Transporter sammuu

CabMan

Tötteröni VW Transporterin moottori sammuu, jos ajan liian suurella vaihteella tai pienillä kierroksilla. Onko se vain minun vikani vai auton säätö vai auton ominaisuus? Manuaalivaihde autossa on tietenkin.

Olen aika aloitteleva taksissa, 4 kk kokenut ajaja. Muuten olen ajanut autoja ympäri maailmaa pari kymmentä vuotta, enkä ole tuota koskaan huomannut, päin vastoin, dieselit ovat ryömineet vaikka puuhun.

8

1458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Renkinä minäkin aloitin

      Mullekkin silloin tällöin omia mokiahan ne on.

    • joka kerta kun on suurempi rasitus koneelle?
      esim. jos lähdet vedättää ylämäkee nelosella kierrosten ollessa mäen alapäässä alle 1500rpm. ja pitäs jaksaa nousta, sammuu yli 1500rpm. ?

      meillä oli viimevuonna VW LT35 taksina, se tuppas sammahtelee mm motarilla jos erehty laittaa vitosen pääle. (syöttö vaan katkes => kone sammu) vikaa etittiin pitkään vaihdettiin mootorin ohjaus, johtosarjat, ties mitä muuta, viaks paljastu väärät suuttimet, anto liian vähän naftaa, ja ku seos oli tarpeeks laiha ni tietokone katkas syötön.

      • Renki

        Tuossa eilen kuulin, että tässä uudessa Transporterissa ei ole tehonnoususta huolimatta ihan kaikki kotona, eli meno on aika tukkoista entiseen verrattuna. Omakohtaista kokemusta ei ole.


      • CabMan

        Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.


      • jasu
        CabMan kirjoitti:

        Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.

        sulla on vika siinä että olet investoinut huonoon kalustoon. Mikä on kyllä hieno niin kuin taxin pitääkin eihä köyhä kansa rumilla autoilla liiku kun taksat on jo pilvissä ja varmasti hyvä ajaa kun sattuu käymään(moottori)


      • CabMan kirjoitti:

        Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.

        sil LTllä ei pystyny käyttää vitosta lähes ollenkaan, pelkästään motarilla, kolmosella ja nelosella piti olla vähintään 2200rpm, jos halus olla smmuttamatta, vaikkaisin suutimia.


    • renki

      ei sillä voi edes ajaa sammuilooooo

      • Pakettiautoilija

        Kyllä alaväännön puute nykydieseleissä perustuu paljolti kertakaikiaan päästöjen ja kulutuksen pienuuteen ja vaivaa esimerkiksi Transittiakin, joka minulla oli ennen.
        Liikkeelle lähdettäessä sammuu tosi helposti ja esimerkiksi peruuttaminen peräkärryllä syö kyllä kytkintä. Vikaa on myös aavikkovälityksissä.
        Vanhanaikaisilla dieselkoneilla, kuten Hiacessa tai Nissanissa ei mitään vaivaa, kulutus kyllä oli 10 litran luokkaa ja savua tuli putkesta.
        Ajossa sitten turbo kyllä puhaltaa voimaa pannuun Transporterissakin, mutta ei sitä voimaakaan niin paljon jotenkin ole kuin ohjekirjassa lukee.
        Transportterin tekeminen Puolassa on mielestäni laskenut myös laatua, uusikorinen Transportterini on ainakin ollut korjaamolla useasti.
        Kavereilla on myös Vitoja ja vikoja heilläkin tuntuu riittävän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe