Heippa!
Te joilla on todettu herpes..Pidättäydyttekö kokonaan mm yhden yön suhteista vai kerrotteko kaikille herpeksestä? Tai käytättekö kortsua? suojaako se riittävästi?
herpes +suhteet
16
1979
Vastaukset
- hetkellä
ei ainakaan tee mieli harrastaa minkäänlaista kanssa käymistä kenenkään kanssa. Mutta kyllä tulen varmasti kertomaan herpeksestä. Yhden illan suhteita en muutenkaan enää halua harrastaa,joten eipä tarvitse sen puoleen miettiä.
- AnonyymiUUSI
Jyystin herpespillua nymfolla. Paksu kumi ja tiukwt kumihousut. Söi sitten vielä spekut..
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jyystin herpespillua nymfolla. Paksu kumi ja tiukwt kumihousut. Söi sitten vielä spekut..
Ja sitten heräsit ja menit äidin luokse vaihdattamaan vaippas.
- oma terveys on tärkeä
hyvä jos saa jonki taudin siksi on parasta olla vain omissa olissaan seksiasioissa.Vaikka seksi onkin tärkeä mutta eihän siihen toista tarvita.Riskit on nykysin niin suuret,ei voi luottaa keneenkään.
- onpi
kyllä se vain niin on, että elämässä on riskejä.. yksi niistä on seksi
jotku panee, ajattelematta ja ajattelee panematta.. että näin.. mutta mitä minä.. olin tyhmä, ehkä ei sukupuolisivistys ollut oikeanlaista, kun vannottiin niiiiin kondomin käytön olevan 99% suoja.. toisin kävi vakituisen kumppanini kanssa.. vaikka paljaalla en oo pannu.. MUISTONA KONDYLOOMA, jota saan kunniaakkaasti kantaa koko lopun elämääni!!
seksi jäi vähiin.. näin kaksi vuotta sitten tapahtui ja nyt vasta tauti selvisi.. luojan kiitos en oo ketään tartuttanut..
ja todellakin, yksin aijon harrastaa.. pankoot muut jos panee.. näin se menee! sen jos olisin tajunnut paljon aikaisemmin.
- mintoni
Herpes tarttuu vain kun limakalvot ovat rakkuloilla.
Limakalvojen ollessa terveinä ei tarvi käyttää ehkäisyä, mutta suositeltavaa kyllä jos 1-illan suhteita harrastelet.Herpeksen aikana kondomi on ehdoton ja se suojaa riittävästi, mutta tekeekö kipeenä ees mieli harrastaa seksiä? Suuseksiä ei saa harrastaa.- että tarttuu oireettomanakin
Onko sitten niin että jos yksilöllä on "kunnon" oireet niin tietää milloin tarttuu ja jso ei niin ei vaan tiedä ja saattaa tartuttaa milloin vaan?
- aina
herpes siis tarttuu joka tilanteessa,oli rakkuloita (eli oireita) tai ei. Älkää hyvät ihmiset tuudittautuko siihen että se ei tartu silloin kun ei oireile koska niin ei ole. Useimmat herpes tartunnat tulevat juuri oireettomalta kumppanilta.
Eli kondomia on käytettävä aina! Ellei sitten tietysti kumppanin kanssa sovi että ehkäisyä ei käytetä,eli tällöin herpes tarttuu myös kumppaniin. Mutta eipä ainakaan minun mieleeni tule ketään joka haluaisi saada tämän taudin. - kondomi?
aina kirjoitti:
herpes siis tarttuu joka tilanteessa,oli rakkuloita (eli oireita) tai ei. Älkää hyvät ihmiset tuudittautuko siihen että se ei tartu silloin kun ei oireile koska niin ei ole. Useimmat herpes tartunnat tulevat juuri oireettomalta kumppanilta.
Eli kondomia on käytettävä aina! Ellei sitten tietysti kumppanin kanssa sovi että ehkäisyä ei käytetä,eli tällöin herpes tarttuu myös kumppaniin. Mutta eipä ainakaan minun mieleeni tule ketään joka haluaisi saada tämän taudin.Siis suojaako se aina riittävästi oikein käytettynä? Vai tietääkö sen missä kohdassa herpes yleensä ilmestyy? Että siitä kohdasta tarttuisi?
- aikana
kondomi? kirjoitti:
Siis suojaako se aina riittävästi oikein käytettynä? Vai tietääkö sen missä kohdassa herpes yleensä ilmestyy? Että siitä kohdasta tarttuisi?
ei suositella yhdyntää edes kondomin kanssa koska rakkuloiden paikasta ei koskaan voi tietää varmuudella. Eli ovatko ne sellaisessa paikassa missä kondomi varmasti suojaa.
Mutta oireettomana aikana kondomi on riittävä suoja. - AnonyymiUUSI
aikana kirjoitti:
ei suositella yhdyntää edes kondomin kanssa koska rakkuloiden paikasta ei koskaan voi tietää varmuudella. Eli ovatko ne sellaisessa paikassa missä kondomi varmasti suojaa.
Mutta oireettomana aikana kondomi on riittävä suoja.Laita kumi/pvc housut lisäksi. Täysturva!
- AnonyymiUUSI
aikana kirjoitti:
Mutta oireettomana aikana kondomi on riittävä suoja.Laita kumihousut jalkaan uuno.
- kokenut
Mulla herpes jo 15 vuotta ja olen nainut sekä kumin kanssa,kuin paljaallakin. Kerron kyllä, että mulla on herpes, ei se montaa haittaa. Yllättävän monella naisellakin se nykyään on.Itse arvioisin, että huuliherpes on lähes kaikilla ja genitaaliherpes noin joka kymmenellä.
Herpes virus ilmeisesti on heikennyt, kun se on levinnyt, eikä se monellekkaan taudin kantajalle ole enää kovin hankala. Itsellä yksi kovempi juttu moneen vuoteen ja rakkuloita tulee onneksi tosi harvoin.- Sairastaja
Hmm. Ehkä mä olen se poikkeus, joka vahvistaa teoriaa, mut mulla on ainakin varsin ikävä tauti ja se tarttui oireettomalta kumppanilta, ku kumi meni rikki. Sanoisin siis, et tarttu tosi herkästi.
Sulla ilmeisesti on varsin oireeton herpes eikä se siks tartu. Kaikilla tilanne ei kuitenkaan ole samanlainen, joten ei kannata tuudittautua siihen, ettei tauti tarttuisi helpolla.
Mun käsittääkseni herpes tarttuu vain ollessaan aktiivinen. Ongelma on se, et joillakin se virus ei oo tarpeeks vahva, että se ees aktiiviaikana aiheuttais kunnon oireita. Tällaiset taudin kantajat ovat niitä "oireettomia" tartuttajia ja mm. mun poikaystävä kuuluu näihin.
Itse olen sitä mieltä (ainakin tällä hetkellä), että jos nykyinen suhde ei kestä, ni en kyllä kenenkään kanssa seksiä harrasta ennen kuin se toinen osapuoli ymmärtää, et minkä riskin ottaa. Itse ainakin koen tän taudin sen verran ikäväks, etten toivo sitä kellekään. Hankalaks tilanteen tekee kans se, et etukäteen ei voi sanoa, et kuinka paha tää tauti tulis olemaan. - herpesflikka
Sairastaja kirjoitti:
Hmm. Ehkä mä olen se poikkeus, joka vahvistaa teoriaa, mut mulla on ainakin varsin ikävä tauti ja se tarttui oireettomalta kumppanilta, ku kumi meni rikki. Sanoisin siis, et tarttu tosi herkästi.
Sulla ilmeisesti on varsin oireeton herpes eikä se siks tartu. Kaikilla tilanne ei kuitenkaan ole samanlainen, joten ei kannata tuudittautua siihen, ettei tauti tarttuisi helpolla.
Mun käsittääkseni herpes tarttuu vain ollessaan aktiivinen. Ongelma on se, et joillakin se virus ei oo tarpeeks vahva, että se ees aktiiviaikana aiheuttais kunnon oireita. Tällaiset taudin kantajat ovat niitä "oireettomia" tartuttajia ja mm. mun poikaystävä kuuluu näihin.
Itse olen sitä mieltä (ainakin tällä hetkellä), että jos nykyinen suhde ei kestä, ni en kyllä kenenkään kanssa seksiä harrasta ennen kuin se toinen osapuoli ymmärtää, et minkä riskin ottaa. Itse ainakin koen tän taudin sen verran ikäväks, etten toivo sitä kellekään. Hankalaks tilanteen tekee kans se, et etukäteen ei voi sanoa, et kuinka paha tää tauti tulis olemaan.mulla on kamala herpes, mutta vaikka olen jo yli vuoden harrastanut poikaystäväni kanssa seksiä ilman kondomisuojausta, se ei ole hänelle ainakaan tarttunut. olen asian kanssa aina todella varovainen enkä anna (: jos on pienikin pelko että herpes on tuloillaan. sen jälkeen odotellaan ainakin viikko herpeksen jälkeen ennenkuin taas pidetään hauskaa.
Mutta muistakaa lapset: KONDOMI EI SUOJAA TAUDEILTA IKINÄ 100%, VARSINKAAN HERPEKSELTÄ!
- Iso Hoo
Joskus taisin oma H:ni saada seitsemisen vuotta sitten. Sen jälkeen oon muutamassa suhteessa ollut ja aina kertonut ennen kuin naidaan, että tällanen olis, punnitse itse. Eteenpäinhän se vuosien kuluessa tarttuu. Ja tarttuu varmuudella, joten turha pingottaa, jos toinen sen nyt sitten sattuu saamaan. Eikä se tauti nyt mikään maailman vittumaisin oo. Pysyvä tosin, mutta ei kuolettava. En jaksa itse enää kantaa mitään häpeää sen olemassaolosta, sehän on jo joka kolmannella suomalaisella, joten kaikki sen lopulta saavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"1429669Ikuiset kaipaajat
Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo1686122Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset1725441Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El335427MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny64472Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään574377Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle
Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m883541Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta783499En tiedä ymmärrätkö
Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk102991Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1262937