Eli miksi joka paikassa vihataan jokereita niin
paljon?Mun oman kaupungin joukkue ei pelaa
liigassa tällä hetkellä mutta vaikka pelaisinkin niin jokereita kannustaisin vaikka Hjallista vihaankin.Jokeri fani minusta tuli silloin kuin aloin jääkiekosta kiinnostua ja eräs Jokeri pelaaja sai erityisesti mielenkiintoni heräämään jääkiekkoa kohtaan ja sehän oli Selänteen Teemu. Jotenka se on tavallaan Teemun "vika" myöskin että musta tuli jokereiden kannattaja jos Selänne olisi pelannut Hifkissä niin olisin varmaan Hifkin fani.
Mutta aina on ihmetyttänyt ei helsinkiläisenä tämä
Jokeri viha mistä se tulee todellisuudessa onko se
syy siinä että jokereitä pidetään ns.rahajoukkueena?
Olis hienoa jos tästä pystyttäisiin keskustelemaan asillisesti.:)
Miksi Jokereita vihataan?
14
1550
Vastaukset
- vanha stadin kundi
Itse aloin seurata lätkää jo 60 -luvun alussa, jolloin stadissa oli muutama jengi. Silloin en vielä sen erityisemmin kannattanut mitään jengiä, mutta vähän myöhemmin kiinnostuin Töölön Vesa -nimisestä porukasta.
No, se jengi ei sitten saanut kiinnostustani pysymään, joten menin seuraamaan HIFK -nimisen joukkueen pelejä. Kiinnostus heräsi uudelleen lajiin ja siitä lähtien olen pysynyt HIFK :n kannattajana, vaikka välillä olen jopa valmentanut Jokereissa.
Jokerithan syntyi Töölön Vesan raunioille, kun rakennusmestari Mäkinen osti sen konkurssipesän ja nimesi sen Jokereiksi. Myöhemmin vannoutunut HIFK -kannattaja Sipoosta osti seuran, eli siis Harkimo.
Jokerit on siis huomattavasti uudempaa tuotantoa kuin HIFK, jolla oli jo Jokereiden syntyessä vakiintunut kannattajakunta.
En vihasta tiedä mitään, se lienee nuorempien, kypsymättömien ja fanaattisten tomppeleiden hommaa.
Itse kannatan Jokereita silloin, kun eivät pelaa HIFKiä vastaan, ihan vaan stadin puolesta.- jermu
Jallis yritti ostaa ensin rakastamansa seuran IFK:n,mutta EI ollut myytävänä.Tämä on fakta.
- mml
jos itte pelais kiekkoa niin mm hifkissä ja maajoukkueessa 9 8-17 maaottelua.IFK-PAIDASSA 14 14-28 12-30 TEHOPISTETTÄ
- Pjallis
Yksinkertaisesti syy on ylimielisen Hjalliksen. Hjallis on aiheuttanut sen omallaa persoonallaan ja kommenteillaan että jokainen ei-jokerifani on aina vahingoniloinen kun jokerit häviää.
- Stadin kundi
Yhtä en vaihda ja se on JOKERIT, vihattiin vaikka mutta sitä en hylkää enkä takkia käännä.
- JOKKERI77
Se nyt on faktaa että Jokereita "vihataan" ainakin tääl stadissa,aina kun Jokerit pelaa vähä fyysisemmi ni sillo se on "vääri", mut sillo ku esim HIFK pelaa vähä fyysisemmi ni sillon on kysymys ko. joukkueen pelitavast.. tämän olen huomannu vuosien varrel.
Sitte asia Harkimo,kylmä tosiasia on se että,ko. henkilö on erittäin vihattu siitä syystä että,on MENESTYNYT ja tehnyt taloudellisessa ahdingossa olleesta joukkueesta menestyvän sellaisen.Tämä maa kun tuntuu olevan kateellisia täynnä,ikävä kyllä ! - ÄrsyttävatNykynuoret
Nykynuoret jokerivihaajat ei tiedä ees, miksi vihata jokereita, kunhan pitää vihata...
- RIKSUSTA28
Mä en vihaa ketään enkä mitään, mutta HIFK on saanut minusta kannattajan jo kaudella 1982-1983 ja silloinhan tuli mestaruus. Ikuinen IFK-fani olen ilman vihan pisaraakaan.
- Anonyymi
Moni ei ees tiedä vesaa
- Anonyymi
Ei IFK-fanit vihaa jokereita, eikä IFK-fanien tarvitse todistella seuransa paremmuuttaan.
Jokerifaneilla viha IFK:ta kohtaan kumpuaa suoraan sydämestä ja jokerifaneilla on alemmuuskompleksi. Jokerifanit tietävät, että jokerit ei koskaan tule olemaan IFK:ta suurempi. Sama juttu se on NHL:ssä eli joku Las Vegas ei koskaan tule olemaan suurempi ja mahtavampi kuin Toronto Maple Leafs vaikka Vegas voittaisi kymmenen stanley cupia putkeen. Historiaa ei voi ostaa rahalla.
Kaikista hassuinta tässä on se, että HIFK-fani omistaa jokerit. HIFK-fani Hjallis osti jokerit kun ei päässyt HIFK:n johtoportaaseen:D - Anonyymi
ITE KANNATAN VIITTÄ JOUKKUETTA
1. HPK
2. ILVES
3. KOOVEE
4. TPS
5. HIFK - Anonyymi
Kateellisten panettelua. Todennäköisesti porukka vaan on katkeraa 90-luvulta asti kun Jokerit dominoi SM-liigaa.
- Anonyymi
Eilen uutisoitiin, että Jokerit saa nyt faneja ympäri Suomea, kun se lähti pois Putinin rahaliigasta.
- Anonyymi
jokerien kannattapohja syntyi 90-luvulla kun jokerit voitti eli suurin osa jokerifaneista on gloryhunttereita.
GLORUHUNTER:
Henkilö, joka ei oikeasti seuraa urheilua, mutta heti kun lajissa tulee menestystä, hän esittää olevansa suurikin fani. Tähän on yleensä syynä se, että ko. henkilö haluaa päästä osalliseksi voiton juhlinnasta (ns. glorysta).
Suomessa glory huntereita esiintyy eniten keväisin jääkiekon MM-kisojen aikaan, kun henkilöt, jotka eivät oikeasti seuraa jääkiekkoa (esim. NHL, KHL yms.) alkavat esittää suuria jääkiekkofaneja. Tämä kiekkohuuma jatkuu yleensä noin 1-2 kuukautta, riippuen Suomen menestyksestä kisoissa. Glory huntereille on tyypillistä myös se, että heidän tietämyksensä esimerkiksi jääkiekon historiasta on todella olematonta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124030MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822081Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5491647Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin941366Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671117Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331038Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216916Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3828