Hei,
onko kellään kokemusta hormonikierukasta, eli auttaako se ns. hormonipäänsärkyyn.
Olen syönyt monta vuotta e-pillereitä ja aina väliviikolla tulee migreeni (3-4 päivää). Olen kokeillut 4 eri pillerimerkkiä, mutta vaihdosta ei ole ollut apua. Nyt lääkärini sanoi, että hormonikierukka on auttanut monia tässä ongelmassa. Kokeilu vaan on hieman kallis, mutta taidan kuitenkin kallistua kokeilun puolelle, meinaa mennä jo hermot, kun tietää tarkalleen milloin migreeni iskee.
Kertokaa kokemuksianne!
migreeni ja hormonikierukka
3
1281
Vastaukset
- Cu
Mikä ihme niissä hormoneissa viehättää? Samat aineet siinä kierukassa on kuin pillereissäkin ja myös samat haitat, kokeneena voin vakuuttaa.
Kuparikierukka on erinomainen vaihtoehto oikeasti vaarallisten hormonien kanssa leikittelylle. Moni pilaa hormoneilla sekä psyykkisen että fyysisen terveytensä.
Itse sairastuin sekä depressioon että rintasyöpään, ja vasta syöpätautien klinikalla minua valistettiin hormonaalisten ehkäisymenetelmien todellisista ja tunnetuista haitoista, joita ei tavalliselle pillerinkäyttäjälle juuri kerrota. - Ansku
Minulla on migreenin kanssa myös ongelma. Onko sinulla migreenin tulo muuttunut pillereiden käytön aikana?
Olen käyttänyt pillereitä yli 10 vuotta ja aluksi taisivat olla neljännet pillerit mitkä "sopivat" (sitä oli nuorena tyytyväinen kunhan ei vaan tullut raskaaksi!) Migreeni tuli minulle vuosia noin 4 kertaa vuoden aikana, mutta nyt viime keväästä asti migreeni on tullut 2 kertaa kuukaudessa. Migreeni tulee pari päivää ennen kuukautisia ja sitten vajaan viikon päästä uudelleen, muutama päivä menkkojen alkamisen jälkeen.
Minut kuukautisetkin ovat muuttuneet kivuliaimmiksi muutenkin, en tiedä onko niillä pilleiden pitkään käyttöön vaikutusta.
Jokatapauksessa tein päätöksen ja jätin pillerit viime viikolla pois! Katotaan nyt kuinka käy?! Saanhan mä ne pillerit takasin jos kovasti kaipaan (tai jos kuukautiskivut on vielä sietämättömämmät) Kuukautiskipujenhan pitäisi helpottua pillereillä...
Mutta en minä ainakaan muista että kuukautiseni olisivat olleet nuorempana näin kovat!
nyt saa mies hoitaa ehkäisyä ;)- Hanna
Alkuun migreenikohtaus tuli muutaman kerran vuodessa ja sitten vähitellen useammin. Lopulta tosiaan joka kuukausi.
Otin hormonikierukan 3 kk sitten, eikä ole ollut kertaakaan migreeniä. Yhdet kuukautiset tuli ajallaan sitten niitä ei näkynytkään. Lääkärini mukaan kuulun siihen onnekkaaseen 90 % joille ei tule kuukautisia ollenkaan hormonikierukan kanssa. Minkäänlaisia haittavaikutuksia en ole huomannut.
Suosittelen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa
10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö28010306K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä
vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon2445993Suomeen ei kuulu ihmiset jotka ei halua kätellä toisia ihmisiä, koska tämä on vääräuskoinen
Nainen joka ei halunnut kätellä Stubbia on selvästi ääripään muslimi, eli sitä sakkia josta niitä ongelmia koituu. Ulos1735424PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT
* * PS:n Purra teki -JÄTTI-VELAT - ! ja jätti MaksuHuolet -Kansan Maksettavaksi -! *955048Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot193315Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe92714- 2142622
Nainen, sanotaan että totuus tekee kipeää
Ehkä mutta se voi olla myös se kaikkein kamalin asia kohdata. Kuplassa on turvallista, kun tietää vähemmän on helpompi.172434- 282284
Valtio lopettaa pienituloisten perheiden kylpylälomien tukemisen
Pienituloiset suomalaiset ovat voineet vuosikymmenten ajan hakea tuettuja lomia terveydellisin, sosiaalisin ja taloudell3822217