Öljysäiliön tyhjennys

Onnistuuko

Voisikohan loput parisataa litraa ja mahdolliset pohjasakat poistaa imuletkulla 30 mm:n tarkastustulppien reikien (2 kpl) kautta?
Säiliö on maanalainen lasikuituinen 3000 litran, jossa kaikki putket on asennettu teräskannen läpi. Kantta ei pysty avaamaan muutoinkuin katkaisemalla täyttö- ja ilmausputket tai kaivamalla ne kokonaan pois maasta.

15

13569

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyhjennys

tankkaskos joku sinne bensaa hehe hehe ehhheee

• tyhjentäjä87

hiljaa lasket toisesta reijästä mikä on pinnalla öljyt pois... öljy kun nousee veden pinnalle....

• Onnistuuko

Täytän säiliön uudelleen, mutta vasta kun enimmät pohjasakat on saatu pois.

• tankkimasa

Kannattaako alkaa pelleileen ja itse tuhraamaan
      nykyaikaisissa imuautoissa on erittäin tehokas alipainepumppu joka putsaa säiliön kunnolla ja jätkät on tehny sitä monta kertaa ja kokemusta on
      lisäksi ei ole niin kallista että laittaa ketään konkurssiin

• Onnistuuko

En missään tapauksessa ole itse aikonut yrittää, eikä asia ole kustannuskysymys.
        Toivoin vain saavani tietoa siitä, onnistuuko tyhjennyshomma ammattifirmalta 30 mm:n reiän kautta. Varmaan tuo asia selviää, kun kysyn suoraan joltain alan firmalta.

• öljymies..
        Onnistuuko kirjoitti:

En missään tapauksessa ole itse aikonut yrittää, eikä asia ole kustannuskysymys.
        Toivoin vain saavani tietoa siitä, onnistuuko tyhjennyshomma ammattifirmalta 30 mm:n reiän kautta. Varmaan tuo asia selviää, kun kysyn suoraan joltain alan firmalta.

Osta kaupasta porakonepumppu liitä letkun avulla 20 mm sähköasennusputkea siihen parin metrin pätkä.
        Sitten putki säiliön pohjalle ja imet pois.
        Puhdistusfirmat ottaa muutaman satasen.

• Jobbarit
        öljymies.. kirjoitti:

Osta kaupasta porakonepumppu liitä letkun avulla 20 mm sähköasennusputkea siihen parin metrin pätkä.

Älä vaan ota ainakaan sitä Kajaanilaista ukkoa jolla on jättisuuret laskut.

• VAROTUS
        Jobbarit kirjoitti:

Älä vaan ota ainakaan sitä Kajaanilaista ukkoa jolla on jättisuuret laskut.

Tälle ei kannata antaa voi tulla ISOJA ongelmia ja riitoja.

• Hermo
        VAROTUS kirjoitti:

Luonto ja lompakko tyytyväisiä

Tiesithän, että vastuu öljynvahingosta on aina säiliön omistajalla. Öljyvuoto, pienikin, teettää moninkertaisesti työtä korjauksineen ja maanvaihtoineen.

• Tiedäthän
        Hermo kirjoitti:

Luonto ja lompakko tyytyväisiä

Tiesithän, että vastuu öljynvahingosta on aina säiliön omistajalla. Öljyvuoto, pienikin, teettää moninkertaisesti työtä korjauksineen ja maanvaihtoineen.

Tiedät kenen kukkarolla käydään.

• tietoja
        VAROTUS kirjoitti:

Tuo firmahan suorittaa suuren öljy-yhtiön lämmitysöljyn ostajille markkinoimia säiliötarkastuksia.

• öljy-yhtiö
        tietoja kirjoitti:

Tuo firmahan suorittaa suuren öljy-yhtiön lämmitysöljyn ostajille markkinoimia säiliötarkastuksia.

valitsee alihankkijoikseen ne firmat jotka tekevät säiliöhuollot yhtiölle halvimmalla. Laadulla eikä muulla ole homman kanssa mitään tekemistä. Tämä on nähty. Voi kun ne suuren öljy-yhtiön asioista päättävät tajuaisivat ihan oikeasti itsekin hommasta jotain mutta ei. Lopputuloksena sekundatyötä. Olen yleensäkin ihmetellyt suuren öljy-yhtiön sotkeutumista tällekin alalle. Nyt asiakas maksaa käytännössä enemmän ja säiliöhuoltofirma saa vähemmän koska suuri öljy-yhtiö sählää välissä. En ymmärrä.

• alvari
        öljymies.. kirjoitti:

Putken päähään kannattaa laittaa pieni silmäinen sihti tai putkea ei passaa laittaa ihan pohjalle, koska se tukkeutuu pohjasakasta. Eli itse tehden sakat jää pohjalle, jolloin se on saatava jollain pois eli tyhjennysfirman avulla. Ei siis kannata alkaa itse tuhertaan.

• raksaaja--sh

ja alan firma hoiti lopun

Kyseessä oli 3000L terässäiliö. Sisään mentiin kansiluukun kautta.

((säiliössä oli 7 reikää))

• jon3a

Ai dyykkasit lapiolla eli SUKELSIT säiliön esiin ja vielä lapiolla. Oliko säiliö järvessä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1538
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      22
      1050
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      769
    Aihe