Hei! Osasiko joku nain koodia nakematta arvailla miksi % korkeudet ei aina toimi? Minulla on layout tehty divien avulla ja muutamat ovat sisakkain. Pikseleilla toimii hyvin, mutta haluaisin etta div "sisaltolaatikko" venyy pituutta selaimen mukana. Tein yksinkertaisen proton ja sain silla toimimaan, mutta sivu jonka tein on monimutkainen ja koodi pitka ja en meinaa loytaa mika mattaa.
% korkeus ja divit
3
332
Vastaukset
- 234
Ellen väärin muista niin prosentit toimii ainoostaan jos ovat kiinteä mittaisen sisäl.
Siis
Tosin bodylle korkeutta 100% jolloin muistaakseni myös prosentitkin toimii vaikka ei ole kiinteämittasen sisäl. - Höpö
Prosentit ovat korkeudenmäärittelyissä tosiaan hieman epävarmat, vähän jokainen selain jättää niitä noudattamatta. Toiset enemmän ja toiset vähemmän.
Mutta se vinkki:
»sivu jonka tein on monimutkainen ja koodi pitka ja en meinaa loytaa mika mattaa.»
Tee sivusta yksinkertaisempi niin virhealttiuskin pienenee. Lisäksi kannattaa koodata strictillä html:llä, sekin pienentää virhealttiutta.- oona
Teen sivuja tilaustyona, joten ulkonaon puolesta en voi niita yksinkertaistaa, strictilla koodaan aina. Sivun ylaosassa on kuvia, joten siksi kaytan siella pikseleita pituus ja leveys -maarityksissa. Tarkoitus oli, etta sivu on aina tietynmittainen, jos sisalto menee yli, niin overflow:in avulla sivun sisallolle vierityspalkki.
Haluaisin kuitenkin etta koko sivun reunaan ei pienimmillakaan naytoilla (siis jossa nakyy vahemman pikseleita)tulisi vierityspalkkia, koska on typeraa jos tulee kaksi vierityspalkkia (tosin kovin pienilla naytoillahan se tulee melkein vakisin). Sitten kuitenkin ajattelin, etta kovin isoilla naytoilla sivu nayttaa taas vahan hassulta, jos se ylettyy vain puoleen valiin nayttoa. Siksi olisin halunnut kayttaa prosentteja sivun alaosassa, jotta se olisi venynyt nayton mukana, mutta taitaa olla liian monimutkaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882