Aapo kirjoitti tuolla aikaisemmin lastenohjelmista,kuten Pikku Kakkosesta.Nukkumatti-animaatio oli tehty DDR.ssä.Itse olin lapsi 1970-luvulla ja katselin silloin Pikku Kakkosta,mutta muita mieleen painuvia lasten ohjelmia oli esim.Tenavatuokio ja kohokohta ohjelmassa oli se kun lapset ottivat keppihevoset ja ravasivat pitkin studioa laulaen hei laukkaratsu reima.Oletko Kalle lapsena kuunnellut radiosta Markus-setää?Oikein hyvää kevättä sinulle Kalle.
Kalle hei
8
739
Vastaukset
- Kalle
Kalle ei saata muistaa kuunnelleensa Markus-setää mutta sen hän muistaa kun radiosta tuli kuunnelmia. Ne olivat jännittäviä kuin elokuvat konsanaan. Ei taida 70-luvun lapsi edes tietää mikä kuunnelma on? Kalle voi kertoa punikkillan nuorisolle, että kuunnelma on kuin elokuva radiossa - tuntuu älyttömältä mutta kyllä kuunnelmat olivat hyviä ja paljon niitä myös kuunneltiin paljon.
Isä osti television jouluksi 1960 joten Rooman olympialaiset jäi näkemättä televisiosta mutta niin me siirryimme televisioaikakauteen.
/Kalle, joka toivottaa hyvää kevättä punikkalaan ja myös muuhun Suomeen- Japi
Vaikka olen 1970 luvun lapsi olen kuunnellut radiosta kuunnelmia,kuten Kantolan perhettä.Kuuntelen vieläkin paljon Radiota etupäässä Radio Suomea.
- Makoileva stallari
Arja-tätiä (:D), Naapurineljännestä, Näin naapurissa ja Naapurilähiö-ohjelmia ....
- Pappa
50-luvulla meidän korttelipihalla melskasi 100 alle 16 vuotista tenavaa. Oli poikkeuksellista, että koko piha hiljeni, kun radiosta tuli 10 min pätkä Kalle Kustaa Korkin seikkailuja.
Kuulin uusintoja joskus 90-luvulla. Voi surkeus, ei nykyaikana kukaan viittisi niitä kuunnella.
Moisista yksityiskohdista näkee maailman muutoksen syvyyden joissain asioissa.- bonaqua
ilmassa..ja se on toisaaltaan ihan hyvä.
ei nykymuksun mielestäni tarvi tyytä johonkin käpylehmään..jos kaikki tyytyy käpylehmään niin ei tapahdu kehitystä..toki kaikkea ei kannata hankkia valmista koska oma ideointi on mielestäni leikeissä tärkeintä..oli meillä mukulana oma leikkimökki mutta taisi homeeseen talo murentua..omat majat oli paljon parempia. - kia
bonaqua kirjoitti:
ilmassa..ja se on toisaaltaan ihan hyvä.
ei nykymuksun mielestäni tarvi tyytä johonkin käpylehmään..jos kaikki tyytyy käpylehmään niin ei tapahdu kehitystä..toki kaikkea ei kannata hankkia valmista koska oma ideointi on mielestäni leikeissä tärkeintä..oli meillä mukulana oma leikkimökki mutta taisi homeeseen talo murentua..omat majat oli paljon parempia.muniansa sorkki
- Wäinä
kia kirjoitti:
muniansa sorkki
..ja yhtä lutusta kuin Korkki itsekin.
Kyllä Kallekin varmaan katseli Arja-tätiä "sillä- silmällä"!
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1574940Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813596SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt322589SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402253Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä962129Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?282046Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632023Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja872003Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet191488Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään1051380