Luufinni?

Mikä?

Lääkäri sanoi että mulla on noita luufinnejä!? Mitä ne oikein on ja miten niitä voi välttää vai voiko tai miten ne saisi pois...Ovat osa tosi suuria :(

19

45095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tumi

      Osta apteekista pieni injektioneula. Liuuta neulan kärki luufinnin alle; eli tee neulan kärjellä pieni reikä ihoon ja purista luufinni ulos. Erittäin näppärää, eikä satu. Käytön jälkeen laita injektioneula takaisin suojukseen ja viskaa neula roskiin...älä käytä uudelleen. Toinen vaihtoehto on käydä poistattamassa ne kosmetologilla.

      • skäribo

        Luufinnien eli miliumien poisto kuuluu ehdottomasti ammattilaisille, eli kosmetologeille. Ne ovat yleensä hyvin tiukassa, eli pelkkä ihon rikkominen ei auta, vaan kovettunut tali pitää "kaivaa" ulos kuopastaan. Kun suoritat itse kotikonstein tämän kaivamisen, niin tuloksena on useimmiten ikävännäköinen arpi. Nimim. kokemusta on.

        Älkää siis sorkkiko kasvojanne millään neuloilla, vaan menkää kosmetologille! Jos miliumeja on paljon, siitä voi mainita vaikka jo aikaa tilatessa.


      • luufinni :)
        skäribo kirjoitti:

        Luufinnien eli miliumien poisto kuuluu ehdottomasti ammattilaisille, eli kosmetologeille. Ne ovat yleensä hyvin tiukassa, eli pelkkä ihon rikkominen ei auta, vaan kovettunut tali pitää "kaivaa" ulos kuopastaan. Kun suoritat itse kotikonstein tämän kaivamisen, niin tuloksena on useimmiten ikävännäköinen arpi. Nimim. kokemusta on.

        Älkää siis sorkkiko kasvojanne millään neuloilla, vaan menkää kosmetologille! Jos miliumeja on paljon, siitä voi mainita vaikka jo aikaa tilatessa.

        Osaako joku kertoa mitä mahtaa kosmetologilla maksaa luufinni(en) poisto???
        Itsellä atooppinen kuiva iho, ja nyt on kasvoihin ilmestynyt kyseisiä "näppyjä" - ja kaikki silmänympärysiholla.


    • kuukausiakin kestävä valkop...

      Minulla niitä on, ja jos kun niihin kyllästyin pistin neulalla, mutta tulikin vain verta hiukan. ja valkoinen finni pysyy entistä vahvempana. Kun tarpeeksi sitä ärsytin kuukausien jälkeen se lopulta tulehtui ja toi esiin ison valkopään, jonka puristin, mutta seuraavana päivänä oli valkopää taas esillä ja tätä on jatkunut nyt viikon verran. Puristamisen jälkeen todella aina näyttää, että nyt se siitä arpeutuu, mutta ei...ihana kulkea ulkona kun aina katsoessa peiliin valkopää on kasvanut. Mikä kumma minulla on?

    • ??????

      nuo finnit suurimmaksi osaksi ovat luomessa eli en kyllä uskalla neulalla tökkiä...Jos niiden antaa vain olla niin kauankohan mahtaa mennä että ne häviävät, kun yksi iso painaa aika inhottavasti :(

      • skäribo

        Jos miliumi painaa, niin menisin lääkärille. Kosmetologit eivät poista miliumia edes silmän läheltä, saati sitten luomesta. Syynä on tietenkin silmän herkkyys, koko silmän alue voi mennä mustaksi, jos sitä aluetta sorkkii.


    • luufinnejä

      Mulla on noita luufinnejä leuan alueella ja häiritsee kovasti. Yritin niitä puhkoa tulosetta ja lopulta finni tulehtui ja talia sai pusertaa ulos kaksin käsin. Kun luuli jo pääsevänsä eroo siitä alkoi taas kertymään talia...Lopulta annoin ruven olla ja se tippui itsestään. Yllätys yllätys valkoinen luufinni oli jälleen paikallaan ja nyt se on taas kasvanut. Mikä kumma? Syön roaa ensimmäistä kuukautta.

      • ewqewq

        kyl niit voi puhkoo siit luomen alueeltakin ellei ole vajaaälynen... kyl nyt sitä osaa finnin puhkoa


    • anonyymi

      Luufinnihän on ihon alle kertynyttä talia, ja johtuu siitä, että iho on liian kuivaa. Ostakaa esim. kosmetologilta rasvaa, joita voitte levittää luufinnin päälle aamuin ja illoin, täten ne eivät ainakaan lisäänny.

      • lüüpää

        Menin sitten puristamaan luufinnin poskipäästä, ja sehän tulehtui. Mitään ei tullut ulos. Seuraavana päivänä päätin saada luufinnin pois, tuloksetta. Tosin tuhoalue tulehtui vielä lisää. Aamulla heräsin silmä muurautuneena umpeen kudosnesteestä ja sain kahdenksan päivän tehokkaan antibioottikuurin 3x400mg aivokalvontulehdusta estämään. Tulehdus oli noussut siis finnistä poskea pitkin yläluomeen ja oli vain ajan kysymys, milloin se olisi saavuttanut aivokalvon. Tällä hetkellä näkymättömän luufinnin paikalla poskipäässäni on sentin kokoinen arpi, jonka alla on entistä luufinniä ainakin viisi kertaa isompi patti. Mitä tästä opimme: Emme leiki kotikosmetologia, emmekä kirurgia. Neulat siis pois käsistä niiden luufinnien kanssa ja annetaan kosmetologien hoitaa hommansa.


      • sillä arpeen voi kasvaa bas...
        lüüpää kirjoitti:

        Menin sitten puristamaan luufinnin poskipäästä, ja sehän tulehtui. Mitään ei tullut ulos. Seuraavana päivänä päätin saada luufinnin pois, tuloksetta. Tosin tuhoalue tulehtui vielä lisää. Aamulla heräsin silmä muurautuneena umpeen kudosnesteestä ja sain kahdenksan päivän tehokkaan antibioottikuurin 3x400mg aivokalvontulehdusta estämään. Tulehdus oli noussut siis finnistä poskea pitkin yläluomeen ja oli vain ajan kysymys, milloin se olisi saavuttanut aivokalvon. Tällä hetkellä näkymättömän luufinnin paikalla poskipäässäni on sentin kokoinen arpi, jonka alla on entistä luufinniä ainakin viisi kertaa isompi patti. Mitä tästä opimme: Emme leiki kotikosmetologia, emmekä kirurgia. Neulat siis pois käsistä niiden luufinnien kanssa ja annetaan kosmetologien hoitaa hommansa.

        Kaivoin silmänpielestä noin 15 vuotta sitten luufinnin ja onnistuinkin sen saamaan ulos, mutta sitten siihen alkoi kasvaa arpikudosta. Väillä tämä arpi vuosi verta. Monen vuoden jälkeen sain lähetteen plastiikkakirurgille, sillä silmänympärykseen ei kuka tahansa lääkäri halua koskea. Tulos: arpeen oli kasvanut basaliooma eli maailman yleisin ihosyöpä. Jouduttiin syöpädiagnoosin jälkeen leikkaamaan vielä toisen kerran, että saatiin riittävä syövätön kerros pois.
        Tarkkailkaa näitä neulaoperaatioidenne jälkivaikutuksia!!!


    • Tzama

      Mullaki on luufinnejä ja itellä on kyl niide poistamine sujunu iha kotona. Et oon tehny pienel neulal (tietty desinfioidul) niihi reiän ja sit oon vaa semmosel "finnipuristimel" (en ny muista mikskä sitä kutsuttii) puristanu semmose valkosen möykyn ulos. Sen päivän ajan se kyl punotti iha kunnol, oli pikkuse turvoksis ja se tehty reikä näky siin hyvi. Viikon pääst se näytti jo iha hyvält, ettei siis tullu mitää arpia tai muitakaan ikäviä jälkiä siihe ja se reikäki umpeutui.

      Mut joo... luufinnien poistaminen kosmetologilla taitaa olla aina varmempi vaihtoehto, mut kyl se voi kotonaki onnistua.

      • niinh

        Mä aina neulalla laitan reikiä ja musta toimii ihan hyvin vaikka ei aina.Mutta millainen se luufinni on?


    • eelluleellu

      voi hitto mulla on vissin sit tollanen luufinni tuossa pari senttiä silmän alapuolella. Oonki ihmetelly ku se on ollu siinä vaikka kuinka pitkään, vaikka oon puristanutki sen pari kertaa.

      • Viksu-

        Mullakin on sellanen =( ei kiva!!


      • koooooo5756
        Viksu- kirjoitti:

        Mullakin on sellanen =( ei kiva!!

        Minulla oli silmäkulmassa todella pitkään ikävä luufinni. Pistin kuitenkin ahkerasti sinkkipastaa ja luufinnni kasvoi todella isoksi ja oli sellainen noin päivän ja sitten katosi


    • u mad?

      Mulla on silmän ympärykset ja poskipäät täynnä, mut onneksi ovat melko pieniä ni eivät niin kauas näy. Ois kyl kuitenki kiva päästä niistäki eroon. Pitää varmaan lääkärin kautta mennä kun osat on niin lähellä silmää :(

    • ämmä

      älkää koskeko ihoonne, rasvatkaa, kosteuttakaa ja antakaa niiden mennä rauhassa. sörkkiminen vaan pahentaa, ja jos ei muuta kosteutusrutiineja, niin niiden tuleminen vaan jatkuu ja jatkuu.

    • Anonyymi

      Minullakin on luufinnejä ja ne on todella ärsyttäviä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      246
      2369
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      166
      1494
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      58
      1366
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1085
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1079
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      970
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      218
      967
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      865
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      699
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      690
    Aihe