marino sport

aloitteleva veneilijä

kokemuksia marino sport veneestä? vm.65 mitat n.4,30* 1,60. minkä kokoinen moottori olisi sopiva? onko vakaa ajettava, ja onko ko.vene jokin itse tyhjenevä malli? sillä sisä pohjassa on kolme reikää, josta kulkee kanava veneen perään saakka,perälaudassa n. 10 mm reikä kanavan kohdalla. onko veneessä ollut alunperin tuulilasi? kaikenlainen tieto veneestä kiinnostaa. kiitos jo etukäteen vastaajille!!

4

3446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • swingi

Eikös sportti ole sama kuin swingi ja siihä on todella hyvä pohja.
      Moottoriksi käy 20 heppasesta ylöspäin käyttötarkoituksen mukaan. Kaverilla oli aikoinaan 70hv kone swingissä ja se meni aivan järjetöntä haipakkaa. Aloittelijalle sitä ei voi suositella, mutta kertoo jotain pohjan suunnittelun onnistumisesta.

• jallu

Noi vanhemmat sportit oli tasasella pohjalla eli aivan eri malline kuin Swingin pohja. Uudemmat sportit ja mustangit oli samalla V-pohjalla kun swing, niissä tosin on painopiste erilainen ettei leiju ilmassa yhtä komeesti kun swimgi. Koneeksi riittä se 20 heppaakin jos on tasapohja. Swingissä taas ei tehot haittaa, oma -75 vuoden swingi leijjuu komeasti reilut 40 solmua 50heppasella jammulla, vaatii kyllä aika tasasen kelin...

• R K-S

ja ei varmasti itsetyhjentyvä. 30-40 hv on sopiva kone. Oliko se vielä vaijeri ohjauksella?Tarkista moottorikaivon läpivientien tiivistys. Ettei pääse vene uppoamaan.

• HR...

Olikohan meillä tuollainen joskus. Tuulilasivene jossa tasa- tai ns u-pohja. Yksikuorirakenne, ei siis varsinaista välipohjaa ja "penkit" toimivat jäykisteenä. Yksikuorirakenteesta johtuen pohja eli tuntuvasti allokossa ajettaessa ja meno muuttui kovaksi allonkorkeuden noustessa. Ne tapit olivat veneen tyhjentämistä varten maihin vedettynä, ei siis itsetyhjentyvä. Meillä oli moottorina 20hv Terhi joka riitti hyvin silloin kun sattui käymään. Kovin paljon isompaa moottoria en suosittelisi. V-pohjainen versio on sitten varmastikkin eri juttu.

Ei nuo nykyjään paljoa näköjään maksa ja niissä alkaa olla jotakin retrohenkisyyttäkin, mutta ei kuitenkaan kovaan keliin ja merelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1578
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1074
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      924
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      863
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      799
    Aihe