Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

lähteekö esim chihuahua:sta paljon hilsettä?

amorella

Voisiko noin pienen koiran ottaa perheeseen, jossa on kovasti allerginen ihminen? tai edes minä sitten joskus (olen vain hiukan allerginen)

4

837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kappa_1984

      olen kuullut, että bichon frisen turkki ei hilseile niin paljon ja rotu olisi maailman allergiaystävillisimpiä. Itselläni on bichon frise ja allergiset ystäväni eivät ole saaneet oireita.

    • skäribo

      koiran kokoon. Gerbiilistäkin voi saada allergiaoireita, ja se on ihan pieni.

      On olemassa koirarotuja, jotka ovat useimmille allergikoille sopivia, mutta siitäkään ei voi mennä takuuseen. Ovathan jotkut allergisia kilpikonnille ja käärmeillekin.

      Kaksi koirarotua joiden minä tiedän asuvan onnistuneesti allergiakodeissa ovat Egyptin karvaton koira (aika hurjan näköinen!) ja Italian vesikoira, eli Lagotto.

      Ei auta kuin kokeilla, mikä tosin on erittäin stressaavaa sekä koiralle että perheelle. :(

      • järkevämpää

        on unohtaa koko juttu. Aika raakeeta, jos otta jonkun eläimen vain kokeillakseen tuleeko reaktiota jos tietää,että se on mahdollista.


    • ei elämää ilman lemmikkiä

      Jos sinua yhtään epäillyttää, että sinulle saattaisi tulla koirasta oireita, niin elä ota eläintä kokeen vuoksi!!

      Vaikka chihuahua on pieni koira, siitä lähtee yhtälailla hilsettä kuin muistakin koirista, koko ei ratkaise!

      Jos allergiastasi huolimatta haluat lemmikin, sinun täytyy valita: elämä nuhaisena vai elämä ilman lemmikkiä. Itse valitsin nuhanenäisyyden.

      Eläinrakkaana allegikkona minulla on kolme koiraa, kolme hamsteria ja kani. Ja olen selvinnyt ilman lääkkeitä. Kaikilla ei kumminkaan välttämättä ole yhtä hyvä tuuri. Nuorin koiristani on chihuahua, mutta päädyin kyseisen rodun hankintaan vasta, kun olin todennut pystyväni elämään sellaisen kanssa.

      Suosittelen, että hankit koiran sitten, kun asut omillasi. Saatat hyvinkin pärjätä hännänheiluttajan kanssa, mutta pahasti allerginen perheenjäsenesi ei välttämättä kykene. Allergiatkin ovat niin yksilöllisiä... Ja vaikka itsekin nyt pärjään lähes oireettomasti pientä nuhaa lukuunottamatta, pelkään astman puhkeamista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2257
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2083
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1397
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1364
    8. 52
      1268
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe