Kalle hei

Japi

Aapo kirjoitti tuolla aikaisemmin lastenohjelmista,kuten Pikku Kakkosesta.Nukkumatti-animaatio oli tehty DDR.ssä.Itse olin lapsi 1970-luvulla ja katselin silloin Pikku Kakkosta,mutta muita mieleen painuvia lasten ohjelmia oli esim.Tenavatuokio ja kohokohta ohjelmassa oli se kun lapset ottivat keppihevoset ja ravasivat pitkin studioa laulaen hei laukkaratsu reima.Oletko Kalle lapsena kuunnellut radiosta Markus-setää?Oikein hyvää kevättä sinulle Kalle.

8

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle

Kalle ei saata muistaa kuunnelleensa Markus-setää mutta sen hän muistaa kun radiosta tuli kuunnelmia. Ne olivat jännittäviä kuin elokuvat konsanaan. Ei taida 70-luvun lapsi edes tietää mikä kuunnelma on? Kalle voi kertoa punikkillan nuorisolle, että kuunnelma on kuin elokuva radiossa - tuntuu älyttömältä mutta kyllä kuunnelmat olivat hyviä ja paljon niitä myös kuunneltiin paljon.
      Isä osti television jouluksi 1960 joten Rooman olympialaiset jäi näkemättä televisiosta mutta niin me siirryimme televisioaikakauteen.

/Kalle, joka toivottaa hyvää kevättä punikkalaan ja myös muuhun Suomeen

• Japi

Vaikka olen 1970 luvun lapsi olen kuunnellut radiosta kuunnelmia,kuten Kantolan perhettä.Kuuntelen vieläkin paljon Radiota etupäässä Radio Suomea.

• Makoileva stallari

Arja-tätiä (:D), Naapurineljännestä, Näin naapurissa ja Naapurilähiö-ohjelmia ....

• Pappa

50-luvulla meidän korttelipihalla melskasi 100 alle 16 vuotista tenavaa. Oli poikkeuksellista, että koko piha hiljeni, kun radiosta tuli 10 min pätkä Kalle Kustaa Korkin seikkailuja.

Kuulin uusintoja joskus 90-luvulla. Voi surkeus, ei nykyaikana kukaan viittisi niitä kuunnella.

Moisista yksityiskohdista näkee maailman muutoksen syvyyden joissain asioissa.

• bonaqua

ilmassa..ja se on toisaaltaan ihan hyvä.
        ei nykymuksun mielestäni tarvi tyytä johonkin käpylehmään..jos kaikki tyytyy käpylehmään niin ei tapahdu kehitystä..toki kaikkea ei kannata hankkia valmista koska oma ideointi on mielestäni leikeissä tärkeintä..oli meillä mukulana oma leikkimökki mutta taisi homeeseen talo murentua..omat majat oli paljon parempia.

• kia
        bonaqua kirjoitti:

ilmassa..ja se on toisaaltaan ihan hyvä.
        ei nykymuksun mielestäni tarvi tyytä johonkin käpylehmään..jos kaikki tyytyy käpylehmään niin ei tapahdu kehitystä..toki kaikkea ei kannata hankkia valmista koska oma ideointi on mielestäni leikeissä tärkeintä..oli meillä mukulana oma leikkimökki mutta taisi homeeseen talo murentua..omat majat oli paljon parempia.

muniansa sorkki

• Wäinä
        kia kirjoitti:

muniansa sorkki

..ja yhtä lutusta kuin Korkki itsekin.

• Kyllä Kallekin varmaan katseli Arja-tätiä "sillä- silmällä"!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      176
      4987
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      18
      4366
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3097
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      251
      2933
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2882
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2501
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27