någon hemma???? i Åboland hör av er då....
Hej !!!!
8
1129
Vastaukset
- ta't lugnt
Du är som vanligt bara ute för att provocera. Du ska veta att jag och många med mig får bara ett gott skratt av dina skriverier. Vi väntar med spänning vad du ska hitta på härnäst. Vem vet, vi kanske kommer att ge ut en humorbok baserad på dina texter.
- vi ses
Ja så du är den känsliga typen ,, ber om ursäkt för att jag sa Hej ha det så trevligt i sommar.
- Observant
vi ses kirjoitti:
Ja så du är den känsliga typen ,, ber om ursäkt för att jag sa Hej ha det så trevligt i sommar.
Du kan gott lämna "ta,t lugnt":s svar till dig obeaktat för hela texten är bara ett plagiat som finskhetsivraren "Jaakko Sivonen" har i sin tur fått som svar på ett av sina inlägg. Ha en trevlig sommar!
- Jag tror nog
Observant kirjoitti:
Du kan gott lämna "ta,t lugnt":s svar till dig obeaktat för hela texten är bara ett plagiat som finskhetsivraren "Jaakko Sivonen" har i sin tur fått som svar på ett av sina inlägg. Ha en trevlig sommar!
att då har man lånat något konstnärligt och använt det till något helt annat...;-)
Konst? Det tror jag inte.
Hyvää kesää myös ankkalammelle. - plagiat
Jag tror nog kirjoitti:
att då har man lånat något konstnärligt och använt det till något helt annat...;-)
Konst? Det tror jag inte.
Hyvää kesää myös ankkalammelle.Plagiat är egentligen inte är ett rättsligt begrepp, utan med detta menas en litterär eller konstnärlig stöld. Ett plagiat är ett oredovisat lån ur en annan persons produktion.
Ett plagiat är öckså raka motsatsen till en förfalskning. När förfalskaren utger sitt eget verk för att vara en annans, så utger plagiatören en annans verk för att vara sitt eget.
Plagiat föreligger även när likheten med ett verk som redan finns är så stor, att vad som utges för ett nytt självständigt verk inte kan anses vara detta. Det vill säga när du kopierar och använder någon annans texter eller bilder i din egna uppsats eller hemtentamen utan att ange källan, så att det framstår som om det är du som skapat dem.
Det här kunde också varit ett plagiat men jag skall redovisa källan här
http://www.legalahandboken.netuniversity.se/fragor/examination/plagiat.html - Verkligen?
plagiat kirjoitti:
Plagiat är egentligen inte är ett rättsligt begrepp, utan med detta menas en litterär eller konstnärlig stöld. Ett plagiat är ett oredovisat lån ur en annan persons produktion.
Ett plagiat är öckså raka motsatsen till en förfalskning. När förfalskaren utger sitt eget verk för att vara en annans, så utger plagiatören en annans verk för att vara sitt eget.
Plagiat föreligger även när likheten med ett verk som redan finns är så stor, att vad som utges för ett nytt självständigt verk inte kan anses vara detta. Det vill säga när du kopierar och använder någon annans texter eller bilder i din egna uppsats eller hemtentamen utan att ange källan, så att det framstår som om det är du som skapat dem.
Det här kunde också varit ett plagiat men jag skall redovisa källan här
http://www.legalahandboken.netuniversity.se/fragor/examination/plagiat.htmlPlagiat
Plagiat, (från latin: plagium, människorov) oredovisad efterbildning eller kopiering av ett verk som framställs som egen skapelse; litterär, vetenskaplig eller konstnärlig stöld.
Plagiat är inte ett juridiskt begrepp, och kan avse såväl oredovisat användande av ett annat verks innehåll som oredovisade citat, i synnerhet längre sådana. Den svenska upphovsrätten skyddar endast gestaltningen, formen och språkdräkten av ett innehåll, och inte själva innehållet eller verkets idé. För att ett verk ska vara skyddat av upphovsrätten krävs att det har verkshöjd. Referat och återgivningar av andras verk är aldrig plagiat, så länge som källan redovisas enligt god sed. Olovliga bearbetningar av andras verk räknas dock som olagliga, och likaså återgivningar som ligger så nära citat att de inte är självständiga, om citatet inte redovisas som sådant, och i vissa andra fall.
Många gånger är det syftet som avgör huruvida ett lån är plagiat eller inte. Om någon gör anspråk på att en text är en egen skapelse och inte uppger källor, är det dock alltid plagiat. Den nya texten måste ha ett visst mått av självständighet och originalitet.
Det har sagts att
Om man knycker ur en bok, blir det plagiat, ur två böcker kompilation och ur tre böcker vetenskap.
Tänk att alla kan trycka på "sök". ;)
- Tjenis
VI finns!
D verkar vara lungnt här,typiskt Åboland...
Ska vi hitta på ngt?
Va händer i Pargas på sommaren?
Ngn som vet?- jag vet
Piffen möter FC Honka på Pajbacka !!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä612079Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661708Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811166
- 1281155
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3511109Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3261100