Voisiko noin pienen koiran ottaa perheeseen, jossa on kovasti allerginen ihminen? tai edes minä sitten joskus (olen vain hiukan allerginen)
lähteekö esim chihuahua:sta paljon hilsettä?
4
961
Vastaukset
- kappa_1984
olen kuullut, että bichon frisen turkki ei hilseile niin paljon ja rotu olisi maailman allergiaystävillisimpiä. Itselläni on bichon frise ja allergiset ystäväni eivät ole saaneet oireita.
- skäribo
koiran kokoon. Gerbiilistäkin voi saada allergiaoireita, ja se on ihan pieni.
On olemassa koirarotuja, jotka ovat useimmille allergikoille sopivia, mutta siitäkään ei voi mennä takuuseen. Ovathan jotkut allergisia kilpikonnille ja käärmeillekin.
Kaksi koirarotua joiden minä tiedän asuvan onnistuneesti allergiakodeissa ovat Egyptin karvaton koira (aika hurjan näköinen!) ja Italian vesikoira, eli Lagotto.
Ei auta kuin kokeilla, mikä tosin on erittäin stressaavaa sekä koiralle että perheelle. :(- järkevämpää
on unohtaa koko juttu. Aika raakeeta, jos otta jonkun eläimen vain kokeillakseen tuleeko reaktiota jos tietää,että se on mahdollista.
- ei elämää ilman lemmikkiä
Jos sinua yhtään epäillyttää, että sinulle saattaisi tulla koirasta oireita, niin elä ota eläintä kokeen vuoksi!!
Vaikka chihuahua on pieni koira, siitä lähtee yhtälailla hilsettä kuin muistakin koirista, koko ei ratkaise!
Jos allergiastasi huolimatta haluat lemmikin, sinun täytyy valita: elämä nuhaisena vai elämä ilman lemmikkiä. Itse valitsin nuhanenäisyyden.
Eläinrakkaana allegikkona minulla on kolme koiraa, kolme hamsteria ja kani. Ja olen selvinnyt ilman lääkkeitä. Kaikilla ei kumminkaan välttämättä ole yhtä hyvä tuuri. Nuorin koiristani on chihuahua, mutta päädyin kyseisen rodun hankintaan vasta, kun olin todennut pystyväni elämään sellaisen kanssa.
Suosittelen, että hankit koiran sitten, kun asut omillasi. Saatat hyvinkin pärjätä hännänheiluttajan kanssa, mutta pahasti allerginen perheenjäsenesi ei välttämättä kykene. Allergiatkin ovat niin yksilöllisiä... Ja vaikka itsekin nyt pärjään lähes oireettomasti pientä nuhaa lukuunottamatta, pelkään astman puhkeamista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1155323Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/744371679- 2001193
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1111153Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk201139Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna861040Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47941- 64941
- 64896
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64846