Tötteröni VW Transporterin moottori sammuu, jos ajan liian suurella vaihteella tai pienillä kierroksilla. Onko se vain minun vikani vai auton säätö vai auton ominaisuus? Manuaalivaihde autossa on tietenkin.
Olen aika aloitteleva taksissa, 4 kk kokenut ajaja. Muuten olen ajanut autoja ympäri maailmaa pari kymmentä vuotta, enkä ole tuota koskaan huomannut, päin vastoin, dieselit ovat ryömineet vaikka puuhun.
Transporter sammuu
8
1395
Vastaukset
- Renkinä minäkin aloitin
Mullekkin silloin tällöin omia mokiahan ne on.
joka kerta kun on suurempi rasitus koneelle?
esim. jos lähdet vedättää ylämäkee nelosella kierrosten ollessa mäen alapäässä alle 1500rpm. ja pitäs jaksaa nousta, sammuu yli 1500rpm. ?
meillä oli viimevuonna VW LT35 taksina, se tuppas sammahtelee mm motarilla jos erehty laittaa vitosen pääle. (syöttö vaan katkes => kone sammu) vikaa etittiin pitkään vaihdettiin mootorin ohjaus, johtosarjat, ties mitä muuta, viaks paljastu väärät suuttimet, anto liian vähän naftaa, ja ku seos oli tarpeeks laiha ni tietokone katkas syötön.- Renki
Tuossa eilen kuulin, että tässä uudessa Transporterissa ei ole tehonnoususta huolimatta ihan kaikki kotona, eli meno on aika tukkoista entiseen verrattuna. Omakohtaista kokemusta ei ole.
- CabMan
Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.
- jasu
CabMan kirjoitti:
Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.
sulla on vika siinä että olet investoinut huonoon kalustoon. Mikä on kyllä hieno niin kuin taxin pitääkin eihä köyhä kansa rumilla autoilla liiku kun taksat on jo pilvissä ja varmasti hyvä ajaa kun sattuu käymään(moottori)
CabMan kirjoitti:
Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.
sil LTllä ei pystyny käyttää vitosta lähes ollenkaan, pelkästään motarilla, kolmosella ja nelosella piti olla vähintään 2200rpm, jos halus olla smmuttamatta, vaikkaisin suutimia.
- renki
ei sillä voi edes ajaa sammuilooooo
- Pakettiautoilija
Kyllä alaväännön puute nykydieseleissä perustuu paljolti kertakaikiaan päästöjen ja kulutuksen pienuuteen ja vaivaa esimerkiksi Transittiakin, joka minulla oli ennen.
Liikkeelle lähdettäessä sammuu tosi helposti ja esimerkiksi peruuttaminen peräkärryllä syö kyllä kytkintä. Vikaa on myös aavikkovälityksissä.
Vanhanaikaisilla dieselkoneilla, kuten Hiacessa tai Nissanissa ei mitään vaivaa, kulutus kyllä oli 10 litran luokkaa ja savua tuli putkesta.
Ajossa sitten turbo kyllä puhaltaa voimaa pannuun Transporterissakin, mutta ei sitä voimaakaan niin paljon jotenkin ole kuin ohjekirjassa lukee.
Transportterin tekeminen Puolassa on mielestäni laskenut myös laatua, uusikorinen Transportterini on ainakin ollut korjaamolla useasti.
Kavereilla on myös Vitoja ja vikoja heilläkin tuntuu riittävän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1557190
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505986- 1475247
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.484727Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?554068- 723271
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.633239Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m252992- 472467
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢182369