTA antoi koiran minulle 20 eurolla...

        Oli käyttänyt rokotukset, hoidattanut pahan korvatulehduksen, ihottuman jne...

        Eli ei ole kovin muutaman vuoden kokemuksella...


      • HanskiK
        joku vaan kirjoitti:

        Älä hanksi viiti!!! Hanne ei ensinnäkää myy koiria voitollisesti vaan ottaa maksua sen verran mitä kuluja tulee!!Omasta pussista maksaa iiisoooon osan eläinten menoista!
        Jos et tiedä toiminnasta ja hannesta mitään niin elä vaivaudu tänne kirjottelee p.....kaa!!
        Ja sijaiskoteja on muitakin eikä vaan Hanne joten jos on valittamista niin valita kaikille, koska kaikilla sama toiminta periaate!

        mistä tiedät?
        Hän kertoo. Hän todella kertoo.


      • HanskiK
        Mirkka kirjoitti:

        Niin kuka näistä avunantajista muuten tietäisi?

        Tein kyselyn tuossa päivällä noin 70 koiraihmiselle ja KUKAAN ei tiennyt mikä on PETS mutta niistä 26 tiesi mikä on Pelasta piikiltä...

        Eli mistä osataan hakea apua jos sitä tarvitaan...

        Pitää olla tyhmä! Silloin löytää tyhmän vaihtoehdon!


      • ?????
        HanskiK kirjoitti:

        mistä tiedät?
        Hän kertoo. Hän todella kertoo.

        Mistä itse tiedät?


      • MinnaManner
        joku vaan kirjoitti:

        Älä hanksi viiti!!! Hanne ei ensinnäkää myy koiria voitollisesti vaan ottaa maksua sen verran mitä kuluja tulee!!Omasta pussista maksaa iiisoooon osan eläinten menoista!
        Jos et tiedä toiminnasta ja hannesta mitään niin elä vaivaudu tänne kirjottelee p.....kaa!!
        Ja sijaiskoteja on muitakin eikä vaan Hanne joten jos on valittamista niin valita kaikille, koska kaikilla sama toiminta periaate!

        Hankintahinta 0/myyntihinta 50-100! 100% voitto!


      • ??????
        MinnaManner kirjoitti:

        Hankintahinta 0/myyntihinta 50-100! 100% voitto!

        entä muut kulut.. koiran ruokinta, mahd.eläinlääkäri käynti, matolääkitys yms.. ei ne ole ilmaisia!


      • juupajuupa
        Mirkka kirjoitti:

        Niin kuka näistä avunantajista muuten tietäisi?

        Tein kyselyn tuossa päivällä noin 70 koiraihmiselle ja KUKAAN ei tiennyt mikä on PETS mutta niistä 26 tiesi mikä on Pelasta piikiltä...

        Eli mistä osataan hakea apua jos sitä tarvitaan...

        päivän vitsi :D


      • MinnaManner
        ?????? kirjoitti:

        entä muut kulut.. koiran ruokinta, mahd.eläinlääkäri käynti, matolääkitys yms.. ei ne ole ilmaisia!

        "Yhteiskumppani" maksaa (RR)


      • juupaduupa
        Täh??????? kirjoitti:

        Tuollahan on nettisivuillakin jo että useita vuosia!!!!!!!!!

        Minulla on koira joka on Hannen kautta tullut minulle vuonna 2003, koira oli ihan suomalainen rescu-tapaus jonka hän oli ostanut 400 eurolla pois huonoista oloista(omistaja ei muuten olisi antanut),MUTTA antoi koiran minulle 20 eurolla...

        Oli käyttänyt rokotukset, hoidattanut pahan korvatulehduksen, ihottuman jne...

        Eli ei ole kovin muutaman vuoden kokemuksella...

        Hei haloo, oli ostanut 400 eurolla pois huonoista oloista?!?!? Koiraa ei saa koskaan ottaa/ostaa säälistä ja näin tukea trokareita. Olkoonkin vain huonoista oloista Suomesta yksityishenkilöltä. EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ TUOSSA!!!Sitä varten on eläinsuojelulaki ja viranomaiset, jotka huostaanottavat eläimet.


      • Puh
        joku vaan kirjoitti:

        kumma miten lara ei voi taas kommentoida.. arka paikka"totuus tuli ilmi"
        oikeesti millä voitte vakuuttaa et hanne ei haastattele ihmisiä kunnol. itse ainakin kun kyselin eräästä koirasta niin piti kunnon haastattelun!

        olet HUHHUH


      • Puh
        ????? kirjoitti:

        Mistä itse tiedät?

        Tämä on oikea paikka


      • Maksaa muka?
        MinnaManner kirjoitti:

        "Yhteiskumppani" maksaa (RR)

        Ei kuule RR maksa mitään!

        Mistä ihmeestä sellasia olet saanut päähäsi?
        Eihän ne maksa palkkaa kenellekkään!


      • mussumaani
        MinnaManner kirjoitti:

        "Yhteiskumppani" maksaa (RR)

        Vaikka RR tekeekin HanneP:n kanssa yhteistyötä niin ei yhdistys maksa kuin ainoastaan RR:n koirista aiheutuneet kulut. Ja nekin kuitteja vastaan. Olen sen verran asioista ottanut selvää.
        Ei kannattaisi aina aukoa päätään sellaisista asioista joista ei sitten kerrassaan tiedä yhtään mitään.
        Onneksi tuollaisten "kaikkitietävien" kommenteihin pystyy aina kertomaan faktojakin.


      • Täh???????
        juupaduupa kirjoitti:

        Hei haloo, oli ostanut 400 eurolla pois huonoista oloista?!?!? Koiraa ei saa koskaan ottaa/ostaa säälistä ja näin tukea trokareita. Olkoonkin vain huonoista oloista Suomesta yksityishenkilöltä. EI OLE MITÄÄN JÄRKEÄ TUOSSA!!!Sitä varten on eläinsuojelulaki ja viranomaiset, jotka huostaanottavat eläimet.

        Ei ollut ostanu trokarilta vaan alkkiksilta jotka heitteli ja potki...

        Jokainen tietää suomen eläinsuojelubyrokratian,varoitus, toinen varoitus...

        Koira olisi ollut kuollut tai ainakin häiriintynyt jo ennen kuin olisi päässyt pois!


      • juupaduupa
        mussumaani kirjoitti:

        Vaikka RR tekeekin HanneP:n kanssa yhteistyötä niin ei yhdistys maksa kuin ainoastaan RR:n koirista aiheutuneet kulut. Ja nekin kuitteja vastaan. Olen sen verran asioista ottanut selvää.
        Ei kannattaisi aina aukoa päätään sellaisista asioista joista ei sitten kerrassaan tiedä yhtään mitään.
        Onneksi tuollaisten "kaikkitietävien" kommenteihin pystyy aina kertomaan faktojakin.

        totuus tulee itsestään esille, odottakaa vain :)


      • Lara VASTAA?
        Lara-PETS kirjoitti:

        Jos haluatte auttaa rescue työssä, kuten Hanne nimeää sen - auttakaa siten että ette häiritse itse työtä ja aiheuta lisää ongelmia. Avun pitää olla ammattitaitoista! Hanne on thenyt tätä muutaman kuukauden ja sanoo sitä elämäntyökseen. Monet koirat palaavat hänelle takaisin koska hän ei osaa haastatella ehdokkaita ja kysellä asioita. Mikäli hän haluaa tehdä samaa kuin muut rescue järjestöt tulisi hänen pyytää neuvoja siinä miten vähentää kodittomien koirien määrää.

        Eikö ole ammattitaitoa mukana, Rekkurescuehan on apuna?

        Mikä on ammattitaitoa?
        Oletko Lara ammattitaitoinen?

        Missä saa koulutuksen tähän ammattitaitoon?

        Miten niin monet koirat alaavat takaisin?


      • Lara-PETS
        Lara VASTAA? kirjoitti:

        Eikö ole ammattitaitoa mukana, Rekkurescuehan on apuna?

        Mikä on ammattitaitoa?
        Oletko Lara ammattitaitoinen?

        Missä saa koulutuksen tähän ammattitaitoon?

        Miten niin monet koirat alaavat takaisin?

        comment provo messages! ;)


      • LarDELIINI
        Lara-PETS kirjoitti:

        comment provo messages! ;)

        Kun et OSAA!!!!!!!!!!!!


      • Aqua
        LarDELIINI kirjoitti:

        Kun et OSAA!!!!!!!!!!!!

        Osaat vastata vaikkei kysytä, surkeeta.


      • joku vaan
        Lara-PETS kirjoitti:

        comment provo messages! ;)

        et tietenkään kommentoi kun et osaa perustella väitteitäsi.
        kannattaisi ottaa asioista selvää ennen kun alatte petsiläiset haukkumaan!!


    • maritsa..

      Kyllä kuule koirat on kodittomia myös Virossa ja Suomessa...Minä en edes kerro, että koirani on etelämmästä kuin oma rakas kotimaamme.
      Ja mitä tuohon Pelasta piikiltä palveluun, niin toivon, että touhu loppuu samantien....ei hyvää päivää!!!!Ota edes esy:istä mallia vastuuntuntoisista kodeista!

    • mussumaani

      Eikö ihmisillä ole muuta tekemistä kuin valittaa ja vahtia mitä toiset ihmiset tekee tai jättää tekemättä..
      En voi muuta kuin ihmetellä..
      Ja mitä tulee tuohon Pelastetaan Piikiltä- toimintaan: Olen todella ylpeä että on ihmisiä, jotka laittavat aikansa ja varansa likoon siihen, että pelastavat sellaisia eläimiä, joita ihmiset kyllästyttyään ovat ensimmäiseksi viemässä piikille.
      Olisin todella onnellinen, jos minulla olisi niin paljon tilaa ympärilläni, jotta voisin tehdä tuollaista työtä.
      Ja vielä toinen asia. Jokainen eläin, joka on tähän kurjaan maailmaan syntynyt on mielestäni ansainnut mahdollisuuden elämiseen, on eläin sitten Suomessa, Virossa tai ihan missä maan kolkassa hyvänsä. Koirien omistajat voivat katsoa peiliin ja miettiä, että missä on se suurin syy kun ns. vahinkopentuja syntyy niin paljon. Jopa minä itse voin katsoa peilin, mutta teen hyvillä mielin, sillä oma narttukoirani ei ole eikä tule, koskaan synnyttämään pentuja lainkaan.
      Eikä muuten nämä rotukoirat tee ihmistä autuaaksi. Rotukoiran omistaminen on ihmisen turhamaisuutta, jolla pönkitetään omaa ns. egoa.

      • piikile vaan

        Täällä on jo yllinkyllin koiria löytöeläintarhoissa. Ulkomaiset ja pelastakaa tämä pelastakaa tuo touhu on aivan turhaakin turhempaa hommaa.
        Sääliin vedotaan mikä on yksi pahompia muotoja koiran tai minkä tahansa eläimen ottoon. Ihminen jolla ei ole varaa maksaa koirastaan käypää hintaa, ei ole mahdollisuutta myöskään koskaan hoitaa sitä kunnialla.
        Ne ihmiset joilla varallisuutta on riittävästi hankkivat koiransa pääosin puhdasrotuisten kasvattajilta rekattuina. Opiskelijat joilla pienet tulot ovat enemmän seropi puolella. Näistä ryhmistä kokemukseni mukaan löytyy vastuunkantoa.
        Valitettavasti opiskelijat myös usein ottavat näitä ns. kaltoin kohdeltuja ulkomailta. Eivät pysty maksamaan eläinlääkäri kuluja, mikäli huonosti käy.
        Pitäkööt jokainen maa itse huolen kodittomista koiristaan. Toivottavasti astuu voimaan laki joka kieltää noiden tuonnin tänne ehdoitta.


      • mussumaani
        piikile vaan kirjoitti:

        Täällä on jo yllinkyllin koiria löytöeläintarhoissa. Ulkomaiset ja pelastakaa tämä pelastakaa tuo touhu on aivan turhaakin turhempaa hommaa.
        Sääliin vedotaan mikä on yksi pahompia muotoja koiran tai minkä tahansa eläimen ottoon. Ihminen jolla ei ole varaa maksaa koirastaan käypää hintaa, ei ole mahdollisuutta myöskään koskaan hoitaa sitä kunnialla.
        Ne ihmiset joilla varallisuutta on riittävästi hankkivat koiransa pääosin puhdasrotuisten kasvattajilta rekattuina. Opiskelijat joilla pienet tulot ovat enemmän seropi puolella. Näistä ryhmistä kokemukseni mukaan löytyy vastuunkantoa.
        Valitettavasti opiskelijat myös usein ottavat näitä ns. kaltoin kohdeltuja ulkomailta. Eivät pysty maksamaan eläinlääkäri kuluja, mikäli huonosti käy.
        Pitäkööt jokainen maa itse huolen kodittomista koiristaan. Toivottavasti astuu voimaan laki joka kieltää noiden tuonnin tänne ehdoitta.

        tulisi myös laki joka kieltäisi tuon älyttömän jalostamisen ja pennuttamisen, jossa ei ole päätä eikä häntää. Näyttelyt ovat tarkoitettu ainoastaan ihmisille eikä koirille.

        Mutta jokainen saa olla mitä mieltä tahtoo.
        Toisin sanoen makuasioista on turha kiistellä.


      • maritsa..

        Mitäköhän sä mussumaani mulle sitten valitat, jos sua häiritsee mun valitukset ;D
        Mutta Pelasta piikiltä toiminta on ajatuksena hyvä, mutta tuo toteutus kyllä kusee...


      • maritsa..
        piikile vaan kirjoitti:

        Täällä on jo yllinkyllin koiria löytöeläintarhoissa. Ulkomaiset ja pelastakaa tämä pelastakaa tuo touhu on aivan turhaakin turhempaa hommaa.
        Sääliin vedotaan mikä on yksi pahompia muotoja koiran tai minkä tahansa eläimen ottoon. Ihminen jolla ei ole varaa maksaa koirastaan käypää hintaa, ei ole mahdollisuutta myöskään koskaan hoitaa sitä kunnialla.
        Ne ihmiset joilla varallisuutta on riittävästi hankkivat koiransa pääosin puhdasrotuisten kasvattajilta rekattuina. Opiskelijat joilla pienet tulot ovat enemmän seropi puolella. Näistä ryhmistä kokemukseni mukaan löytyy vastuunkantoa.
        Valitettavasti opiskelijat myös usein ottavat näitä ns. kaltoin kohdeltuja ulkomailta. Eivät pysty maksamaan eläinlääkäri kuluja, mikäli huonosti käy.
        Pitäkööt jokainen maa itse huolen kodittomista koiristaan. Toivottavasti astuu voimaan laki joka kieltää noiden tuonnin tänne ehdoitta.

        ihan yhdistyksestä millaisiin perheisiin koirat menee....ts.pelastaa vaan lopetukselta tarhalla ja toiset taas ajattelee vähän enemmän, että onko sillä koiralla hyvä olla siellä...


    • juu

      Suomessa on monta monta muutakin sijaiskotia jotka toimii samalla tavalla, kuin hannen paikka joten älkää viitsikö haukkua ja leimata hänen toimintaa!!!

      • JOO.......

        Koiranhoitoa
        Tarvitsetko koirallesi hoitopaikkaa turun lähiseudulla? Täällä olisi maalla hoitopaikka pientä korvausta vastaan. Kokemusta koirista aika paljon.Iselläni on 2-vuotias Hovawart uros.Soita ja kysy lisää.
        -------------------------------------------------
        sijaiskoti
        Sijaiskoti ja lomahoito toimintaa. Asiantuntevaan kotiin maalle. Kysy lisää!
        _______________________________________________
        kaikki käy!
        Hoito apua koirallesi pientä korvausta vastaa KOuvolan alueella. Viikolla 15 jälkeen,lomille milloin vain ja viikon loppuina myös!
        _________________________________________________
        koirat
        Apu Tassu palvelu palvelee sinua kaikkien lemmikkieläinten hoidon kanssa.
        Onko vaikeuksia leikata kynnet,pestä tai lenkittää.
        Annan myös yksityistä koiran koulutusta ja neuvoja.
        Asun naantalissa ja työajat ovat liukuvat
        ________________________________________________
        Sijaiskodit/lomahoitoa tarjotaan VANTAALLA
        Tämä on jälleen yksi niistä lukemattomista teksteistä jossa täysin tuntematon ihminen kertoo olevansa luotettava ja rehellinen henkilö ottamaan vastaan sijaiskotia tai lomahoitoa tarvitsevia eläimiä. On aina vaikeaa ellei täysin mahdotonta luottaa tuntemattoman ihmisen hoiviin oma lemmikki.
        Ottaisimme mielellämme poikani(17vuotias) kanssa koirasi/ koiranne hoitoon loman tai viikonlopun ajaksi. asumme Vantaalla, Korsossa kerrostalossa.
        Tyttöni muutti saksanpaimenkoiransa kanssa jokunen aika sitten kotoa. Kokemusta niin pienistä kuin isoistakin koirista löytyy
        _________________________________________________
        http://kotisivu.mtv3.fi/sprescue/auttamaan.htm
        _________________________________________________
        http://www.lounaissuomendogit.com/rescue/artikkelit.htm
        _________________________________________________

        Näitä voisi jatkaa vaikka millä mitalla...MUTTA!
        ________________________________________________
        Ilm. numero: 1423 Postitettu: 04/16/2006
        Nimi: Sari Kennel: Paikkakunta:
        Puhelin1: Puhelin2:
        E-mail: [email protected]
        Kotisivu: http://www.pets.ee


        Ilmoitus
        Sivuillamme useat monirotuiset koirat odottavat löytäjäänsä sekä vastuuntuntoista kotia.
        KAtsothan löytyisikö sinun ystäväsi sieltä.
        _______________________________________________

        Löytyihän se sieltä...Eikö TÄMÄ ole mainosta...?


      • Vastaus?
        JOO....... kirjoitti:

        Koiranhoitoa
        Tarvitsetko koirallesi hoitopaikkaa turun lähiseudulla? Täällä olisi maalla hoitopaikka pientä korvausta vastaan. Kokemusta koirista aika paljon.Iselläni on 2-vuotias Hovawart uros.Soita ja kysy lisää.
        -------------------------------------------------
        sijaiskoti
        Sijaiskoti ja lomahoito toimintaa. Asiantuntevaan kotiin maalle. Kysy lisää!
        _______________________________________________
        kaikki käy!
        Hoito apua koirallesi pientä korvausta vastaa KOuvolan alueella. Viikolla 15 jälkeen,lomille milloin vain ja viikon loppuina myös!
        _________________________________________________
        koirat
        Apu Tassu palvelu palvelee sinua kaikkien lemmikkieläinten hoidon kanssa.
        Onko vaikeuksia leikata kynnet,pestä tai lenkittää.
        Annan myös yksityistä koiran koulutusta ja neuvoja.
        Asun naantalissa ja työajat ovat liukuvat
        ________________________________________________
        Sijaiskodit/lomahoitoa tarjotaan VANTAALLA
        Tämä on jälleen yksi niistä lukemattomista teksteistä jossa täysin tuntematon ihminen kertoo olevansa luotettava ja rehellinen henkilö ottamaan vastaan sijaiskotia tai lomahoitoa tarvitsevia eläimiä. On aina vaikeaa ellei täysin mahdotonta luottaa tuntemattoman ihmisen hoiviin oma lemmikki.
        Ottaisimme mielellämme poikani(17vuotias) kanssa koirasi/ koiranne hoitoon loman tai viikonlopun ajaksi. asumme Vantaalla, Korsossa kerrostalossa.
        Tyttöni muutti saksanpaimenkoiransa kanssa jokunen aika sitten kotoa. Kokemusta niin pienistä kuin isoistakin koirista löytyy
        _________________________________________________
        http://kotisivu.mtv3.fi/sprescue/auttamaan.htm
        _________________________________________________
        http://www.lounaissuomendogit.com/rescue/artikkelit.htm
        _________________________________________________

        Näitä voisi jatkaa vaikka millä mitalla...MUTTA!
        ________________________________________________
        Ilm. numero: 1423 Postitettu: 04/16/2006
        Nimi: Sari Kennel: Paikkakunta:
        Puhelin1: Puhelin2:
        E-mail: [email protected]
        Kotisivu: http://www.pets.ee


        Ilmoitus
        Sivuillamme useat monirotuiset koirat odottavat löytäjäänsä sekä vastuuntuntoista kotia.
        KAtsothan löytyisikö sinun ystäväsi sieltä.
        _______________________________________________

        Löytyihän se sieltä...Eikö TÄMÄ ole mainosta...?

        Tämä meneekin mielenkiintoiseksi, vai perääntyykö pets kun ei osaa enää vastailla?


      • täh!!!!
        Vastaus? kirjoitti:

        Tämä meneekin mielenkiintoiseksi, vai perääntyykö pets kun ei osaa enää vastailla?

        kyllä haukutaan kun hanne mainostaa apulas ja muut niin nytpä paljastu että petsit harrastaa sitä myös..hah hah haa...
        eikä ne osaa edes tänne vastata (eivät osaa ja uskalla)


      • juupajuupa
        Vastaus? kirjoitti:

        Tämä meneekin mielenkiintoiseksi, vai perääntyykö pets kun ei osaa enää vastailla?

        opetelkaa edes hattuilun jalo taito, tää alkaa jo tylsäks...


      • peikko
        täh!!!! kirjoitti:

        kyllä haukutaan kun hanne mainostaa apulas ja muut niin nytpä paljastu että petsit harrastaa sitä myös..hah hah haa...
        eikä ne osaa edes tänne vastata (eivät osaa ja uskalla)

        hyvä peikko


      • Puh
        täh!!!! kirjoitti:

        kyllä haukutaan kun hanne mainostaa apulas ja muut niin nytpä paljastu että petsit harrastaa sitä myös..hah hah haa...
        eikä ne osaa edes tänne vastata (eivät osaa ja uskalla)

        mitä häh - pääasia että järki puuttuu


      • mussumaani
        JOO....... kirjoitti:

        Koiranhoitoa
        Tarvitsetko koirallesi hoitopaikkaa turun lähiseudulla? Täällä olisi maalla hoitopaikka pientä korvausta vastaan. Kokemusta koirista aika paljon.Iselläni on 2-vuotias Hovawart uros.Soita ja kysy lisää.
        -------------------------------------------------
        sijaiskoti
        Sijaiskoti ja lomahoito toimintaa. Asiantuntevaan kotiin maalle. Kysy lisää!
        _______________________________________________
        kaikki käy!
        Hoito apua koirallesi pientä korvausta vastaa KOuvolan alueella. Viikolla 15 jälkeen,lomille milloin vain ja viikon loppuina myös!
        _________________________________________________
        koirat
        Apu Tassu palvelu palvelee sinua kaikkien lemmikkieläinten hoidon kanssa.
        Onko vaikeuksia leikata kynnet,pestä tai lenkittää.
        Annan myös yksityistä koiran koulutusta ja neuvoja.
        Asun naantalissa ja työajat ovat liukuvat
        ________________________________________________
        Sijaiskodit/lomahoitoa tarjotaan VANTAALLA
        Tämä on jälleen yksi niistä lukemattomista teksteistä jossa täysin tuntematon ihminen kertoo olevansa luotettava ja rehellinen henkilö ottamaan vastaan sijaiskotia tai lomahoitoa tarvitsevia eläimiä. On aina vaikeaa ellei täysin mahdotonta luottaa tuntemattoman ihmisen hoiviin oma lemmikki.
        Ottaisimme mielellämme poikani(17vuotias) kanssa koirasi/ koiranne hoitoon loman tai viikonlopun ajaksi. asumme Vantaalla, Korsossa kerrostalossa.
        Tyttöni muutti saksanpaimenkoiransa kanssa jokunen aika sitten kotoa. Kokemusta niin pienistä kuin isoistakin koirista löytyy
        _________________________________________________
        http://kotisivu.mtv3.fi/sprescue/auttamaan.htm
        _________________________________________________
        http://www.lounaissuomendogit.com/rescue/artikkelit.htm
        _________________________________________________

        Näitä voisi jatkaa vaikka millä mitalla...MUTTA!
        ________________________________________________
        Ilm. numero: 1423 Postitettu: 04/16/2006
        Nimi: Sari Kennel: Paikkakunta:
        Puhelin1: Puhelin2:
        E-mail: [email protected]
        Kotisivu: http://www.pets.ee


        Ilmoitus
        Sivuillamme useat monirotuiset koirat odottavat löytäjäänsä sekä vastuuntuntoista kotia.
        KAtsothan löytyisikö sinun ystäväsi sieltä.
        _______________________________________________

        Löytyihän se sieltä...Eikö TÄMÄ ole mainosta...?

        ainoa paikka jossa Pets mainostaa itseään...


      • tyhmää
        mussumaani kirjoitti:

        ainoa paikka jossa Pets mainostaa itseään...

        kylläpä on kumma että petsiläiset haukkuu hannea kun hän mainostaa ja itse mainostavat kans..:)
        eivät edes uskalla tulla tänne kommentoimaan ja vastaamaan kysymyksiin.. ei taida heidän toiminta ollakkaa kovin siistiä ja asiallista.
        ja ei muka palautus koiria heillä..ei kai ku eivät ota niitä takaisin vaan ne joutuu muiden yhditysten niskoille. jokaisella yhdistyksellä tulee joskus koira takaisin ja sille ei voi mitään..


      • juupaduupa
        tyhmää kirjoitti:

        kylläpä on kumma että petsiläiset haukkuu hannea kun hän mainostaa ja itse mainostavat kans..:)
        eivät edes uskalla tulla tänne kommentoimaan ja vastaamaan kysymyksiin.. ei taida heidän toiminta ollakkaa kovin siistiä ja asiallista.
        ja ei muka palautus koiria heillä..ei kai ku eivät ota niitä takaisin vaan ne joutuu muiden yhditysten niskoille. jokaisella yhdistyksellä tulee joskus koira takaisin ja sille ei voi mitään..

        Katsokaa Teho:n lopetusuhan alla olleita koiria, jotka tuotiin Suomeen....yksi kerrallaan, hitaasti ja varmasti ne tulevat uudelleen kotia etsiviin. Säälistä ei koiraa kannata ottaa, se on nähty.


      • Sari-PETS
        Vastaus? kirjoitti:

        Tämä meneekin mielenkiintoiseksi, vai perääntyykö pets kun ei osaa enää vastailla?

        En ehtinyt tänne aiemmin. Minullakin on oma elämä :)

        Se on tiedottamista jota varten on erikseen myös teetetty lehtisiä ym.
        Yhdistyksillä on tapana tehdä näin.


      • Aqua
        tyhmää kirjoitti:

        kylläpä on kumma että petsiläiset haukkuu hannea kun hän mainostaa ja itse mainostavat kans..:)
        eivät edes uskalla tulla tänne kommentoimaan ja vastaamaan kysymyksiin.. ei taida heidän toiminta ollakkaa kovin siistiä ja asiallista.
        ja ei muka palautus koiria heillä..ei kai ku eivät ota niitä takaisin vaan ne joutuu muiden yhditysten niskoille. jokaisella yhdistyksellä tulee joskus koira takaisin ja sille ei voi mitään..

        Montaks vastausta sä tarviit, johan ne vastas ylempänä..


      • Aqua
        täh!!!! kirjoitti:

        kyllä haukutaan kun hanne mainostaa apulas ja muut niin nytpä paljastu että petsit harrastaa sitä myös..hah hah haa...
        eikä ne osaa edes tänne vastata (eivät osaa ja uskalla)

        Oleks kertaakaa laittanu esimerkiks meilii niille ja kysyny?????? Kyl saa kuule vastauksii ku osaa oikeen kysyy.. Säälittävää huudella täällä eikä osaa ottaa ite selvää mistään vai ootko se sittekki sä ku et uskalla?


      • Täh???????
        Sari-PETS kirjoitti:

        En ehtinyt tänne aiemmin. Minullakin on oma elämä :)

        Se on tiedottamista jota varten on erikseen myös teetetty lehtisiä ym.
        Yhdistyksillä on tapana tehdä näin.

        No mitä sillä sitten on eroa tämän Pelasta Piikiltä-ilmoittelun kanssa?

        Olisi kiva tietää mikä erottaa teidän ilmoittelun muiden ilmoittelusta?

        Mikä on hyväksyttävää, mikä ei?


      • Aqua
        mussumaani kirjoitti:

        ainoa paikka jossa Pets mainostaa itseään...

        Mitä tää ees kuuluu sulle?
        Tääl on ihme porukkaa. Onks susta tosiaan nii et koirii saa hakee ilmatteeks ja myydä sit eteenpäin?
        Toi pets ei myy mitään. Ottaa jonkun maksun mikä kattaa osan kuluist. Siitäki on tietoo niitten sivuil jos viitteisit lukee ja ottaa selvää, mut kivempi se tääl on perättömyyksii huutaa.


      • Niin...
        Aqua kirjoitti:

        Mitä tää ees kuuluu sulle?
        Tääl on ihme porukkaa. Onks susta tosiaan nii et koirii saa hakee ilmatteeks ja myydä sit eteenpäin?
        Toi pets ei myy mitään. Ottaa jonkun maksun mikä kattaa osan kuluist. Siitäki on tietoo niitten sivuil jos viitteisit lukee ja ottaa selvää, mut kivempi se tääl on perättömyyksii huutaa.

        Eläimethän elävät pyhällä hengellä ja sillä samalla hengellä niille hankitaan uusi koti...Eikö?


      • Aqua
        Niin... kirjoitti:

        Eläimethän elävät pyhällä hengellä ja sillä samalla hengellä niille hankitaan uusi koti...Eikö?

        sul selittää ku ei näytä aivokapasiteetti riittävän.
        Tee miehen teko ja kysy ite jos sust on siihe!


      • nanne
        mussumaani kirjoitti:

        ainoa paikka jossa Pets mainostaa itseään...

        onpahan taas soppa:) Suurin osa näistäkin taitaa olla alaikäisiä:)

        Olen tätä topikkia mielenkiinnosta seurannut. Mietin vähän näitä asioita. Mielestäni Hannella on hyvä ajatus, eikä varmasti teekään voittoa tällä toiminnallaan. Mutta siitä ei ole mielestäni kysymys.

        Sen verran, mitä olen tästä asiasta nyt selvää ottanut, niin vaikka tarkoitus on hyvä, niin kuitenkin tarvitsisi hieman mietintää enemmän. Koira viedään uuteen paikkaan, josta se sitten palautetaan samana päivänä...hmm... mielestäni tässä kohdassa kyllä haastattelu ja erityisesti koiran ottajan asenne kusee.

        Meneekö Suomen järjestöjen työ hukkaan? Mennään takaisin aikaan, jossa lemmikillä ei ole arvoa, annetaan pois, jos sillä hetkellä ei ole niin kivaa??? Otetaan uusi tilalle, joka on paljon nätimpi, villimpi, rauhallisempi, pienempi, hiljaisempi...yms, yms.
        Mielestäni pitäisi panostaa erityisesti näihin asenteisiin. Mutta toiminta, joka mahdollistaa koirien (ja muiden eläinten) heittopussina olemisen, ei ole mielestäni kovin hyvä juttu.

        Tämä Hannen juttukin voisi olla hyvä ja toimiva homma, mutta juuri tämä asenteisiin vaikuttaminen ja koiran ottajan perusteellinen valmistaminen tulevaan olisi mielestäni äärimmäisen tärkeää. Eläinten ei tulisi joutua olemaan säkkejä, joita heitellään kodista toiseen!!!

        En tiedä, voihan Hanne haastatellakin ihmisiä, mutta kaikesta päätellen siellä on se jokin aukko, koska tämän tyylisiä palautuksia näyttää olevan!

        Mutta toivon, että Hanne ymmärtää tämänkin kannan joskus. Uskon, että hän tarkoittaa vain hyvää ja on raskasta, jos joka puolelta tulee vain pyyhkeitä. Voimia hänelle, mutta kannattaisi silti miettiä asiaa myös yleiseltä kannalta.


      • juupaduupa
        nanne kirjoitti:

        onpahan taas soppa:) Suurin osa näistäkin taitaa olla alaikäisiä:)

        Olen tätä topikkia mielenkiinnosta seurannut. Mietin vähän näitä asioita. Mielestäni Hannella on hyvä ajatus, eikä varmasti teekään voittoa tällä toiminnallaan. Mutta siitä ei ole mielestäni kysymys.

        Sen verran, mitä olen tästä asiasta nyt selvää ottanut, niin vaikka tarkoitus on hyvä, niin kuitenkin tarvitsisi hieman mietintää enemmän. Koira viedään uuteen paikkaan, josta se sitten palautetaan samana päivänä...hmm... mielestäni tässä kohdassa kyllä haastattelu ja erityisesti koiran ottajan asenne kusee.

        Meneekö Suomen järjestöjen työ hukkaan? Mennään takaisin aikaan, jossa lemmikillä ei ole arvoa, annetaan pois, jos sillä hetkellä ei ole niin kivaa??? Otetaan uusi tilalle, joka on paljon nätimpi, villimpi, rauhallisempi, pienempi, hiljaisempi...yms, yms.
        Mielestäni pitäisi panostaa erityisesti näihin asenteisiin. Mutta toiminta, joka mahdollistaa koirien (ja muiden eläinten) heittopussina olemisen, ei ole mielestäni kovin hyvä juttu.

        Tämä Hannen juttukin voisi olla hyvä ja toimiva homma, mutta juuri tämä asenteisiin vaikuttaminen ja koiran ottajan perusteellinen valmistaminen tulevaan olisi mielestäni äärimmäisen tärkeää. Eläinten ei tulisi joutua olemaan säkkejä, joita heitellään kodista toiseen!!!

        En tiedä, voihan Hanne haastatellakin ihmisiä, mutta kaikesta päätellen siellä on se jokin aukko, koska tämän tyylisiä palautuksia näyttää olevan!

        Mutta toivon, että Hanne ymmärtää tämänkin kannan joskus. Uskon, että hän tarkoittaa vain hyvää ja on raskasta, jos joka puolelta tulee vain pyyhkeitä. Voimia hänelle, mutta kannattaisi silti miettiä asiaa myös yleiseltä kannalta.

        :)tämä on juuri se juttu!


      • Minna
        JOO....... kirjoitti:

        Koiranhoitoa
        Tarvitsetko koirallesi hoitopaikkaa turun lähiseudulla? Täällä olisi maalla hoitopaikka pientä korvausta vastaan. Kokemusta koirista aika paljon.Iselläni on 2-vuotias Hovawart uros.Soita ja kysy lisää.
        -------------------------------------------------
        sijaiskoti
        Sijaiskoti ja lomahoito toimintaa. Asiantuntevaan kotiin maalle. Kysy lisää!
        _______________________________________________
        kaikki käy!
        Hoito apua koirallesi pientä korvausta vastaa KOuvolan alueella. Viikolla 15 jälkeen,lomille milloin vain ja viikon loppuina myös!
        _________________________________________________
        koirat
        Apu Tassu palvelu palvelee sinua kaikkien lemmikkieläinten hoidon kanssa.
        Onko vaikeuksia leikata kynnet,pestä tai lenkittää.
        Annan myös yksityistä koiran koulutusta ja neuvoja.
        Asun naantalissa ja työajat ovat liukuvat
        ________________________________________________
        Sijaiskodit/lomahoitoa tarjotaan VANTAALLA
        Tämä on jälleen yksi niistä lukemattomista teksteistä jossa täysin tuntematon ihminen kertoo olevansa luotettava ja rehellinen henkilö ottamaan vastaan sijaiskotia tai lomahoitoa tarvitsevia eläimiä. On aina vaikeaa ellei täysin mahdotonta luottaa tuntemattoman ihmisen hoiviin oma lemmikki.
        Ottaisimme mielellämme poikani(17vuotias) kanssa koirasi/ koiranne hoitoon loman tai viikonlopun ajaksi. asumme Vantaalla, Korsossa kerrostalossa.
        Tyttöni muutti saksanpaimenkoiransa kanssa jokunen aika sitten kotoa. Kokemusta niin pienistä kuin isoistakin koirista löytyy
        _________________________________________________
        http://kotisivu.mtv3.fi/sprescue/auttamaan.htm
        _________________________________________________
        http://www.lounaissuomendogit.com/rescue/artikkelit.htm
        _________________________________________________

        Näitä voisi jatkaa vaikka millä mitalla...MUTTA!
        ________________________________________________
        Ilm. numero: 1423 Postitettu: 04/16/2006
        Nimi: Sari Kennel: Paikkakunta:
        Puhelin1: Puhelin2:
        E-mail: [email protected]
        Kotisivu: http://www.pets.ee


        Ilmoitus
        Sivuillamme useat monirotuiset koirat odottavat löytäjäänsä sekä vastuuntuntoista kotia.
        KAtsothan löytyisikö sinun ystäväsi sieltä.
        _______________________________________________

        Löytyihän se sieltä...Eikö TÄMÄ ole mainosta...?

        "Sivuillamme useat monirotuiset koirat odottavat löytäjäänsä sekä vastuuntuntoista kotia.
        Katsothan löytyisikö sinun ystäväsi sieltä.
        ______________________________________________
        Löytyihän se sieltä...Eikö TÄMÄ ole mainosta...?"

        ^Ei ole. Mainostamisessa ja "mainostamisessa" on eroa. Ts. mainostaminen ja toiminnasta tiedottaminen on aivan eri asia.
        Vrt. ylläoleva ja allaoleva:
        "Ei mene yksikään pataan tai monttuun"
        "Tartu vaihtoehtoon! Soita rohkeasti tai laita sähköpostia!" "Ihana 8kk:n ikäinen koira!"

        Ensimmäisen tarkoitus on tiedottaa toiminnasta (eikä suinkaan sääliin vetoamalla "Pelasta piikiltä" jne. Ainoastana tiedottaa olemassaolostaan)

        Jälkimmäinen taas täyttää kaikki mainonnan kriteerit eli mainonnan tarkoitus on aina lisätä tuotteen (tässä tapauksessa lemmikkien) menekkiä = kysyntää ja tarjontaa. Ja mainostajien intresseissä ei suinkaan ikinä ole tarkoitus tukea (tässä tapauksessa tukea siten, että lemmikki saisikin jäädä kotiinsa) vaan tarjota uusi vaihtoehto (tässä tapauksessa luopuminen, joka käy myös helposti).

        Eli jos kyse olisi saippuan mainostamisesta, niin tiedottamista olisi se kun todettaisiin, että: "Valmistamme saippuaa, tutustu sivuillamme yhdistyksemme toimintaperiaateisiin ja tuotteisiin". Seuraava taas olisi mainostamista: " Älä epäröi ottaa yhteyttä! Ihania uusia nestemäisiä saippuoita, heitä vanha palasaippua pois. Kun ostat yhden, niin saat toisen kaupan päälle". -> Tarkoitus ei tukea suinkaan palasaippuan kyttöä vaan vähentää sitä. Ja se tehdään mainostamisen periaattein eli vetoamalla tunteisiin.


      • MarikaTuo
        nanne kirjoitti:

        onpahan taas soppa:) Suurin osa näistäkin taitaa olla alaikäisiä:)

        Olen tätä topikkia mielenkiinnosta seurannut. Mietin vähän näitä asioita. Mielestäni Hannella on hyvä ajatus, eikä varmasti teekään voittoa tällä toiminnallaan. Mutta siitä ei ole mielestäni kysymys.

        Sen verran, mitä olen tästä asiasta nyt selvää ottanut, niin vaikka tarkoitus on hyvä, niin kuitenkin tarvitsisi hieman mietintää enemmän. Koira viedään uuteen paikkaan, josta se sitten palautetaan samana päivänä...hmm... mielestäni tässä kohdassa kyllä haastattelu ja erityisesti koiran ottajan asenne kusee.

        Meneekö Suomen järjestöjen työ hukkaan? Mennään takaisin aikaan, jossa lemmikillä ei ole arvoa, annetaan pois, jos sillä hetkellä ei ole niin kivaa??? Otetaan uusi tilalle, joka on paljon nätimpi, villimpi, rauhallisempi, pienempi, hiljaisempi...yms, yms.
        Mielestäni pitäisi panostaa erityisesti näihin asenteisiin. Mutta toiminta, joka mahdollistaa koirien (ja muiden eläinten) heittopussina olemisen, ei ole mielestäni kovin hyvä juttu.

        Tämä Hannen juttukin voisi olla hyvä ja toimiva homma, mutta juuri tämä asenteisiin vaikuttaminen ja koiran ottajan perusteellinen valmistaminen tulevaan olisi mielestäni äärimmäisen tärkeää. Eläinten ei tulisi joutua olemaan säkkejä, joita heitellään kodista toiseen!!!

        En tiedä, voihan Hanne haastatellakin ihmisiä, mutta kaikesta päätellen siellä on se jokin aukko, koska tämän tyylisiä palautuksia näyttää olevan!

        Mutta toivon, että Hanne ymmärtää tämänkin kannan joskus. Uskon, että hän tarkoittaa vain hyvää ja on raskasta, jos joka puolelta tulee vain pyyhkeitä. Voimia hänelle, mutta kannattaisi silti miettiä asiaa myös yleiseltä kannalta.

        Tottakai Hanne haastattelee koiran tulevat ottajat!
        Ja vielä näkee, kuulee ja haistaa;) koiran mahdolliset uudet omistajat. Ja myös käännyttää takaisin. Läheskään kaikki, jotka tulevat eläintä katsomaan, eivät sitä saa. Ja Hanne vielä käy eläimen uudessa kodissa katsomassa miten asiat on.
        Mikään yhdistys ei voi välttyä virhearvioinneilta, vaikka oltaisiin kuinka huolellisia.
        Jos laskee bensa ja puhelinkulut, ruuat (usein erikoisruokaa), eläinlääkärimaksut ja lääkkeet, rokotukset, madotukset yms. niin jokainen tajuaa, että 50:llä eurolla takkiin tulee ja paljon. Lisäksi talvella tulee lämmityskuluja eläinten tiloista. Ja jatkuva hoitaminen ja siivoaminen on ilmaiseksi tehtyä työtä. (Siivousaineetkin maksaa)


    • Nimetön

      et tietenkään vastaa täällä kun et voi/uskalla. on kumma jos ei julkisesti voi kommentoida asiaa!!! ja kehtaat valittaa kun sinun asioihin sekaannutaan kun itse kaivat ulkopuolisten asioita esiin ja levittelet niitä netissä!
      Häpeä ja olet lapsellinen!

      • Tellervo,

        Edelliseen Sarin viestiin koskien nimimerkillä kirjoittamista ei voinut enää vastata; liian pitkä ketju, joten näet varmaan lukea täältäkin.
        RR:n foorumissa näkyy IP:t ja siellä on ollut yhtäaikaa Sarin ja nimimerkin kirjoituksia samalla IP:llä, unohtamatta samanlaista sisältöä. Tai sitten joku muu kirjoittaa koneellasi...
        Tietenkään et ole tilivelvollinen minulle, en ole Petsin jäsen, mutta luulisi sinun olevan kiinnostunut vastaamaan kysymyksiin koskien Petsin kautta tulleita koiria. Tietty voit vastata kuten Lara;no comments. Jokainen voi sitten tehdä johtopäätöksensä.


      • .........
        Tellervo, kirjoitti:

        Edelliseen Sarin viestiin koskien nimimerkillä kirjoittamista ei voinut enää vastata; liian pitkä ketju, joten näet varmaan lukea täältäkin.
        RR:n foorumissa näkyy IP:t ja siellä on ollut yhtäaikaa Sarin ja nimimerkin kirjoituksia samalla IP:llä, unohtamatta samanlaista sisältöä. Tai sitten joku muu kirjoittaa koneellasi...
        Tietenkään et ole tilivelvollinen minulle, en ole Petsin jäsen, mutta luulisi sinun olevan kiinnostunut vastaamaan kysymyksiin koskien Petsin kautta tulleita koiria. Tietty voit vastata kuten Lara;no comments. Jokainen voi sitten tehdä johtopäätöksensä.

        On erittäin huvittavaa RR:n jäseneltä heittää paskaa niskaan täällä, koska oma foorumi on pidettävä lässynläänä...MerjaL vai kukakohan se siellä kommentoi "asiantuntevasti"oi Tellervo :)
        IP osoitteen paljastumisen pelossa taidatkin sitten kommentoida täällä vain.


      • mussumaani
        Tellervo, kirjoitti:

        Edelliseen Sarin viestiin koskien nimimerkillä kirjoittamista ei voinut enää vastata; liian pitkä ketju, joten näet varmaan lukea täältäkin.
        RR:n foorumissa näkyy IP:t ja siellä on ollut yhtäaikaa Sarin ja nimimerkin kirjoituksia samalla IP:llä, unohtamatta samanlaista sisältöä. Tai sitten joku muu kirjoittaa koneellasi...
        Tietenkään et ole tilivelvollinen minulle, en ole Petsin jäsen, mutta luulisi sinun olevan kiinnostunut vastaamaan kysymyksiin koskien Petsin kautta tulleita koiria. Tietty voit vastata kuten Lara;no comments. Jokainen voi sitten tehdä johtopäätöksensä.

        On hienoa huomata että moni kaipaa vastauksiasi tai petsin vastauksia. No comments ei ole mitenkään järkevä vastaus, mutta jos pelkää vastailla kunnolla niin jokainen todellakin vetää omia johtopäätöksiä asioiden suhteen.
        Yhtä asiaa vieläkin vaan jaksan ihmetellä, miten ihmeessä petsin foorumi on niin riitaisaa kun vertaa muihin foorumeihin. Monta aivan asiallista kysymystä on petsiläisille foorumissa esitetty ja aina asiasta on saatu riita aikaiseksi. Yleensä riitauttaja on muuten Sari.
        Onneksi on muitakin yhdistyksiä olemassa :)


      • mussumaani
        ......... kirjoitti:

        On erittäin huvittavaa RR:n jäseneltä heittää paskaa niskaan täällä, koska oma foorumi on pidettävä lässynläänä...MerjaL vai kukakohan se siellä kommentoi "asiantuntevasti"oi Tellervo :)
        IP osoitteen paljastumisen pelossa taidatkin sitten kommentoida täällä vain.

        Mielummin itse ainankin seuraan asiallisella pohjalla olevaa foorumia kuin se että on riitaa riidan perään.
        Taitaa olla niin että eräät huutavat pää pensaassa myös Petsin puolelta...


      • Tellervo
        ......... kirjoitti:

        On erittäin huvittavaa RR:n jäseneltä heittää paskaa niskaan täällä, koska oma foorumi on pidettävä lässynläänä...MerjaL vai kukakohan se siellä kommentoi "asiantuntevasti"oi Tellervo :)
        IP osoitteen paljastumisen pelossa taidatkin sitten kommentoida täällä vain.

        Sehän se pointti tässä onkin arvailla kuka on kuka. Kiukuttele rauhassa asian vierestä, eivät vastaamatta jääneet kysymykset unohdu.
        Ps. pieleen meni arvaus;))


      • Sari-PETS
        mussumaani kirjoitti:

        On hienoa huomata että moni kaipaa vastauksiasi tai petsin vastauksia. No comments ei ole mitenkään järkevä vastaus, mutta jos pelkää vastailla kunnolla niin jokainen todellakin vetää omia johtopäätöksiä asioiden suhteen.
        Yhtä asiaa vieläkin vaan jaksan ihmetellä, miten ihmeessä petsin foorumi on niin riitaisaa kun vertaa muihin foorumeihin. Monta aivan asiallista kysymystä on petsiläisille foorumissa esitetty ja aina asiasta on saatu riita aikaiseksi. Yleensä riitauttaja on muuten Sari.
        Onneksi on muitakin yhdistyksiä olemassa :)

        Koittakaapas oikeesti esim. http://anonycat.com/ , nämä antavat IP:n, jos useampi kirjoittaa tällaisen kautta saattaa IP olla sama.
        Yrittäkääs tytöt nyt rauhottua ja menkää vaikka lenkille, selvittää mukavasti päätä tuo raitis ilma ;)

        Mitä tulee vastauksiin... Vastasin osaan kysymyksistä asiallisesti kuten tuleekin, osaan en. Syy siihen on että mitkään vastaukset eivät riitä.
        Minun elämääni voi tonkia ja lokaa heittää jos siltä tuntuu.
        Alhaisimmille teistä sekään ei ole riittänyt vaan ollaan alettu heittää sitä lokaa lasten päälle.
        Siinä kohtaa kulkee raja :).

        Fiksut ihmiset ovat saaneet kysymyksiinsä vastauksia. Valitettava tosiasia on että jotkut eivät etsi edes vastauksia vaan tilaisuutta mennä henkilökohtaisuuksiin.

        Tässä ei ole enää edes pointtia tässä teidän jutussa. Tai ainakin se on kadonnut minulta jo useampi viesti sitten.

        Mikäli tämä on herättänyt kysymyksiä niitten mieliin jotka tähän eivät ole osallistuneet, he voivat ilomielin laittaa vaikka sähköpostia:
        [email protected]

        Oikein aurinkoista kevättä ja rattoisaa kesän odotusta teille kaikille!


      • Tinde
        Sari-PETS kirjoitti:

        Koittakaapas oikeesti esim. http://anonycat.com/ , nämä antavat IP:n, jos useampi kirjoittaa tällaisen kautta saattaa IP olla sama.
        Yrittäkääs tytöt nyt rauhottua ja menkää vaikka lenkille, selvittää mukavasti päätä tuo raitis ilma ;)

        Mitä tulee vastauksiin... Vastasin osaan kysymyksistä asiallisesti kuten tuleekin, osaan en. Syy siihen on että mitkään vastaukset eivät riitä.
        Minun elämääni voi tonkia ja lokaa heittää jos siltä tuntuu.
        Alhaisimmille teistä sekään ei ole riittänyt vaan ollaan alettu heittää sitä lokaa lasten päälle.
        Siinä kohtaa kulkee raja :).

        Fiksut ihmiset ovat saaneet kysymyksiinsä vastauksia. Valitettava tosiasia on että jotkut eivät etsi edes vastauksia vaan tilaisuutta mennä henkilökohtaisuuksiin.

        Tässä ei ole enää edes pointtia tässä teidän jutussa. Tai ainakin se on kadonnut minulta jo useampi viesti sitten.

        Mikäli tämä on herättänyt kysymyksiä niitten mieliin jotka tähän eivät ole osallistuneet, he voivat ilomielin laittaa vaikka sähköpostia:
        [email protected]

        Oikein aurinkoista kevättä ja rattoisaa kesän odotusta teille kaikille!

        Olisit nyt vaan Sari vastannut Tellervon esittämiin kysymyksiin, meitä on monta lukijaa täällä, jotka haluaisimme tietää vastauksia.
        mm. Curlyn tapaukseen. Ja siihen dalmiksen tapaukseen, jolle Pets haki hyvät omistajat, jotka sitten veivät koiran lopetettavaksi. Näitä esimerkkejä löytyy todella paljon muitakin. Valitettavasti minulla on sellainen käsitys Petsistä, että sen tarkoituksena on vain kerätä mahdollisimman paljon rahaa. Mitä enemmän olen Petsiin tutustunut, sitä vakuuttuneempi siitä asiasta olen. Siitä kielii jo noi Laran no comments- vastaukset esimerkiksi. Silloin, kun vielä luin Petsin foorumia, niin sinne oli joku englanniksi kirjoittanut tosi hyvän tekstin, jossa oli mm. kysymyksiä Laralle. Laran vastaus oli: liian pitkä meili, en jaksa lukea noin pitkiä juttuja. Ja tämä Lara vielä esittelee itsensä korkeasti koulutetuksi;)


      • Ihmettelijäx
        Tinde kirjoitti:

        Olisit nyt vaan Sari vastannut Tellervon esittämiin kysymyksiin, meitä on monta lukijaa täällä, jotka haluaisimme tietää vastauksia.
        mm. Curlyn tapaukseen. Ja siihen dalmiksen tapaukseen, jolle Pets haki hyvät omistajat, jotka sitten veivät koiran lopetettavaksi. Näitä esimerkkejä löytyy todella paljon muitakin. Valitettavasti minulla on sellainen käsitys Petsistä, että sen tarkoituksena on vain kerätä mahdollisimman paljon rahaa. Mitä enemmän olen Petsiin tutustunut, sitä vakuuttuneempi siitä asiasta olen. Siitä kielii jo noi Laran no comments- vastaukset esimerkiksi. Silloin, kun vielä luin Petsin foorumia, niin sinne oli joku englanniksi kirjoittanut tosi hyvän tekstin, jossa oli mm. kysymyksiä Laralle. Laran vastaus oli: liian pitkä meili, en jaksa lukea noin pitkiä juttuja. Ja tämä Lara vielä esittelee itsensä korkeasti koulutetuksi;)

        Totta tuota itsekkin olen kuullut. Kumminkin eikös PETS ole firma eikä mikään eläinsuojeluyhdistys, joten järjen mukaan esim. tilikirjat tms. pitäisi olla julkisesti saatavilla? Vai miten se Tallinan lainsäädäntö meneekään. Siitähän näkisi onko rahankeruu mielessä vai ei.

        Kyllä jos esim. reilusti kysytään että mikä on jollekin koiralle käynyt niin siilloin myös yrityksen edusta olisi hyvä myös vastata reilusti että mitä on käytänössä tapahtunut ja kuinka. Se jos mikä on mille tahansa yhdistyskelle, yritykselle, yksittäiselle ihmiselle hyvää prää pidemmän päälle eikö totta?

        Jos taas tulee ympäripyöreitä vastauksia "liian pitkä sähköposti" tms., niin siinähän sahaa vain omaan nilkkaansa pidemmän päälle kun ihmiset lakaavat olemasta kanssakäymisissä ja negatiivinen maine asoista reilusti puhujana kasavaa jos ei vastaa reilusti ja tyhjentävästi kysyttyihin kysymyksiin?

        Miksi muuten ei vastata? Onko jotain salattavaa tms.?

        Eli: miksi ei vastata, vai onko siihenkin vaikea vastata reilusti? ;)

        Ihmettelijäx


      • mussumaani
        Ihmettelijäx kirjoitti:

        Totta tuota itsekkin olen kuullut. Kumminkin eikös PETS ole firma eikä mikään eläinsuojeluyhdistys, joten järjen mukaan esim. tilikirjat tms. pitäisi olla julkisesti saatavilla? Vai miten se Tallinan lainsäädäntö meneekään. Siitähän näkisi onko rahankeruu mielessä vai ei.

        Kyllä jos esim. reilusti kysytään että mikä on jollekin koiralle käynyt niin siilloin myös yrityksen edusta olisi hyvä myös vastata reilusti että mitä on käytänössä tapahtunut ja kuinka. Se jos mikä on mille tahansa yhdistyskelle, yritykselle, yksittäiselle ihmiselle hyvää prää pidemmän päälle eikö totta?

        Jos taas tulee ympäripyöreitä vastauksia "liian pitkä sähköposti" tms., niin siinähän sahaa vain omaan nilkkaansa pidemmän päälle kun ihmiset lakaavat olemasta kanssakäymisissä ja negatiivinen maine asoista reilusti puhujana kasavaa jos ei vastaa reilusti ja tyhjentävästi kysyttyihin kysymyksiin?

        Miksi muuten ei vastata? Onko jotain salattavaa tms.?

        Eli: miksi ei vastata, vai onko siihenkin vaikea vastata reilusti? ;)

        Ihmettelijäx

        suuresti että tuon tellervon tiedustelut ja asialliset kysymykset ovat poistettu!! Onko petsillä sittenkin jokin asia sillä mallilla ettei kestäkään päivänvaloa..


      • Ihmettelijäx
        mussumaani kirjoitti:

        suuresti että tuon tellervon tiedustelut ja asialliset kysymykset ovat poistettu!! Onko petsillä sittenkin jokin asia sillä mallilla ettei kestäkään päivänvaloa..

        Ihanko totta? :o

        Aika huonopa prää kyllä koko touhulle tekee tuollainen mille tahansa yritykselle tai yhdistykselle jos noin mennään tekemään. Ei kait auta muuta kuin kysyä kysymykset uudestaan ja myös kys kysyä että miksi poistetiin viestit ilman että niihin kunnolla vastataan?

        Ei muuten kuulemani mukaan ensimmäinen kerta kuin noin tehdään. Ovat kuuelmma laittaneet jo aikoja sitten yhden ihmisen ip-osoitteen banniinkin ilman mitään sen pätevämpää syytä. Eivät kait tykänneet hänen kysymyksistään siellä...


      • Ihmettelijäx
        Tinde kirjoitti:

        Olisit nyt vaan Sari vastannut Tellervon esittämiin kysymyksiin, meitä on monta lukijaa täällä, jotka haluaisimme tietää vastauksia.
        mm. Curlyn tapaukseen. Ja siihen dalmiksen tapaukseen, jolle Pets haki hyvät omistajat, jotka sitten veivät koiran lopetettavaksi. Näitä esimerkkejä löytyy todella paljon muitakin. Valitettavasti minulla on sellainen käsitys Petsistä, että sen tarkoituksena on vain kerätä mahdollisimman paljon rahaa. Mitä enemmän olen Petsiin tutustunut, sitä vakuuttuneempi siitä asiasta olen. Siitä kielii jo noi Laran no comments- vastaukset esimerkiksi. Silloin, kun vielä luin Petsin foorumia, niin sinne oli joku englanniksi kirjoittanut tosi hyvän tekstin, jossa oli mm. kysymyksiä Laralle. Laran vastaus oli: liian pitkä meili, en jaksa lukea noin pitkiä juttuja. Ja tämä Lara vielä esittelee itsensä korkeasti koulutetuksi;)

        Varamsti korkeasti koulutettu onkin, mutta sehän ei välttämättä koskaan kerro miten ihminen käyttäyy, oikuttelee, puhuuko kuinka suoraan ja reilusti..tuota listaahan voisi jatkaa aika pitkälle.

        Ei siihen mitään hienoa koulutusta tarvitse esim. jos puhuu ja tekee reilusti, vastaa kysyttyihin kysymyksiin, tai ei tee.


      • Ihmmettelijäx
        mussumaani kirjoitti:

        On hienoa huomata että moni kaipaa vastauksiasi tai petsin vastauksia. No comments ei ole mitenkään järkevä vastaus, mutta jos pelkää vastailla kunnolla niin jokainen todellakin vetää omia johtopäätöksiä asioiden suhteen.
        Yhtä asiaa vieläkin vaan jaksan ihmetellä, miten ihmeessä petsin foorumi on niin riitaisaa kun vertaa muihin foorumeihin. Monta aivan asiallista kysymystä on petsiläisille foorumissa esitetty ja aina asiasta on saatu riita aikaiseksi. Yleensä riitauttaja on muuten Sari.
        Onneksi on muitakin yhdistyksiä olemassa :)

        Eiköhän se että on riitaa riidan perään ole ihan siitä kiinni miten siellä fooruim pitäjät suhtautuvat asoihin sekä muihin sosiaalisiin taitoihin?

        Sitten sanansäilää pitää omalla hiekkalaatikollaan heiluttaa. Toivottavasti miekkailutunnit ovat olleet antoisia :)

        Tuon takia kuuleman mukaan aika monelta muilta foorumilta on näille henkilöille porttikileto syynä nimenomana juuri se riitely ja sen aloittaminen. Vaikka itse sanovat että jokin foorumi olisi "salainen" (kuulemani mukaan), niin sitähän välttämättä ne eivät ole vaan kyse kait on simppelisti siitä kyse että riidanhaastajia ei haluta foorumieille.

        Sitten on niitä ihmisiä siellä jotka siitäkin huolimatta seuraavat kuulemma foorumin juttelua ja kääntävät niitä engalnniksi luettavaksi ja kuinkas ollakaan PETSien foorumilla sitten asioita käsittellään. :P

        Fiksua?

        Tuon vain taisi jo hyvin moni täällä tietääkkin.


      • IhmettelijäX
        Tinde kirjoitti:

        Olisit nyt vaan Sari vastannut Tellervon esittämiin kysymyksiin, meitä on monta lukijaa täällä, jotka haluaisimme tietää vastauksia.
        mm. Curlyn tapaukseen. Ja siihen dalmiksen tapaukseen, jolle Pets haki hyvät omistajat, jotka sitten veivät koiran lopetettavaksi. Näitä esimerkkejä löytyy todella paljon muitakin. Valitettavasti minulla on sellainen käsitys Petsistä, että sen tarkoituksena on vain kerätä mahdollisimman paljon rahaa. Mitä enemmän olen Petsiin tutustunut, sitä vakuuttuneempi siitä asiasta olen. Siitä kielii jo noi Laran no comments- vastaukset esimerkiksi. Silloin, kun vielä luin Petsin foorumia, niin sinne oli joku englanniksi kirjoittanut tosi hyvän tekstin, jossa oli mm. kysymyksiä Laralle. Laran vastaus oli: liian pitkä meili, en jaksa lukea noin pitkiä juttuja. Ja tämä Lara vielä esittelee itsensä korkeasti koulutetuksi;)

        PETsien sivulta bongattua:

        "Narsismille on määritelty yhdeksän diagnoosikriteeriä. Narsismin diagnoosi edellyttää että vähintään viisi niistä toteutuu. Seuraavassa ne ovat Sam Vakninin esittämässä muodossa:

        1. Tuntee itsensä mahtavaksi, suureksi ja hyvin tärkeäksi (esimerkiksi liioittelee saavutuksia, kykyjä, taitoja, kontakteja ja persoonallisuuden piirteitä valehteluun asti, ja vaatii tulla tunnustetuksi ylemmänasteisena ilman vertailukelpoisia todellisia saavutuksia);

        2. Pakonomaisia fantasioita rajattomasta menestyksestä: maine, pelottava voima tai kaikkivaltius, vertaansa vailla oleva loistokkuus (älyllinen narsisti), ruumiillinen kauneus tai seksuaalinen kyky (ruumiillinen narsisti), tai ideaalinen, loputtomiin kestävä rakkaus tai intohimo;

        3. On syvästi vakuuttunut omasta ainutlaatuisuudestaan, minkä tähden vain muut erityiset tai ainutlaatuiset ihmiset (tai instituutiot) voivat ymmärtää häntä, kohdella häntä oikein tai ovat hänen seuransa arvoisia;
        4. Vaatii ylenpalttista ihailua, palvontaa, huomiota ja mielenkiintoa - tai sen puuttuessa vaatii olla pelottava ja pahamaineinen (Narsistinen Lähde);

        5. Kokee olevansa oikeutettu. Vaatii automaattista ja täydellistä omien epärealististen odotustensa täyttämistä - erityistä ja etuoikeutettua kohtelua;

        6. "Riistää" ihmissuhteita, toisin sanoen käyttää muita omien tarkoitusperiensä saavuttamiseen;
        7. Vailla empatiaa. On kykenemätön tai haluton tunnustamaan tai hyväksymään muiden tunteita, tarpeita, tärkeysjärjestyksiä ja valintoja sekä samaistumaan niihin;

        8. On jatkuvasti kateellinen muille ja etsii keinoja loukata tai tuhota turhautumisensa kohteita. Kärsii vainoharhaisista mielikuvista koska uskoo että muut kokevat hänet samoin ja todennäköisesti toimivat samalla tavalla;

        9. Käyttäytyy ylimielisesti ja koppavasti. Tuntee olevansa ylivoimainen, kaikkeen kykenevä, kaiken tietävä, voittamaton, immuuni, "lain yläpuolella", ja kaikkialla läsnä oleva (maaginen ajattelu). Raivostuu ollessaan turhautunut, kohdatessaan vastarintaa, tai kun sellaiset ihmiset nuhtelevat häntä, joita hän pitää alempiarvoisina ja arvottomina."

        Kuinka moni osuu kohdalle?


      • mussumaani
        IhmettelijäX kirjoitti:

        PETsien sivulta bongattua:

        "Narsismille on määritelty yhdeksän diagnoosikriteeriä. Narsismin diagnoosi edellyttää että vähintään viisi niistä toteutuu. Seuraavassa ne ovat Sam Vakninin esittämässä muodossa:

        1. Tuntee itsensä mahtavaksi, suureksi ja hyvin tärkeäksi (esimerkiksi liioittelee saavutuksia, kykyjä, taitoja, kontakteja ja persoonallisuuden piirteitä valehteluun asti, ja vaatii tulla tunnustetuksi ylemmänasteisena ilman vertailukelpoisia todellisia saavutuksia);

        2. Pakonomaisia fantasioita rajattomasta menestyksestä: maine, pelottava voima tai kaikkivaltius, vertaansa vailla oleva loistokkuus (älyllinen narsisti), ruumiillinen kauneus tai seksuaalinen kyky (ruumiillinen narsisti), tai ideaalinen, loputtomiin kestävä rakkaus tai intohimo;

        3. On syvästi vakuuttunut omasta ainutlaatuisuudestaan, minkä tähden vain muut erityiset tai ainutlaatuiset ihmiset (tai instituutiot) voivat ymmärtää häntä, kohdella häntä oikein tai ovat hänen seuransa arvoisia;
        4. Vaatii ylenpalttista ihailua, palvontaa, huomiota ja mielenkiintoa - tai sen puuttuessa vaatii olla pelottava ja pahamaineinen (Narsistinen Lähde);

        5. Kokee olevansa oikeutettu. Vaatii automaattista ja täydellistä omien epärealististen odotustensa täyttämistä - erityistä ja etuoikeutettua kohtelua;

        6. "Riistää" ihmissuhteita, toisin sanoen käyttää muita omien tarkoitusperiensä saavuttamiseen;
        7. Vailla empatiaa. On kykenemätön tai haluton tunnustamaan tai hyväksymään muiden tunteita, tarpeita, tärkeysjärjestyksiä ja valintoja sekä samaistumaan niihin;

        8. On jatkuvasti kateellinen muille ja etsii keinoja loukata tai tuhota turhautumisensa kohteita. Kärsii vainoharhaisista mielikuvista koska uskoo että muut kokevat hänet samoin ja todennäköisesti toimivat samalla tavalla;

        9. Käyttäytyy ylimielisesti ja koppavasti. Tuntee olevansa ylivoimainen, kaikkeen kykenevä, kaiken tietävä, voittamaton, immuuni, "lain yläpuolella", ja kaikkialla läsnä oleva (maaginen ajattelu). Raivostuu ollessaan turhautunut, kohdatessaan vastarintaa, tai kun sellaiset ihmiset nuhtelevat häntä, joita hän pitää alempiarvoisina ja arvottomina."

        Kuinka moni osuu kohdalle?

        kenelle tuo on.. itselleni ei ainankaan kolahda yksikään väite.. eräiden muiden ihmisten kohdalla taitaa montakin kohtaa osua :)
        ainankin kaksi heistä on kirjoittanut tähänkin ketjuun muutaman kerran..


    • Ihmettelijäx

      Muuten ihmetteln sitä miksi lähteä piiloittamaan omaa ip-osoitetaan? Onko jokin tietty käytännön syy siihen että miksi niin tehdä?

      Ihmettelijä

    • pidä huoli koiristasi

      Syynä tähän että näitä koiria tuodaan rajan takaa on se että suomessa niillä on paremmat mahdollisuuden. Sekin on totta että suomessa on kodittomia koiria todella paljon, mutta niitä on vielä enemmän rajan takana.
      Suomen kodittomat saavat paljon helpommin kodin kuin rajantakaa kotia etsivät. Minulla on itsellä kaksi suomesta hankittua koiraa, mutta jossain vaiheessa kyllä hankin esim: virosta koiran. Ja se että jotkut puhuu että kuolevat parissa viikossa se riippuu siitä miten niitä on kohdeltu ja miten kauan ne ovat olleet omillaa. Suomen kodittomia koiria pystytää hoitamaan paremmin, kuin esim: viron. ja sen takia moni ihminen ottaa rajantaa koiran jotta sillä olisi edes hetken kunnon koti ja hyvä olla. Olen tutkinut tätä koska aijon itse alkaa jossain vaiheessa pitämään ns. koirien turvakotia. Jos kiinnostuitte yhteistyöstä ottakaa s-postilla yhteyttä. Saa tietysti muutenkin/ muisa asioissa ottaa yhteyttä.

      • kiinnostaisi

        minä olisin kiinnostunut yhteistyöhön turvakodissa. Kuinka pitkällä ideasi jo on?


      • pidä huoli koiristasi
        kiinnostaisi kirjoitti:

        minä olisin kiinnostunut yhteistyöhön turvakodissa. Kuinka pitkällä ideasi jo on?

        Josa laitat mailia minulle, niin kerron sitte tarkemmin toiminnasta ja tapahtumista. eli mailaa mahdollisimman nopeasti [email protected]


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      139
      5868
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3575
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1915
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1738
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1586
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1396
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1388
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1327
    Aihe