Transporter sammuu

CabMan

Tötteröni VW Transporterin moottori sammuu, jos ajan liian suurella vaihteella tai pienillä kierroksilla. Onko se vain minun vikani vai auton säätö vai auton ominaisuus? Manuaalivaihde autossa on tietenkin.

Olen aika aloitteleva taksissa, 4 kk kokenut ajaja. Muuten olen ajanut autoja ympäri maailmaa pari kymmentä vuotta, enkä ole tuota koskaan huomannut, päin vastoin, dieselit ovat ryömineet vaikka puuhun.

8

1268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Renkinä minäkin aloitin

      Mullekkin silloin tällöin omia mokiahan ne on.

    • joka kerta kun on suurempi rasitus koneelle?
      esim. jos lähdet vedättää ylämäkee nelosella kierrosten ollessa mäen alapäässä alle 1500rpm. ja pitäs jaksaa nousta, sammuu yli 1500rpm. ?

      meillä oli viimevuonna VW LT35 taksina, se tuppas sammahtelee mm motarilla jos erehty laittaa vitosen pääle. (syöttö vaan katkes => kone sammu) vikaa etittiin pitkään vaihdettiin mootorin ohjaus, johtosarjat, ties mitä muuta, viaks paljastu väärät suuttimet, anto liian vähän naftaa, ja ku seos oli tarpeeks laiha ni tietokone katkas syötön.

      • Renki

        Tuossa eilen kuulin, että tässä uudessa Transporterissa ei ole tehonnoususta huolimatta ihan kaikki kotona, eli meno on aika tukkoista entiseen verrattuna. Omakohtaista kokemusta ei ole.


      • CabMan

        Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.


      • jasu
        CabMan kirjoitti:

        Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.

        sulla on vika siinä että olet investoinut huonoon kalustoon. Mikä on kyllä hieno niin kuin taxin pitääkin eihä köyhä kansa rumilla autoilla liiku kun taksat on jo pilvissä ja varmasti hyvä ajaa kun sattuu käymään(moottori)


      • CabMan kirjoitti:

        Mäessä, jossa ajetaan hiljaa tai riskteyksessä kaupungissa, on pantava ykkönen tai kakkonen ajoissa päälle. Kierroslukumittaria en niinkään kyttää, vaan ajan perstuntumalla. Kokemukseni autoilusta on yli 20 v ja aina ennen se on toiminut. Minulla on samoja kokemuksia useista eri Transporter-yksilöistä, uusista ja vanhoista. Kone toimii hyvin, kun muistaa ajaa korkeilla kierroksilla ja pienillä vaihteilla. Esimerkiksi vitosella ja kutosella ei pidä ajaa alle 70-80:n edes tasaisella asfaltilla. Bensakoneet (h-autot) kykenevät siihen leikiten, vaikka se ei ehkä ole fiksua. Kuitenkin Transporterin vaihteet ovat lyhyistä, joten isoakin on vaihdettava turhan pian.

        sil LTllä ei pystyny käyttää vitosta lähes ollenkaan, pelkästään motarilla, kolmosella ja nelosella piti olla vähintään 2200rpm, jos halus olla smmuttamatta, vaikkaisin suutimia.


    • renki

      ei sillä voi edes ajaa sammuilooooo

      • Pakettiautoilija

        Kyllä alaväännön puute nykydieseleissä perustuu paljolti kertakaikiaan päästöjen ja kulutuksen pienuuteen ja vaivaa esimerkiksi Transittiakin, joka minulla oli ennen.
        Liikkeelle lähdettäessä sammuu tosi helposti ja esimerkiksi peruuttaminen peräkärryllä syö kyllä kytkintä. Vikaa on myös aavikkovälityksissä.
        Vanhanaikaisilla dieselkoneilla, kuten Hiacessa tai Nissanissa ei mitään vaivaa, kulutus kyllä oli 10 litran luokkaa ja savua tuli putkesta.
        Ajossa sitten turbo kyllä puhaltaa voimaa pannuun Transporterissakin, mutta ei sitä voimaakaan niin paljon jotenkin ole kuin ohjekirjassa lukee.
        Transportterin tekeminen Puolassa on mielestäni laskenut myös laatua, uusikorinen Transportterini on ainakin ollut korjaamolla useasti.
        Kavereilla on myös Vitoja ja vikoja heilläkin tuntuu riittävän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1799
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1167
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      72
      1079
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      929
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      772
    Aihe