Kyseessä 2000l lämminvesivaraaja jossa 200 l

Säätäjä Ässä

Kyseessä 2000l lämminvesivaraaja jossa 200 l paisuntasäiliö. Miten ne laitetaan käyttökuntoon niin että paisuntasäiliö ja varaaja toimii kunnolla. Varaajan max käyttöpainen 1,5 mutta paljonko paisuntasäiliössä pitää olla painetta kalvon alla jotta systeemi toimii. Kysessä lattia lämmitys, mikä on lattialämmityksen normaali käyttö paine.

13

2887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1 bar

Muusta en tiedä

• utelias

Asiahan ei tietenkään minulle mitenkään kuulu, mutta kun olen itsekin hankkimassa 1500 - 2000 litraista varaajaa niin kiinnostaisi että minkä merkkiseen varaajaan päädyit ja miksi?

Terv. EtelänVaris

• Säätäjä Ässä

Kun talo on jo päällä , ei ovesta sopinut enää ovaalin muotoinen jouduin hankkimaan suorakaiteen muotoisen , en muista merkkiä , mutta katson illalla merkin.

• utelias
        Säätäjä Ässä kirjoitti:

Kun talo on jo päällä , ei ovesta sopinut enää ovaalin muotoinen jouduin hankkimaan suorakaiteen muotoisen , en muista merkkiä , mutta katson illalla merkin.

Mulla vähän samoja ongelmia kun talo on tehty -64 ja palo-ovet on nikkaroinu joku paikallinen kyläseppä niin ovien leveys on 74cm. Ja eihän niistä mikään markkinoilla olevista varaajista mahdu sisään. Olen harkinnut varaajan teettämistä metallipajalla.

EtelänVaris

• Säätäjä Ässä

Varaaja on Jämä

• Rööri-Roope

Eiköhän putkimies tiedä ne astian paineet.Jos asennat itse mene ammattikoulun putkilinjalle.
      Paine on hyvä kun systeemi toimii oikein.

• Säätäjä Ässä

En asentanut itse, mutta hienosäätö on jäänyt tekemättä kiireiden takia. Kyllä sen neuon osaan itseklkin että soita putkimiehelle joka on näitä tehnyt, mata kun tämä on keskustelupalsta ajattelin jos vaikka joku neuoisi täällä mua.

• passaa...

eiköhän yksikerroksiseen riitä 0,5 b
      ainakin meillä. näin myös putkimiehen
      mukaan..

• siis meillä kyseessä varaav...

siis meillä kyseessä varaava vesikiertoinen lattialämmitys,

• 2 kerroksisessa
        siis meillä kyseessä varaav... kirjoitti:

siis meillä kyseessä varaava vesikiertoinen lattialämmitys,

Rinnetalossa...jäi mainitsematta.

• Sami_
        2 kerroksisessa kirjoitti:

Rinnetalossa...jäi mainitsematta.

Olen säätänyt kaksikerroksisen talon paineen baariin silloin kun säiliö on täynnä kuumaa vettä. Ensin kannattaa paineettomana tarkistaa pasuntasäiliön paine... muistaaksenin jotain 0.7baria.

• putki-mies

ei sen merkin oo yhtää väliä kunhan sisälle sopii ovista..ja taatusti ammatti mies tietää miten ne kytketään ja jos hyvin käy ja sopivasti tilaa sen saa toimii varaajan ja pannunvälillä ettei tarvii pumppuu sihen väliin lainkaa oon joskus laittanut niinkin että varaaja toisessa tilassa ja toimiinut on sen kalvoastian voi kytkeä siihen varaajan kylkeen..tarvii kaksker, talos ainkin baarin vastapaineen et toimii

• koko

kaksinkertaistuu jos esipaine nostetaan 0.5-1baariin, virheellinen esipaine maksaa rahaa jos
        pienempi esipaine riittää ko. rakennukseen!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      176
      2145
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      38
      1493
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1174
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      932
    5. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      866
    6. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      252
      855
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      812
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      745
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      733
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      204
      693
    Aihe