paras kylmälaukku

kaljat kylmään

Pitäis hankkia joku 12v-jääkaappi veneeseen, mikä olisi tuolla edullissa luokassa paras? Taisi olla joku dometic -merkkinen testivoittaja joskus tm:ssä.

9

13705

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piisaa

niin mikäpä ettei. Virrankulutus on näissä termossähköperiaatteen laukuissa n.3-4.5 A ja hyötysuhde huono. Vie joka tapauksessa kaljat valmiiksi kylminä laukkuun, muuten voi jano yllättää odotellessa. Toinen akku moottorin käynnistystä varten on melkeinpä välttämätön.

• Dometic

voitti testin, olikohan viime vuonna. Itse meinaan kans ostaa sellasen, kun vielä jäähdyttää kotona valmiiksi ja laittaa vaikka 1,5 litran jäädytetyn pullon sinne ni varmaankin pudottaa virran kulutusta aika paljon.

• Ykä II

Itselläni on vastusjääkappi,ja 3 akkujärjestelmä.Mutta kun minä olen viikonlopun saaressa,ja pidän yllä pientä oluthumalaa,niin ei saa akkuja ladattua.Ja yksi akku ei kestä kun sen 8 tuntia.Mulla on Keskon valmistama styroksinen ruuankuljetuslaatikko kotona.Siihen mahtuu 2 laatikkoa purkkikaljaa joita olen jäähdyttänyt ~ 3C.Lisäksi 2ltr.Spritepullo ja litra maitoa pakastettuna.Perjantaina kun lähtee,niin sunnuntaiaamulla on vielä jääkylmää olutta,Spritepullossa on jäätä,ja krapulaan(köyhien tauti)jääkylmää maitoa.Oikein odotan kesää.

• kylmäkalle
        Ykä II kirjoitti:

Itselläni on vastusjääkappi,ja 3 akkujärjestelmä.Mutta kun minä olen viikonlopun saaressa,ja pidän yllä pientä oluthumalaa,niin ei saa akkuja ladattua.Ja yksi akku ei kestä kun sen 8 tuntia.Mulla on Keskon valmistama styroksinen ruuankuljetuslaatikko kotona.Siihen mahtuu 2 laatikkoa purkkikaljaa joita olen jäähdyttänyt ~ 3C.Lisäksi 2ltr.Spritepullo ja litra maitoa pakastettuna.Perjantaina kun lähtee,niin sunnuntaiaamulla on vielä jääkylmää olutta,Spritepullossa on jäätä,ja krapulaan(köyhien tauti)jääkylmää maitoa.Oikein odotan kesää.

Viittaan edelliseen. Styroxlaatikko on halvin, huolettomin ja toimivin. Sillä pärjää 2-3 päivää. Vaatii huolellisen pakkaamisen ja em.tapaan tavaroille kunnollisen esijäähdytyksen. Autokylmälaukut on yleensä huonosti eristettyjä ja melkoisia virtasyöppöjä. Niitä voi pitää päällä vain ajon aikana. Kannattaa hommata myös akkuvahti. Kompressorilaukut on sitten eri asia, mutta maksavat maltaita.

• Minä itse

Ei niissä ole termostaattia. Virrankulutus on vakio. Akku menee tyhjäksi vaikka pakkaskelillä.

• ovat kaikki

halppis kylmälaukku käy drinksuille ja muille lämpöä kestäville, mutta leluja ovat. Dometiciä jaksoi pari kertaa käyttää ja sitten ostin kompressori kaapin. Kokeile jäitä ja mitä laukkua tahansa, kun kyllästyt investoi kompressori laukkuun.

• asiaa.

vain kompressori tai kaasukäyttöinen laukku ovat käyttökelpoisia ,mielummin osta iso styroxboxi ja laita siihen 3x1,5l limupullot sisään niin pysyvät ja jopa kylmenevät huomattavasti paremmin kuin peltier kylmälaukuilla!

• razcal
        asiaa. kirjoitti:

vain kompressori tai kaasukäyttöinen laukku ovat käyttökelpoisia ,mielummin osta iso styroxboxi ja laita siihen 3x1,5l limupullot sisään niin pysyvät ja jopa kylmenevät huomattavasti paremmin kuin peltier kylmälaukuilla!

Mistä semmosia isoja, siis OIKEASTI isoja styroxbokseja saa? Siis semmosia, joihin voi laittaa juotavat koko juhlaväelle?

• -.-.-.-.-.-

Mitäs tapahtuu kylmälaukulle jos sen kannen sattuu jättämään auki pariksi viikoksi ja virran päälle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6945
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      834
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe