Vaakojen ammatteja?

just a girl

Millaisiin ammatteihin olette suuntautuneet? Mikä oli haaveammattinne lapsena?
Onko meillä samoja piirteitä?

Itse yritän päästä terveysalalle. Lapsena haaveilin biologin urasta taikka eläinlääkärin.

Kaksi kuuluisaa vaakaa ovat ainakin: Kimi Räikkönen, Heli Laaksonen, runoilija (ja mun sisko)

29

3845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaaka31v

      olen ammatiltani pukuompelija ja nyt opiskelen kosmetologiksi...Haaveilin lapsena opettajan,laulajan ja kosmetologin ammateista...

    • Viltsu81

      Minusta tuli isona mekatroniikan insinööri (AMK). Lapsena haaveilin mm. opettajan ja arkkitehdin ammatista.

      • Vaakanainen

        ..On sosionomi, lapsena haaveilin keittäjän ammatista, johon myöskin olen saanut koulutuksen, sekä ompelijan ja laulajan ammateista, joita teen harrastusmielessä.


      • vaaka 59
        Vaakanainen kirjoitti:

        ..On sosionomi, lapsena haaveilin keittäjän ammatista, johon myöskin olen saanut koulutuksen, sekä ompelijan ja laulajan ammateista, joita teen harrastusmielessä.

        työskentelen hoitotyössä,olen lähihoitaja.Lapsena haaveilin ainakin lentoemännän ja eläinlääkärin ammateista,vähän myöhemmin lastentarhanopettajan työstä ja kyllä kosmetologin ammattikin on mielessä käynyt ja ehkä jotain sisustusalaankin liittyvää.


    • onko Heli

      sun sisko.Lycka till,jos on kun saat kuunnella
      enemmänkin loistavaa ilmaisuaan!

      • just a girl

        Kyllä joo, se on mun sisko. Itse en kuitenkaan ymmärrä koko ihmistä enkä lue hänen runojaan. Heli ja mä ollaan niin samanlaisia että otamme helposti yhteen. Ja haluaisin muutenkin kyllä kuulla hänestä muutakin kuin tekstiviestin: "Nyt mun pärstä näkyy taas töllös!". Ehkäpä tuossakin on syy siihen että emme ole väleissä.Hän ei pidä minkäänlaista yhteyttä sukulaisiinsa eikä vastaa sukulaisten soittoihinkaan....Että sellainen hän on oikeasti.


      • veskarityttö
        just a girl kirjoitti:

        Kyllä joo, se on mun sisko. Itse en kuitenkaan ymmärrä koko ihmistä enkä lue hänen runojaan. Heli ja mä ollaan niin samanlaisia että otamme helposti yhteen. Ja haluaisin muutenkin kyllä kuulla hänestä muutakin kuin tekstiviestin: "Nyt mun pärstä näkyy taas töllös!". Ehkäpä tuossakin on syy siihen että emme ole väleissä.Hän ei pidä minkäänlaista yhteyttä sukulaisiinsa eikä vastaa sukulaisten soittoihinkaan....Että sellainen hän on oikeasti.

        Mistä syystä vedit siskosi nimeltä mainiten tähän keskusteluun mukaan??
        Ei hän ole siskonasi vaan omana itsenään lahjakas ja omaperäinen runoilija.

        Sanot: "Ja haluaisin muutenkin kyllä kuulla hänestä muutakin kuin tekstiviestin..."
        Tuskinpa hänestä tällä foorumilla kuulet.


      • just a girl
        veskarityttö kirjoitti:

        Mistä syystä vedit siskosi nimeltä mainiten tähän keskusteluun mukaan??
        Ei hän ole siskonasi vaan omana itsenään lahjakas ja omaperäinen runoilija.

        Sanot: "Ja haluaisin muutenkin kyllä kuulla hänestä muutakin kuin tekstiviestin..."
        Tuskinpa hänestä tällä foorumilla kuulet.

        Kunhan olin ajattelematon taaskin....

        "Lycka till,jos on kun saat kuunnella
        enemmänkin loistavaa ilmaisuaan! " Mua ärsyttää tuollaiset viestit juuri siksi että en kuule hänestä sen enempää. Mulla on ikävä häntä, mutta hän käyttäytyy kuin mikäkin p****naama. Että niin ihana ja omaperäinen hän on ihmisenä. Puhun hänen ihmisyydestään en runoilijaurastaan.

        Tästä tulisi loistava keskustelu aihe: vaakasisarukset.

        Miksi ratsastaisin hänen nimellään. Olen ihan eri alalla eikä mua ole kiinnostanu runous millään tapaa. Ainoa mitä tällä hetkellä todella haluisin niin olisi se että voisin juoda kahvit hänen kanssaan ja jutella. Mutta sekin taitaa olla liikaa pyydetty koska hänhän on nyt niin kuuluisa ettei keskivertokansalaiselle ja siskolle riitä aikaa.

        Tulipahan taas kerrottua miten voi kuuluisalle vaa'alle käydä...unohtaa pikkusiskonsa sekä koko suvun.


      • just a life
        just a girl kirjoitti:

        Kunhan olin ajattelematon taaskin....

        "Lycka till,jos on kun saat kuunnella
        enemmänkin loistavaa ilmaisuaan! " Mua ärsyttää tuollaiset viestit juuri siksi että en kuule hänestä sen enempää. Mulla on ikävä häntä, mutta hän käyttäytyy kuin mikäkin p****naama. Että niin ihana ja omaperäinen hän on ihmisenä. Puhun hänen ihmisyydestään en runoilijaurastaan.

        Tästä tulisi loistava keskustelu aihe: vaakasisarukset.

        Miksi ratsastaisin hänen nimellään. Olen ihan eri alalla eikä mua ole kiinnostanu runous millään tapaa. Ainoa mitä tällä hetkellä todella haluisin niin olisi se että voisin juoda kahvit hänen kanssaan ja jutella. Mutta sekin taitaa olla liikaa pyydetty koska hänhän on nyt niin kuuluisa ettei keskivertokansalaiselle ja siskolle riitä aikaa.

        Tulipahan taas kerrottua miten voi kuuluisalle vaa'alle käydä...unohtaa pikkusiskonsa sekä koko suvun.

        Eipä taida ukkorievutkaan sen runoilijasirkan kyydissä pysyä. Et ole ainoa, joilla sisarussuhteet eivät ole kunnossa. Mutta eikö hän ole paljon vanhempikin kuin sinä? Ja ajattele että tästäkin syntyvä kärsimys on yhteydessä johonkin suurempaan kokonaisuuteen. Älä pakota itseäsi ymmärtämään häntä ainakaan väkisin.


      • just a girl
        just a life kirjoitti:

        Eipä taida ukkorievutkaan sen runoilijasirkan kyydissä pysyä. Et ole ainoa, joilla sisarussuhteet eivät ole kunnossa. Mutta eikö hän ole paljon vanhempikin kuin sinä? Ja ajattele että tästäkin syntyvä kärsimys on yhteydessä johonkin suurempaan kokonaisuuteen. Älä pakota itseäsi ymmärtämään häntä ainakaan väkisin.

        hän on minua kymmenen vuotta vanhempi... hänen ukoistaan tiedän sen verran että entinen mies jätti siksi että hän alkoi menestymään. Mies ajatteli että heli olisi elänyt hänen kanssaan kotielämää mutta Heli alkoikin kiertää ympäri maata. Eikä Helin aika riittänyt sitten miehelleenkään.

        Nykyään hän seurustelee Viikatteen sanoittajan kanssa. Isäni sanoi että kuulemma toistaiseksi seurustelee...mitä lienee sillä sitten tarkoittikaan.

        En aiokaan väkisin ymmärtää häntä. Sen muistan ikuisesti kun hän sanoi minulle sen jälkeen (kun olin kunnostanut hänen omakotitalonsa hänen silloisen miehen kanssa), että hän rakastaa minua siskona muttei ihmisenä pätkääkään ja että hän ei arvosta minua ihmisenä. Ja siitä on nyt kaksi vuotta aikaa ja hän on ilmeisesti edelleen sitä mieltä. En ole sanonut hänelle mitään mikä voisi pahoittaa hänen mielensä tai muuta ja tuon sain kiitokseksi siitä että remonteerasin kuukauden Laitilassa.Eikö olekin ihana isosisko?


      • tuplavaaka
        just a girl kirjoitti:

        hän on minua kymmenen vuotta vanhempi... hänen ukoistaan tiedän sen verran että entinen mies jätti siksi että hän alkoi menestymään. Mies ajatteli että heli olisi elänyt hänen kanssaan kotielämää mutta Heli alkoikin kiertää ympäri maata. Eikä Helin aika riittänyt sitten miehelleenkään.

        Nykyään hän seurustelee Viikatteen sanoittajan kanssa. Isäni sanoi että kuulemma toistaiseksi seurustelee...mitä lienee sillä sitten tarkoittikaan.

        En aiokaan väkisin ymmärtää häntä. Sen muistan ikuisesti kun hän sanoi minulle sen jälkeen (kun olin kunnostanut hänen omakotitalonsa hänen silloisen miehen kanssa), että hän rakastaa minua siskona muttei ihmisenä pätkääkään ja että hän ei arvosta minua ihmisenä. Ja siitä on nyt kaksi vuotta aikaa ja hän on ilmeisesti edelleen sitä mieltä. En ole sanonut hänelle mitään mikä voisi pahoittaa hänen mielensä tai muuta ja tuon sain kiitokseksi siitä että remonteerasin kuukauden Laitilassa.Eikö olekin ihana isosisko?

        täysin vakuuttuneeksi siitä, miksi sisaresi pitää välimatkaa sinuun. Enkä usko monen muunkaan seikkaa ihmettelevän.


      • just a girl
        tuplavaaka kirjoitti:

        täysin vakuuttuneeksi siitä, miksi sisaresi pitää välimatkaa sinuun. Enkä usko monen muunkaan seikkaa ihmettelevän.

        No, kun kerran luulet tuntevasi meidän perheemme kaikki asiat ja minutkin niin perin pohjaisesti niin kerropa sitten minullekin miksi hän niin teki....

        Välimme olivat vielä hyvät ennen kuin hän heitti minulle sen kommentin mistä vähän aikaa sitten kirjoitin....Olisiko ollut kenties mustasukkainen sitä että minä satuin viettämään lopulta aikaa enemmän hänen miehensä kanssa kuin hän itse vaikka vietetty aika menikin remonteeraessa.


      • just a girl
        just a life kirjoitti:

        Eipä taida ukkorievutkaan sen runoilijasirkan kyydissä pysyä. Et ole ainoa, joilla sisarussuhteet eivät ole kunnossa. Mutta eikö hän ole paljon vanhempikin kuin sinä? Ja ajattele että tästäkin syntyvä kärsimys on yhteydessä johonkin suurempaan kokonaisuuteen. Älä pakota itseäsi ymmärtämään häntä ainakaan väkisin.

        Onko sulla sitten sisarsuhteet yhtä huonolla tolalla kuin mulla? Haluutko kertoa?


      • just a life
        just a girl kirjoitti:

        Onko sulla sitten sisarsuhteet yhtä huonolla tolalla kuin mulla? Haluutko kertoa?

        Tilanne meidän kohdalla on aivan toisenlainen, sillä "maailma" on vienyt meidät erilleen, mutta väleissämme ei ole vikaa eikä välillämme ole ollut riitoja. Mutta toisaalta ahdistaa se, että vaikka olemme väleissä, että emme voi olla yhteydessä enempää toisiimme. Jotenkin tämä elämän ainutlaatuisuus rassaa, vaikka kuinka uskoisi tai uskottelisi uudelleensyntymiseen jne. Mulla tosin on perhe ja siksi em. tietoisuus on vaikuttanut syvästi väleihimme perheessämme. Tämä on oikeastaan pääasiallinen syy tähän astrologian harrastukseeni. En ennusta sillä mitään vaan se tuo eteeni uusia ja taas uusia kysymyksiä. Koulutukseltani olen luonnontieteilijä ja koin siellä umpikujan sen pragmaattisuuden vuoksi ja Jumaalahan täytyy pelätä. Nyt viihdyn alueella jossa kysytään, mutta vastaust ei tule.


      • aikaa.
        just a girl kirjoitti:

        Kyllä joo, se on mun sisko. Itse en kuitenkaan ymmärrä koko ihmistä enkä lue hänen runojaan. Heli ja mä ollaan niin samanlaisia että otamme helposti yhteen. Ja haluaisin muutenkin kyllä kuulla hänestä muutakin kuin tekstiviestin: "Nyt mun pärstä näkyy taas töllös!". Ehkäpä tuossakin on syy siihen että emme ole väleissä.Hän ei pidä minkäänlaista yhteyttä sukulaisiinsa eikä vastaa sukulaisten soittoihinkaan....Että sellainen hän on oikeasti.

        ymmärryksesi lisääntyisi ja sisarkäsitys avartuisi, jos lukisit ja pohtisit hänen runojaan. Ei niitä vielä niin paljon ole, että siihen kuluisi edes kohtuuttomasti...


      • just a girl
        aikaa. kirjoitti:

        ymmärryksesi lisääntyisi ja sisarkäsitys avartuisi, jos lukisit ja pohtisit hänen runojaan. Ei niitä vielä niin paljon ole, että siihen kuluisi edes kohtuuttomasti...

        ...mutta ei niistä selviä mitään sellaista mitä en olisi tiennyt. Ja olenkin jo sanonut että haluan jutella enkä lukea. Ei sisarkäsitystä minun ymmärtääkseni edes kuulu lukea mistään, se on koettava ja hän heivaa koko ajatuksen.

        Yllätys yllätys....sain häneltä postia ja vastasin hänelle niin kauniisti kuin pystyin, tuloksetta.

        En tiedä, eikä oikeastaan kiinnosta (enää). Pärjään ilman häntä kyllä loistavasti. Olen tehnyt kaikkeni mutta kun sekään ei auta niin ei sitten.


    • yx vaakamies

      olen valmistunut kemistiksi

      Saattaa olla, että joku päivä vaihdan tutkijan hommat opettajan duuniin. Kumpikin ovat mielestäni hyviä ammatteja.

      Muusikko, historikko, psykologi ja sosiologi olivat nuoruuden haaveita. Nykyistä valintaani en tosin ole katunut päivääkään.

    • lakimies__

      Toimin lakimiehenä, ja haaveammattini oli pienenä lentokapteeni. Nykään lennän myös pienkoneita ;)

    • Naikkonen..

      Olen paperiprosessinhoitaja..

      Pukuompelijan ja eläinlääkärin ammateista olen joskus haaveillut.

    • lieon

      Räikkösellä ei pysy housut jalassa. Mites se on muilla vaa´oilla?

    • vk75

      it-päällikkö, koulutukseltani tekninen piirtäjä.

      myös musiikinteosta olen saanut rahaa jo 12vuotiaasta lähtien..

    • karjalaiskauris

      vaakan mainittu tää Laaksose Heli.
      Miust ja usjast lisäksei hää on teht semmose arvokkaa kulttuurteon Suomemaal, jot vaik häne runojaa on ostettavis ja tääll netiskii luettavis, ni ansaitsoo tälkii sivul nähtäväks ees yhe runoistaa:


      Tavaline (Virtane?)
      Kertomataulu mää en ol ikä oppinu.
      Enkä ain erottama oikkia vasemmast.
      Pujamas ja karvalakis mää kulje,
      nii usse ko vaa Kupittal joutumat voi.
      Mää en ol ninko kuus muut,
      kai maar sitä pelkkä et viäl joskus o,
      ko täytty erikses mainit et mää en, en ol.
      Tavaline on kauhi sana.
      Jos joku tavalinen täytty ol,
      ni kyl mää sit ole mialuiten tavalisen tollo.

      (Heli Laaksonen: Pulu uis, runoja )

    • Vaakavaimo

      MInä olen mainosgraafikko. Pienenä haaveilin (kuviksen) opettajan ammatista. Ja maatilan emännän. Nyt voisin mielikuvitella vaikkapa sisustusarkkitehdin tai maisema-arkkitehdin uraa...

    • vm39v

      Olen tutkija-opettaja, ja eniten pidän opettamisesta tai oikeastaan esiintymisestä. Kaikenlainen ihmisten viihdyttäminen on aina kiehtonut minua.
      Näyttää vaakojen ammateissa olevan samoja piirteitä ja olisikin kiinnostava kuulla lisää esimerkkejä.

    • VaakaM -77

      Nykyiseltä ammatiltani olen mielenterveyshoitaja, entiseltä mikrotukihenkilö.

      Itse en enää muista, mikä olisin halunnut olla pienenä, mutta luulisin sen liittyneen johonkin sen ajan näkökulmasta katsottuna merkittävään toimeen.

      Tyytyväinen olen jokatapauksessa.

      • vaakatar

        työtön (edelliset ammatit; näyttelijä, toimittaja, opettaja). Parhaillaan kirjoitan fiktiota ja teen kuvia, joten se kuuluisa vaa´an taiteellisuus kyllä näkyy. Tasapainoa olen aina ihmetellyt (mitä se sana tarkottaa;)?)


    • vaaka nainen

      tulevaisuudessa tulen olemaan jonkunlainen ekonomi. ala tuntuu oikealta. ennen haaveilin opettajan ammatista, pienenä myös hävittäjälentäjän ja astronautin urista (: harrastan musiikkia mutta se ei tunnu sellaiselta hommalta mitä ammatikseni tekisin!

    • Neiti-vaaka

      Olen koulutukseltani pukuompelija ja laborantti. Tällä hetkellä työskentelen paperiprosessissa... :)
      Tämä ihan totta. Kun luin noita aikaisempia viestejä tuntuu kuin olisin yhdistänyt kaikki...

      Lapsena haaveilin arkkitehdin ja arkeologin työstä.

    • VaakaN-83

      Olenkohan jotenkin vinksahtanut persoona noin niinku vaa'aksi? Pienestä asti olen haaveillut poliisin ammatista ja nyt olen hakemassa ensi keväänä alkavaan koulutukseen! Myöskin tällähetkellä ammatiltani pukuompelija ja (kuulemma) myös hyvä laulaja! Että ääntä on! Ja piirrustustaito hallussa! Isäni myös vaaka ja erittäin taitava piirtäjä! Yhden ns. sielunveljen tiedän joka on vaaka ja vanginvartija et ehkä me molemmat ollaan sit hiukka vinksahtaneita! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe