Xanor-addikti

Panikoija

Olen syönyt Xanoria paniikkihäiriöön vuositolkulla. Nykyinen arvauskeskuslääkäri ei tunnu ottavan oireitani todesta, vaan vähensi Xanorin annostuksen yli puolella kertaheitolla. En enää tiedä onko kyseessä vierotusoireet vai todellinen paniikki, mutta töihin en kykene eikä kukaan tunnu ottavan todesta eikä välittävän. Miksen muka saa ottaa 0,5 mg Xanor-nappia päivittäin kolme kertaa, jos ne pitää minut työkykyisenä? Omahan on elimistöni ja elämäni. Nyt minusta ei ole mihinkään.

23

9039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Xanor käytössä

      Hei sinulle.

      Kehottaisin sinua kääntymään psykiatrin puoleen....minä itse olen myös joutunut syömään Xanoria vuosia ja syön edelleen paniikkikohtauksiin. Aamusin otan yhden Xanor Debotin 2mg joka on pitkävaikutteinen ja lisäksi mulle on määrätty vielä 0,25mg 4 kertaa/vrk tarvittaessa (oletko muuten kokeillut tätä Debotia?) Minä en myöskään kykenisi töihin enkä mihinkään muuhun jos ei olisi näitä lääkkeitä.
      Olen huomannut että kaikki lääkärit eivät ihan helposti määrää näitä mutta minkäs teet jos et muuten kykene elämään normaalia elämää.
      :))))

    • "tiedän"

      todella psykiatriin,itse syönyt xanoria myös n.10 vuotta,itse pikkuhiljaa vähentänyt,sitten tein virheen lopetin kokonaan,se kostautui tuli aivan hirveät paniikkikohtaukset,olin lähes 3 kuukautta "sängynpohjalla" nyt taas työkunnossa,syön Xanoria 0,25 n.4 päivässä,lääkärini sanoi,nämä seuraavat sinua loppuelämäsi,mutta pystyt tekemään töitä asiakaspalveluksessa kun olen,mutta muista paniikkihäiriöön ei kuole!! Tsemppiä sinulle ja asiantuntevaa apua!

      • lekureita

        Arvauskeskuksessa näkyy olevan jos jonkinlaista lääkäriä.

        Minun kohdalleni sattui ihana lääkäri. Aiemmin oli reseptissä 1-4 tbl/vrk tarvittaessa (0.5mg) Xanoria.

        Aina hoitajat laski kuinka paljon on mennyt kun vein reseptin uusittavaksi koska haitari oli niin suuri.

        Otin puheeksi lääkärin kanssa tämän. Hän pisti reseptin uusiksi. Xanor 0.5mg 3-4 tbl/vrk. Lisäksi hän kirjoitti lääkkeet puoleksi vuotta eteenpäin.

        Keskusteltiin myös siitä, että onko 2mg/vrk hänen mielestään "liikaa". Hän sanoi ettei ole jos minun oireeni sillä pysyy poissa. Parempi kun kykenet olemaan ihmisten ilmoilla ja työskentelemään. Minulla kyllä Xanorit on lääkityksenä essential tremoriin.

        Olipa kuitenkin sairaus mikä hyvänsä niin en ymmärrä miksi sitä ei saisi käyttää jos apua saa. Jotkut lääkärit ovat niin kielteisiä Xanoriin.

        Oma lääkärini sanoi ettei Xanor ole sen "pahempi koukuttaja" kuin muutkaan rauhoittavat. Sen takia sen käyttöä vaan seurataan tarkemmin kun niitä menee paljon katukauppaan. Eli me, jotka käytämme lääkkeet itse sairauden hoitoon kärsimme siitä kun jotkut myyvät omansa kadulla!!!


      • ateisti20
        lekureita kirjoitti:

        Arvauskeskuksessa näkyy olevan jos jonkinlaista lääkäriä.

        Minun kohdalleni sattui ihana lääkäri. Aiemmin oli reseptissä 1-4 tbl/vrk tarvittaessa (0.5mg) Xanoria.

        Aina hoitajat laski kuinka paljon on mennyt kun vein reseptin uusittavaksi koska haitari oli niin suuri.

        Otin puheeksi lääkärin kanssa tämän. Hän pisti reseptin uusiksi. Xanor 0.5mg 3-4 tbl/vrk. Lisäksi hän kirjoitti lääkkeet puoleksi vuotta eteenpäin.

        Keskusteltiin myös siitä, että onko 2mg/vrk hänen mielestään "liikaa". Hän sanoi ettei ole jos minun oireeni sillä pysyy poissa. Parempi kun kykenet olemaan ihmisten ilmoilla ja työskentelemään. Minulla kyllä Xanorit on lääkityksenä essential tremoriin.

        Olipa kuitenkin sairaus mikä hyvänsä niin en ymmärrä miksi sitä ei saisi käyttää jos apua saa. Jotkut lääkärit ovat niin kielteisiä Xanoriin.

        Oma lääkärini sanoi ettei Xanor ole sen "pahempi koukuttaja" kuin muutkaan rauhoittavat. Sen takia sen käyttöä vaan seurataan tarkemmin kun niitä menee paljon katukauppaan. Eli me, jotka käytämme lääkkeet itse sairauden hoitoon kärsimme siitä kun jotkut myyvät omansa kadulla!!!

        varovaisuus johtuu kuitenkin myös siitä, että he ovat niin paljon tekemisissä väärinkäyttäjien kanssa. Terveyskeskuslääkärinä työskentelevä ystäväni kertoi, että ns. huonojen alueiden terveyskeskuksissa yli puolet bentsodiatsepiineja pyytävistä potilaista on väärinkäyttäjiä. Vastaavasti ns. hyvillä alueilla heitä on hieman alle puolet.

        Tämä ongelma koskee varsinkin alpratsolaamia (mm. Xanor, Alprox), joka on herkimmin riippuvuutta aiheuttava ja nopean vaikutuksensa ansiosta huumausainekäyttöön soveltuva.

        Jos tuntuu, ettei lääkäri ota sairautta vakavasti tai epäilee turhaan väärinkäyttöä, kannattaa hakeutua yksityiselle lääkäriasemalle ja alkaa käydä koko ajan samalla lääkärillä. Tällöin lääkäri ja potilas oppivat tuntemaan toisensa, heidän välisensä luottamus kasvaa ja lääkehoidon tarpeellisuuden arviointi, mahdolliset annostuksien muutokset ja hoidon seuranta toteutuvat huomattavasti paremmin kuin terveyskeskuksissa, joissa lääkärit vaihtuvat koko ajan.


    • Rahastajia :(

      Minullakin lopetettiin xanor ja vuoden kerkisin olla ilman ennenko eristäydyin koti oloihin etten edes kioskille uskalla mennä, edes kaverin kanssa.
      no psykiatri onneksi lupas psykiatriseen sairaalaan vakituisen paikan, kunhan vaan itsestä tuntee että on oikea aika.

      jokseenkin vaikuttaa että ei tossa mikään muu ollu taustakka kuin se että saadaan minut viimein laitos hoitoon.

    • Rosie

      Minä olen syönyt kolme viikkoa Xanoria (0,25mg kolme kertaa päivässä). Lääkäri sanoi eilen, että kohta pitäisi jo lopettaa... Välillä olen ottanut vain yhden päivässä, välillä kaksi. Lääkärini mukaan ei saa syödä kuukautta pidempään...

      • Paniikki häiriö

        Minulle on Psykiatrian erikoislääkäri määrännyt Xanorin..0,25x 3-4 pv.olen syönyt niitä 2 vuotta yli...Ja ainakin minulle hän on sanonut että niin kauan kuin tuntuu siltä voi rauhassa ottaa tietysti hänen määräämissään rajoissa..ja pääsen kyllä sitten eroon niistä vähentämällä vähitellen...Hänen valvonnassaan..


      • monta monta vuotta syönyt

        Hei

        Älä turhia huolestu lääkärisi sanoista. Sinulla on TODELLA PIENI annos Xanoria, ja jos se helpottaa niin ota vaan. Pahimmillaan p-häiriöiset joutuvat syömään jopa 4-6 mg päivässä ja Sinulla ei edes 1 mg jos otat kolme 0,25. Itse olen syönyt tarvittaessa tuollaista annosta jo noin 6 vuotta (siis o,5- 1 mg /pv ) eikä mitään riippuvuusjuttuja tms. ole ilmennyt. Tosin se on hyvin henk.kohtainen juttu, toisille kehittyy riippuvuus helpommin kuin toisille, mutta itse varmasti tiedät kuulutko ns. "vaaravyöhykkeeseen"

        Tsemppiä, xanoreilla tai ilman :)


      • kiho
        monta monta vuotta syönyt kirjoitti:

        Hei

        Älä turhia huolestu lääkärisi sanoista. Sinulla on TODELLA PIENI annos Xanoria, ja jos se helpottaa niin ota vaan. Pahimmillaan p-häiriöiset joutuvat syömään jopa 4-6 mg päivässä ja Sinulla ei edes 1 mg jos otat kolme 0,25. Itse olen syönyt tarvittaessa tuollaista annosta jo noin 6 vuotta (siis o,5- 1 mg /pv ) eikä mitään riippuvuusjuttuja tms. ole ilmennyt. Tosin se on hyvin henk.kohtainen juttu, toisille kehittyy riippuvuus helpommin kuin toisille, mutta itse varmasti tiedät kuulutko ns. "vaaravyöhykkeeseen"

        Tsemppiä, xanoreilla tai ilman :)

        moi kaikki, mä mut laitettiin koukkuun 1991 mun on saatava 4 1 mgtä päivässä. jotta mä voi elää täysillä. tiedän että 0.5 kuussa vähentämällä saa tuloksia. sitaprolaami on häiriön peruslääke, silläkin on juttunsa. ei tahdo mälli lentää jne.pitää mennä .jatketaan...


      • vaikee tapaus kaiketii
        kiho kirjoitti:

        moi kaikki, mä mut laitettiin koukkuun 1991 mun on saatava 4 1 mgtä päivässä. jotta mä voi elää täysillä. tiedän että 0.5 kuussa vähentämällä saa tuloksia. sitaprolaami on häiriön peruslääke, silläkin on juttunsa. ei tahdo mälli lentää jne.pitää mennä .jatketaan...

        tämä nyt tuli vaan silmille en tiedä lukeeko tätä kukaan enää, mutta mun xanor määrää ei ennen vierotusta pystytty edes tietämään, veikkan et meni jotain 2 millin depotteja sellaset 6 päivässä ja siihen päälle kaikenmaailman muut bentsot. ja xanorista vieroitettiin viikossa aika hurjaa tahtia, puoli milliä päivässä pois.. sitten tahtia hiljennettiin. mut kuitenkin ärsytti syödä edes sitä vikaa puolikasta ja heivasin senkin sitten mäkeen ja sain sitten krampinkin. eli lääkäri ei edes tiennyt edes siinä samalla vieroitti minut tenoxista, insominista, diapamista ja temestasta ja hengissä yhä. kas vain.

        ja kaikki nuo lääkkeet tuli lääkärien määräämänä, ne vaan oli niin avuttomia, eivätkä tienneet mikä mua ahisti jne. ei resurssit riittäneet selvittämään taustoja. lopulta yks sen teki ja samantien bentsot pois ja hiljakseen muukin lääkitys. xanoriin en koskis pitkällä tikullakaan enää.


      • kihokiho
        vaikee tapaus kaiketii kirjoitti:

        tämä nyt tuli vaan silmille en tiedä lukeeko tätä kukaan enää, mutta mun xanor määrää ei ennen vierotusta pystytty edes tietämään, veikkan et meni jotain 2 millin depotteja sellaset 6 päivässä ja siihen päälle kaikenmaailman muut bentsot. ja xanorista vieroitettiin viikossa aika hurjaa tahtia, puoli milliä päivässä pois.. sitten tahtia hiljennettiin. mut kuitenkin ärsytti syödä edes sitä vikaa puolikasta ja heivasin senkin sitten mäkeen ja sain sitten krampinkin. eli lääkäri ei edes tiennyt edes siinä samalla vieroitti minut tenoxista, insominista, diapamista ja temestasta ja hengissä yhä. kas vain.

        ja kaikki nuo lääkkeet tuli lääkärien määräämänä, ne vaan oli niin avuttomia, eivätkä tienneet mikä mua ahisti jne. ei resurssit riittäneet selvittämään taustoja. lopulta yks sen teki ja samantien bentsot pois ja hiljakseen muukin lääkitys. xanoriin en koskis pitkällä tikullakaan enää.

        Kiitti viestistä, tosi kiva kun vaivauduit. Aika hurjaa vieroitusta, en oo päässy irti puolikaskin viikossa otttaa koville ja samaan päätyy...joo ei lääkärit tosiaa tiedä aina missä mennään. lueppa Anneli Päääkkösen kirja, kertomus mielisairaalasta.?


    • ent. xanorilainen

      XANOR ON SEMMONEN LÄÄKE ETTÄ KROPPA TOTTUU SIIHEN JA ANNOSTA TÄYTYY NOSTAA JA NOSTAA. LOPUKSI EI TIEDÄKKÄÄN OVATKO OIREET PANIIKKIA VAI VIEROITUSOIREITA. VIEROITUKSELLA HITAASTI XANORISTA JA UUSI LÄÄKE TILALLE OLI MULLE PAREMPI KEINO. P.S. NYT JO 3 VUOTTA ILMAN XANOR LÄÄKITYSTÄ JA HUOMATTAVASTI PAREMPI OLO .

      • sun kroppasi

        totu myös tuohon uuteen lääkkeeseen. Sen jälkeen taas joku uusi jne. Itse olen
        käyttänyt yli 2v xanor deb. 1mg 1xpvä. Sitä ennen olin vuoden työelämästä pois, kokeiltiin kaikenlaisia masennuslääkkeitä, mikään ei sopinut. Kyseessähän ei ollut masennuksesta vaan ahdistus ja paniikkikohtauksista. Vihdoin viimein sain xanorin jonka jälkeen pystyin palaamaan työelämään takaisin. Tole ei ole noussut vaan tämä yksikin pitää minut ihmisten ilmoilla ns. normaali elämässä. Me ihmiset olemme jokainen erilaisia, onneksi. Toiselle sopii joku muu toiselle taas ei. Onneksi löytyy vielä joitakin lääkäreitä ketkä ymmärtävät mitä eroa on paniikilla ja masennuksella.
        Joskus sitä toivoo että muutama lääkäri joutuisi itse kokemaan samat oireet että
        ymmärtäisivät myös eril. oireista kärsiviä ihmisiä. Kuinkahan moni tällä hetkellä makaa sänkynsä pohjalla väärällä lääkityksellä. Eikä se tähän lopu, maailma muuttuu eskoseni... lisää työttömyyttä. lisää välinpitämättömyyttä ym....


      • Xanor-käyttäjä

        Xanoria kun noin kirjoitat, Xanoriahan pitää käyttää varovaisesti, ei isoja annoksia ja lääke auttaa hyvin, kun käyttää pieniä annoksia ja tarvittaessa vaikka vähentää vuorokausiannosta.

        Xanor on turvallinen lääke kun käyttää sitä psykiatrian erikoislääkärin (yleislääkäreiltähän tätä reseptiä harvoin saan) ohjeen mukaisesti, itse ei saa mennä annostusta nostamaan.


    • sinasaa

      Xanorin lisäksi kannattaa syödä jotain lievempiä lääkkeitä, kokeilla toimiiko ja väheneekö paniikkikohtaukset. Xanoriin syntyy toleranssi hyvin nopeasti, jolloin lääkeannosta on nostettava... Varmasti moni tätä asiaa hokenut ja aloittaja tietää luultavasti sen itsekkin, mutta silti, tästä syystä ei ole mitään järkeä ottaa suoraan tuota 0,5 mg kolmesti päivittäin.

      "Omahan on elimistöni ja elämäni."
      Kyllä, omasihan se on, mutta lääkärit eivät mieti, että ahaa, annetaan ihmisen käyttää Xanoria vitusti päivittäin.. He ajattelevat toleranssia ja riippuvuutta, mutta myös potilaan hyvinvointia. Jos menee lääkärille kertomaan, että joo tää on mun elämä, että kirjottakaa 3 mg Xanoria päivittäiseen käyttöön, niin kuka kirjottaa... Ei luultavastikkaan kukaan ennen kuin on kokeiltu muita lääkkeitä, muiden lääkkeiden annosten nostamista, Propral ja kaikki muu.. Nää, en oo jaksanu lukee noita kommentteja, niissä on luultavasti tullu kaikki jo ilmi, että joo.

      Sitä mä en kuitenkaan tunnu ymmärtävän, miksi tuota Xanoria kirjotetaan, pistetään potilas käyttämään monia vuosia, toleranssi on ehtinyt keheytyä, annosta nostettu, toleranssi, annosten kasvattaminen... Sitten uusi lääkäri vähentää annosta, vaikka hyvin tietää, että paniikkikohtaukset tulevat luultavammin paljon kovempina ja epämiellyttävimpinä takaisin Xanorin käytön lopetettua tai sitten, kun annoksia on vähennetty.
      Ristiriitaisia nää lääkärit ja lääkkeet.

      • lekuri(psykiatri)

        kirjoitti jo 1994 Melpax-nimistä lääkettä 100mg päivässä. Hyvin on auttanut, eikä annosta ole tarvinnut nostaa yhtään koko aikana, vaikka lääkäri sanoi, että enimmäisannos voi olla 400mg päivässä.


      • liittyy tähän
        lekuri(psykiatri) kirjoitti:

        kirjoitti jo 1994 Melpax-nimistä lääkettä 100mg päivässä. Hyvin on auttanut, eikä annosta ole tarvinnut nostaa yhtään koko aikana, vaikka lääkäri sanoi, että enimmäisannos voi olla 400mg päivässä.

        Xanoriin? Melpax on ANTIPSYKOOTTI, Xanor taas on bentzo.


      • ainoa lääke
        liittyy tähän kirjoitti:

        Xanoriin? Melpax on ANTIPSYKOOTTI, Xanor taas on bentzo.

        joka auttaa.Masennuslääkkeitä turha syöttää kun en masentunut ole eikä ne tehoa.


      • "Bentso" = kirosana
        ainoa lääke kirjoitti:

        joka auttaa.Masennuslääkkeitä turha syöttää kun en masentunut ole eikä ne tehoa.

        Samaa mieltä asiasta. Määräävät masennuslääkkeitä SSRI:t nykyään lähes joka vaivaan ja niihinkin tulee riippuvuus. ahdistushäiriöön paras kokemani lääkeryhmä on bentsodiatsepiinit (johon xanor kuuluu)
        ja harmi että väärinkäyttäjien takia päivystysksestä ei näitä bentsodiatsepiineja saa. Masennuslääke reseptejä kirjoitetaan että kynä suhisee.


      • hihhulihuijaa

        Moi,

        Itselleni aikoinaan määrättääin Xanoria paniikkihäiriöön ja eka kuukausi mentiin 1mg 3krt/pv. Oireet loppui ja xanttu anto hieman virtaa elämään. Jossain vaiheessa määrää nostettiin 2mg "telaketju" 3 krt/pv ja tällä määrällä mentiin vuoden päivät. Se riippuvuus kasvo niin suureks, että oli välillä pakko napsia 10-12mg päivässä, koska muuten ne oireet alko tulla väkisin esiin.

        Jatkoin tuon "perus" 10mg telaketjun syömistä useamman vuoden ja kas kummaa kun narahdin kiinni työpaikan huumeseuloissa. Määrät oli seulan mukaan korkeita. Lisäks viina oli maksa arvojakin nostellu tappiin. Sieltä alko tulla sellasia hoito ohjeita ja ehtoja, että oli jotenkin pakko lähteä viertoitukseen.....en halunnut alistua niiden hoito ohjeisiin ja määräyksiin 13kk ajan....

        menin päihdeklinikalle ja siellä olikin sellaset lääkärit et oksat pois. Julmettua uhkailua työpaikan menettämisestä, jos en tee sitä tai tätä kun he KÄSKEE. Koin sen niin ahdistavaks ja nöyryyttäväks, että päätin ihan itse vieroitella. Pyysin 2vk saikkua ja se sitten "myönnettiin". Pätin rysäyttää bentsot kerralla nollaan. Linnoittauduin kotiin ja 1-2 ensimmäistä päivää meni suhtkoht hyvin, mutta sitten vähitelleen alko tulee niitä fyysisiä vieroitusoireita: epilepsiaa, nykimistä, paskat housussa, ripulia, jatkuvaa särkyä....tätä kesti sellasen viikon. Sit alko tulla ne psyykkiset oireet: skitsokohtauksia, kuoleman pelkoa, todellisia paniikkikohtauksia, masennusta, Härhänäkyjä...Siis aivan järjetön "tuhnu" olo. Pää ja kädet tärisi. Päätä kun käänsi, alko nykiminen

        Ja aivan kaameeta oli lähteä takasin sinne lääkärin vastaanotolle. Se kun oli sovittu ennen mun omaa vieroitusta ja lääkäri ei tiennyt asiasta.

        Vastaanotolla heti alkuun sain jotenkuin sanottua, että sanoudun irti teidän hoito ohjelmasta. Johon lääkäri vastasi, että sehän on sinun asiasi, mutta voit menettää työpaikan jos et käy seulaa läpi....Pyysin päästä virtsakokeeseen ja kysyin että jos seulat näyttää nollaa, niin eikö pakko hoito ole sitten ohi ? Lääkäri totesi, että on se ohi, mutta tuloksen on oltava puhdas ja siihen menee minun tapauksessani vielä aikaa kuukausia....

        Kusikokeen tulos oli nolla ja tämä lääkäri alkoi epäillä minua huijauksesta. Hän kun ei voinut käsittää, että sellasen annostuksen jälkeen seulat näyttää nolla 2vk jälkeen....Uudet kusikokeet ja taas nolla....

        "pakkohoito" oli ohi, mutta vietoitushoito ei. Sairaslomaa oli pakko jatkaa vielä 2kk ja makailin ihan sängynpohjalla sellasen reilun 1kk ja sitten vasta uskaltauduin ulos. Se oli lähes pakko

        Tästä on nyt aikaa sellaset 3v ja tuossa 2v sitten sain 20mg 3krt sepram propral lääkityksen ja se on todistettavasti toiminut. Ilman näitä pastilleja, Xanorin aiheuttamat vieroitusoireet (jälkipaniikki muut) olisivat jatkuneet

        Se mitä tässä ajan takaa on se, että joissakin tapuaksissa xanorist vieroittautumien voi viedä vuosia ja sen varsinaisen oireen hoito vielä tämän jälkeen voi viedä vuosia

        Mutta ei muuta kun kaikille bensa addikteille, jotka haluaa päästä eroon, tsemppiä


      • ThePing.
        hihhulihuijaa kirjoitti:

        Moi,

        Itselleni aikoinaan määrättääin Xanoria paniikkihäiriöön ja eka kuukausi mentiin 1mg 3krt/pv. Oireet loppui ja xanttu anto hieman virtaa elämään. Jossain vaiheessa määrää nostettiin 2mg "telaketju" 3 krt/pv ja tällä määrällä mentiin vuoden päivät. Se riippuvuus kasvo niin suureks, että oli välillä pakko napsia 10-12mg päivässä, koska muuten ne oireet alko tulla väkisin esiin.

        Jatkoin tuon "perus" 10mg telaketjun syömistä useamman vuoden ja kas kummaa kun narahdin kiinni työpaikan huumeseuloissa. Määrät oli seulan mukaan korkeita. Lisäks viina oli maksa arvojakin nostellu tappiin. Sieltä alko tulla sellasia hoito ohjeita ja ehtoja, että oli jotenkin pakko lähteä viertoitukseen.....en halunnut alistua niiden hoito ohjeisiin ja määräyksiin 13kk ajan....

        menin päihdeklinikalle ja siellä olikin sellaset lääkärit et oksat pois. Julmettua uhkailua työpaikan menettämisestä, jos en tee sitä tai tätä kun he KÄSKEE. Koin sen niin ahdistavaks ja nöyryyttäväks, että päätin ihan itse vieroitella. Pyysin 2vk saikkua ja se sitten "myönnettiin". Pätin rysäyttää bentsot kerralla nollaan. Linnoittauduin kotiin ja 1-2 ensimmäistä päivää meni suhtkoht hyvin, mutta sitten vähitelleen alko tulee niitä fyysisiä vieroitusoireita: epilepsiaa, nykimistä, paskat housussa, ripulia, jatkuvaa särkyä....tätä kesti sellasen viikon. Sit alko tulla ne psyykkiset oireet: skitsokohtauksia, kuoleman pelkoa, todellisia paniikkikohtauksia, masennusta, Härhänäkyjä...Siis aivan järjetön "tuhnu" olo. Pää ja kädet tärisi. Päätä kun käänsi, alko nykiminen

        Ja aivan kaameeta oli lähteä takasin sinne lääkärin vastaanotolle. Se kun oli sovittu ennen mun omaa vieroitusta ja lääkäri ei tiennyt asiasta.

        Vastaanotolla heti alkuun sain jotenkuin sanottua, että sanoudun irti teidän hoito ohjelmasta. Johon lääkäri vastasi, että sehän on sinun asiasi, mutta voit menettää työpaikan jos et käy seulaa läpi....Pyysin päästä virtsakokeeseen ja kysyin että jos seulat näyttää nollaa, niin eikö pakko hoito ole sitten ohi ? Lääkäri totesi, että on se ohi, mutta tuloksen on oltava puhdas ja siihen menee minun tapauksessani vielä aikaa kuukausia....

        Kusikokeen tulos oli nolla ja tämä lääkäri alkoi epäillä minua huijauksesta. Hän kun ei voinut käsittää, että sellasen annostuksen jälkeen seulat näyttää nolla 2vk jälkeen....Uudet kusikokeet ja taas nolla....

        "pakkohoito" oli ohi, mutta vietoitushoito ei. Sairaslomaa oli pakko jatkaa vielä 2kk ja makailin ihan sängynpohjalla sellasen reilun 1kk ja sitten vasta uskaltauduin ulos. Se oli lähes pakko

        Tästä on nyt aikaa sellaset 3v ja tuossa 2v sitten sain 20mg 3krt sepram propral lääkityksen ja se on todistettavasti toiminut. Ilman näitä pastilleja, Xanorin aiheuttamat vieroitusoireet (jälkipaniikki muut) olisivat jatkuneet

        Se mitä tässä ajan takaa on se, että joissakin tapuaksissa xanorist vieroittautumien voi viedä vuosia ja sen varsinaisen oireen hoito vielä tämän jälkeen voi viedä vuosia

        Mutta ei muuta kun kaikille bensa addikteille, jotka haluaa päästä eroon, tsemppiä

        Olet sitte napsinu vähän teliksiä. :)
        Meillä ei ole testejä duunissa. Jos olisi tuskin suostuisin niihin vaikka ei löydykään muuta kuin bentsoja jos niitäkään.

        Sinä olet typerys hihhulihuijaa.
        Tajuatko minkä riskin otit tuolla pikavieroituksella? No en tajunnut minäkään kun pudotin samalla systeemillä diapamin. Täytyy olla onnellinen niin sinun kuin minunkin ettei saatu loppuelämäksi epilepsiaa tai jotain muuta sairautta.
        Viestisi on hyvä esimerkki miten ei kannata tehdä.
        Pikavieroitus bentsoista on vierailu helvetissä ja se järsii sinut palasiksi ja sylkee takaisin maailmaan ihmisrauniona.

        Olet siis jääräpää? No joo niin olen minäkin ja kärsin "lievästä" auktoriteettiongelmasta eikä asenteessanikaan ole kehumista.
        Joillain lekureilla on myös asenneongelmia ja myönnän että nykyään nautin tilanteesta kun kohdalle osuu. :) Minulla on tietoa oikeuksistani ja myös valtaa päättää omista asioistani.
        Minun alkuperäinen syyni vieroitukseen oli saada valta pois lääkäreiltä. En voinut sietää että joku pystyi kiristämään minua respalla. Tilanne oli aivan naurettava, lekurit jotka aikoinaan määräsivät lääkkeen ILMAN mitään varoituksia riippuvuudesta heiluttivat respaa edessäni kuin jotain tikkaria.
        Vieläkin ne yrittää samaa mutta nyt olen systeemistä perillä ja lääkkeiden saanti ei ole ongelma.
        Bentsojen kanssa pitää olla varpaillaan mutta toimiva lääke jos osaa käyttää.

        Onnittelut sinulle että pääsit irti vaikka menetelmää/mme ei voi suositella kellekään ja oletan että olet samaa mieltä. Sinun täytyi kusettaa useampaa lääkäriä jos söit tuollaisia määriä vai kadultako hommasit?
        En ole ihan varma tuosta kusitestistä onko se hyvä vai huono? Ok tarkkuutta vaativassa työssä se on ihan toimiva kuten esim. lääkäreillä. :) Tästä pääsemmekin mielenkiintoiseen aiheeseen. Olikos se nyt Risikon ehdotus että potilaalla on oikeus kysyä onko lekuri/hoitaja ottanut h1n1 rokotteen.
        Sama systeemi toimisi varmaan potilaan oikeudella kysyä lekurilta onko viimeisin kusinäyte puhdas. :D


      • hihulihuijaa
        ThePing. kirjoitti:

        Olet sitte napsinu vähän teliksiä. :)
        Meillä ei ole testejä duunissa. Jos olisi tuskin suostuisin niihin vaikka ei löydykään muuta kuin bentsoja jos niitäkään.

        Sinä olet typerys hihhulihuijaa.
        Tajuatko minkä riskin otit tuolla pikavieroituksella? No en tajunnut minäkään kun pudotin samalla systeemillä diapamin. Täytyy olla onnellinen niin sinun kuin minunkin ettei saatu loppuelämäksi epilepsiaa tai jotain muuta sairautta.
        Viestisi on hyvä esimerkki miten ei kannata tehdä.
        Pikavieroitus bentsoista on vierailu helvetissä ja se järsii sinut palasiksi ja sylkee takaisin maailmaan ihmisrauniona.

        Olet siis jääräpää? No joo niin olen minäkin ja kärsin "lievästä" auktoriteettiongelmasta eikä asenteessanikaan ole kehumista.
        Joillain lekureilla on myös asenneongelmia ja myönnän että nykyään nautin tilanteesta kun kohdalle osuu. :) Minulla on tietoa oikeuksistani ja myös valtaa päättää omista asioistani.
        Minun alkuperäinen syyni vieroitukseen oli saada valta pois lääkäreiltä. En voinut sietää että joku pystyi kiristämään minua respalla. Tilanne oli aivan naurettava, lekurit jotka aikoinaan määräsivät lääkkeen ILMAN mitään varoituksia riippuvuudesta heiluttivat respaa edessäni kuin jotain tikkaria.
        Vieläkin ne yrittää samaa mutta nyt olen systeemistä perillä ja lääkkeiden saanti ei ole ongelma.
        Bentsojen kanssa pitää olla varpaillaan mutta toimiva lääke jos osaa käyttää.

        Onnittelut sinulle että pääsit irti vaikka menetelmää/mme ei voi suositella kellekään ja oletan että olet samaa mieltä. Sinun täytyi kusettaa useampaa lääkäriä jos söit tuollaisia määriä vai kadultako hommasit?
        En ole ihan varma tuosta kusitestistä onko se hyvä vai huono? Ok tarkkuutta vaativassa työssä se on ihan toimiva kuten esim. lääkäreillä. :) Tästä pääsemmekin mielenkiintoiseen aiheeseen. Olikos se nyt Risikon ehdotus että potilaalla on oikeus kysyä onko lekuri/hoitaja ottanut h1n1 rokotteen.
        Sama systeemi toimisi varmaan potilaan oikeudella kysyä lekurilta onko viimeisin kusinäyte puhdas. :D

        Olen tosiaankin jääräpää.. Ja niinpä taisit sinäkin sen ominaisuuden avulla päästä irti siitä moskasta.
        Muakin tosiaan vitutti kun mulle alettiin sanelee ehtoja ja samanlaisesta auktoriteettiongelmasta myöskin kärsin. Se nyt ei näkynyt armeijassa tai työpaikalla niin paljoa, mutta sillon se tulee esille kun joku ryhtyy turhaan pompottelemaan

        Kyllä sitä tuli loikittua monella lääkärillä ja yhdeltä vakkarilta aina sain sen 200 kpl telketjuja ja ai sitä juhlapäivää kun bensat oli taskussa. Useimmiten oli niin että olin kitkutellut viimesillä jämillä vastaanottopäivään ja kun pilllerit oli taskussa, niin päätin samalla "juhlia" ja nappailin siinä sitten muutaman ylimääräisen

        Asustelin käytön aikana jokusn vuoden ulkomailla ja sieltä sai vastaavia alpoja melko helposti. Viina oli myöskin tuolloin ongelma. Viinan kanssa yritin olla "viisas", eli en vetele nappeja kun juon. Ainoastaan krapulaan (ja siihen ne toimi tosi hyvin). Mutta sitä en tajunnut, kun lähdin juomaan, että pensaa on suonissa hyvinkin paljon, vaikka viimesestä napista olisikin ollut aikaa jo 6h.

        Ite ainakin huomasin, että pensa muutti persoonallisuutta. Huomasitko myöskin saman ?

        Sitä osas valehdella hyvinkin sujuvasti lääkäreille. Ylimielisyyttä. Agressiivisuutta. Typeriä sanomisia jne...

        Siis se pudotus nollaan kerrasta oli sellanen kokemus, et huhhuijaa. Juttelin yhden tyypin kanssa, joka oli kokenut heposta ja alposta vieroittautumisen. Niin hän sano, että alpo oli pahin ja pisin. Eli kyllä se aika rankka kokemus on...Tämä kaveri oli vierotettu kaiketi heposta alpolla ja sit hän oli käyttänyt alpoja samanlaisia määriä muutaman vuoden ja kans päätti heittää ne nurkkaan. Ehkäpä hän käytti alpoja suonensisäisesti, kun se piikkiriippuvuuskin oli vielä mukana....

        Tuo epilepsia myöskin pelotti, mutta en vaan tiennyt vaaroista mitään. Yritin kahden ekan päivän aikana hakea kovasti tietoa, että kuinka kauan kestää, mutta eipä löytyny. 1vk päästä yritin horkassa vielä epätoivosesti etsiä, että mitä vielä on tulossa, kun tuntu ettei olo muutu miksikään. Sitä alko pelkäämään, että ei tästä toivukkaan. Varsinkin sillon kun 1kk oli jo takana. Sama sumunen olo ja ihme horkka päällä. Kukaan ei vaan tiennyt mitä tulee ja kuinka kauan kestää. Se oli sitä pahinta....

        Bensa on kyllä oikein käytettynä varsin hyvä lääke moneen ongelmaan, mutta sen kokemuksen jälkeen en ole maistanut niitä. Tuolla laatikossa olis vielä melkonen läjä telaketjuja "pahanpäivän varalle"

        Tsemppiä sullekin. Kerrohan omista kokemuksista


    • Akiteus2

      Olen 40-vuotias. Xanoreita ja Diapameja määrättiin joskus pikkupoikana (17v) ja jäin niihin nalkkiin.
      Xanoreita on parhaimmillaan määrätty (liloja) 12mg päivässä ja Diapameja (sinisiä) 80mg päivässä.
      Mä itse ja yhden hoitajan/psykiatrin kanssa pudottelin ne 20mg pameja vrk. ja Xanoreita 4mg päivässä - nyt herran vuonna 2018. Nyt ne on määrätty mulle lopun elämäksi pysyväisyyslääkityksenä näihin annoksiin.

      Itseasiassa en edes tarvitse neljää äksää tai kahta sinistä päivässä, mutta ne on valuuttaa mulle mitä en käytä. Ne mä voin vaihtaa hitaaseen tai svimpaan jos haluan.

      Lekurit laittoi mut aikoja sitten alprazolam-koukkuun.

      Jos et syö Xanoreita, niin menee lopettamisen jälkeen noin puoli vuotta, ennenkuin alkaa tulemaan sellaisia viekkareita - että tulee spasmeja ja tosi skitsoja oloja. Tekee mieli pahoinpidellä ja tappaa. Myös suisidaalisia oloja tulee koko ajan.

      Psykiatri sanoi, ettei niitä enää voi ottaa pois multa. Ne siis [alrazolamit] on muokannut mun aivokemian ihan päin persettä.

      Onnea voittoon ja voittoa kohden sanoo PVL-jäsen Etelä-Suomesta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3279
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      553
      3091
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2503
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2022
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1835
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1672
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      119
      1365
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1225
    Aihe