Unet ja kellonajat

paha olo

Osaako kukaan kertoa kellonajoista unissa. Näin unessani kaksi tarkkaa kellonaikaa ja muistan unen muutenkin hyvin tarkkaan. Kellonajat sanottiin minulle ja näin ne pyöreässä, valkoisessa kellotaulussa. Unesta herättyäni ja kokopäivän sen jälkeen minulla on ollut todella ahdistava olo ja tarkkailen kelloa kokoajan. Mitä kellon näkeminen ja kellonajat unessa yleensä voivat merkitä???

9

5590

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajan kulumista yleensäkin. odotatko jotain vai pelkäätkö jotain tapahtuvaksi, kun ahdistuit kellon aikojen näkemisestä? Voi kuvata myös ns. biologista kelloa. Kello voi näyttää myös missä vaiheessa olemme elämäämme. Voisi olla esim. niin, että aamu kuvaa lapsuutta, aamupäivä nuoruutta, iltapäivä aikuisuutta, ilta keski-ikää ja yö vanhuutta. kellon aika voi siis myös osoittaa sen, mitä emme halua nähdä, esim. vanhenemisen tosiasian ja kuoleman lähestymisen.
      Kellon katselminen voi olla myös merkki stressistä, liian kiireisestä elämäntyylistä. Myöhästymisen esim. kertoo, että emme haluakaan saavuttaa jotain, viivyttelemme esim. epämiellyttävn asian kanssa tai haluaismme sen kokonaan välttää. Tosiasiahan kuitenkin on että
      kello raksuttaa vääjäämättä, olemme tässä elämässä usein sen orjia. Kiirekin on kuitenkin vain asia, jonka itse teemme itsellemme, siten ei tarvitse kohdata itseään, kun ei ole aikaa pysähtyä. Loppujen lopuksi meillä ei ole kiire minnekään, koska meillä on aina vain se hetki joka on. Kun oppisimme elämään hetkessä, ei kellolla ja ajalla tai sen kulumisella olisi niin suurta ja ahdistavaakin merkitystä.

    • Ahdistunut_unennäkijä

      Mäki näin vastaavanlaisen unen. Mä näin kaks kellonaikaa ja siinä taphtu kaikkee muutaki. Voin kirjottaa sen tähä:
      Alussa mä oon "normaalisti" traktorissa kattomassa YouTubea. Yhtäkkiä menemmekin shoppailemaan Tumpin kanssa Prismaan. Menen katsomaan pussikarhu pehmoleluja. Tumppi häipyy johonkin. Huomaan robottikoira päähineitä joita ihmiset kokeilevat. Koen ne ahdistavaksi. Menen katsomaan puhelimia ja muuta uusinta teknologiaa. Muistan unohtaneeni kännykkäni ja reppuni joten menen hakemaan niitä. Reppu on kuitenkin kadonnut ja kännykkään on yritetty murtautua, mutta epäonnistuttu. Näen tytön jolla on samanlainen reppu kuin minulla ja lähden tuskaisen hitaasti kävelemään häntä kohti. Hän kuitenkin jatkaa kävelyään ja menee katsomaan leluja kahden muun tytön kanssa. Perillä huomaan että reppu ei olekkaan minun. Sitten huomaan Tumpin joka seisoo pehmolelujen seassa. Sanon hänelle jotain ja lähden takaisin sinne mihin hukkasin reppuni. Sen tilalla onkin infopiste jossa kaksi ulkomaalaista miestä yrittää selittää jotakin infonaiselle. Katson kännykkääni ja kello näyttää 18.11. Tässä vaiheessa muistan tämän olevan unta. Katson hetken päästä uudestaan ja huomaan kellon olevankin nyt 20.21. Yhtäkkiä puhelimeni lukituskuvan taustakuva muuttuu ja siinä on kalju valkoinen mies joka katsoo creeppaavasti. Katson poispäin ja suljen silmäni. Katson takaisin kännykkään. Sitten mun selfie kamera murskaantuu ja kännykän kuosi vaihtuu. Sitten kännykkä alkaa tärisemään ja näyttö vilkkuu mustana ja valkoisena miehenä. Sitten mä herään jalat täristen, sydän hakaten ja hikisenä tuskasta. Pelottavaa toss uness oli kans se, ett mä kuulin lopussa mun sydämmen sykkeen

    • Tarkkoja_aikoja

      Ne on ne kellonajat, kun kuolet ja sinut todetaan virallisesti kuolleeksi. Päivämäärän kanssa on ilmeisesti jotain epäselvää?

      • Anonyymi

        Ite näin sellasta unta mist en muista mitään muut et katoin kelloa ja se oli 11.55 mitä se vois tarkottaa jos kukaan tätä enää lukee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ite näin sellasta unta mist en muista mitään muut et katoin kelloa ja se oli 11.55 mitä se vois tarkottaa jos kukaan tätä enää lukee

        viittävaille keskiyö... doomsday clock ... kuolema tulee vääjämättä uniin, kun muusta ei enää uutisoida


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        viittävaille keskiyö... doomsday clock ... kuolema tulee vääjämättä uniin, kun muusta ei enää uutisoida

        Minä näin kans vasta unta seinäkellosta, joka näytti 12.


      • Anonyymi

        Hui! :o Mä olisin kuolemassa toukokuussa 2057, apua :O Olisihan sitä ikää jo kupshtaakin mutta silloin pitää olla jo keinoelimiä ja tähtimatkailua!!!
        -ihan sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hui! :o Mä olisin kuolemassa toukokuussa 2057, apua :O Olisihan sitä ikää jo kupshtaakin mutta silloin pitää olla jo keinoelimiä ja tähtimatkailua!!!
        -ihan sivusta

        Näin jotain vuoronumeroa 557 unessa ja ahdisti niin että heräsin...


    • Anonyymi

      Siis mä näin unta, missä kello oli 18.12 suunnilleen, tarkoittaako se jotain?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe