Olen tutkaillut aloittavani sijoitukset johonkin Kiina rahastoon.
Op:n asiakkaana ehkä OP Kiinaan.
Mitä mietteitä Kiina ja ko. rahasto herättävät?
Kiinassahan on olympialaiset v. 2008. Kuvittelisin, että se(kin) piristää Kiinan taloutta entisesestään.
Kiina rahastot
6
4490
Vastaukset
- Kiina faniton
Kiinassa päättää valtionjohto mm. yhtoittensä toiminnnasta. Perinteinen yksityisyrittäjyys vähäistä. Ei sinne kannata länsimaalaisen ropojaan jakaa kommareiden hyödyksi. Voi käydä köpelösti.
- .....................
Miten Kiinan toimet sitten eroavat Suomesta, jonne moni suosittelee sijoittamaan?
Valtiohan se täälläkin päättää kaikesta, alkaen minkälaisella paperilla saa pyyhkiä pyllyä. - vaan...
Ei se mikään kommunistinen maa ole. Kiina on kapitalistinen diktatuuri jonka valtaapitävä juntta kutsuu itseään kommunistiseksi puolueeksi historiallisista syistä.
Itse sijoitan mieluummin Intiaan joka sentään on demokratia.
- make
Tuo OP-Kiina sijoittaa varansa Taiwanin, HongKongin ja Kiinan kansantasavallan alueilla toimiviin yhtiöihin (Suur-Kiina).Kiinan kansantasavallan talouskasvu on edelleen yli 10 % ja nämä satelliitti-Kiinat hyötyvät suuresti tästä kasvusta (mm. alihankinnat).
Kiinan rahastot ovat ruvenneet vetämään kovasti ja nyt pitäisi hypätä kyytiin, jos haluaa hunajata loppusyksystä. Itse merkkaan tätä OP_Kiina rahastoa lähipäivinä. OP-Kiina sijoittaa varat käteisvaroja lukuunottamatta JPMF Greater China rahastoon ,jota hallinnoi JPMorgan. OP on siis rahastojen rahasto.Tästä tulee pienet ylimääräiset kulut.- Jape-61
Kiina-rahasto on nyt ollut jonkin aikaa alamäessä. Usan laskeva talous tuntuu varmaan jo Aasiassakin. Vaatii sijoitukselta aikaa jotta tulosta tulee. Onhan Kiinan talous kasvava.
- valaanluu
Punnittua puhetta Kiinasta löytyy ainakin toimittaja ja Amnesty-aktivisti Jussi Förbomin blogista, hän seuraa maan tilannetta vuoden ajan ennen kisoja.
Blogi löytyy täältä
[url=http://blogi.amnesty.fi/peking2008]Vapaammin, avoimemmin, rohkeammin[/url]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014898Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?252694HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652371- 1251690
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271443Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3461358Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101193- 121075
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73916- 100843