Sakossa väärä tapahtumapaikka

Nimetön

Kaveri sai joskus sakon missä auto oli pysäköity kyseisen kadun talon numero 12 kohdalle, mutta sakossa luki numerona 10.
Menisiköhän vastaavassa tapauksessa valitus läpi, koska eihän sitä väärää pysäköintiä tapahtunut siellä missä sakossa kerrotaan?

6

2001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos 12 kohdalla sallittu

Helppo kumota ainakin jos sen 12 kohdalla saa pysäköidä.

• sakotettu ja koettu

Sain ylinopeussakon ja sakkolapussa oli aivan väärä kunta missä rikos olisi tapahtunut. Ei auttanut valittaminen. Poliisi oli ehdottomasti sitä mieltä että rikos oli tapahtunut juuri siinä kunnassa mikä mainittu sakkolapussa. Tämä todellisuudessa ei pitänyt paikkaansa.

• myös oikea

rekisteri numero?? Ettei joku vaan ole vaihtanu oman sakon ikkunaa =)

• kanattaa kokeilla

kannattaa kokeilla

• Kerran kokeillut

Sain ylinopeussakon johon poliisi kirjasi tekopaikaksi väärän kadun. Huomasin väärän kadunnimen heti kun miekkahihat pyysivät allekirjoittamaan sakon. Kiistin tietysti osallisuuteni ja kävin oikeudessa kattomassa kortit. Oikeudessa kiistin edelleen olleeni väitetyssä paikassa väitettyyn aikaan. Jossakin vaiheessa hoksasivat että tekopaikka olikin kirjattu väärin. Tämän jälkeen ajoivat asianomaisen eli minut ulos ja tutkivat pykäliä 2 h ajan. Lopputulos se että muuttivat tekopaikan oikeaksi ja tekopaikkaa on mahdollisuus muuttaa. Jouduin lopulta maksamaan sakon, mutta mitään lisäkuluja ei tullut. Oikeudenkäytön periaatteiden kannalta on mielestäni erityisen väärin että poliisilla on mahdollisuus syyttää ketä tahansa mistä tahansa. Kun syytetty osoittaa kiistattomasti ettei ole ollut tekopaikan lähelläkään h-hetkenä, poliisilla on mahdollisuus oikeudessa vain tyynesti muuttaa tekoajankohtaa ja -paikkaa. Istuntoon osallistunut poliisi, todistajan ominaisuudessa palkittiin todistajan palkkiolla vaikka istunto oli virka-ajalla.

• Luotsin hermoja mä k

Luotsin hermoja mä koittelen... Haluan saada hänelle sähköpostin "Luotsin oikeuksiisi tehty muutoksia"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      96
      1886
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      88
      1340
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1037
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      119
      1010
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      873
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      791
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      782
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      741
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe