Hej !!!!

vi ses

någon hemma???? i Åboland hör av er då....

8

1115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ta't lugnt

      Du är som vanligt bara ute för att provocera. Du ska veta att jag och många med mig får bara ett gott skratt av dina skriverier. Vi väntar med spänning vad du ska hitta på härnäst. Vem vet, vi kanske kommer att ge ut en humorbok baserad på dina texter.

      • vi ses

        Ja så du är den känsliga typen ,, ber om ursäkt för att jag sa Hej ha det så trevligt i sommar.


      • Observant
        vi ses kirjoitti:

        Ja så du är den känsliga typen ,, ber om ursäkt för att jag sa Hej ha det så trevligt i sommar.

        Du kan gott lämna "ta,t lugnt":s svar till dig obeaktat för hela texten är bara ett plagiat som finskhetsivraren "Jaakko Sivonen" har i sin tur fått som svar på ett av sina inlägg. Ha en trevlig sommar!


      • Jag tror nog
        Observant kirjoitti:

        Du kan gott lämna "ta,t lugnt":s svar till dig obeaktat för hela texten är bara ett plagiat som finskhetsivraren "Jaakko Sivonen" har i sin tur fått som svar på ett av sina inlägg. Ha en trevlig sommar!

        att då har man lånat något konstnärligt och använt det till något helt annat...;-)

        Konst? Det tror jag inte.

        Hyvää kesää myös ankkalammelle.


      • plagiat
        Jag tror nog kirjoitti:

        att då har man lånat något konstnärligt och använt det till något helt annat...;-)

        Konst? Det tror jag inte.

        Hyvää kesää myös ankkalammelle.

        Plagiat är egentligen inte är ett rättsligt begrepp, utan med detta menas en litterär eller konstnärlig stöld. Ett plagiat är ett oredovisat lån ur en annan persons produktion.



        Ett plagiat är öckså raka motsatsen till en förfalskning. När förfalskaren utger sitt eget verk för att vara en annans, så utger plagiatören en annans verk för att vara sitt eget.



        Plagiat föreligger även när likheten med ett verk som redan finns är så stor, att vad som utges för ett nytt självständigt verk inte kan anses vara detta. Det vill säga när du kopierar och använder någon annans texter eller bilder i din egna uppsats eller hemtentamen utan att ange källan, så att det framstår som om det är du som skapat dem.

        Det här kunde också varit ett plagiat men jag skall redovisa källan här
        http://www.legalahandboken.netuniversity.se/fragor/examination/plagiat.html


      • Verkligen?
        plagiat kirjoitti:

        Plagiat är egentligen inte är ett rättsligt begrepp, utan med detta menas en litterär eller konstnärlig stöld. Ett plagiat är ett oredovisat lån ur en annan persons produktion.



        Ett plagiat är öckså raka motsatsen till en förfalskning. När förfalskaren utger sitt eget verk för att vara en annans, så utger plagiatören en annans verk för att vara sitt eget.



        Plagiat föreligger även när likheten med ett verk som redan finns är så stor, att vad som utges för ett nytt självständigt verk inte kan anses vara detta. Det vill säga när du kopierar och använder någon annans texter eller bilder i din egna uppsats eller hemtentamen utan att ange källan, så att det framstår som om det är du som skapat dem.

        Det här kunde också varit ett plagiat men jag skall redovisa källan här
        http://www.legalahandboken.netuniversity.se/fragor/examination/plagiat.html

        Plagiat

        Plagiat, (från latin: plagium, människorov) oredovisad efterbildning eller kopiering av ett verk som framställs som egen skapelse; litterär, vetenskaplig eller konstnärlig stöld.

        Plagiat är inte ett juridiskt begrepp, och kan avse såväl oredovisat användande av ett annat verks innehåll som oredovisade citat, i synnerhet längre sådana. Den svenska upphovsrätten skyddar endast gestaltningen, formen och språkdräkten av ett innehåll, och inte själva innehållet eller verkets idé. För att ett verk ska vara skyddat av upphovsrätten krävs att det har verkshöjd. Referat och återgivningar av andras verk är aldrig plagiat, så länge som källan redovisas enligt god sed. Olovliga bearbetningar av andras verk räknas dock som olagliga, och likaså återgivningar som ligger så nära citat att de inte är självständiga, om citatet inte redovisas som sådant, och i vissa andra fall.

        Många gånger är det syftet som avgör huruvida ett lån är plagiat eller inte. Om någon gör anspråk på att en text är en egen skapelse och inte uppger källor, är det dock alltid plagiat. Den nya texten måste ha ett visst mått av självständighet och originalitet.

        Det har sagts att
        Om man knycker ur en bok, blir det plagiat, ur två böcker kompilation och ur tre böcker vetenskap.

        Tänk att alla kan trycka på "sök". ;)


    • Tjenis

      VI finns!
      D verkar vara lungnt här,typiskt Åboland...
      Ska vi hitta på ngt?
      Va händer i Pargas på sommaren?
      Ngn som vet?

      • jag vet

        Piffen möter FC Honka på Pajbacka !!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe