Mikähän mua vaivaa??? Keliakia?

Mikki

Heippa!

Olen hukassa oman tilanteeni takia. Minulla on kilpisrauhasenvajaatoiminta mutta se on nyt tasapainossa. Mulla myös laktoosi-intoleranssi. Lisäksi vuoden sisällä hemoglobiini heilahdellut mutta syytä ei ole löytynyt. Hemoglobiini viimeksi 131. Vatsa ei kovin kestä rautalääkkeitä. Myös on alkanut olla närästystä ja vatsan polttoa, turvotusta ja ilmavaivoja. Olen syönyt nexiumia 4 viikkoa, joka auttaa hieman. Olen jättänyt kaiken mahdollisen laktoosin pois mutta edelleen samat vaivat jatkuvat. Olen menossa vatsalaukuntähystykseen. Lisäksi vaivaa aivan älytön väsymys ja tuntuu ettei jaksa mitään.

Mikähän mua vaivaa? Keliakia vasta-aineet verikokeissa eivät viitanneet ollenkaan keliakiaan. Jos teillä on mitään samanlaisia oireita, niin olis kiva kuulla kommentteja.

3

1641

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-närästys

      Mulla oli samoja ongelmia ennen kuin sulla olin vatsani kanssa todella pulassa närästystä, ilmavaivoja hemoglobiini heitteli ja rautalääkkeet eivät sopineet... söin nexiumia ja kävin tähystyksessä mitään ei löytynyt... ja vielä outo yskä alkoi esiintyä samoin närästys alkoi päättyä siihen kun oksennin...ravasin yskästä keuhkotautilääkärillä, mutta ei sekään osannut auttaa... oksentelusta tuli jokapäiväistä samoin närästyksestä... mitään ruoka-aine allergioita ei löytynyt. Lopulta en enää jaksanut tehdä raskasta ja epävarmaa ( olin pätkätyöläinen velat painoi päälle samoin olen yh- mies kuoli n. puoli vuotta ennen kuin mun oudot oireet alkoi)kaupan duunia vain vaihdoin työn sihteerin hommiin, vakipaikka, kk-palkka ja säännölliset työajat. ja kas kummaa oudot oireet katosivat lääkäri sanoi mulle kyllä monesti että ehkä stressi on syypää mun sairasteluun, mutta en uskonut mielestäni en ollut stressaantunut.

      • Mikki

        Kiitoksia vastauksesta! Itselläni on kyllä pitemmän aikaa ollut stressiä elämässä, voihan se sekin olla noiden oireiden taustalla. Pitää ensin käydä kaikissa tutkimuksissa joihin saan lähetteen. Jos ei mitään löydy niin sitten se on varmaan ollut stressi peräistä. Kunhan vaan edes joku vastaus löytys kaikkiin oireisiin, on nämä sen verran elämää rajoittavia.


    • hyvä arvaus

      Hei!
      Oletko kuullut refluksitaudista? En tiedä asiasta enempää, mutta siinä on kai samankaltaisia oireita. Oireita voi tulla esim. natriumglutamaatista eli aromivahventeesta (monia muitakin nimiä, mutta E-koodit ovat 620-625). Ehkä voit etsiä lisää tietoa aiheesta, jos et ole vielä löytänyt ongelmiisi vastausta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe