Saab Montecarlo 850

Uoti

Löytyykö monta suomesta, minkä arvoisia ovat? Olisi yksi vm.-66 tiedossa sopuhintaan (mielestäni), kannattaako hankkia? Muistelisin että valmistettu vain 600kpl? pitääkö paikkaansa?
Mistä saisi tietoa parhaiten?

22

2348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kajakisti

      Autohan on ARVOKAS! Kannattaa ostaa vaikka vähän kalliimmallakin tai sitten antaa mulle myyjän numero ;)

      • Uoti

        Minkä hintaisena sinä pitäisit ko. autoa? Kyseessä siis ralliauto! Eli uudesta lähtien ajettu rallia, viimeksi joskus -70 luvulla... Ei paljon hitsihommia ja muutenkin ihan ok kunnossa... alkuperäinen nardin hieno puu ruori kiinni ja tuskin siitä muutenkaan puuttuu juurikaan osia... muutettavissa katukäyttöön helposti, periaatteessa vain kaaret muutettu siviilistä...


      • Matti
        Uoti kirjoitti:

        Minkä hintaisena sinä pitäisit ko. autoa? Kyseessä siis ralliauto! Eli uudesta lähtien ajettu rallia, viimeksi joskus -70 luvulla... Ei paljon hitsihommia ja muutenkin ihan ok kunnossa... alkuperäinen nardin hieno puu ruori kiinni ja tuskin siitä muutenkaan puuttuu juurikaan osia... muutettavissa katukäyttöön helposti, periaatteessa vain kaaret muutettu siviilistä...

        Mistäs tiedät että kyseessä on AITO MC ??
        Niitä on tullut Suomeen aikoinaan tietojeni mukaan reilusti alle 10. Joitain rallikäytössä olleitakin on vielä olemassa, niiden lukumäärää en tiedä. Yksi löytyy Rengosta ainakin.
        Sitä kun ei oikein mistään erota tavallisesta 66:sesta (siis jos tavallinen on varustettu MC vermeillä.)

        Hintaa kohtuullisella entisöidyllä AIDOLLA MC:lla on mm. Ruotsissa juuri äsken tapahtuneessa kaupassa 60.000 paikallista rahaa.

        Matti


      • kajakisti
        Uoti kirjoitti:

        Minkä hintaisena sinä pitäisit ko. autoa? Kyseessä siis ralliauto! Eli uudesta lähtien ajettu rallia, viimeksi joskus -70 luvulla... Ei paljon hitsihommia ja muutenkin ihan ok kunnossa... alkuperäinen nardin hieno puu ruori kiinni ja tuskin siitä muutenkaan puuttuu juurikaan osia... muutettavissa katukäyttöön helposti, periaatteessa vain kaaret muutettu siviilistä...

        No enpä tiedä tarkkaa hintaa, mutta jossain
        10 000€:n paikkeilla liikkuu LOISTOKUNTOISET yksilöt... Osta se ja pidä kuin kukkaa kämmenellä.
        Niin ja yritä tinkiä niin paljon kuin voit, ettet saa lompakonkipuja :)


      • Uoti
        Matti kirjoitti:

        Mistäs tiedät että kyseessä on AITO MC ??
        Niitä on tullut Suomeen aikoinaan tietojeni mukaan reilusti alle 10. Joitain rallikäytössä olleitakin on vielä olemassa, niiden lukumäärää en tiedä. Yksi löytyy Rengosta ainakin.
        Sitä kun ei oikein mistään erota tavallisesta 66:sesta (siis jos tavallinen on varustettu MC vermeillä.)

        Hintaa kohtuullisella entisöidyllä AIDOLLA MC:lla on mm. Ruotsissa juuri äsken tapahtuneessa kaupassa 60.000 paikallista rahaa.

        Matti

        Minulla on kuvat ja kopio rekisteriotteesta ja rallikirjasta, eli aito on! Auto on ruotsissa, eli ei suomikilpinen... Jos en itse osta, niin olisi mukava että auto päätyisi suomeen ja vieläpä historic ralliin, johon on alkujaan tehtykkin! Tuskin olisi vaikea löytää ostajaa tälläiselle, vai mitä mieltä olette?


      • 3457S

        UPEA


    • AB

      Onko kyseessä Saab Sport (valmistuksen aloittaminen -62)? Muistelisin, että auto nimettiin uudelleen Monte Carlossa saavutettujen voittojen ansiosta, taisi olla joku ruotsalainen rattia vääntämässä.

      • Uoti

        Tavallaan sport, mutta kummiskaan ei... Eli sporttiin verrattuna 1 kaasari enemmän (3kpl) ja levyjarrut edessä jotain muuta mitä en tiedä... Teho n.70hv, sportin tehoista en tiedä...


      • saabnisti
        Uoti kirjoitti:

        Tavallaan sport, mutta kummiskaan ei... Eli sporttiin verrattuna 1 kaasari enemmän (3kpl) ja levyjarrut edessä jotain muuta mitä en tiedä... Teho n.70hv, sportin tehoista en tiedä...

        kannattaisko kuitenkin vähän opetella asioita ennen kuin tulee laukomaan tänne idioottimaisia "faktoja"... "Tavallaan sport, mutta kummiskaan ei... Eli sporttiin verrattuna 1 kaasari enemmän (3kpl) ja levyjarrut edessä jotain muuta mitä en tiedä... " kummassakin on 3 kaasaria ja levyjarrut edessä... nelipulttiset navat erillainen sisusta/mittaristo/ratti, kylkilistat, merkit, suoravoitelu jne...


      • Uoti
        saabnisti kirjoitti:

        kannattaisko kuitenkin vähän opetella asioita ennen kuin tulee laukomaan tänne idioottimaisia "faktoja"... "Tavallaan sport, mutta kummiskaan ei... Eli sporttiin verrattuna 1 kaasari enemmän (3kpl) ja levyjarrut edessä jotain muuta mitä en tiedä... " kummassakin on 3 kaasaria ja levyjarrut edessä... nelipulttiset navat erillainen sisusta/mittaristo/ratti, kylkilistat, merkit, suoravoitelu jne...

        Anteeksi Hra. saabnisti "idioottimaisista" faktoistani... Nämä minulle kertoi toinen saabnisti... Nyt ymmärrän mistä sanonta, saabismi on sairautta on saanut alkunsa... Eiköhän se ole tullut ihan sinusta! Onnittelen!!! Kerroppas sinä mitä eroa niissä sitten on, jos kerran tiedät? Ja kerro arvokin samantien, tiedäthän toki sen myös!


      • JJ
        saabnisti kirjoitti:

        kannattaisko kuitenkin vähän opetella asioita ennen kuin tulee laukomaan tänne idioottimaisia "faktoja"... "Tavallaan sport, mutta kummiskaan ei... Eli sporttiin verrattuna 1 kaasari enemmän (3kpl) ja levyjarrut edessä jotain muuta mitä en tiedä... " kummassakin on 3 kaasaria ja levyjarrut edessä... nelipulttiset navat erillainen sisusta/mittaristo/ratti, kylkilistat, merkit, suoravoitelu jne...

        Johan osoitit junttiutesi haukkumalla asiallisia kyselijöitä. Luuletko itse olevasi joku ainutlaatuinen Saab tietäjä? Tuskin! Sinulle sopii juuri niiden pihan perällä olevien ruosteisten ysikutosten rukkailu ja unelmointi paremmasta autosta. Täällä sitten esität tietäväistä ja luulet olevasi jotenkin muita parempi kun "tiedät" että jossain Saabin mallissa on kolme kaasutinta tai erilaiset pyörän pultin päät. Mitä sitten? Jatka sinä vain niitten romujesi rassaamista ja anna muiden asiallisten saabistien jatkaa fiksua linjaa. Minulle ei tulisi mieleenkään tulla kuolaamaan autoasi, vaikka pidätkin sitä todennäköisesti Suomen hienoimpana. Minulle riittää uudempiturbo enkä koskisi kirveelläkään ysikutosiin. En silti lähde haukkumaan muita. Miettisit vähän ennenkuin osoitat tyhmyyteesi!


      • KAJAKISTI
        JJ kirjoitti:

        Johan osoitit junttiutesi haukkumalla asiallisia kyselijöitä. Luuletko itse olevasi joku ainutlaatuinen Saab tietäjä? Tuskin! Sinulle sopii juuri niiden pihan perällä olevien ruosteisten ysikutosten rukkailu ja unelmointi paremmasta autosta. Täällä sitten esität tietäväistä ja luulet olevasi jotenkin muita parempi kun "tiedät" että jossain Saabin mallissa on kolme kaasutinta tai erilaiset pyörän pultin päät. Mitä sitten? Jatka sinä vain niitten romujesi rassaamista ja anna muiden asiallisten saabistien jatkaa fiksua linjaa. Minulle ei tulisi mieleenkään tulla kuolaamaan autoasi, vaikka pidätkin sitä todennäköisesti Suomen hienoimpana. Minulle riittää uudempiturbo enkä koskisi kirveelläkään ysikutosiin. En silti lähde haukkumaan muita. Miettisit vähän ennenkuin osoitat tyhmyyteesi!

        Ai et lähde haukkumaan muita??? Toi oli jo liikaa, että jätkä lähtee haukkumaan YSIKUTOSTA PERKELE!


      • Hehheee
        KAJAKISTI kirjoitti:

        Ai et lähde haukkumaan muita??? Toi oli jo liikaa, että jätkä lähtee haukkumaan YSIKUTOSTA PERKELE!

        ...nimittäin traktoripalsta!

        Mulla onkin 244 Volvo!


      • saabnisti
        JJ kirjoitti:

        Johan osoitit junttiutesi haukkumalla asiallisia kyselijöitä. Luuletko itse olevasi joku ainutlaatuinen Saab tietäjä? Tuskin! Sinulle sopii juuri niiden pihan perällä olevien ruosteisten ysikutosten rukkailu ja unelmointi paremmasta autosta. Täällä sitten esität tietäväistä ja luulet olevasi jotenkin muita parempi kun "tiedät" että jossain Saabin mallissa on kolme kaasutinta tai erilaiset pyörän pultin päät. Mitä sitten? Jatka sinä vain niitten romujesi rassaamista ja anna muiden asiallisten saabistien jatkaa fiksua linjaa. Minulle ei tulisi mieleenkään tulla kuolaamaan autoasi, vaikka pidätkin sitä todennäköisesti Suomen hienoimpana. Minulle riittää uudempiturbo enkä koskisi kirveelläkään ysikutosiin. En silti lähde haukkumaan muita. Miettisit vähän ennenkuin osoitat tyhmyyteesi!

        tyhmyyttähän voi osoittaa monella tavalla =) tässä yksi esimerkki.. mä vähän kyseenalaistan sun asiallisen fiksun linjan =) kysyä saa tietysti, eihän siinä mitään, jos tämä uoti olisi kysyny että mitenhän kaasarit yms on niin ei siinä mitään, mutta kun aletaan kertomaan faktoja, joista ei kuitenkaan ole mitään hajua, niin sitä mä tässä piikittelin. anteeksi nyt kovasti herrasmiehille jos loukkaannuitte, kysykää jos ette tiedä, älkää arvailko. pliz.


      • saabnisti
        Uoti kirjoitti:

        Anteeksi Hra. saabnisti "idioottimaisista" faktoistani... Nämä minulle kertoi toinen saabnisti... Nyt ymmärrän mistä sanonta, saabismi on sairautta on saanut alkunsa... Eiköhän se ole tullut ihan sinusta! Onnittelen!!! Kerroppas sinä mitä eroa niissä sitten on, jos kerran tiedät? Ja kerro arvokin samantien, tiedäthän toki sen myös!

        kato ei tossa mitään kun kysyy, mutta kun väittää niin väitöksiähän täytyy aina kommentoida =) mutta tuohon sportin ja monten eroihin niin mulla ei nyt vallan varmaa tietoa ole mutta mitä noita on kattellu niin kovin ovat samanlaisia, mun käsityksen mukaan montte on vaan erikoismalli karlssonin montte voiton takia.. ja mitä tuohon arvoon tulee niin sehän tietysti riippuu mistä roikkuu...


      • Uoti
        saabnisti kirjoitti:

        kato ei tossa mitään kun kysyy, mutta kun väittää niin väitöksiähän täytyy aina kommentoida =) mutta tuohon sportin ja monten eroihin niin mulla ei nyt vallan varmaa tietoa ole mutta mitä noita on kattellu niin kovin ovat samanlaisia, mun käsityksen mukaan montte on vaan erikoismalli karlssonin montte voiton takia.. ja mitä tuohon arvoon tulee niin sehän tietysti riippuu mistä roikkuu...

        Eipä noilla sun tiedoillakaan paljoa pääse patsastelemaan... Mikä ihme siinä on, että pitää aina jeesustella VAIKKA EI TIETOA OLEKKAAN?


      • Matti
        saabnisti kirjoitti:

        tyhmyyttähän voi osoittaa monella tavalla =) tässä yksi esimerkki.. mä vähän kyseenalaistan sun asiallisen fiksun linjan =) kysyä saa tietysti, eihän siinä mitään, jos tämä uoti olisi kysyny että mitenhän kaasarit yms on niin ei siinä mitään, mutta kun aletaan kertomaan faktoja, joista ei kuitenkaan ole mitään hajua, niin sitä mä tässä piikittelin. anteeksi nyt kovasti herrasmiehille jos loukkaannuitte, kysykää jos ette tiedä, älkää arvailko. pliz.

        Hmmmm,

        Mulla on pomo joka aina sanoo: "Luuletko vai tiedätkö ? Jos et tiedä, älä tule tänne luulemaan !!"

        Se on hyvin tehokas tapa saada kanssa keskustelijat hiljaiseksi, sillä harva voi olla IHAN varma asiastaan.

        No joo, meni vähän ohi aiheen, mutta tuosta Monte Carlosta pari sanaa. Siitähän tämä kait lähti liikkeelle. Niinkuin aikaisemmin olen maininnut, (ja pari muutakin saman suuntaista kommenttia on listalla) on kyseessä todella harvinainen auto ja jos kyseessä on AITO niinkuin nyt käsittääkseni on, ei muuta kuin osta pois sillä niitä ei liian usein ole myynnissä. Hinta haarukkaa on aikaisemmin myös esitelty, mutta se on AINA yksittäistapaus kun kyseessä on vanha auto. Lyhyesti ero Sportin ja Monte Carlon välillä on se, että Sportia valmistettiin 62-65 ja MC 66-68. Eli vikat MC:t oli jo V-4 koneella. Näistä asioista on netissä vaikka kuinka paljon tietoa, ei muuta kuin haku päälle. Samoin kuin SAAB 40-vuotta opus on hyvin tyhjentävä suomenkielinen kirja. ISBN numeroa ei nyt ole käsillä.
        Terv,
        Matti


      • saabnisti
        Matti kirjoitti:

        Hmmmm,

        Mulla on pomo joka aina sanoo: "Luuletko vai tiedätkö ? Jos et tiedä, älä tule tänne luulemaan !!"

        Se on hyvin tehokas tapa saada kanssa keskustelijat hiljaiseksi, sillä harva voi olla IHAN varma asiastaan.

        No joo, meni vähän ohi aiheen, mutta tuosta Monte Carlosta pari sanaa. Siitähän tämä kait lähti liikkeelle. Niinkuin aikaisemmin olen maininnut, (ja pari muutakin saman suuntaista kommenttia on listalla) on kyseessä todella harvinainen auto ja jos kyseessä on AITO niinkuin nyt käsittääkseni on, ei muuta kuin osta pois sillä niitä ei liian usein ole myynnissä. Hinta haarukkaa on aikaisemmin myös esitelty, mutta se on AINA yksittäistapaus kun kyseessä on vanha auto. Lyhyesti ero Sportin ja Monte Carlon välillä on se, että Sportia valmistettiin 62-65 ja MC 66-68. Eli vikat MC:t oli jo V-4 koneella. Näistä asioista on netissä vaikka kuinka paljon tietoa, ei muuta kuin haku päälle. Samoin kuin SAAB 40-vuotta opus on hyvin tyhjentävä suomenkielinen kirja. ISBN numeroa ei nyt ole käsillä.
        Terv,
        Matti

        ja minäpoika se pahoittelen sitä omaa törppöyttäni mitä menin pari päivää sitten ärsytyspäissäni laukomaan. hra uotille siitä suoraan pahoittelut.

        tuosta uotin löydöstä, minkälainen kilpailuhistoria sillä sitten on? onko siitä tietoa että kuka sillä on ajanu? noissa rallivehkeissähän voi olla kaikenlaista bonusta verrattuna katu mc:n paitsi jos se oli riisuttu versio. mitä tämä ruottinmies siitä sitten pyytää? jos se hyvä on niin siitä vois sen 20-30 tuhatta vanhaa rahaa maksaa mutta se tosiaan on niin autokohtanen juttu niinku matti sanoi että sitä on paha mennä arvuuttelemaan.


    • Arsin

      http://jpowell.tripod.com/saab96/
      http://www.nip.nl/saab/museum/montecarlo.html

    • Anonyymi

      Voi paska ajoin kännissä ton 850 monte carlon ihan sämpyläks. Imekää köyhät parsaa käyn ostaa kaksi ja varmaan ajan sen huonomman kanssa aivan paskaks niin helmen arvo nousee. Töttöröö Saabin voimaa

      • Anonyymi

        Olet ihana!

        Otatko kyytiisi?


    • Anonyymi

      Tutut autourheilugurut tekivät 80-luvulla jokkisSAABin, Uudenkaupungin tuotteesta heitettiin Ford V4 olan yli ja tilalle 3-pyttyinen SAAB jossa tilavuutta 1,1 litraa, mäntä meni yli decktason ja värkki kiersi yli 13000, jokkiksessa siis ei tarvinu vaihtaa. 3 pakoputkea oikean etupyörän edessä ja täyskaasulla saban vieressä oli auton levyinen liekki.

      Ekassa kisassa tuli sitten katastrofi, joku kippasi tankkiin 40 litraa nelitahtibensaa, 3/4 kierrosta ja bang mutta se alku oli uskomaton, 11000 kierroksella Saab hyppäsi 3 autonmittaa edelle muista ja silloinkin oli kuplia sun muita parempipitoisia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1508
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe