Öljysäiliön tyhjennys

Onnistuuko

Voisikohan loput parisataa litraa ja mahdolliset pohjasakat poistaa imuletkulla 30 mm:n tarkastustulppien reikien (2 kpl) kautta?
Säiliö on maanalainen lasikuituinen 3000 litran, jossa kaikki putket on asennettu teräskannen läpi. Kantta ei pysty avaamaan muutoinkuin katkaisemalla täyttö- ja ilmausputket tai kaivamalla ne kokonaan pois maasta.

15

13670

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhjennys

tankkaskos joku sinne bensaa hehe hehe ehhheee

• tyhjentäjä87

hiljaa lasket toisesta reijästä mikä on pinnalla öljyt pois... öljy kun nousee veden pinnalle....

• Onnistuuko

Täytän säiliön uudelleen, mutta vasta kun enimmät pohjasakat on saatu pois.

• tankkimasa

Kannattaako alkaa pelleileen ja itse tuhraamaan
      nykyaikaisissa imuautoissa on erittäin tehokas alipainepumppu joka putsaa säiliön kunnolla ja jätkät on tehny sitä monta kertaa ja kokemusta on
      lisäksi ei ole niin kallista että laittaa ketään konkurssiin

• Onnistuuko

En missään tapauksessa ole itse aikonut yrittää, eikä asia ole kustannuskysymys.
        Toivoin vain saavani tietoa siitä, onnistuuko tyhjennyshomma ammattifirmalta 30 mm:n reiän kautta. Varmaan tuo asia selviää, kun kysyn suoraan joltain alan firmalta.

• öljymies..
        Onnistuuko kirjoitti:

En missään tapauksessa ole itse aikonut yrittää, eikä asia ole kustannuskysymys.
        Toivoin vain saavani tietoa siitä, onnistuuko tyhjennyshomma ammattifirmalta 30 mm:n reiän kautta. Varmaan tuo asia selviää, kun kysyn suoraan joltain alan firmalta.

Osta kaupasta porakonepumppu liitä letkun avulla 20 mm sähköasennusputkea siihen parin metrin pätkä.
        Sitten putki säiliön pohjalle ja imet pois.
        Puhdistusfirmat ottaa muutaman satasen.

• Jobbarit
        öljymies.. kirjoitti:

Osta kaupasta porakonepumppu liitä letkun avulla 20 mm sähköasennusputkea siihen parin metrin pätkä.

Älä vaan ota ainakaan sitä Kajaanilaista ukkoa jolla on jättisuuret laskut.

• VAROTUS
        Jobbarit kirjoitti:

Älä vaan ota ainakaan sitä Kajaanilaista ukkoa jolla on jättisuuret laskut.

Tälle ei kannata antaa voi tulla ISOJA ongelmia ja riitoja.

• Hermo
        VAROTUS kirjoitti:

Luonto ja lompakko tyytyväisiä

Tiesithän, että vastuu öljynvahingosta on aina säiliön omistajalla. Öljyvuoto, pienikin, teettää moninkertaisesti työtä korjauksineen ja maanvaihtoineen.

• Tiedäthän
        Hermo kirjoitti:

Luonto ja lompakko tyytyväisiä

Tiesithän, että vastuu öljynvahingosta on aina säiliön omistajalla. Öljyvuoto, pienikin, teettää moninkertaisesti työtä korjauksineen ja maanvaihtoineen.

Tiedät kenen kukkarolla käydään.

• tietoja
        VAROTUS kirjoitti:

Tuo firmahan suorittaa suuren öljy-yhtiön lämmitysöljyn ostajille markkinoimia säiliötarkastuksia.

• öljy-yhtiö
        tietoja kirjoitti:

Tuo firmahan suorittaa suuren öljy-yhtiön lämmitysöljyn ostajille markkinoimia säiliötarkastuksia.

valitsee alihankkijoikseen ne firmat jotka tekevät säiliöhuollot yhtiölle halvimmalla. Laadulla eikä muulla ole homman kanssa mitään tekemistä. Tämä on nähty. Voi kun ne suuren öljy-yhtiön asioista päättävät tajuaisivat ihan oikeasti itsekin hommasta jotain mutta ei. Lopputuloksena sekundatyötä. Olen yleensäkin ihmetellyt suuren öljy-yhtiön sotkeutumista tällekin alalle. Nyt asiakas maksaa käytännössä enemmän ja säiliöhuoltofirma saa vähemmän koska suuri öljy-yhtiö sählää välissä. En ymmärrä.

• alvari
        öljymies.. kirjoitti:

Putken päähään kannattaa laittaa pieni silmäinen sihti tai putkea ei passaa laittaa ihan pohjalle, koska se tukkeutuu pohjasakasta. Eli itse tehden sakat jää pohjalle, jolloin se on saatava jollain pois eli tyhjennysfirman avulla. Ei siis kannata alkaa itse tuhertaan.

• raksaaja--sh

ja alan firma hoiti lopun

Kyseessä oli 3000L terässäiliö. Sisään mentiin kansiluukun kautta.

((säiliössä oli 7 reikää))

• jon3a

Ai dyykkasit lapiolla eli SUKELSIT säiliön esiin ja vielä lapiolla. Oliko säiliö järvessä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3103
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      82
      3024
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      193
      2522
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2215
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      27
      1539
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1416
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1413
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13