jauhomadot tai sirkat ja miten niiden viljely onnistuu?
paljon maksaa
3
609
Vastaukset
- kellis
Itse ostan jauhomatoja eläinkaupasta ja rasia maksaa 5 euroa, mutta esim. Faunatar eläinkaupasta saa 2 eurolla filmipurkillisen jauhomatoja. Sirkat maksavat muistaakseni n.9 euroa rasia ja niitä voi myös ostaa yksittäin.
Hyviä kasvatus ohjeita löydät www.herppi.net sivuilta ja sieltä ravinto osasto.- Foobeli
Meiän eläinkaupassa eläbät sirkat maksaa 10 kpl 3euroo..
- -----
Jauhiksien viljely on todella yksinkertaista.
Kun madosta kehityy kotilo poimit kotilot vain omaan astiaansa ja annat kehittyä kuoriaiseksi.
Kuoriaisille pohjamateriaalia muutama sentti ja ne lisääntyvät itsekseen.
Kun matoja alkaa näkyä pohjalla kerää kuoriaiset uuteen rasiaan.
Madot kasvavat aika nopeasti, joten pian sinulla saattaa olla niitä liikaakin.
Muista vain ruokkia myös ruokaeläimesi hyvin.Kurkkua,porkkanaa,salaattia,kalanhiutaleruokaa....
Sirkoilla viljely on hieman erilaista.
Aikuisten joukkoon laitetaan munintaboksi (esim.voirasia tms.) Rasiaan kosteaa,ei märkää! turvetta ja kansi päälle.Leikkaa rasian kannesta puolet pois,jotta sirkat pääsevät sisälle.
Anna rasian olla terrassa n.viikon.Huolehdi kosteudesta!
Ota rasia pois terrasta ja laita se suht lämpimälle paikalle kosteutta tarkastellen.
Kannattaa pikkurasia laittaa esim.muoviseen karkkilaatikkoon,koska kun pikkusirkkoja alkaa ilmestymään, ne kiipeilevät rasiasta pois.
Ruoki hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522