luontaistuotteet ja ms

käyttääkö kukaan/onko apuja

Käyttääkö kukaan luontaistuotteita niin ja onko kukaan saanut mitään apua kenties?
Mietin itse tuossa tätä paljon kehuttua ja mollattua aloevera gellyjuomaa ja tuota nonia.
Aloesta olen ainekin kuullut positiivisia kokemuksia ns "normaaliterveen" väsymykseen. mutta miten ms taudissa?
Kuulisin mielelläni kokemuksia kaikista vaihtoehtoisista tuotteista ja hoidoista juuri ms-tautisen näkökannalta.
En kaipaa mitään myyntipuheita, vaan ihan meidän mäsäläisten käyttökokemuksia.
Aurinkoa ja voimia kaikille!!!

24

5636

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muijs

tilasin netin kautta helokkiöly kapseleita. merkki Natlys Extra.tulivat oon jonkun kerran ottanna en oo muistanna jokapäivä ottaa siin tuli lehtinen mukana mihin vaivoihin auttaa luki muun muassa ms tautiin . liekö sit mitää appuu ..täytyy vaa purkki nostaa pöydälle ewttä muistaa ottaa eivät varmaan haitaskaa ole ..ei kyll oo aina välttämättä oireitakaa mitä joskus jalassa tuntuu iho kummalle. mut b vitamiinejä oon nihi oireisiin ottanna. eli 5 vuota ollu tää krtuunu päänipäällä vaikka itse luokittelen iteseni tervees ku ei muistele koko asiaa eikä toi oo pahemmin vaivannakkaa mutta todettu o et tää ois.. 5 vuotta sit oli näköhermon tulehdus.luulin että en ikuna nää tolla silmällä mut on korjaantunut sekin osin ei niin sdelvänäkö. et semmonen tapaus täällä.

• B-vitamiini

Mitä B-vitamiini valmistetta käytät? Mä olen käyttänyt mm. TriNeurin, NeuroMax ja Neurobion Forte valmisteita. Paras ja (vahvin) on mielestäni ollut TriNeurin. Se on auttanut hyvin puutumiseen.

Lisäksi käytän myös helokkiöljykapseleita.

• Kotitohtori

Vaimo on käyttänyt helokkiöljykapseleita vuosia ja nonimehua noin vuoden.
      Kunto on kohentunut roimasti noin kolmen vuoden takaisesta "aallonpohjasta".
      Syytä siihen tosin voi vain arvailla?
      Iloista Vappua kaikille tv.

• killi

Mulla on kaapissa helokkimax kapseleita ja purkin kyljessä on että 4 kapselii päivässä....Mihin tän pitäs auttaa? Olen kai joskus näitä popsinut, mut tarvisko aloittaa uudelleen?

• Tyytyväinen jo vuosikausia

Lääkäri suositteli helokkiöljyä jo silloin kun ei tuollaisista puhuttu ja kapselit olivat hyvin kalliita. Olen syönyt vuosikausia helokkia ja muutenkin käyttänyt kaikenlaisia öjyjä ja vitamiineja aina. Pii on ollut myös hyväksi tuntojuttuihin. Helokkiöljy vaikuttaa myös huomattvasti tuntohäiriöihin, eli puudun paljon enemmän ellen syö sitä. Kaikenlaista muitakin lisäravinteita ym. olen kokeillut mielenkiinnolla. Ihminen on kokonaisuus ja mielestäni hänen pitää myös ottaa kokonaisvastuu omasta kokonaisuudestaan oman elämänsä suhteen. Mukavaa päivää kaikille.

• innokas kokeilija

Kysyisin sinulta "tyytyväinen jo vuosikausia", että minkänimistä pii-valmistetta käytät? Helokkiöljyä käytän tällä hetkellä ja olen tyytyväinen, mutta haluaisin kokeilla myös piitä, jos se auttaa tuntohäiriöihin/puutumisiin. Mun suurin ongelma on tällä hetkellä kasvojen oikean puolen (huulet, leuka, poski) puutuminen, jota on jatkunut jo 5 viikkoa. Tuo pii herätti mun kiinnostuksen.

Voiko mielestäsi huoletta syödä yhtä aikaa noita molempia sekä vielä omega3:sta?

• Puutuilija

Minkä nimistä pii-valmistetta käytät??

Kokeilisin mielelläni jotain samaa valmistetta kuin sinä, koska mulla noita puutumisia on usein.

Helokkiöljykapseleita ja b-vitamiinia käytän päivittäin ja olen ollut tyytyväinen.

• kalaöljy

Olisiko vastaava hyöty kalaöljystä verrattuna helokkiöljyn syömiseen,onko oleellisia eroja näiden välillä,ovatko samanarvoisia käyttöarvoltaan? käyttäjät oletteko tutkineet asiaa?

• luontaistuotteita.

Maksastani löytyi kuolleita soluja. Ehdottomasti kiellettiin kaikki moiset hoidot.

• Olen käyttänyt Nonimehua ja Omega 3.
        Mutta jostakin luin,että mäsää sairastaville ei suositella.Se oli jossain niissä esitteissä mitä annettiin sairaalasta.
        Tuo Omega lähinnä sen vuoksi jos ei syö kalaruokia riittävästi.Nonimehu ollut nyt vähän niinkuin kokeiltavana.Olen pitänyt taukoa,kun meni ruokahalut.
        Hauskaa Vappua kaikille!!!;-)

• Kotitohtori
        Pirre2 kirjoitti:

Olen käyttänyt Nonimehua ja Omega 3.
        Mutta jostakin luin,että mäsää sairastaville ei suositella.Se oli jossain niissä esitteissä mitä annettiin sairaalasta.
        Tuo Omega lähinnä sen vuoksi jos ei syö kalaruokia riittävästi.Nonimehu ollut nyt vähän niinkuin kokeiltavana.Olen pitänyt taukoa,kun meni ruokahalut.
        Hauskaa Vappua kaikille!!!;-)

Tarkoitatko Nonimehua, vai Omega 3:a tai molempia yhdessä? Alla lainaus eräästä kirjoituksesta, mutta saattaa olla myös "markkinahenkilöiden" keksimää?

"Minulla todettiin MS-tauti vuonna 1988. En pystynyt kävelemään kilometriäkään. Aloin hoitamaan sairauttani ravinnolla, ravintolisillä ja liikunnalla. Vuonna 2003 käteni alkoivat toimia huonommin.
        Helmikuussa 2004 minulle esiteltiin Tahitian Noni -mehu. Aloitettuani sen käytön, tulin ensin huonompaan kuntoon, mutta 12 päivän käytön jälkeen käteni alkoivat toimia. Käsitukea ei sen jälkeen ole tarvinnut käyttää. Myös jalat toimivat nykyään huomattavasti paremmin."

Vaimo on nimittäin käyttänyt myös Nonimehua noin vuoden ja ainakin Hänellä tämänhtkinen kunto on vuodentakaiseen verrattuna positiivisen pirteä.
        Sellainen lenkki, mikä vuosi sitten vei tunnin, menee tänään 45 - 50 minuutissa.
        Vuosi sitten piti pysähtyä usein elpymään, mutta nyt rouva pistelee lenkin lepäämättä.
        Ja mitä ruokahaluihin tulee, niin syö lähes kuin hevonen. Ainoa vika nykytilassa on kuulemma vaatteissa. Eivät oikein mahdu päälle.
        Iloista Vappua ja jaksamista kaikille tv.

• Kotitohtori kirjoitti:

Tarkoitatko Nonimehua, vai Omega 3:a tai molempia yhdessä? Alla lainaus eräästä kirjoituksesta, mutta saattaa olla myös "markkinahenkilöiden" keksimää?

"Minulla todettiin MS-tauti vuonna 1988. En pystynyt kävelemään kilometriäkään. Aloin hoitamaan sairauttani ravinnolla, ravintolisillä ja liikunnalla. Vuonna 2003 käteni alkoivat toimia huonommin.
        Helmikuussa 2004 minulle esiteltiin Tahitian Noni -mehu. Aloitettuani sen käytön, tulin ensin huonompaan kuntoon, mutta 12 päivän käytön jälkeen käteni alkoivat toimia. Käsitukea ei sen jälkeen ole tarvinnut käyttää. Myös jalat toimivat nykyään huomattavasti paremmin."

Vaimo on nimittäin käyttänyt myös Nonimehua noin vuoden ja ainakin Hänellä tämänhtkinen kunto on vuodentakaiseen verrattuna positiivisen pirteä.
        Sellainen lenkki, mikä vuosi sitten vei tunnin, menee tänään 45 - 50 minuutissa.
        Vuosi sitten piti pysähtyä usein elpymään, mutta nyt rouva pistelee lenkin lepäämättä.
        Ja mitä ruokahaluihin tulee, niin syö lähes kuin hevonen. Ainoa vika nykytilassa on kuulemma vaatteissa. Eivät oikein mahdu päälle.
        Iloista Vappua ja jaksamista kaikille tv.

Kyllä minä käytän molempia.
        Luulen,että se ruokahalun menettäminen johtuu siitä,kun neuvottiin ottamaan tyhjään vatsaan.
        Miten sun vaimosi käyttää sitä?
        Tää mun tauti on koko ajan etenevää niin ehkei sillätavalla vaikuta.Tuskin siitä mitään haittaakaan on .Vaimosi on kyllä saanut hyvän avun,kun on niin piristynyt.Olen käyttänytkin sitä niin vähän aikaa.Mullakin on vaatteet kutistunu kaapissa.Terkkuja myös vaimollesi.;-)

• Pirre2 kirjoitti:

Luulen,että se ruokahalun menettäminen johtuu siitä,kun neuvottiin ottamaan tyhjään vatsaan.
        Tää mun tauti on koko ajan etenevää niin ehkei sillätavalla vaikuta.Tuskin siitä mitään haittaakaan on .Vaimosi on kyllä saanut hyvän avun,kun on niin piristynyt.Olen käyttänytkin sitä niin vähän aikaa.Mullakin on vaatteet kutistunu kaapissa.Terkkuja myös vaimollesi.;-)

Kyllä on mun askel askeleelta hidastunut.
        Kävin kävelyllä ja muistelin vielä pari vuotta sitten kuinka pitkiä lenkkejä kävin.
        Ei enää jaksa.Pitää pysytellä kodin lähettyvillä jos uupuu välillä.Päätä(tai aivoja)särkee eikä särkylääke auta ja samoin silmät on arat ja punaiset.Voimat vähenee!!!

• Kotitohtori
        Pirre2 kirjoitti:

Kyllä rouva ottaa mehunsa, niinkuin Sinäkin, ohjeen mukaan tyhjään vatsaan n. 1/2 h. ennen varsinaista ateriaa.
        Kyllä lääkkeiden ja ravintolisien vaikutus on ymmärtääkseni yksilöllistä, niinkuin sairauskin.
        Kun mitään selviä haittavaikutuksia ei olla havaittu, niin luulen, että meillä ainakin "Nonitellaan" vielä pitkään?
        Sinulla tuon ruokahaluttomuuden takana voi toki olla muitakin syitä? Toisaalta, kun vaatteesi ovat kaapissa "kutistuneet", niin tuskin se pelkän Nonimehun "ansiota" on?
        Piristäviä simahetkiä ja lämpöisiä kevättuulia Sinulle

• Kotitohtori
        Pirre2 kirjoitti:

Kyllä on mun askel askeleelta hidastunut.
        Kävin kävelyllä ja muistelin vielä pari vuotta sitten kuinka pitkiä lenkkejä kävin.
        Ei enää jaksa.Pitää pysytellä kodin lähettyvillä jos uupuu välillä.Päätä(tai aivoja)särkee eikä särkylääke auta ja samoin silmät on arat ja punaiset.Voimat vähenee!!!

Kirjoittelimme lähes samaan aikaan. Muista. Periksi ei anneta. Kyllä ne askeleet jokaisella aikanaan lyhenevät.
        Ja sitä ei tiedä kukaan, että Sinäkin saatat vuoden kahden kuluttua jaksaa taas paljon enemmän.
        On tärkeää pitää mieli virkeänä, eikä jäädä yksin murheinensa "kuihtumaan".
        Voi hyvin.

• Kotitohtori kirjoitti:

Kyllä rouva ottaa mehunsa, niinkuin Sinäkin, ohjeen mukaan tyhjään vatsaan n. 1/2 h. ennen varsinaista ateriaa.
        Kyllä lääkkeiden ja ravintolisien vaikutus on ymmärtääkseni yksilöllistä, niinkuin sairauskin.
        Kun mitään selviä haittavaikutuksia ei olla havaittu, niin luulen, että meillä ainakin "Nonitellaan" vielä pitkään?
        Sinulla tuon ruokahaluttomuuden takana voi toki olla muitakin syitä? Toisaalta, kun vaatteesi ovat kaapissa "kutistuneet", niin tuskin se pelkän Nonimehun "ansiota" on?
        Piristäviä simahetkiä ja lämpöisiä kevättuulia Sinulle

No olipa tosiaan!Kemiat pelaa!!
        Kyllä täällä kovasti kampoihin pannaan eikä helposti periksi anneta.
        Otin sen mehun kaksi tuntia aikasemmin.
        Se rupes jotenkin sitte tökkimään.
        Ei tyhjä vatsa tykänny.Joten aloitan uudestaan.
        Hauskaa Vappua!!

• Kotitohtori
        Pirre2 kirjoitti:

No olipa tosiaan!Kemiat pelaa!!
        Kyllä täällä kovasti kampoihin pannaan eikä helposti periksi anneta.
        Otin sen mehun kaksi tuntia aikasemmin.
        Se rupes jotenkin sitte tökkimään.
        Ei tyhjä vatsa tykänny.Joten aloitan uudestaan.
        Hauskaa Vappua!!

Näin Vapun alla, että kemiat pelaa. Muista pari kolme rusinaa siman joukkoon, ettei mene pelkäksi "kemiaksi".
        Minkä hintainen on Sinun Nonimehusi? Vaimo tilaa 3 l kerrallaan ja erä maksaa 114 eur.
        Vaimon ohjeistus on 1/2 tuntia ennen ateriaa. Olikohan Sinulla tuo kaksi tuntia liian pitkä aika?
        "Kyllä täällä kovasti kampoihin pannaan eikä helposti periksi anneta." < Kivaa luettavaa. Vappua Pirkko

• Kotitohtori kirjoitti:

Näin Vapun alla, että kemiat pelaa. Muista pari kolme rusinaa siman joukkoon, ettei mene pelkäksi "kemiaksi".
        Minkä hintainen on Sinun Nonimehusi? Vaimo tilaa 3 l kerrallaan ja erä maksaa 114 eur.
        Vaimon ohjeistus on 1/2 tuntia ennen ateriaa. Olikohan Sinulla tuo kaksi tuntia liian pitkä aika?
        "Kyllä täällä kovasti kampoihin pannaan eikä helposti periksi anneta." < Kivaa luettavaa. Vappua Pirkko

Olen saanut sen ex-mieheltäni lahjaksi.
        Sitä oli myynnissä netissä muistaakseni yli 35,00 euroa pullo.Ex-mieheni ostaa isommissa erissä kerralla niitä.Joten en tiedä sen koommin sitä hintaa.
        Kyllä simassa rusinoita pitää olla!!!;-)

• on todettu täysin huuhaaksi,
        Pirre2 kirjoitti:

Olen saanut sen ex-mieheltäni lahjaksi.
        Sitä oli myynnissä netissä muistaakseni yli 35,00 euroa pullo.Ex-mieheni ostaa isommissa erissä kerralla niitä.Joten en tiedä sen koommin sitä hintaa.
        Kyllä simassa rusinoita pitää olla!!!;-)

mutta mitäs se, jos kerran auttaa! Pääasia!

• kesätyttö
        on todettu täysin huuhaaksi, kirjoitti:

mutta mitäs se, jos kerran auttaa! Pääasia!

Mä oon uus täällä enkä oo kullukaan tämmösestä mehusta, mun neuronlääkäri suositteli omega3 ja c ja D-vitamiinia.helokki kapseleista en oo kuullu et ne auttas ms, joskus söin atoopiseen ihottumaani helokkia mut siitä ei ollu apua.

• teigu

hei! sairastan ms-tautia. Olen nyt jonkun aikaa syönyt serrapeptaasi kapseleita. Mielestäni liikkuminen (olen lähes täysin pyörätuolissa) on helpottunut. Istahdin pyörätuoliin viime syksynä ja no kuntohan heikkeni tosi nopeasti, nyt olen pikkuhiljaa lisännyt kävelyä ja kunhan ei ole näitä helteitä niin se sujuu päivä päivältä helpommin. Serrapeptaasin ansiota? Itse ajattelen että se auttaa ainakin jonkun verran. Kesän jatkoa kaikilla (-:

• xx

Hei! Kiva kuulla Teigu, et oot saanut apua serrapeptaasista! Pitää varmaan itekin sitä kokeilla. Mulle lääkäri määräsi ison kasan eri vitamiineja: mm. d.tä, b:tä, e-epaa, alfalipoiinihappoa, magnesiumia ja maitohappobakteereita. Tuosta alfalipoiinihaposta oli äskettäin lehdessä juttua. Sen pitäisi auttaa neurologisiin sairauksiin. Oon syöny niin vähän aikaa, etten osaa sanoa siitä vielä mitään.

Lämpöistä kesää kaikille ja hyviä vointeja!! :)

• kiiiiitos

Eksyin tänne kun etsin tietoa, josko serrapeptaasista olisi ollut apua esim ms- taudin oireissa. Kiitos, sain lukea itselleni ihan uusista asioista.
      Mitähän Teille Kaikille kuuluu? Josko vielä eksytte tänne, täällä oli niin yhteen hiileen puhaltamisen meininkiä.

• rekkarane

Moi. Kuulosti tuo aloitusviestisi et ole ONNEKSI törmännyt kyseiseen tautiin henkilökohtaisesti? Täällä huudetaan lähinnä Hoosianaa!

En ala "pimitteleen " VEDIN kännit rekkakuskina Työvuoroni lopuksini tänä yöllä, ja pakko myöntää että tehokkain "NOLLAUS" keino on tämä, ei siinä auta sweitsiläiten lääkefirmojen hyvinvointi....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      14
      3779
    2. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      28
      3078
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      280
      2905
    4. Deodoranttiteollisuus

Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin
      Jämsä
      7
      1971
    5. 233
      1610
    6. Voitaisko olla kavereita?

Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk
      Tunteet
      6
      1390
    7. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      75
      1281
    8. Martinan mies on Suomessa.

Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...
      Kotimaiset julkkisjuorut
      203
      1245
    9. Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin

Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_
      Ateismi
      4
      1071
    10. Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?

Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi
      Einekset
      32
      1065
    Aihe