No, vähän nolo tilanne, mutta tietääkö kukaan tämmöisestä:4 viikon kulutta saamme kotiin Rottweilerin pennun.
No, tilanne on kuitenkin tämä:
Tyhmyyttäni on luottotiedot menneet, joten en saa kotivakuutusta.
Nyt pitäisi saada pennulle vakuutus.
Onkohan sama tilanne?
En suoraan sanottuna kehtaa soittaa vakuutus yhtiöön, miten on tietääkö joku???
Yst.Terv Pennun Emäntä
koiravakuutus
9
10607
Vastaukset
- glennit
Kysy vakuutusyhtiöltä, voisitko maksaa vakuutusmaksut etukäteen ennen vakuutuskauden alkamista. Tai voisitko maksaa vakuusmaksun vakuutuksen saamiseksi? "Luottotietojen" menetyksen ei pitäisi olla este vakuutuksen saamiselle. Kysele eri vakuutusyhtiöistä.
- xxx
menny luotto ja sai silti autoon vakuutuksen.
kehdata.
Ja muutenkin särmätä elämäänsä: Koiran omistaminen (varsinkin moisen luupäärodun kuin rottis) on sellainen vastuu tässä yhteiskunnassa, että ihan sama melkein ainakin kuin saisi ihmisvauvan.
Ihan riippuen siitä, mistä rikkeestä sinun luottotiedot ovat menneet, varmaan selviää myös tämä koiran vakuutus. Oletko myymälävaras, vakuutuskavaltaja, murhaihminen, vuokravelallinen vai mikä?
Jos takanasi on useampia mystisiä "minulla oli koira, mutta se on nyt taas hävinnyt/varastettu, paljonko saan rahaa vakuutuksesta?" -tyyppejä, voi olla hankalaa elämä edessäpäin... Ainakin jos tahtoo olla vakuutetun koiran omistaja.
Pennulle muuten ei ole pakko ottaa vakuutusta. Voi ihan vaan huolehtia siitä hyvin, ja pitää satatarkkaan huolta, että se ei pääse kuolemaan ainakaan auton alle ulkoilulenkillä. Eikä muutenkaan häviämään. Miksi pitäisi välttämättä ottaa pennulle vakuutus?
(Itselläni on kyllä tällä hetkellä vakuutettuna kaksi korjaan kolme koiraa, mutta tämä viime kesänä tullut on edelleen vakuuttamatta. Juu, pitäisi vakuuttaa, varsinkin kun on kyeessä sijoituskoira. Vaan kun en ole muistanut huolehtia asiasta (huolehdin sen kuntoon heti maanantaina) niin täytyy vain edelleen olla yhtä varovainen kuin tähänkin asti.)
Sitten kun elelet nuhteettomasti parikin vuotta tästä eteenpäin, mikä normaaliin ihmisikään on loppujen lopuksi lyhyt aika, niin alkavat olla asiat hyvin teillä kaikilla, ja luottotiedot taas kunnossa.
Edellyttäen tietysti, että asioista on nyt ja tästä eteenpäin huolehdittu!
Tsemppiä ja silleen; kaikkea hyvää teille toivoen kirjoitti muoriska- rottis pentu
KIITOS!!!ERITTÄIN JÄRKEVÄSTÄ VASTAUKSESTA!!!!!
Luupää Rottis on minun nainen lenkkikaveri.
Kerran olin yksin lenkillä aamulla n.15v. sitten ja tulin raiskatuksi hakatuksi kunnolla.
Makasin sairaalassa ja eipä ole tyyppiä saatu kiinni...
Silloin päätin että oli viiminen raiskaus.
Rottweiller on erittäin lapsi rakas meillä on 6-5 vuotiaat tytöt, edellinen lähti taivaaseen kuukausi sitten, 9,5v ja sairastui luusyöpään.
Niistä luottotiedoista olen maksanut nyt 2kk 100e kuukausisittain ja puoli vuotta vielä on homma kunnossa.
Ai ettei tarvitse penulle vakuutusta????
Eli jos koiramme sairastuu maksan kaikki omasta pussista?
Niin tein entiselle Rotikalle koska oli seka-rotuinen 75%cheferiä ja 25% rottweilleria.
Täällä Suomessa sekarotuisten koirien vakuutus on niin onneton etten ottanut. rottis pentu kirjoitti:
Kerran olin yksin lenkillä aamulla n.15v. sitten ja tulin raiskatuksi hakatuksi kunnolla.
Rottweiller on erittäin lapsi rakas meillä on 6-5 vuotiaat tytöt, edellinen lähti taivaaseen kuukausi sitten, 9,5v ja sairastui luusyöpään.
Niistä luottotiedoista olen maksanut nyt 2kk 100e kuukausisittain ja puoli vuotta vielä on homma kunnossa.
Niin tein entiselle Rotikalle koska oli seka-rotuinen 75%cheferiä ja 25% rottweilleria.
Täällä Suomessa sekarotuisten koirien vakuutus on niin onneton etten ottanut.on sinulta luottokelpoisuudeen vienyt? Älä nyt viitsi!
Kyllä kuule meille itse kullekin on kaikenlaista ikävää viimeisen viidentoista vuoden(kin) sisään tapahtunut, mutta tuskinpa niihin ongelmiin rotweilerin pentu tai kaikenkattava koiravakuuutus on mikään ratkaisu...
Tosi ikävää, jos ja kun olet tullut raiskatuksi aamulenkillä. Siihen ei ole minulla mitään sanomista eikä lisäämistä. Oikeasti..
Paitsi että jos itse olisin sellaisen kohtalon kokenut, niin pyssyn olisin hankkinut turvakseni, enkä koiraa.
Terveisin luupäädobbereita useammankin omistanut ja kasvattanut muoriska.
Ai niin ja jos koira sairastuu... No öh, sellaista vakuutusta, siis sairauden takia eläilääkärikuluja korvaavaa minulla ei ole ollut ikinä. Olen aina ajatellut, että hyväsukuiset koirat hyväsukuisista vahhemmista pysyvät kyllä hyvällä hoidolla ja ruokinnalla terveenä.
Kuten ovat pysyneetkin.
Ja jos sairastuvat, niin tottakai maksan kaikki omasta pussista. Kenen muun pitäisi maksaa minun oman koirani tai itseni lääkkeet ja hoito? Sinunko??
Vakuutus on mielestäni sitä varten (eläinvakuutus siis) että jos vaikka vahingossa pääsee koira irti ja juoksee auton alle. Tai katoaa metsään ja karhu syö. Ei siksi, että sattuisi sairastumaan. Mihin?- rottis pentu
tiinamuori kirjoitti:
on sinulta luottokelpoisuudeen vienyt? Älä nyt viitsi!
Kyllä kuule meille itse kullekin on kaikenlaista ikävää viimeisen viidentoista vuoden(kin) sisään tapahtunut, mutta tuskinpa niihin ongelmiin rotweilerin pentu tai kaikenkattava koiravakuuutus on mikään ratkaisu...
Tosi ikävää, jos ja kun olet tullut raiskatuksi aamulenkillä. Siihen ei ole minulla mitään sanomista eikä lisäämistä. Oikeasti..
Paitsi että jos itse olisin sellaisen kohtalon kokenut, niin pyssyn olisin hankkinut turvakseni, enkä koiraa.
Terveisin luupäädobbereita useammankin omistanut ja kasvattanut muoriska.
Ai niin ja jos koira sairastuu... No öh, sellaista vakuutusta, siis sairauden takia eläilääkärikuluja korvaavaa minulla ei ole ollut ikinä. Olen aina ajatellut, että hyväsukuiset koirat hyväsukuisista vahhemmista pysyvät kyllä hyvällä hoidolla ja ruokinnalla terveenä.
Kuten ovat pysyneetkin.
Ja jos sairastuvat, niin tottakai maksan kaikki omasta pussista. Kenen muun pitäisi maksaa minun oman koirani tai itseni lääkkeet ja hoito? Sinunko??
Vakuutus on mielestäni sitä varten (eläinvakuutus siis) että jos vaikka vahingossa pääsee koira irti ja juoksee auton alle. Tai katoaa metsään ja karhu syö. Ei siksi, että sattuisi sairastumaan. Mihin?No, jos vaikka sattuis sairastumaan LUUPÄÄ SYÖPÄÄN??
- keijo08
rottis pentu kirjoitti:
Täällä Suomessa sekarotuisten koirien vakuutus on niin onneton etten ottanut.Mikä on sekarotuinen Rottweiler?
Koira on joko jonkun rotuinen tai sekarotuinen.
Ei ole olemassa sekarotuista rottweileria...
- talonpoika123
....jos tollanen vaikuttaa vakuutuksensaantiin. Kyllähän vakuutusyhtiö on tyytyväinen, jos vakuutusmaksut on hoidettu. Jonkun muun velka ai kuulu kyllä vakuutusyhtiölle tippaakaan, koska vakuutusyhjtiöllä on vakuutuksen ottajan kanssa kahden keskinen sopimus...
- kiitos
Siis kun toi "viisas luupää" ei ymmärtänyt minkä takia haluan vakuutuksen.
Funtsi jos mennään kyläileen ja koira hännällään vaikka rikkoo totain esim jonkin arvokkaan lasimalajan jne...
Entinen Donna on nyt taivaassa ,oli sekarotuinen niin kuin kerroin .
Vasen takajalka leikattiin Espoossa Räihä ortobedi laittoi koko takajalan uusiksi.
Ristisiteet Roikkui kuin takä, laittoi semmoista kuin kalastajan siimaa ja sitten teko lonkan .
Käy ruotsissa ja norjassa korjaamassa näitä rottiksien vikoja.
No, kuitenkin sanoi Räihä että jos meidän donnalla oli ollut niin hyvät lihakset olis ollut paljon pahempi juttu.
No, puoli vuotta mentiin kaulurin kanssa ja uida sai muttei lenkkejä. vaan seemosia pikkasia...
Suomessa ei ole samaa vakuutusta kuin Ruotsissa.
Nyt kun on tulossa aito rottis kennelistä niin siitä aloitin keskustelun.
Rottweiller on paras!!!! perhe koira tykkää lapsista puolustaa jne,,,,
Kävin viime viikolla latsomassa eläin kaupassa kaulapantaa, myyjä esitteli mulle semmoista leveetä mustaa niittejä täynnä...
Joopa joo,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15964Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27924En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149888- 80878
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829